Anuncios

Les farmàcies de la Comunitat Valenciana repartiran 118.000 ventalls amb recomanacions per a combatre les ones de calor

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Consell Valencià de Col·legis de Farmacèutics, que integren les tres organitzacions col·legials provincials de la Comunitat Valenciana, ha impulsat la campanya ‘Actua amb dos dits de front’, en la qual repartiran 118.000 ventalls amb recomanacions per a combatre les ones de calor i protegir a la població dels riscos de salut derivats de les temperatures extremes.

Anuncios

Les farmàcies de la Comunitat Valenciana repartiran entre els pacients més de 118.000 ventalls amb informació per a fer front a les ones de calor. En una de les cares es mostraran recomanacions generals i per l’altra s’enumeren els medicaments amb els quals cal tenir especial precaució, així com consells per a protegir-se del sol.

D’esta manera, els pacients que acudisquen a les seues farmàcies obtindran una sèrie de consells per a evitar el desenvolupament de patologies provocades per la calor, especialment els que formen part dels grups de major risc, com a ancians, xiquets o pacients crònics.

A més, els tres Col·legis Oficials de Farmàcia de la Comunitat Valenciana enviaran avisos sobre el nivell de risc per a la salut a les farmàcies perquè estes, al seu torn, informen als pacients dels municipis més afectats per les ones de calor i així puguen transmetre les recomanacions de les autoritats sanitàries.

Una altra de les accions divulgatives és la difusió d’infografies amb consells de salut a través de les xarxes socials dels tres col·legis. En elles s’han abordat temes molt diversos com la prevenció de la calor en l’entorn laboral, on es recomana adequar l’horari i la càrrega de treball al sol, eliminar o reduir l’esforç excessiu, proporcionar aigua al personal i cercar llocs de descans frescos.

A tot això se suma la importància de protegir-se del sol amb gorres, ulleres i cremes solars, usar roba lleugera i de colors clars i donar-se una dutxa en finalitzar el treball. Així mateix, s’ha posat el focus en com actuar davant d’un colp de calor o insolació.

En este tipus de situacions el Consell recomana cridar a l’112 immediatament i, mentre arriba l’ajuda, portar a la persona afectada a un lloc fresc i ajudar-li a baixar la temperatura amb draps freds o donant-li un bany amb aigua freda. És molt important no donar-li res de beure.

També recorden els farmacèutics de la Comunitat Valenciana que cal evitar exposicions perllongades al sol, sobretot en les hores centrals del dia, prendre menjars lleugers per a ajudar a reposar sals perdudes per la suor i mantenir les medicines en un lloc fresc. A més, incidixen que “en cap concepte” s’ha de deixar a ningú en un vehicle estacionat i tancat.

SISTEMA DE VIGILÀNCIA DE TEMPERATURES EXTREMES

D’altra banda, cada col·legi professional ha habilitat un apartat en el seu web que redirigix a la pàgina de Salut Pública del Sistema de Vigilància de temperatures extremes a la Comunitat Valenciana. Així, tots els farmacèutics que vulguen podran obtenir informació sobre el nivell de risc de la seua zona i informar d’això als pacients, oferint els consells que es plantegen en la campanya ‘Actua amb dos dits de front’ per a fer front tant a les altes temperatures diürnes com a les nocturnes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló marca rècord a l’abril i afronta l’estiu amb 16 rutes

L'aeroport de Castelló augmenta un 12% els seus passatgers a l'abril, marca màxim històric en eixe mes i es prepara per a operar 16 rutes regulars durant la temporada d'estiu.

Vila-real busca assegurar la tercera plaça davant un Sevilla necessitat de punts

Vila-real rep al Sevilla en La Ceràmica amb l'objectiu de deixar quasi sentenciada la tercera plaça, mentres que el conjunt andalús necessita puntuar per a allunyar-se del descens.

Un estudi de la UMH reforça la resistència de dacsa i tomaca a sequera i salinitat

Investigadors de la UMH han desenrotllat formulacions bioestimulantes que milloren el creixement i la resistència de dacsa i tomaca enfront de la sequera i la salinitat creixents en els sòls agrícoles.

L’Aeroport de València frega els 1,2 milions de passatgers a l’abril i creix un 10,7%

L'Aeroport de València va superar a l'abril els 1,15 milions de passatgers, un 10,7% més que un any abans, amb un fort impuls del trànsit internacional i més de 8.700 vols.

A l’espera de la tercera PCR de la dona aïllada per sospita de hantavirus a Alacant

Les autoritats sanitàries esperen el resultat de la tercera PCR a la dona de 32 anys ingressada i aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus, després de dos proves prèvies negatives.

Dimitrievski i Fran Pérez es retroben amb Mestalla en un dol especial

Stole Dimitrievski es mesura per primera vegada al Raig com a porter titular del València a Mestalla, mentres que Fran Pérez torna a l'estadi valencianista després de la seua eixida al club vallecano.

Nuria Oliver alerta dels riscos de la intel·ligència artificial i del fals mite de la gratuïtat

Nuria Oliver advertix que la intel·ligència artificial no és gratis i que paguem amb dades, temps i atenció, i insistix en la necessitat de regulació i educació digital crítica.

L’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández supera els 1,9 milions de passatgers a l’abril i creix un 11%

L'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández frega els 1,9 milions de passatgers a l'abril, amb un creixement pròxim a l'11% impulsat pel trànsit internacional i el lideratge del mercat britànic.
Anuncios