15.4 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

L’Ajuntament no estudiarà el terciari del Nou Mestalla fins que el València done els diners de Benicalap

El club presenta un projecte d'”integració arquitectònica” ressaltant l’estadi com a “fita” i “espais de qualitat per a la ciutat”

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament esperarà al fet que el València CF ingresse els diners corresponents a la construcció del poliesportiu de Benicalap –una suma estimada en més d’11 milions d’euros– per a estudiar el projecte que ha presentat el club per al terciari del Nou Mestalla, les obres del qual es van reprendre el divendres després d’una aturada de quasi 16 anys.

Així ho han tornat a recalcar este dilluns fonts municipals d’acord amb l’afirmat la setmana passada per l’edil d’Urbanisme, Juan Giner, qui ja va manifestar, sobre esta dotació que s’ha de construir junt amb el nou camp de futbol, que el València CF “en cap cas va a poder obtenir llicència de l’activitat terciària en el nou Mestalla si no ha consignat en les arques municipals l’import del poliesportiu”.

“Una vegada consigne l’import del poliesportiu, per part de l’Ajuntament s’iniciarà la redacció del projecte i les obres per a complir amb el barri de Benicalap”, va postil·lar.

La quantitat que el València CF haurà d’ingressar en les arques del consistori són 11,2 milions d’euros. Estos són els diners que costarà construir el poliesportiu de Benicalap segons un recent informe realitzat per la Fundació Esportiva Municipal (FDM) de València amb preus actualitzats i amb l’IVA inclòs.

Per la seua banda, l’entitat valencianista ja ha presentat al consistori l”Estudi de detall edifici d’usos compatibles amb l’esportiu parcel·la GSP-1* Zona b Corts Valencianes”‘, un document en el qual concreta les condicions de volum i forma de les edificacions proposades per als Usos Compatibles diferents del dominant esportiu.

Es tracta de procurar la integració arquitectònica entre totes les edificacions de l’àmbit, especialment amb l’estadi “ressaltant la seua condició de fita urbana, així com potenciar espais de qualitat per a la ciutat”, defensa la memòria presentada consultada per Europa Press.

Els redactors del pla defensen que es realitza una proposta de volums que permeta la disposició de les edificacions “respectant els paràmetres de posició, distàncies i ocupació establits segons la normativa vigent, permetent el desenvolupament edificatori de les parcel·les que componen la poma de forma autònoma”.

En concret, s’advoca per la creació d’un àrea de moviment de manera que, amb les seues altures, permeten una distribució volumètrica integrada amb l’entorn, tant cap a l’àmbit de major escala de l’Avinguda Corts Valencianes i el nou estadi, com cap a l’àmbit d’escala més reduïda del barri de Benicalap.

També es pretén generar amb els espais lliures de la poma un entorn urbà adequat, obert cap a l’avinguda de Corts Valencianes i cap al nou estadi, de manera que “s’afavorisquen les visuals àmplies de l’estadi, s’aprofiten les sinergies entre els diferents usos i la ciutat guanye un espai dinàmic i atractiu”.

El nou estadi constituïx un edifici totalment exempt en l’ordenació de volums proposada per l’Estudi de detall, mantenint la seua condició aïllada com a fita urbana, i deixant lliure d’edificació la zona que recau a l’avinguda Corts Valencianes i la seua confluència amb el carrer La Safor. Les distàncies mínimes entre l’edifici d’estadi i l’envolupant màxima de l’edifici d’usos compatibles sempre són superiors a les establides en l’art.18 de la Modificació del Pla LIGA.

PLAZA OBERTA

L’Estudi de detall proposa una volumetria de l’edifici d’usos compatibles que respecta l’espai lliure d’edificació a la zona recayente a l’avinguda Corts Valencianes, de manera que “es preserva la condició de fita urbana de l’estadi i la seua percepció des de l’accés nord a la ciutat”. Esta plaça oberta cap a l’avinguda de Corts Valencianes es perllonga en l’espai que discorre entre l’estadi i l’edifici d’usos compatibles de manera que es genera una zona d’activitat entre el públic de l’estadi i el dels usos terciaris.

La volumetria proposada de l’edifici d’usos compatibles també s’integra en l’entorn, situant el bloc de major altura en la zona més pròxima a Corts Valencianes, d’acord amb la resta de torres de l’avinguda, mentre que va reduint la seua altura escalonadament segons s’aproxima cap al barri de Benicalap. La possible proposta d’edifici d’usos compatibles en el seu interior esgota l’edificabilitat assignada a la parcel·la sense depassar l’envolupant exterior, de manera que el futur projecte podrà comptar amb cert grau de llibertat per a definir la volumetria definitiva, descriuen.

Finalment, l’estudi ressalta que no modifica cap altra determinació urbanística pròpia del pla que desenvolupa ni d’altres plans de rang superior. Per tot això, entén que es complixen amb tota la normativa urbanística.

El passat mes de maig, el València va informar de l’acord aconseguit amb Atitlan Desenvolupaments Immobiliaris (filial del Grup Atitlan) per a la venda dels terrenys terciaris annexos al Nou Mestalla a l’avinguda de les Corts Valencianes, que comptarà amb Àrea Desenvolupament (filial del Grup Simetria) en la seua fase d’execució.

L’acord quedava subjecte a l’aprovació dels instruments urbanístics i les llicències necessàries per al desenvolupament tant de l’estadi com de les edificacions terciàries projectades pel comprador.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.