Anuncios

L’alcalde d’Oriola s’asseurà la setmana vinent en la banqueta acusada d’un frau fiscal el 2005

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcalde d’Oriola, el ‘popular’ José Vegara, s’asseurà la setmana vinent en el banc dels acusats per un presumpte frau fiscal l’any 2005, segons han confirmat a Europa Press fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Anuncios

En concret, el Jutjat penal número 1 d’Oriola ha assenyalat per als dies 22 i 24 de gener, a les 9.30 hores, el juí contra Vegara i altres quatre acusats, membres del consell d’administració de l’entitat ITV Vega Baixa SA i d’altres dos empreses, per descomptat un delicte de falsedat en document mercantil en concurs medial amb dos delictes contra la Hisenda Pública relatius a l’Impost de Societats i l’IVA de l’exercici 2005.

Vegara sempre ha defensat la seua “innocència” en este procediment i ha ratllat de “cacera i persecució” la causa. “Això és un problema que ve des de lluny centrat en diferències entre l’empresa, de la qual soc soci des de fa més de 30 anys, i l’Agència Tributària. És un assumpte de l’exercici 2005, és a dir, un assumpte privat de l’empresa alié a la gestió pública”, va dir en el seu moment.

Vegara s’enfronta a una pena, tal com reclama la Fiscalia, de set anys de presó per un delicte continuat de falsedat en document mercantil i dos delictes contra la Hisenda Pública.

Els fets es remunten a l’exercici 2005, quan Hisenda va deixar d’ingressar –segons l’escrit fiscal– 917.935 euros després de “maniobres” de l’Estació Inspecció Tècnica de Vehicles de la qual Vegara era conseller delegat i apoderat general. I es va fer a través de presumptes factures falses.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El comissionat de la dana defén un esforç titànic de la Generalitat malgrat la pressió del Govern

El comissionat per a la recuperació després de la dana de 2024 sosté que la Generalitat va fer un esforç titànic malgrat una pressió asfixiant del Govern i reclama canvis legals per a agilitzar la resposta institucional en futures emergències.

Un estudi confirma que els antioxidants milloren el tractament de la MPOC

Una investigació coordinada per la Universitat de València conclou que els antioxidants, especialment la N-Acetilcisteïna, reduïxen de manera significativa el risc d'empitjorament de la MPOC i reforcen els tractaments habituals.

Compromís denuncia davant Protecció de Dades l’ús d’informació de famílies per a propaganda educativa

Compromís presenta una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades per l'enviament de missatges de la Conselleria d'Educació a les famílies contra la vaga del professorat.

Betis i Elx es juguen mitja temporada en La Cartoixa

Betis i Elx afronten en La Cartoixa un dol clau: els verd-i-blancs busquen assegurar la quinta plaça i la Champions, mentres els il·licitans necessiten allunyar-se del descens.

L’administrador de Fraorgi compareixerà en la comissió sobre les vivendes dels Naus a Alacant

La comissió municipal d'Alacant que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de les vivendes públiques dels Naus citarà a l'administrador únic de Fraorgi el pròxim 8 de juny, al costat d'altres intervinents en el procés.

Milers de docents, famílies i alumnes prenen els carrers per una escola pública de qualitat

Milers de persones es manifesten a Alacant, Castelló, València i Elx en la primera jornada de vaga indefinida del professorat per a exigir una escola pública de qualitat i millors condicions laborals.

Sanitat cobrix totes les places EIR d’Infermeria i incorpora a 194 residents en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places de formació especialitzada en Infermeria, la qual cosa permetrà incorporar a 194 residents EIR als centres sanitaris de la Comunitat Valenciana durant els pròxims dos anys.

L’oposició exigix reobrir la comissió de la dana enfront del tancament que defenen PP i Vox

PSPV i Compromís reclamen prorrogar o crear una nova comissió sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts, mentres PP i Vox aposten per donar-la per conclosa.
Anuncios