L’alcalde d’Oriola s’asseurà la setmana vinent en la banqueta acusada d’un frau fiscal el 2005

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcalde d’Oriola, el ‘popular’ José Vegara, s’asseurà la setmana vinent en el banc dels acusats per un presumpte frau fiscal l’any 2005, segons han confirmat a Europa Press fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En concret, el Jutjat penal número 1 d’Oriola ha assenyalat per als dies 22 i 24 de gener, a les 9.30 hores, el juí contra Vegara i altres quatre acusats, membres del consell d’administració de l’entitat ITV Vega Baixa SA i d’altres dos empreses, per descomptat un delicte de falsedat en document mercantil en concurs medial amb dos delictes contra la Hisenda Pública relatius a l’Impost de Societats i l’IVA de l’exercici 2005.

Vegara sempre ha defensat la seua «innocència» en este procediment i ha ratllat de «cacera i persecució» la causa. «Això és un problema que ve des de lluny centrat en diferències entre l’empresa, de la qual soc soci des de fa més de 30 anys, i l’Agència Tributària. És un assumpte de l’exercici 2005, és a dir, un assumpte privat de l’empresa alié a la gestió pública», va dir en el seu moment.

Vegara s’enfronta a una pena, tal com reclama la Fiscalia, de set anys de presó per un delicte continuat de falsedat en document mercantil i dos delictes contra la Hisenda Pública.

Els fets es remunten a l’exercici 2005, quan Hisenda va deixar d’ingressar –segons l’escrit fiscal– 917.935 euros després de «maniobres» de l’Estació Inspecció Tècnica de Vehicles de la qual Vegara era conseller delegat i apoderat general. I es va fer a través de presumptes factures falses.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.