La Policia intervé una pintura falsa de El Greco que s’anava a vendre per 1.305.000 euros

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat Valenciana, que depèn de la Conselleria de Justícia i Interior, ha intervingut una pintura que s’atribuïa falsament a Doménikos Theotokópoulos, més conegut com El Greco, i que es comercialitzava per un total d’1.305.000 euros.

La investigació policial va començar a mitjan febrer, quan el grup policial va tenir coneixement de la possible comercialització d’un oli sobre llenç titulat ‘Retrat d’un cavaller orante’ l’autoria del qual estava atribuïda a El Greco. L’obra anava acompanyada d’un certificat d’autenticitat i taxació on es valorava la pintura en 1.350.000 euros, explica l’administració autonòmica en un comunicat.

LABORATORIS DE MADRID

L’intermediari de la venda va plantejar al propietari del quadre enviar-ho a uns reconeguts laboratoris de Madrid per a expertitzarlo científicament i assegurar-se de la seua autenticitat. Després de l’estudi científic es va emetre un informe tècnic on es concloïa que era una obra atribuïda falsament a El Greco.

Es tracta d’una pintura que representa a San Javier, probablement realitzada en el segle XVII, i modificada i alterada, a partir de la segona meitat del segle XIX, amb la probable intenció d’assemblar-la estilísticament a la pintura de l’artista i poder comercialitzar-la com a original.

El propietari va informar als agents que havia comprat l’obra en un anticuario del rastre de Madrid per 200 euros. Amb la finalitat d’eludir qualsevol tipus de problema futur, el quadre ha sigut donado de manera definitiva a l’arxiu de la Policia de la Generalitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.