La Fiscalia de Filadèlfia demanda a Elon Musk pel sorteig d’un milió de dòlars entre votants registrats

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia de la ciutat de Filadèlfia, a l’estat de Pennsilvània, ha ordenat a la Justícia que detinga el controvertit sorteig impulsat pel magnat Elon Musk en el qual repartix un milió de dòlars (uns 920.000 euros) entre votants inscrits en el registre electoral després que l’Administració d’Estats Units alertara que esta rifa podria incomplir la normativa electoral.

Musk, propietari de la xarxa social X i de l’aeroespacial SpaceX, entre altres, ja va sortejar la setmana passada dos milions de dòlars entre votants inscrits en els estats de Míchigan i Wisconsin. Ara el fiscal de districte de Filadèlfia, el demòcrata Larry Kasner, ha presentat una demanda civil contra el magnat sud-africà i el seu comitè independent de campanya, America PAC, segons informa la cadena nord-americana CNN.

El Departament de Justícia d’Estats Units havia enviat prèviament una carta a l’America PAC en la qual advertia que estos sortejos –que des de Washington cataloguen com a “diaris”– podrien constituir una violació de les lleis electorals a nivell federal en considerar-ho com un pagament pel registre de votants.

Musk s’ha perfilat com un gran suport del candidat republicà, l’expresident Donald Trump, en la seua missió de tornar a la Casa Blanca quatre anys després que Joe Biden li privara de la seua reelecció. En esta ocasió és la vicepresidenta de Biden, Kamala Harris, qui aspira a frustrar de nou les aspiracions del també magnat.

Últimes notícies

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.