15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

L’Ajuntament de València impulsa la retirada de 3.500 vehicles afectats per la dana i clausura les campes

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS) –

L’Ajuntament de València ha executat la retirada de prop de 3.500 vehicles afectats per la dana que va tenir lloc el passat 29 d’octubre, dels 25 campes habilitats en les tres pedanies més perjudicades: La Torre, Castellar-l’Oliveral i El Forn d’Alcedo.

Després d’una exhaustiva tasca de neteja, els serveis municipals han confirmat que tots els solars destinats com a dipòsit per als vehicles danyats han estat netejats i, conseqüentment, s’ha procedit a la clausura de les campes. Aquesta mesura s’emmarca dins del pla de retirada que s’ha implementat al llarg dels últims mesos, segons un comunicat oficial del consistori.

L’Ajuntament ha destacat que la velocitat en la retirada dels vehicles ha estat essencial per prevenir riscos mediambientals i de seguretat. Així, es va començar amb un pla específic per a la retirada progressiva dels vehicles danyats, prioritzant la seva retirada dels carrers i acumulant-los en les campes adequades.

El treball de la Policia Local de València ha estat crucial; han coordinat la identificació, catalogació i trasllat dels vehicles a les campes. “Ha estat un esforç molt laboriós, ja que cada vehicle necessitava ser identificat individualment per després enregistrar les dades en una plataforma accessible per als propietaris”, va explicar el consistori.

Una part dels vehicles ha estat recuperada pels seus propietaris després d’informar-los sobre la possibilitat de fer-ho. Els que no han estat reclamats han estat desviats a desballestaments autoritzats mitjançant un dispositiu de grues i camions gestionats per l’Ajuntament de València.

Compromís amb el Medi Ambient i la Comunitat

Jesús Carbonell, regidor d’Àrea de Seguretat i Mobilitat, ha subratllat que el govern municipal ha prioritzat la recuperació de l’espai públic i ha actuat per evitar l’acumulació de vehicles que poguessin degradar l’entorn. “Estem col·laborant amb empreses de tractament de residus per garantir una gestió ecològica i responsable dels materials recollits”, va afegir Carbonell, que ha expressat el seu agraïment als esforços realitzats per la Policia Local, que ha estat treballant des del primer moment post-dana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Campazzo: final de bojos i avís després de la patida semifinal de Copa

Campazzo va celebrar l'agònica victòria en semifinals davant València Basket i va subratllar que el Reial Madrid va creure fins al final. Així i tot, va advertir que han de corregir errors per a optar al títol.

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.