La Fiscalia de Filadèlfia demanda a Elon Musk pel sorteig d’un milió de dòlars entre votants registrats

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia de la ciutat de Filadèlfia, a l’estat de Pennsilvània, ha ordenat a la Justícia que detinga el controvertit sorteig impulsat pel magnat Elon Musk en el qual repartix un milió de dòlars (uns 920.000 euros) entre votants inscrits en el registre electoral després que l’Administració d’Estats Units alertara que esta rifa podria incomplir la normativa electoral.

Musk, propietari de la xarxa social X i de l’aeroespacial SpaceX, entre altres, ja va sortejar la setmana passada dos milions de dòlars entre votants inscrits en els estats de Míchigan i Wisconsin. Ara el fiscal de districte de Filadèlfia, el demòcrata Larry Kasner, ha presentat una demanda civil contra el magnat sud-africà i el seu comitè independent de campanya, America PAC, segons informa la cadena nord-americana CNN.

El Departament de Justícia d’Estats Units havia enviat prèviament una carta a l’America PAC en la qual advertia que estos sortejos –que des de Washington cataloguen com a “diaris”– podrien constituir una violació de les lleis electorals a nivell federal en considerar-ho com un pagament pel registre de votants.

Musk s’ha perfilat com un gran suport del candidat republicà, l’expresident Donald Trump, en la seua missió de tornar a la Casa Blanca quatre anys després que Joe Biden li privara de la seua reelecció. En esta ocasió és la vicepresidenta de Biden, Kamala Harris, qui aspira a frustrar de nou les aspiracions del també magnat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.