L’Autoritat Palestina condemna ‘accions bàrbares’ dels seguidors del Maccabi a Amsterdam

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Autoritat Palestina ha condemnat les “accions bàrbares” comeses pels seguidors del club de futbol israelià Maccabi Tel Aviv, entre elles “càntics antiàrabs i atacs al simbolisme de la bandera palestina”, en el marc dels enfrontaments ocorreguts este passat dijous a la ciutat d’Amsterdam.

La Policia d’Ámsterdam ha xifrat en més de 60 els detinguts després dels “incidents violents”, segons les forces de seguretat, registrats entre un grup de manifestants propalestios i aficionats del Maccabi que s’havien desplaçat a la ciutat pel partit que va enfrontar al club contra l’Ajax, successos que es van saldar amb almenys cinc ferits.

Mentre que autoritats israelianes han denunciat que els seguidors del Maccabi van ser víctimes d’una persecució, l’Autoritat Palestina denúncia que els aficionats israelians es van passar els dies previs a la trobada arrancant la bandera palestina dels carrers de la ciutat i protagonitzant altercats.

El Ministeri d’Exteriors palestí demana a les autoritats neerlandeses que investiguen estos “alborotadors” i que la pròxima vegada protegisquen “els palestins i àrabs que viuen als Països Baixos i a les capitals europees” dels “colons i militars d’Israel que es dediquen a exhibir les seues idees racistes i els seus crims”.

El Govern palestí, que de tota manera condemna qualsevol tipus de violència, advertix d’un “escalada de pràctiques racistes” protagonitzada en este últim cas pels afeccionats israelians, que representen una “mostra d’hostilitat cap a la identitat i el simbolisme palestins” i demana a les autoritats competents que “les rebutgen i s’enfronten a elles”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.