8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Junts desvincula la qüestió de confiança dels PGE i nega que s’obri una relació futura amb el PP

Troba “estrany i oportunista” que Sánchez s’obriga a una trobada amb Puigdemont després del seu anunci a Brussel·les

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Junts, Josep Rius, ha desvinculat la qüestió de confiança que el líder del partit, Carles Puigdemont, va reclamar al president del Govern central, Pedro Sánchez, dilluns a Brussel·les de la negociació dels comptes i ha indicat que “en absolut” s’obre una relació futura amb el PP al Congrés com ha alertat ERC.

“Jo dic a ERC que nosaltres no fem com ells, que van a Madrid a defensar un bloc d’esquerres”, ha remarcat en una entrevista d’este dijous a La 2 i Ràdio 4 recollida per Europa Press en preguntar-li per l’esmena introduïda per les dos formacions en una llei al Congrés per suspendre l’impost sobre el valor de la producció elèctrica quan no hi haja dèficit de tarifa.

Sobre si nota un acostament per part del PP, en línia amb la ‘picada d’ullet’ del líder popular, Alberto Núñez Feijóo, a Junts dimecres al Congrés, ha dit que no, tot i que ha apuntat que ho veu normal atès el “canvi de xip” que el seu partit ha introduït a Madrid.

“El que hem fet nosaltres és negociar peça a peça. El que hem fet és que hi haja este canvi”, ha reivindicat Rius, que respecte a la possibilitat de fer costat a una moció de censura del PP i Vox a Sánchez, ho ha considerat de fantasia i ha demanat que no compten amb ells.

Així mateix, ha exclamat als socialistes que “Junts no caurà en el xantatge que li fa el PSOE d’un govern PP-Vox com a coartada perquè el PSOE pugua incomplir l’acord de Brussel·les”.

QÜESTIÓ DE CONFIANÇA

En preguntar-li pels possibles efectes en la negociació dels pressupostos generals de l’Estat (PGE) d’un rebuig a la qüestió de confiança que reclamen a Sánchez, ha assenyalat que esta és “una altra carpeta” que ha demanat respectar perquè, en les seues paraules, no passe el que ha passat els darrers anys amb l’incompliment del PSOE.

A més a més, ha apreciat que és “un poc estrany i oportunista”, també una cortina de fum, que Sánchez parle d’una trobada amb Puigdemont tot just després que Junts haja posat sobre la taula la qüestió de confiança, i ha criticat que el president de la Generalitat, Salvador Illa, tampoc vuiga –en les seues paraules– reunir-se amb ell.

MIGRACIÓ

Respecte al traspàs de les competències migratòries a Catalunya, acordades entre el PSOE i Junts per a l’aprovació del decret ‘òmnibus’ per part de l’executiu, ha recordat que el “compromís” del PSOE era que tirés endavant abans d’acabar l’any.

També ha retret a Illa que al principi no estigués per la tasca, textualment, d’abordar aquest traspàs i ara s’ho faça seu com, a parer seu, ha passat amb la reforma fiscal: “El que hauria de fer és tenir més iniciativa política i governar exactament per a tots els catalans i per tenir el màxim de competències possibles”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.