12.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Junts desvincula la qüestió de confiança dels PGE i nega que s’obri una relació futura amb el PP

Troba “estrany i oportunista” que Sánchez s’obriga a una trobada amb Puigdemont després del seu anunci a Brussel·les

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Junts, Josep Rius, ha desvinculat la qüestió de confiança que el líder del partit, Carles Puigdemont, va reclamar al president del Govern central, Pedro Sánchez, dilluns a Brussel·les de la negociació dels comptes i ha indicat que “en absolut” s’obre una relació futura amb el PP al Congrés com ha alertat ERC.

“Jo dic a ERC que nosaltres no fem com ells, que van a Madrid a defensar un bloc d’esquerres”, ha remarcat en una entrevista d’este dijous a La 2 i Ràdio 4 recollida per Europa Press en preguntar-li per l’esmena introduïda per les dos formacions en una llei al Congrés per suspendre l’impost sobre el valor de la producció elèctrica quan no hi haja dèficit de tarifa.

Sobre si nota un acostament per part del PP, en línia amb la ‘picada d’ullet’ del líder popular, Alberto Núñez Feijóo, a Junts dimecres al Congrés, ha dit que no, tot i que ha apuntat que ho veu normal atès el “canvi de xip” que el seu partit ha introduït a Madrid.

“El que hem fet nosaltres és negociar peça a peça. El que hem fet és que hi haja este canvi”, ha reivindicat Rius, que respecte a la possibilitat de fer costat a una moció de censura del PP i Vox a Sánchez, ho ha considerat de fantasia i ha demanat que no compten amb ells.

Així mateix, ha exclamat als socialistes que “Junts no caurà en el xantatge que li fa el PSOE d’un govern PP-Vox com a coartada perquè el PSOE pugua incomplir l’acord de Brussel·les”.

QÜESTIÓ DE CONFIANÇA

En preguntar-li pels possibles efectes en la negociació dels pressupostos generals de l’Estat (PGE) d’un rebuig a la qüestió de confiança que reclamen a Sánchez, ha assenyalat que esta és “una altra carpeta” que ha demanat respectar perquè, en les seues paraules, no passe el que ha passat els darrers anys amb l’incompliment del PSOE.

A més a més, ha apreciat que és “un poc estrany i oportunista”, també una cortina de fum, que Sánchez parle d’una trobada amb Puigdemont tot just després que Junts haja posat sobre la taula la qüestió de confiança, i ha criticat que el president de la Generalitat, Salvador Illa, tampoc vuiga –en les seues paraules– reunir-se amb ell.

MIGRACIÓ

Respecte al traspàs de les competències migratòries a Catalunya, acordades entre el PSOE i Junts per a l’aprovació del decret ‘òmnibus’ per part de l’executiu, ha recordat que el “compromís” del PSOE era que tirés endavant abans d’acabar l’any.

També ha retret a Illa que al principi no estigués per la tasca, textualment, d’abordar aquest traspàs i ara s’ho faça seu com, a parer seu, ha passat amb la reforma fiscal: “El que hauria de fer és tenir més iniciativa política i governar exactament per a tots els catalans i per tenir el màxim de competències possibles”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.

Juan Roig crida a anar per la Lliga després de la derrota en semifinals davant el Reial Madrid

El màxim accionista del València Basket va traslladar un missatge d'ànim després de l'ajustada caiguda en la Copa del Rei i va fixar com a meta immediata la Lliga Endesa.

Pedro Martínez: derrota cruel i orgull malgrat la caiguda del València Basket davant el Reial Madrid

El tècnic va lamentar una derrota especialment dolorosa en semifinals després d'anar cinc a dalt mancant poc més de mig minut i va reivindicar al seu equip.

106-108: Hezonja decidix amb dos triples i fica al Reial Madrid en la final

El croat va firmar 25 punts i va rematar amb dos triples en l'últim minut un dol que el València havia encarrilat amb el xou final de Jean Montero. El Reial Madrid va remuntar 17.

106-108. Hezonja apaga el xou de Montero i fica al Reial Madrid en la final

Dos triples de Mario Hezonja en l'últim minut van voltejar un partit que Jean Montero havia incendiat amb 19 punts en l'últim quart. El Reial Madrid, que va arribar a anar 17 a baix, disputarà la final en el Roig Arena.

Campazzo: final de bojos i avís després de la patida semifinal de Copa

Campazzo va celebrar l'agònica victòria en semifinals davant València Basket i va subratllar que el Reial Madrid va creure fins al final. Així i tot, va advertir que han de corregir errors per a optar al títol.