La Policia intervé una pintura falsa de El Greco que s’anava a vendre per 1.305.000 euros

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat Valenciana, que depèn de la Conselleria de Justícia i Interior, ha intervingut una pintura que s’atribuïa falsament a Doménikos Theotokópoulos, més conegut com El Greco, i que es comercialitzava per un total d’1.305.000 euros.

La investigació policial va començar a mitjan febrer, quan el grup policial va tenir coneixement de la possible comercialització d’un oli sobre llenç titulat ‘Retrat d’un cavaller orante’ l’autoria del qual estava atribuïda a El Greco. L’obra anava acompanyada d’un certificat d’autenticitat i taxació on es valorava la pintura en 1.350.000 euros, explica l’administració autonòmica en un comunicat.

LABORATORIS DE MADRID

L’intermediari de la venda va plantejar al propietari del quadre enviar-ho a uns reconeguts laboratoris de Madrid per a expertitzarlo científicament i assegurar-se de la seua autenticitat. Després de l’estudi científic es va emetre un informe tècnic on es concloïa que era una obra atribuïda falsament a El Greco.

Es tracta d’una pintura que representa a San Javier, probablement realitzada en el segle XVII, i modificada i alterada, a partir de la segona meitat del segle XIX, amb la probable intenció d’assemblar-la estilísticament a la pintura de l’artista i poder comercialitzar-la com a original.

El propietari va informar als agents que havia comprat l’obra en un anticuario del rastre de Madrid per 200 euros. Amb la finalitat d’eludir qualsevol tipus de problema futur, el quadre ha sigut donado de manera definitiva a l’arxiu de la Policia de la Generalitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022