Anuncios

La Fiscalia de Filadèlfia demanda a Elon Musk pel sorteig d’un milió de dòlars entre votants registrats

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia de la ciutat de Filadèlfia, a l’estat de Pennsilvània, ha ordenat a la Justícia que detinga el controvertit sorteig impulsat pel magnat Elon Musk en el qual repartix un milió de dòlars (uns 920.000 euros) entre votants inscrits en el registre electoral després que l’Administració d’Estats Units alertara que esta rifa podria incomplir la normativa electoral.

Anuncios

Musk, propietari de la xarxa social X i de l’aeroespacial SpaceX, entre altres, ja va sortejar la setmana passada dos milions de dòlars entre votants inscrits en els estats de Míchigan i Wisconsin. Ara el fiscal de districte de Filadèlfia, el demòcrata Larry Kasner, ha presentat una demanda civil contra el magnat sud-africà i el seu comitè independent de campanya, America PAC, segons informa la cadena nord-americana CNN.

El Departament de Justícia d’Estats Units havia enviat prèviament una carta a l’America PAC en la qual advertia que estos sortejos –que des de Washington cataloguen com a “diaris”– podrien constituir una violació de les lleis electorals a nivell federal en considerar-ho com un pagament pel registre de votants.

Musk s’ha perfilat com un gran suport del candidat republicà, l’expresident Donald Trump, en la seua missió de tornar a la Casa Blanca quatre anys després que Joe Biden li privara de la seua reelecció. En esta ocasió és la vicepresidenta de Biden, Kamala Harris, qui aspira a frustrar de nou les aspiracions del també magnat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios