L’Ajuntament prohibix els pisos turístics a Ciutat Vella excepte a Sant Francesc i la plaça del Patriarca

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat que el govern municipal portarà a la comissió d’Urbanisme la modificació del Pla Especial de l’any 2020 de Ciutat Vella, per la qual “ja no es podran fer més apartaments turístics” en el districte, a excepció dels edificis destinats a ús exclusiu de pisos turístics situats a la zona Sant Francesc i a la plaça del Patriarca, en la Xerea.

Així ho ha detallat Catalá este dilluns durant una visita a un edifici de l’avinguda de Tarongers durant una visita que ha realitzat a un edifici de l’avinguda de Tarongers, després d’avançar esta mesura en una entrevista en Radio València Cadena Ser, coincidint amb el seu primer aniversari com a primera edil.

En esta línia, ha sostingut que esta nova ordenació respon al fet que un 10% dels habitatges de Ciutat Vella estan destinades a apartaments turístics, un percentatge que, ha apuntat Catalá, “ens sembla equilibrat pel que fa a l’habitatge habitual”. Per això, a excepció dels dos punts esmentats, “en la resta dels barris de Ciutat Vella, la resta de la Xerea, el Pilar o la Seu, per exemple, ja no es podran fer més apartaments turístics”, ha assenyalat.

La primera edil ha destacat que l’ordenació “precisa una nova regulació que siga conforme al que ens han dictat també els tribunals” perquè compte amb “la major de les garanties i la seguretat jurídica”. Sobre aquest tema, ha recordat que el Pla Especial del 2020 “va ser portada als tribunals” i l’Ajuntament “va perdre el recurs”, doncs el TSJCV “va inhabilitar aquest ordenació que es va fer en el PEP dels apartaments turístics”. “L’any 2023 es va establir una moratòria de llicències, però esta moratòria finalitzarà”, ha postil·lat.

La nova regulació passarà, en primer lloc, per la comissió d’Urbanisme del mes de juny. Posteriorment, de derivarà l’expedient a la Generalitat, perquè torne a l’Ajuntament i siga aprovat pel ple municipal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.