10.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

L’Ajuntament de València impulsa la retirada de 3.500 vehicles afectats per la dana i clausura les campes

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS) –

L’Ajuntament de València ha executat la retirada de prop de 3.500 vehicles afectats per la dana que va tenir lloc el passat 29 d’octubre, dels 25 campes habilitats en les tres pedanies més perjudicades: La Torre, Castellar-l’Oliveral i El Forn d’Alcedo.

Després d’una exhaustiva tasca de neteja, els serveis municipals han confirmat que tots els solars destinats com a dipòsit per als vehicles danyats han estat netejats i, conseqüentment, s’ha procedit a la clausura de les campes. Aquesta mesura s’emmarca dins del pla de retirada que s’ha implementat al llarg dels últims mesos, segons un comunicat oficial del consistori.

L’Ajuntament ha destacat que la velocitat en la retirada dels vehicles ha estat essencial per prevenir riscos mediambientals i de seguretat. Així, es va començar amb un pla específic per a la retirada progressiva dels vehicles danyats, prioritzant la seva retirada dels carrers i acumulant-los en les campes adequades.

El treball de la Policia Local de València ha estat crucial; han coordinat la identificació, catalogació i trasllat dels vehicles a les campes. “Ha estat un esforç molt laboriós, ja que cada vehicle necessitava ser identificat individualment per després enregistrar les dades en una plataforma accessible per als propietaris”, va explicar el consistori.

Una part dels vehicles ha estat recuperada pels seus propietaris després d’informar-los sobre la possibilitat de fer-ho. Els que no han estat reclamats han estat desviats a desballestaments autoritzats mitjançant un dispositiu de grues i camions gestionats per l’Ajuntament de València.

Compromís amb el Medi Ambient i la Comunitat

Jesús Carbonell, regidor d’Àrea de Seguretat i Mobilitat, ha subratllat que el govern municipal ha prioritzat la recuperació de l’espai públic i ha actuat per evitar l’acumulació de vehicles que poguessin degradar l’entorn. “Estem col·laborant amb empreses de tractament de residus per garantir una gestió ecològica i responsable dels materials recollits”, va afegir Carbonell, que ha expressat el seu agraïment als esforços realitzats per la Policia Local, que ha estat treballant des del primer moment post-dana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.