15.6 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

La Policia intervé una pintura falsa de El Greco que s’anava a vendre per 1.305.000 euros

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat Valenciana, que depèn de la Conselleria de Justícia i Interior, ha intervingut una pintura que s’atribuïa falsament a Doménikos Theotokópoulos, més conegut com El Greco, i que es comercialitzava per un total d’1.305.000 euros.

La investigació policial va començar a mitjan febrer, quan el grup policial va tenir coneixement de la possible comercialització d’un oli sobre llenç titulat ‘Retrat d’un cavaller orante’ l’autoria del qual estava atribuïda a El Greco. L’obra anava acompanyada d’un certificat d’autenticitat i taxació on es valorava la pintura en 1.350.000 euros, explica l’administració autonòmica en un comunicat.

LABORATORIS DE MADRID

L’intermediari de la venda va plantejar al propietari del quadre enviar-ho a uns reconeguts laboratoris de Madrid per a expertitzarlo científicament i assegurar-se de la seua autenticitat. Després de l’estudi científic es va emetre un informe tècnic on es concloïa que era una obra atribuïda falsament a El Greco.

Es tracta d’una pintura que representa a San Javier, probablement realitzada en el segle XVII, i modificada i alterada, a partir de la segona meitat del segle XIX, amb la probable intenció d’assemblar-la estilísticament a la pintura de l’artista i poder comercialitzar-la com a original.

El propietari va informar als agents que havia comprat l’obra en un anticuario del rastre de Madrid per 200 euros. Amb la finalitat d’eludir qualsevol tipus de problema futur, el quadre ha sigut donado de manera definitiva a l’arxiu de la Policia de la Generalitat.

Últimes notícies

Víctima de la DANA davant el Congrés assegura que va ser catàstrofe política i demana responsabilitats

Una afectada per la DANA de 2024 a València ha sostingut davant la comissió parlamentària que la tragèdia no va ser natural, sinó política, i ha reclamat depurar responsabilitats.

Carlos Mazón demana comparéixer en la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts

El president en funcions ha registrat un escrit per a intervindre l'11 de novembre i explicar les actuacions després de la riuada. El Govern central no preveu acudir a la comissió malgrat les citacions.

El Vila-real s’embossa davant el Pafos al descans (0-0)

El Vila-real domina en Pafos però marxa al descans amb 0-0, després d'un inici amb dos ocasions clares de Mikautadze i Gueye. L'equip xipriota va aconseguir frenar el ritme i contindre les arribades.

Víctima de la DANA a València la definix com a ‘catàstrofe política’ i demana responsabilitats

Una afectada per la DANA en la V30 ha sostingut davant la comissió del Congrés que la tragèdia no va ser natural, sinó política, i ha reclamat depurar responsabilitats.

Cardona, Parell i Ayoze tornen a l’onze davant un Pafos amb David Luiz en la saga

Sergi Cardona, Dani Parejo i Ayoze Pérez tornen a l'onze del Vila-real per a la quarta jornada de la Lliga de Campions. El Pafos alinea a David Luiz com a líder de la seua defensa.

Cardona, Parell i Ayoze tornen a l’onze del Vila-real davant un Pafos amb David Luiz en la saga

El Vila-real introduïx canvis respecte a l'últim partit de Lliga: tornen Cardona, Parell i Ayoze. El Pafos alinea a David Luiz com a cap de la seua defensa.

Carlos Mazón demana comparéixer en la comissió de la DANA en Les Corts

Carlos Mazón ha sol·licitat intervindre l'11 de novembre en la comissió d'investigació de la DANA en Les Corts per a detallar l'actuació de la Generalitat. La seua oferta contrasta amb la negativa anunciada per membres del Govern central a acudir.

La Fiscalia demana presó per a dos exediles pel cas dels endolls a Benidorm

La Fiscalia sol·licita 6,5 anys de presó i 15,5 d'inhabilitació per a dos exconcejales i altres sis persones per presumptes contractacions irregulars a Benidorm. El juí, amb set sessions i fins a 32 declaracions, comença el 6 de novembre.