L’atur en la Comunitat puja en 1.897 persones al febrer, un 0,51% més

 

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana en finalitzar el mes de febrer va aconseguir la xifra de 375.397 persones, la qual cosa suposa 1.897 aturats més, un 0,51% més que el mes de gener.

 

Segons dades fetes públiques hui pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, l’increment de l’atur en la Comunitat el mes de febrer és superior en 41 centèsimes a la mitjana nacional, que ha sigut del 0,10%.

 

En els últims dotze mesos, l’atur ha descendit en 17.397 persones, els que suposa una reducció del 4,43%, 79 centèsimes menys que la mitjana espanyola, fixada en -5,22%.

 

Dades del passat mes de gener

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació (antic Inem) va pujar en 9.369 aturats al gener (+2,57%) en la Comunitat Valenciana, el tercer major increment, amb el que el nombre total d’aturats es va situar en 373.500 persones.

 

A Espanya, el nombre d’aturats va pujar en 83.464 aturats al gener (+2,6%), la seua major alça en aquest mes des de 2014, quan l’atur es va incrementar en més de 113.000 persones.

 

Després del repunt de gener, el volum total d’aturats en el conjunt de l’Estat es va situar en 3.285.761 aturats, segons va informar el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.

Últimes notícies

Mompó admet que la gestió de la DANA va ser un desastre però nega haver mentit

El president de la Diputació de Valencia, Vicente Mompó, ha admés al Congrés que la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 va ser un desastre, però ha insistit que no ha mentit en cap de les seues versions. Els diputats li han retret contradiccions i una suposada amnésia sobre una telefonada clau de l’alcaldessa de Torrent.

Una dona assassinada a Benidorm és esquarterada i cremada pel seu maltractador

Una dona de 33 anys ha sigut assassinada a Benidorm presumptament per la seua parella, que ha esquarterat el cadàver i l'ha calat foc en una zona de camp entre Benidorm i Finestrat. Dos hòmens han sigut detinguts per encobriment després d'ajudar en el trasllat del cos i acudir després a comissaria a contar els fets.

Salomé Pradas s’acull al seu dret a no declarar en la comissió de la DANA

L’exconsellera de Justícia i Interior de la Generalitat Valenciana Salomé Pradas ha anunciat al Congrés que no respondrà a la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, en estar encara investigada en la causa penal oberta pel tràgic episodi de riuada a la província de València.

Detinguts dos hòmens per un robatori amb alunatge en un comerç de Castelló

La Policia Nacional ha detingut dos hòmens de 37 i 52 anys per un robatori amb alunatge en un establiment de l’avinguda València de Castelló. Els sospitosos acumulen més de trenta detencions anteriors per delictes contra el patrimoni.

El Senat avala revisar el tancament nuclear i prolongar Cofrentes fins més enllà de 2030

La Comissió d’Indústria del Senat, on el PP té majoria, ha aprovat una moció que insta el Govern a revisar el calendari de tancament nuclear i a permetre que la central de Cofrentes continue en funcionament més enllà de 2030. El PSOE ha votat en contra i altres grups han expressat les seues reserves sobre el model energètic i les competències territorials.

Pérez Llorca anuncia 55 mesures per a mantindre el canvi polític a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca defensa al debat de Política General l’estabilitat del seu Consell amb Vox i anuncia 55 mesures per a consolidar el canvi iniciat en 2023, amb un fort accent en sanitat, habitatge i fiscalitat.

Aliança de PowerCo i Gotion per a impulsar la gigafactoria de Sagunt des de 2027

Volkswagen, PowerCo i la xinesa Gotion High-Tech han acordat crear una aliança per a operar la gigafactoria de bateries de Sagunt des de 2027, amb una inversió de més de 2.300 milions i 1.500 llocs de treball directes en la fase inicial.

Benidorm decreta un dia de dol per l’assassinat d’una dona investigat com a crim masclista

Benidorm ha declarat un dia de dol oficial per l’assassinat amb arma blanca d’una dona de 33 anys, un cas que la Policia Nacional investiga com a possible crim masclista. Hi ha tres detinguts, entre ells la seua parella, i s’ha convocat una concentració silenciosa de rebuig.