L’alcalde d’Oriola s’asseurà la setmana vinent en la banqueta acusada d’un frau fiscal el 2005

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcalde d’Oriola, el ‘popular’ José Vegara, s’asseurà la setmana vinent en el banc dels acusats per un presumpte frau fiscal l’any 2005, segons han confirmat a Europa Press fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En concret, el Jutjat penal número 1 d’Oriola ha assenyalat per als dies 22 i 24 de gener, a les 9.30 hores, el juí contra Vegara i altres quatre acusats, membres del consell d’administració de l’entitat ITV Vega Baixa SA i d’altres dos empreses, per descomptat un delicte de falsedat en document mercantil en concurs medial amb dos delictes contra la Hisenda Pública relatius a l’Impost de Societats i l’IVA de l’exercici 2005.

Vegara sempre ha defensat la seua “innocència” en este procediment i ha ratllat de “cacera i persecució” la causa. “Això és un problema que ve des de lluny centrat en diferències entre l’empresa, de la qual soc soci des de fa més de 30 anys, i l’Agència Tributària. És un assumpte de l’exercici 2005, és a dir, un assumpte privat de l’empresa alié a la gestió pública”, va dir en el seu moment.

Vegara s’enfronta a una pena, tal com reclama la Fiscalia, de set anys de presó per un delicte continuat de falsedat en document mercantil i dos delictes contra la Hisenda Pública.

Els fets es remunten a l’exercici 2005, quan Hisenda va deixar d’ingressar –segons l’escrit fiscal– 917.935 euros després de “maniobres” de l’Estació Inspecció Tècnica de Vehicles de la qual Vegara era conseller delegat i apoderat general. I es va fer a través de presumptes factures falses.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.