L’Ajuntament prohibix els pisos turístics a Ciutat Vella excepte a Sant Francesc i la plaça del Patriarca

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat que el govern municipal portarà a la comissió d’Urbanisme la modificació del Pla Especial de l’any 2020 de Ciutat Vella, per la qual “ja no es podran fer més apartaments turístics” en el districte, a excepció dels edificis destinats a ús exclusiu de pisos turístics situats a la zona Sant Francesc i a la plaça del Patriarca, en la Xerea.

Així ho ha detallat Catalá este dilluns durant una visita a un edifici de l’avinguda de Tarongers durant una visita que ha realitzat a un edifici de l’avinguda de Tarongers, després d’avançar esta mesura en una entrevista en Radio València Cadena Ser, coincidint amb el seu primer aniversari com a primera edil.

En esta línia, ha sostingut que esta nova ordenació respon al fet que un 10% dels habitatges de Ciutat Vella estan destinades a apartaments turístics, un percentatge que, ha apuntat Catalá, “ens sembla equilibrat pel que fa a l’habitatge habitual”. Per això, a excepció dels dos punts esmentats, “en la resta dels barris de Ciutat Vella, la resta de la Xerea, el Pilar o la Seu, per exemple, ja no es podran fer més apartaments turístics”, ha assenyalat.

La primera edil ha destacat que l’ordenació “precisa una nova regulació que siga conforme al que ens han dictat també els tribunals” perquè compte amb “la major de les garanties i la seguretat jurídica”. Sobre aquest tema, ha recordat que el Pla Especial del 2020 “va ser portada als tribunals” i l’Ajuntament “va perdre el recurs”, doncs el TSJCV “va inhabilitar aquest ordenació que es va fer en el PEP dels apartaments turístics”. “L’any 2023 es va establir una moratòria de llicències, però esta moratòria finalitzarà”, ha postil·lat.

La nova regulació passarà, en primer lloc, per la comissió d’Urbanisme del mes de juny. Posteriorment, de derivarà l’expedient a la Generalitat, perquè torne a l’Ajuntament i siga aprovat pel ple municipal.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.