L’Autoritat Palestina condemna ‘accions bàrbares’ dels seguidors del Maccabi a Amsterdam

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Autoritat Palestina ha condemnat les «accions bàrbares» comeses pels seguidors del club de futbol israelià Maccabi Tel Aviv, entre elles «càntics antiàrabs i atacs al simbolisme de la bandera palestina», en el marc dels enfrontaments ocorreguts este passat dijous a la ciutat d’Amsterdam.

La Policia d’Ámsterdam ha xifrat en més de 60 els detinguts després dels «incidents violents», segons les forces de seguretat, registrats entre un grup de manifestants propalestios i aficionats del Maccabi que s’havien desplaçat a la ciutat pel partit que va enfrontar al club contra l’Ajax, successos que es van saldar amb almenys cinc ferits.

Mentre que autoritats israelianes han denunciat que els seguidors del Maccabi van ser víctimes d’una persecució, l’Autoritat Palestina denúncia que els aficionats israelians es van passar els dies previs a la trobada arrancant la bandera palestina dels carrers de la ciutat i protagonitzant altercats.

El Ministeri d’Exteriors palestí demana a les autoritats neerlandeses que investiguen estos «alborotadors» i que la pròxima vegada protegisquen «els palestins i àrabs que viuen als Països Baixos i a les capitals europees» dels «colons i militars d’Israel que es dediquen a exhibir les seues idees racistes i els seus crims».

El Govern palestí, que de tota manera condemna qualsevol tipus de violència, advertix d’un «escalada de pràctiques racistes» protagonitzada en este últim cas pels afeccionats israelians, que representen una «mostra d’hostilitat cap a la identitat i el simbolisme palestins» i demana a les autoritats competents que «les rebutgen i s’enfronten a elles».

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.