9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

L’Ajuntament prohibix els pisos turístics a Ciutat Vella excepte a Sant Francesc i la plaça del Patriarca

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat que el govern municipal portarà a la comissió d’Urbanisme la modificació del Pla Especial de l’any 2020 de Ciutat Vella, per la qual “ja no es podran fer més apartaments turístics” en el districte, a excepció dels edificis destinats a ús exclusiu de pisos turístics situats a la zona Sant Francesc i a la plaça del Patriarca, en la Xerea.

Així ho ha detallat Catalá este dilluns durant una visita a un edifici de l’avinguda de Tarongers durant una visita que ha realitzat a un edifici de l’avinguda de Tarongers, després d’avançar esta mesura en una entrevista en Radio València Cadena Ser, coincidint amb el seu primer aniversari com a primera edil.

En esta línia, ha sostingut que esta nova ordenació respon al fet que un 10% dels habitatges de Ciutat Vella estan destinades a apartaments turístics, un percentatge que, ha apuntat Catalá, “ens sembla equilibrat pel que fa a l’habitatge habitual”. Per això, a excepció dels dos punts esmentats, “en la resta dels barris de Ciutat Vella, la resta de la Xerea, el Pilar o la Seu, per exemple, ja no es podran fer més apartaments turístics”, ha assenyalat.

La primera edil ha destacat que l’ordenació “precisa una nova regulació que siga conforme al que ens han dictat també els tribunals” perquè compte amb “la major de les garanties i la seguretat jurídica”. Sobre aquest tema, ha recordat que el Pla Especial del 2020 “va ser portada als tribunals” i l’Ajuntament “va perdre el recurs”, doncs el TSJCV “va inhabilitar aquest ordenació que es va fer en el PEP dels apartaments turístics”. “L’any 2023 es va establir una moratòria de llicències, però esta moratòria finalitzarà”, ha postil·lat.

La nova regulació passarà, en primer lloc, per la comissió d’Urbanisme del mes de juny. Posteriorment, de derivarà l’expedient a la Generalitat, perquè torne a l’Ajuntament i siga aprovat pel ple municipal.

Últimes notícies

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.