L’Ajuntament prohibix els pisos turístics a Ciutat Vella excepte a Sant Francesc i la plaça del Patriarca

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat que el govern municipal portarà a la comissió d’Urbanisme la modificació del Pla Especial de l’any 2020 de Ciutat Vella, per la qual «ja no es podran fer més apartaments turístics» en el districte, a excepció dels edificis destinats a ús exclusiu de pisos turístics situats a la zona Sant Francesc i a la plaça del Patriarca, en la Xerea.

Així ho ha detallat Catalá este dilluns durant una visita a un edifici de l’avinguda de Tarongers durant una visita que ha realitzat a un edifici de l’avinguda de Tarongers, després d’avançar esta mesura en una entrevista en Radio València Cadena Ser, coincidint amb el seu primer aniversari com a primera edil.

En esta línia, ha sostingut que esta nova ordenació respon al fet que un 10% dels habitatges de Ciutat Vella estan destinades a apartaments turístics, un percentatge que, ha apuntat Catalá, «ens sembla equilibrat pel que fa a l’habitatge habitual». Per això, a excepció dels dos punts esmentats, «en la resta dels barris de Ciutat Vella, la resta de la Xerea, el Pilar o la Seu, per exemple, ja no es podran fer més apartaments turístics», ha assenyalat.

La primera edil ha destacat que l’ordenació «precisa una nova regulació que siga conforme al que ens han dictat també els tribunals» perquè compte amb «la major de les garanties i la seguretat jurídica». Sobre aquest tema, ha recordat que el Pla Especial del 2020 «va ser portada als tribunals» i l’Ajuntament «va perdre el recurs», doncs el TSJCV «va inhabilitar aquest ordenació que es va fer en el PEP dels apartaments turístics». «L’any 2023 es va establir una moratòria de llicències, però esta moratòria finalitzarà», ha postil·lat.

La nova regulació passarà, en primer lloc, per la comissió d’Urbanisme del mes de juny. Posteriorment, de derivarà l’expedient a la Generalitat, perquè torne a l’Ajuntament i siga aprovat pel ple municipal.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.