11.3 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

L’alcalde d’Oriola s’asseurà la setmana vinent en la banqueta acusada d’un frau fiscal el 2005

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

L’alcalde d’Oriola, el ‘popular’ José Vegara, s’asseurà la setmana vinent en el banc dels acusats per un presumpte frau fiscal l’any 2005, segons han confirmat a Europa Press fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En concret, el Jutjat penal número 1 d’Oriola ha assenyalat per als dies 22 i 24 de gener, a les 9.30 hores, el juí contra Vegara i altres quatre acusats, membres del consell d’administració de l’entitat ITV Vega Baixa SA i d’altres dos empreses, per descomptat un delicte de falsedat en document mercantil en concurs medial amb dos delictes contra la Hisenda Pública relatius a l’Impost de Societats i l’IVA de l’exercici 2005.

Vegara sempre ha defensat la seua “innocència” en este procediment i ha ratllat de “cacera i persecució” la causa. “Això és un problema que ve des de lluny centrat en diferències entre l’empresa, de la qual soc soci des de fa més de 30 anys, i l’Agència Tributària. És un assumpte de l’exercici 2005, és a dir, un assumpte privat de l’empresa alié a la gestió pública”, va dir en el seu moment.

Vegara s’enfronta a una pena, tal com reclama la Fiscalia, de set anys de presó per un delicte continuat de falsedat en document mercantil i dos delictes contra la Hisenda Pública.

Els fets es remunten a l’exercici 2005, quan Hisenda va deixar d’ingressar –segons l’escrit fiscal– 917.935 euros després de “maniobres” de l’Estació Inspecció Tècnica de Vehicles de la qual Vegara era conseller delegat i apoderat general. I es va fer a través de presumptes factures falses.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.