15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

La construcció d’un nou pas superior a Cullera suprimirà un pas a nivell a la línia Silla-Gandia

VALÈNCIA

Adif ha adjudicat per un import de 2.067.100,90 euros les obres de construcció d’un pas superior que permetrà la supressió d’un pas a nivell a la línia convencional Silla-Gandia, situat a l’entorn del poliesportiu municipal La Partideta de Cullera (València).

Aquestes actuacions s’emmarquen en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana i tenen com a principal objectiu millorar la permeabilitat de la xarxa ferroviària i facilitar la mobilitat a la ciutat, alhora que es preveu incrementar les condicions de seguretat tant per al trànsit ferroviari i rodat com per a vianants.

El nou pas superior es construirà a uns 500 metres al nord de l’actual i comptarà amb una calçada de dos carrils de 3 metres d’ample cadascun, així com una vorera d’1,80 metres per al trànsit de vianants i ciclistes. Aquesta infraestructura connectarà diversos camins amb una glorieta situada enfront de l’accés a les instal·lacions esportives del municipi. A més, l’actuació inclou el condicionament del camí que discorre entre les instal·lacions esportives i el ferrocarril.

Aquesta inversió busca, no només la millora de la seguretat, sinó també l’adequació de la infraestructura pública per tal de donar suport al creixement de la ciutat i facilitar l’accés als seus recursos comunitaris.

Últimes notícies

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.

Les reserves del Xúquer pugen 21 hm³ i les del Segura 6 hm³

El Xúquer guanya 21 hm³ i se situa al 52,3%, mentres que el Segura suma 6 hm³ i aconseguix el 26,6%. A Espanya, la reserva hídrica arriba al 56,9% amb 31.865 hm³.