Junts desvincula la qüestió de confiança dels PGE i nega que s’obri una relació futura amb el PP

Troba “estrany i oportunista” que Sánchez s’obriga a una trobada amb Puigdemont després del seu anunci a Brussel·les

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Junts, Josep Rius, ha desvinculat la qüestió de confiança que el líder del partit, Carles Puigdemont, va reclamar al president del Govern central, Pedro Sánchez, dilluns a Brussel·les de la negociació dels comptes i ha indicat que “en absolut” s’obre una relació futura amb el PP al Congrés com ha alertat ERC.

“Jo dic a ERC que nosaltres no fem com ells, que van a Madrid a defensar un bloc d’esquerres”, ha remarcat en una entrevista d’este dijous a La 2 i Ràdio 4 recollida per Europa Press en preguntar-li per l’esmena introduïda per les dos formacions en una llei al Congrés per suspendre l’impost sobre el valor de la producció elèctrica quan no hi haja dèficit de tarifa.

Sobre si nota un acostament per part del PP, en línia amb la ‘picada d’ullet’ del líder popular, Alberto Núñez Feijóo, a Junts dimecres al Congrés, ha dit que no, tot i que ha apuntat que ho veu normal atès el “canvi de xip” que el seu partit ha introduït a Madrid.

“El que hem fet nosaltres és negociar peça a peça. El que hem fet és que hi haja este canvi”, ha reivindicat Rius, que respecte a la possibilitat de fer costat a una moció de censura del PP i Vox a Sánchez, ho ha considerat de fantasia i ha demanat que no compten amb ells.

Així mateix, ha exclamat als socialistes que “Junts no caurà en el xantatge que li fa el PSOE d’un govern PP-Vox com a coartada perquè el PSOE pugua incomplir l’acord de Brussel·les”.

QÜESTIÓ DE CONFIANÇA

En preguntar-li pels possibles efectes en la negociació dels pressupostos generals de l’Estat (PGE) d’un rebuig a la qüestió de confiança que reclamen a Sánchez, ha assenyalat que esta és “una altra carpeta” que ha demanat respectar perquè, en les seues paraules, no passe el que ha passat els darrers anys amb l’incompliment del PSOE.

A més a més, ha apreciat que és “un poc estrany i oportunista”, també una cortina de fum, que Sánchez parle d’una trobada amb Puigdemont tot just després que Junts haja posat sobre la taula la qüestió de confiança, i ha criticat que el president de la Generalitat, Salvador Illa, tampoc vuiga –en les seues paraules– reunir-se amb ell.

MIGRACIÓ

Respecte al traspàs de les competències migratòries a Catalunya, acordades entre el PSOE i Junts per a l’aprovació del decret ‘òmnibus’ per part de l’executiu, ha recordat que el “compromís” del PSOE era que tirés endavant abans d’acabar l’any.

També ha retret a Illa que al principi no estigués per la tasca, textualment, d’abordar aquest traspàs i ara s’ho faça seu com, a parer seu, ha passat amb la reforma fiscal: “El que hauria de fer és tenir més iniciativa política i governar exactament per a tots els catalans i per tenir el màxim de competències possibles”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.