La Diputació de València commemora el 25 d’Abril amb Juristes Valencians: Una reivindicació pel dret civil valencià

Aquest any, la Diputació de València celebrarà un acte commemoratiu amb motiu del 25 d’Abril, la data que simbolitza l’autogovern valencià. L’esdeveniment es durà a terme a la seu de la institució, el Palau dels Scala, a les 10.00 hores aquest divendres. En el transcurs de l’acte, es llegirà un manifest que destacarà la necessitat de recuperar els drets civils valencians, tal com contempla l’Estatut d’Autonomia.

Després d’unes paraules d’apertura a càrrec del vicepresident de Juristes Valencians, Fede Arnau, es comptarà amb la intervenció de la professora de la Universitat de València, Pilar Hernando, qui abordarà la rellevància institucional del 25 d’Abril durant els anys 30 del segle XX.

A més, es preveu la lectura d’una moció aprovada per la Diputació per sol·licitar al Congrés la derogació dels Decrets de Nova Planta del segle XVIII, que van tindre un impacte profund en els territoris de la Corona d’Aragó.

El president de la corporació, Vicent Mompó (PP), i la vicepresidenta primera i responsable de Cooperació Municipal, Natàlia Enguix (Ens Uneix), també intervindran durant l’acte. Hi haurà participació dels portaveus dels diferents grups polítics representats en la corporació provincial, amb excepció de Vox.

Cal destacar que, la setmana passada, la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), va decidir suspendre els actes tradicionals del 25 d’Abril, que solen recordar la batalla d’Almansa i lliurar les distincions Francesc de Vinatea. Aquesta decisió es deu a la polarització política, la crispació i la recent tragèdia de la dana. En lloc d’això, es llegirà una declaració institucional durant el ple ordinari programat per al 15 de maig.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.

Matías Moreno exigix màxima intensitat del Llevant davant el Getafe

Matías Moreno reclama que el Llevant isca amb màxima determinació i unit per a aconseguir la victòria davant el Getafe i acostar-se a la permanència.

Morant demana a les administracions reforçar la seua aposta per la cultura en la Comunitat Valenciana

Diana Morant reivindica el potencial del sector cultural valencià i reclama a totes les administracions que reforcen el seu suport amb més esdeveniments i polítiques estables.