L’alcalde d’Oriola s’asseurà la setmana vinent en la banqueta acusada d’un frau fiscal el 2005

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcalde d’Oriola, el ‘popular’ José Vegara, s’asseurà la setmana vinent en el banc dels acusats per un presumpte frau fiscal l’any 2005, segons han confirmat a Europa Press fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En concret, el Jutjat penal número 1 d’Oriola ha assenyalat per als dies 22 i 24 de gener, a les 9.30 hores, el juí contra Vegara i altres quatre acusats, membres del consell d’administració de l’entitat ITV Vega Baixa SA i d’altres dos empreses, per descomptat un delicte de falsedat en document mercantil en concurs medial amb dos delictes contra la Hisenda Pública relatius a l’Impost de Societats i l’IVA de l’exercici 2005.

Vegara sempre ha defensat la seua «innocència» en este procediment i ha ratllat de «cacera i persecució» la causa. «Això és un problema que ve des de lluny centrat en diferències entre l’empresa, de la qual soc soci des de fa més de 30 anys, i l’Agència Tributària. És un assumpte de l’exercici 2005, és a dir, un assumpte privat de l’empresa alié a la gestió pública», va dir en el seu moment.

Vegara s’enfronta a una pena, tal com reclama la Fiscalia, de set anys de presó per un delicte continuat de falsedat en document mercantil i dos delictes contra la Hisenda Pública.

Els fets es remunten a l’exercici 2005, quan Hisenda va deixar d’ingressar –segons l’escrit fiscal– 917.935 euros després de «maniobres» de l’Estació Inspecció Tècnica de Vehicles de la qual Vegara era conseller delegat i apoderat general. I es va fer a través de presumptes factures falses.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.