L’Autoritat Palestina condemna ‘accions bàrbares’ dels seguidors del Maccabi a Amsterdam

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Autoritat Palestina ha condemnat les “accions bàrbares” comeses pels seguidors del club de futbol israelià Maccabi Tel Aviv, entre elles “càntics antiàrabs i atacs al simbolisme de la bandera palestina”, en el marc dels enfrontaments ocorreguts este passat dijous a la ciutat d’Amsterdam.

La Policia d’Ámsterdam ha xifrat en més de 60 els detinguts després dels “incidents violents”, segons les forces de seguretat, registrats entre un grup de manifestants propalestios i aficionats del Maccabi que s’havien desplaçat a la ciutat pel partit que va enfrontar al club contra l’Ajax, successos que es van saldar amb almenys cinc ferits.

Mentre que autoritats israelianes han denunciat que els seguidors del Maccabi van ser víctimes d’una persecució, l’Autoritat Palestina denúncia que els aficionats israelians es van passar els dies previs a la trobada arrancant la bandera palestina dels carrers de la ciutat i protagonitzant altercats.

El Ministeri d’Exteriors palestí demana a les autoritats neerlandeses que investiguen estos “alborotadors” i que la pròxima vegada protegisquen “els palestins i àrabs que viuen als Països Baixos i a les capitals europees” dels “colons i militars d’Israel que es dediquen a exhibir les seues idees racistes i els seus crims”.

El Govern palestí, que de tota manera condemna qualsevol tipus de violència, advertix d’un “escalada de pràctiques racistes” protagonitzada en este últim cas pels afeccionats israelians, que representen una “mostra d’hostilitat cap a la identitat i el simbolisme palestins” i demana a les autoritats competents que “les rebutgen i s’enfronten a elles”.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.