Junts desvincula la qüestió de confiança dels PGE i nega que s’obri una relació futura amb el PP

Troba “estrany i oportunista” que Sánchez s’obriga a una trobada amb Puigdemont després del seu anunci a Brussel·les

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Junts, Josep Rius, ha desvinculat la qüestió de confiança que el líder del partit, Carles Puigdemont, va reclamar al president del Govern central, Pedro Sánchez, dilluns a Brussel·les de la negociació dels comptes i ha indicat que “en absolut” s’obre una relació futura amb el PP al Congrés com ha alertat ERC.

“Jo dic a ERC que nosaltres no fem com ells, que van a Madrid a defensar un bloc d’esquerres”, ha remarcat en una entrevista d’este dijous a La 2 i Ràdio 4 recollida per Europa Press en preguntar-li per l’esmena introduïda per les dos formacions en una llei al Congrés per suspendre l’impost sobre el valor de la producció elèctrica quan no hi haja dèficit de tarifa.

Sobre si nota un acostament per part del PP, en línia amb la ‘picada d’ullet’ del líder popular, Alberto Núñez Feijóo, a Junts dimecres al Congrés, ha dit que no, tot i que ha apuntat que ho veu normal atès el “canvi de xip” que el seu partit ha introduït a Madrid.

“El que hem fet nosaltres és negociar peça a peça. El que hem fet és que hi haja este canvi”, ha reivindicat Rius, que respecte a la possibilitat de fer costat a una moció de censura del PP i Vox a Sánchez, ho ha considerat de fantasia i ha demanat que no compten amb ells.

Així mateix, ha exclamat als socialistes que “Junts no caurà en el xantatge que li fa el PSOE d’un govern PP-Vox com a coartada perquè el PSOE pugua incomplir l’acord de Brussel·les”.

QÜESTIÓ DE CONFIANÇA

En preguntar-li pels possibles efectes en la negociació dels pressupostos generals de l’Estat (PGE) d’un rebuig a la qüestió de confiança que reclamen a Sánchez, ha assenyalat que esta és “una altra carpeta” que ha demanat respectar perquè, en les seues paraules, no passe el que ha passat els darrers anys amb l’incompliment del PSOE.

A més a més, ha apreciat que és “un poc estrany i oportunista”, també una cortina de fum, que Sánchez parle d’una trobada amb Puigdemont tot just després que Junts haja posat sobre la taula la qüestió de confiança, i ha criticat que el president de la Generalitat, Salvador Illa, tampoc vuiga –en les seues paraules– reunir-se amb ell.

MIGRACIÓ

Respecte al traspàs de les competències migratòries a Catalunya, acordades entre el PSOE i Junts per a l’aprovació del decret ‘òmnibus’ per part de l’executiu, ha recordat que el “compromís” del PSOE era que tirés endavant abans d’acabar l’any.

També ha retret a Illa que al principi no estigués per la tasca, textualment, d’abordar aquest traspàs i ara s’ho faça seu com, a parer seu, ha passat amb la reforma fiscal: “El que hauria de fer és tenir més iniciativa política i governar exactament per a tots els catalans i per tenir el màxim de competències possibles”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.

Paiporta, eix de la transformació de 138 hectàrees del corredor verd metropolità

Paiporta ha acollit una trobada per a avançar en la intervenció de 138 hectàrees dins del corredor verd metropolità. El pla combina gestió de l'aigua, recuperació agrícola, ciclovías i nous parcs per a més de 100.000 veïns.