La Fiscalia de Filadèlfia demanda a Elon Musk pel sorteig d’un milió de dòlars entre votants registrats

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia de la ciutat de Filadèlfia, a l’estat de Pennsilvània, ha ordenat a la Justícia que detinga el controvertit sorteig impulsat pel magnat Elon Musk en el qual repartix un milió de dòlars (uns 920.000 euros) entre votants inscrits en el registre electoral després que l’Administració d’Estats Units alertara que esta rifa podria incomplir la normativa electoral.

Musk, propietari de la xarxa social X i de l’aeroespacial SpaceX, entre altres, ja va sortejar la setmana passada dos milions de dòlars entre votants inscrits en els estats de Míchigan i Wisconsin. Ara el fiscal de districte de Filadèlfia, el demòcrata Larry Kasner, ha presentat una demanda civil contra el magnat sud-africà i el seu comitè independent de campanya, America PAC, segons informa la cadena nord-americana CNN.

El Departament de Justícia d’Estats Units havia enviat prèviament una carta a l’America PAC en la qual advertia que estos sortejos –que des de Washington cataloguen com a “diaris”– podrien constituir una violació de les lleis electorals a nivell federal en considerar-ho com un pagament pel registre de votants.

Musk s’ha perfilat com un gran suport del candidat republicà, l’expresident Donald Trump, en la seua missió de tornar a la Casa Blanca quatre anys després que Joe Biden li privara de la seua reelecció. En esta ocasió és la vicepresidenta de Biden, Kamala Harris, qui aspira a frustrar de nou les aspiracions del també magnat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.