13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

L’Ajuntament prohibix els pisos turístics a Ciutat Vella excepte a Sant Francesc i la plaça del Patriarca

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat que el govern municipal portarà a la comissió d’Urbanisme la modificació del Pla Especial de l’any 2020 de Ciutat Vella, per la qual “ja no es podran fer més apartaments turístics” en el districte, a excepció dels edificis destinats a ús exclusiu de pisos turístics situats a la zona Sant Francesc i a la plaça del Patriarca, en la Xerea.

Així ho ha detallat Catalá este dilluns durant una visita a un edifici de l’avinguda de Tarongers durant una visita que ha realitzat a un edifici de l’avinguda de Tarongers, després d’avançar esta mesura en una entrevista en Radio València Cadena Ser, coincidint amb el seu primer aniversari com a primera edil.

En esta línia, ha sostingut que esta nova ordenació respon al fet que un 10% dels habitatges de Ciutat Vella estan destinades a apartaments turístics, un percentatge que, ha apuntat Catalá, “ens sembla equilibrat pel que fa a l’habitatge habitual”. Per això, a excepció dels dos punts esmentats, “en la resta dels barris de Ciutat Vella, la resta de la Xerea, el Pilar o la Seu, per exemple, ja no es podran fer més apartaments turístics”, ha assenyalat.

La primera edil ha destacat que l’ordenació “precisa una nova regulació que siga conforme al que ens han dictat també els tribunals” perquè compte amb “la major de les garanties i la seguretat jurídica”. Sobre aquest tema, ha recordat que el Pla Especial del 2020 “va ser portada als tribunals” i l’Ajuntament “va perdre el recurs”, doncs el TSJCV “va inhabilitar aquest ordenació que es va fer en el PEP dels apartaments turístics”. “L’any 2023 es va establir una moratòria de llicències, però esta moratòria finalitzarà”, ha postil·lat.

La nova regulació passarà, en primer lloc, per la comissió d’Urbanisme del mes de juny. Posteriorment, de derivarà l’expedient a la Generalitat, perquè torne a l’Ajuntament i siga aprovat pel ple municipal.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.