16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

L’Ajuntament de València impulsa la retirada de 3.500 vehicles afectats per la dana i clausura les campes

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS) –

L’Ajuntament de València ha executat la retirada de prop de 3.500 vehicles afectats per la dana que va tenir lloc el passat 29 d’octubre, dels 25 campes habilitats en les tres pedanies més perjudicades: La Torre, Castellar-l’Oliveral i El Forn d’Alcedo.

Després d’una exhaustiva tasca de neteja, els serveis municipals han confirmat que tots els solars destinats com a dipòsit per als vehicles danyats han estat netejats i, conseqüentment, s’ha procedit a la clausura de les campes. Aquesta mesura s’emmarca dins del pla de retirada que s’ha implementat al llarg dels últims mesos, segons un comunicat oficial del consistori.

L’Ajuntament ha destacat que la velocitat en la retirada dels vehicles ha estat essencial per prevenir riscos mediambientals i de seguretat. Així, es va començar amb un pla específic per a la retirada progressiva dels vehicles danyats, prioritzant la seva retirada dels carrers i acumulant-los en les campes adequades.

El treball de la Policia Local de València ha estat crucial; han coordinat la identificació, catalogació i trasllat dels vehicles a les campes. “Ha estat un esforç molt laboriós, ja que cada vehicle necessitava ser identificat individualment per després enregistrar les dades en una plataforma accessible per als propietaris”, va explicar el consistori.

Una part dels vehicles ha estat recuperada pels seus propietaris després d’informar-los sobre la possibilitat de fer-ho. Els que no han estat reclamats han estat desviats a desballestaments autoritzats mitjançant un dispositiu de grues i camions gestionats per l’Ajuntament de València.

Compromís amb el Medi Ambient i la Comunitat

Jesús Carbonell, regidor d’Àrea de Seguretat i Mobilitat, ha subratllat que el govern municipal ha prioritzat la recuperació de l’espai públic i ha actuat per evitar l’acumulació de vehicles que poguessin degradar l’entorn. “Estem col·laborant amb empreses de tractament de residus per garantir una gestió ecològica i responsable dels materials recollits”, va afegir Carbonell, que ha expressat el seu agraïment als esforços realitzats per la Policia Local, que ha estat treballant des del primer moment post-dana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.