Anuncios

La Fiscalia de Filadèlfia demanda a Elon Musk pel sorteig d’un milió de dòlars entre votants registrats

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia de la ciutat de Filadèlfia, a l’estat de Pennsilvània, ha ordenat a la Justícia que detinga el controvertit sorteig impulsat pel magnat Elon Musk en el qual repartix un milió de dòlars (uns 920.000 euros) entre votants inscrits en el registre electoral després que l’Administració d’Estats Units alertara que esta rifa podria incomplir la normativa electoral.

Anuncios

Musk, propietari de la xarxa social X i de l’aeroespacial SpaceX, entre altres, ja va sortejar la setmana passada dos milions de dòlars entre votants inscrits en els estats de Míchigan i Wisconsin. Ara el fiscal de districte de Filadèlfia, el demòcrata Larry Kasner, ha presentat una demanda civil contra el magnat sud-africà i el seu comitè independent de campanya, America PAC, segons informa la cadena nord-americana CNN.

El Departament de Justícia d’Estats Units havia enviat prèviament una carta a l’America PAC en la qual advertia que estos sortejos –que des de Washington cataloguen com a “diaris”– podrien constituir una violació de les lleis electorals a nivell federal en considerar-ho com un pagament pel registre de votants.

Musk s’ha perfilat com un gran suport del candidat republicà, l’expresident Donald Trump, en la seua missió de tornar a la Casa Blanca quatre anys després que Joe Biden li privara de la seua reelecció. En esta ocasió és la vicepresidenta de Biden, Kamala Harris, qui aspira a frustrar de nou les aspiracions del també magnat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.
Anuncios