La Diputació de València commemora el 25 d’Abril amb Juristes Valencians: Una reivindicació pel dret civil valencià

Aquest any, la Diputació de València celebrarà un acte commemoratiu amb motiu del 25 d’Abril, la data que simbolitza l’autogovern valencià. L’esdeveniment es durà a terme a la seu de la institució, el Palau dels Scala, a les 10.00 hores aquest divendres. En el transcurs de l’acte, es llegirà un manifest que destacarà la necessitat de recuperar els drets civils valencians, tal com contempla l’Estatut d’Autonomia.

Després d’unes paraules d’apertura a càrrec del vicepresident de Juristes Valencians, Fede Arnau, es comptarà amb la intervenció de la professora de la Universitat de València, Pilar Hernando, qui abordarà la rellevància institucional del 25 d’Abril durant els anys 30 del segle XX.

A més, es preveu la lectura d’una moció aprovada per la Diputació per sol·licitar al Congrés la derogació dels Decrets de Nova Planta del segle XVIII, que van tindre un impacte profund en els territoris de la Corona d’Aragó.

El president de la corporació, Vicent Mompó (PP), i la vicepresidenta primera i responsable de Cooperació Municipal, Natàlia Enguix (Ens Uneix), també intervindran durant l’acte. Hi haurà participació dels portaveus dels diferents grups polítics representats en la corporació provincial, amb excepció de Vox.

Cal destacar que, la setmana passada, la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), va decidir suspendre els actes tradicionals del 25 d’Abril, que solen recordar la batalla d’Almansa i lliurar les distincions Francesc de Vinatea. Aquesta decisió es deu a la polarització política, la crispació i la recent tragèdia de la dana. En lloc d’això, es llegirà una declaració institucional durant el ple ordinari programat per al 15 de maig.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.