La Policia intervé una pintura falsa de El Greco que s’anava a vendre per 1.305.000 euros

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat Valenciana, que depèn de la Conselleria de Justícia i Interior, ha intervingut una pintura que s’atribuïa falsament a Doménikos Theotokópoulos, més conegut com El Greco, i que es comercialitzava per un total d’1.305.000 euros.

La investigació policial va començar a mitjan febrer, quan el grup policial va tenir coneixement de la possible comercialització d’un oli sobre llenç titulat ‘Retrat d’un cavaller orante’ l’autoria del qual estava atribuïda a El Greco. L’obra anava acompanyada d’un certificat d’autenticitat i taxació on es valorava la pintura en 1.350.000 euros, explica l’administració autonòmica en un comunicat.

LABORATORIS DE MADRID

L’intermediari de la venda va plantejar al propietari del quadre enviar-ho a uns reconeguts laboratoris de Madrid per a expertitzarlo científicament i assegurar-se de la seua autenticitat. Després de l’estudi científic es va emetre un informe tècnic on es concloïa que era una obra atribuïda falsament a El Greco.

Es tracta d’una pintura que representa a San Javier, probablement realitzada en el segle XVII, i modificada i alterada, a partir de la segona meitat del segle XIX, amb la probable intenció d’assemblar-la estilísticament a la pintura de l’artista i poder comercialitzar-la com a original.

El propietari va informar als agents que havia comprat l’obra en un anticuario del rastre de Madrid per 200 euros. Amb la finalitat d’eludir qualsevol tipus de problema futur, el quadre ha sigut donado de manera definitiva a l’arxiu de la Policia de la Generalitat.

Últimes notícies

Cau una plantació de marihuana amb més de mil plantes a L’Olleria i quatre detinguts

La Guàrdia Civil desmantella a L'Olleria una plantació amb més de mil plantes de marihuana i deté a quatre persones, dos d'elles ja a la presó provisional.

Els sindicats docents accepten negociar amb Educació però mantenen la vaga i les protestes

Els sindicats docents acudiran a la taula de negociació amb la Conselleria d'Educació, però sostenen la vaga indefinida i les concentracions al carrer.

València impulsa la reintroducció de pollets d’òbila comuna en zones periurbanes

La Fundació Bioparc i la Generalitat han iniciat la reintroducció d'una vintena de pollets d'òbila comuna en zones periurbanes de València, una espècie vulnerable clau en el control natural de plagues de rosegadors.

Educació cita als sindicats a una nova reunió per a intentar frenar la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats del professorat a una nova reunió negociadora per a este dijous amb l'objectiu d'acostar postures i buscar un acord.

Ruixats amb tempestes en el nord de Castelló i lleuger descens de les màximes

La Comunitat Valenciana tindrà hui cels poc nuvolosos al matí i ruixats amb tempesta probables a la vesprada en el nord de Castelló, amb temperatures sense canvis importants.

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.