13.6 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

La Diputació de València commemora el 25 d’Abril amb Juristes Valencians: Una reivindicació pel dret civil valencià

Aquest any, la Diputació de València celebrarà un acte commemoratiu amb motiu del 25 d’Abril, la data que simbolitza l’autogovern valencià. L’esdeveniment es durà a terme a la seu de la institució, el Palau dels Scala, a les 10.00 hores aquest divendres. En el transcurs de l’acte, es llegirà un manifest que destacarà la necessitat de recuperar els drets civils valencians, tal com contempla l’Estatut d’Autonomia.

Després d’unes paraules d’apertura a càrrec del vicepresident de Juristes Valencians, Fede Arnau, es comptarà amb la intervenció de la professora de la Universitat de València, Pilar Hernando, qui abordarà la rellevància institucional del 25 d’Abril durant els anys 30 del segle XX.

A més, es preveu la lectura d’una moció aprovada per la Diputació per sol·licitar al Congrés la derogació dels Decrets de Nova Planta del segle XVIII, que van tindre un impacte profund en els territoris de la Corona d’Aragó.

El president de la corporació, Vicent Mompó (PP), i la vicepresidenta primera i responsable de Cooperació Municipal, Natàlia Enguix (Ens Uneix), també intervindran durant l’acte. Hi haurà participació dels portaveus dels diferents grups polítics representats en la corporació provincial, amb excepció de Vox.

Cal destacar que, la setmana passada, la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), va decidir suspendre els actes tradicionals del 25 d’Abril, que solen recordar la batalla d’Almansa i lliurar les distincions Francesc de Vinatea. Aquesta decisió es deu a la polarització política, la crispació i la recent tragèdia de la dana. En lloc d’això, es llegirà una declaració institucional durant el ple ordinari programat per al 15 de maig.

Últimes notícies

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.