10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Junts desvincula la qüestió de confiança dels PGE i nega que s’obri una relació futura amb el PP

Troba “estrany i oportunista” que Sánchez s’obriga a una trobada amb Puigdemont després del seu anunci a Brussel·les

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Junts, Josep Rius, ha desvinculat la qüestió de confiança que el líder del partit, Carles Puigdemont, va reclamar al president del Govern central, Pedro Sánchez, dilluns a Brussel·les de la negociació dels comptes i ha indicat que “en absolut” s’obre una relació futura amb el PP al Congrés com ha alertat ERC.

“Jo dic a ERC que nosaltres no fem com ells, que van a Madrid a defensar un bloc d’esquerres”, ha remarcat en una entrevista d’este dijous a La 2 i Ràdio 4 recollida per Europa Press en preguntar-li per l’esmena introduïda per les dos formacions en una llei al Congrés per suspendre l’impost sobre el valor de la producció elèctrica quan no hi haja dèficit de tarifa.

Sobre si nota un acostament per part del PP, en línia amb la ‘picada d’ullet’ del líder popular, Alberto Núñez Feijóo, a Junts dimecres al Congrés, ha dit que no, tot i que ha apuntat que ho veu normal atès el “canvi de xip” que el seu partit ha introduït a Madrid.

“El que hem fet nosaltres és negociar peça a peça. El que hem fet és que hi haja este canvi”, ha reivindicat Rius, que respecte a la possibilitat de fer costat a una moció de censura del PP i Vox a Sánchez, ho ha considerat de fantasia i ha demanat que no compten amb ells.

Així mateix, ha exclamat als socialistes que “Junts no caurà en el xantatge que li fa el PSOE d’un govern PP-Vox com a coartada perquè el PSOE pugua incomplir l’acord de Brussel·les”.

QÜESTIÓ DE CONFIANÇA

En preguntar-li pels possibles efectes en la negociació dels pressupostos generals de l’Estat (PGE) d’un rebuig a la qüestió de confiança que reclamen a Sánchez, ha assenyalat que esta és “una altra carpeta” que ha demanat respectar perquè, en les seues paraules, no passe el que ha passat els darrers anys amb l’incompliment del PSOE.

A més a més, ha apreciat que és “un poc estrany i oportunista”, també una cortina de fum, que Sánchez parle d’una trobada amb Puigdemont tot just després que Junts haja posat sobre la taula la qüestió de confiança, i ha criticat que el president de la Generalitat, Salvador Illa, tampoc vuiga –en les seues paraules– reunir-se amb ell.

MIGRACIÓ

Respecte al traspàs de les competències migratòries a Catalunya, acordades entre el PSOE i Junts per a l’aprovació del decret ‘òmnibus’ per part de l’executiu, ha recordat que el “compromís” del PSOE era que tirés endavant abans d’acabar l’any.

També ha retret a Illa que al principi no estigués per la tasca, textualment, d’abordar aquest traspàs i ara s’ho faça seu com, a parer seu, ha passat amb la reforma fiscal: “El que hauria de fer és tenir més iniciativa política i governar exactament per a tots els catalans i per tenir el màxim de competències possibles”.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.