La Fiscalia demana apartar Macías de la deliberació del TC sobre la pregunta del Suprem per l’amnistia

MADRID, 19 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia ha presentat un incident de recusació contra el magistrat conservador del Tribunal Constitucional (TC) José María Macías, qui demana apartar de la deliberació sobre la qüestió d’inconstitucionalitat presentada pel Tribunal Suprem (TS) contra la llei d’amnistia perquè ja s’hi va pronunciar com a vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ).

En un escrit, al qual ha tingut accés Europa Press, la Fiscalia recorda que quan Macías era vocal va participar directament, amb el seu vot favorable, en almenys dos actuacions en què este òrgan es va pronunciar contra l’amnistia de manera oficial i pública.

«Primer sobre la constitucionalitat d’una llei d’amnistia anunciada pel president del Govern central, sense perjuí de quin en podia ser el contingut concret i, més tard, a sol·licitud del Senat i en el marc legal i formal del procés legislatiu sobre la constitucionalitat de la proposició de llei orgànica que finalment es va aprovar», precisa.

Pel ministeri públic, «els fets referits determinen objectivament l’existència d’una causa de recusació» contra Macías, que es va incorporar al TC el passat 6 de setembre.

Tot i que l’escrit està signat pel mateix fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, fonts fiscals aclarixen que s’ha elaborat amb «la imprescindible intervenció de la Fiscalia davant el TC».

Últimes notícies

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.