17.3 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

L’Ajuntament de València impulsa la retirada de 3.500 vehicles afectats per la dana i clausura les campes

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS) –

L’Ajuntament de València ha executat la retirada de prop de 3.500 vehicles afectats per la dana que va tenir lloc el passat 29 d’octubre, dels 25 campes habilitats en les tres pedanies més perjudicades: La Torre, Castellar-l’Oliveral i El Forn d’Alcedo.

Després d’una exhaustiva tasca de neteja, els serveis municipals han confirmat que tots els solars destinats com a dipòsit per als vehicles danyats han estat netejats i, conseqüentment, s’ha procedit a la clausura de les campes. Aquesta mesura s’emmarca dins del pla de retirada que s’ha implementat al llarg dels últims mesos, segons un comunicat oficial del consistori.

L’Ajuntament ha destacat que la velocitat en la retirada dels vehicles ha estat essencial per prevenir riscos mediambientals i de seguretat. Així, es va començar amb un pla específic per a la retirada progressiva dels vehicles danyats, prioritzant la seva retirada dels carrers i acumulant-los en les campes adequades.

El treball de la Policia Local de València ha estat crucial; han coordinat la identificació, catalogació i trasllat dels vehicles a les campes. “Ha estat un esforç molt laboriós, ja que cada vehicle necessitava ser identificat individualment per després enregistrar les dades en una plataforma accessible per als propietaris”, va explicar el consistori.

Una part dels vehicles ha estat recuperada pels seus propietaris després d’informar-los sobre la possibilitat de fer-ho. Els que no han estat reclamats han estat desviats a desballestaments autoritzats mitjançant un dispositiu de grues i camions gestionats per l’Ajuntament de València.

Compromís amb el Medi Ambient i la Comunitat

Jesús Carbonell, regidor d’Àrea de Seguretat i Mobilitat, ha subratllat que el govern municipal ha prioritzat la recuperació de l’espai públic i ha actuat per evitar l’acumulació de vehicles que poguessin degradar l’entorn. “Estem col·laborant amb empreses de tractament de residus per garantir una gestió ecològica i responsable dels materials recollits”, va afegir Carbonell, que ha expressat el seu agraïment als esforços realitzats per la Policia Local, que ha estat treballant des del primer moment post-dana.

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.