La Policia intervé una pintura falsa de El Greco que s’anava a vendre per 1.305.000 euros

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat Valenciana, que depèn de la Conselleria de Justícia i Interior, ha intervingut una pintura que s’atribuïa falsament a Doménikos Theotokópoulos, més conegut com El Greco, i que es comercialitzava per un total d’1.305.000 euros.

La investigació policial va començar a mitjan febrer, quan el grup policial va tenir coneixement de la possible comercialització d’un oli sobre llenç titulat ‘Retrat d’un cavaller orante’ l’autoria del qual estava atribuïda a El Greco. L’obra anava acompanyada d’un certificat d’autenticitat i taxació on es valorava la pintura en 1.350.000 euros, explica l’administració autonòmica en un comunicat.

LABORATORIS DE MADRID

L’intermediari de la venda va plantejar al propietari del quadre enviar-ho a uns reconeguts laboratoris de Madrid per a expertitzarlo científicament i assegurar-se de la seua autenticitat. Després de l’estudi científic es va emetre un informe tècnic on es concloïa que era una obra atribuïda falsament a El Greco.

Es tracta d’una pintura que representa a San Javier, probablement realitzada en el segle XVII, i modificada i alterada, a partir de la segona meitat del segle XIX, amb la probable intenció d’assemblar-la estilísticament a la pintura de l’artista i poder comercialitzar-la com a original.

El propietari va informar als agents que havia comprat l’obra en un anticuario del rastre de Madrid per 200 euros. Amb la finalitat d’eludir qualsevol tipus de problema futur, el quadre ha sigut donado de manera definitiva a l’arxiu de la Policia de la Generalitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.