La Diputació de València commemora el 25 d’Abril amb Juristes Valencians: Una reivindicació pel dret civil valencià

Aquest any, la Diputació de València celebrarà un acte commemoratiu amb motiu del 25 d’Abril, la data que simbolitza l’autogovern valencià. L’esdeveniment es durà a terme a la seu de la institució, el Palau dels Scala, a les 10.00 hores aquest divendres. En el transcurs de l’acte, es llegirà un manifest que destacarà la necessitat de recuperar els drets civils valencians, tal com contempla l’Estatut d’Autonomia.

Després d’unes paraules d’apertura a càrrec del vicepresident de Juristes Valencians, Fede Arnau, es comptarà amb la intervenció de la professora de la Universitat de València, Pilar Hernando, qui abordarà la rellevància institucional del 25 d’Abril durant els anys 30 del segle XX.

A més, es preveu la lectura d’una moció aprovada per la Diputació per sol·licitar al Congrés la derogació dels Decrets de Nova Planta del segle XVIII, que van tindre un impacte profund en els territoris de la Corona d’Aragó.

El president de la corporació, Vicent Mompó (PP), i la vicepresidenta primera i responsable de Cooperació Municipal, Natàlia Enguix (Ens Uneix), també intervindran durant l’acte. Hi haurà participació dels portaveus dels diferents grups polítics representats en la corporació provincial, amb excepció de Vox.

Cal destacar que, la setmana passada, la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), va decidir suspendre els actes tradicionals del 25 d’Abril, que solen recordar la batalla d’Almansa i lliurar les distincions Francesc de Vinatea. Aquesta decisió es deu a la polarització política, la crispació i la recent tragèdia de la dana. En lloc d’això, es llegirà una declaració institucional durant el ple ordinari programat per al 15 de maig.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.