L’exèrcit del Líban nega haver retirat tropes de la frontera amb Israel i parla de ‘reposicionament’

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit del Líban ha eixit hui al pas de les informacions que apuntaven a un replegament de les seues forces prop de la frontera amb Israel hores abans que les tropes israelianes hagen envaït el país i ha parlat d’un “reposicionament” de “punts d’observació”, abans de recalcar que coopera amb la Força Interina de les Nacions Unides per al Líban (FINUL).

“Mentre l’enemic israelià continua amb els seus atacs cada vegada més bàrbars contra diverses regions libaneses, alguns mitjans han publicat informació inexacta sobre la retirada de l’exèrcit dels seus posts fronterers al sud”, ha manifestat a través d’X.

Així, ha subratllat que “les unitats militars desplegades al sud estan duent a terme un reposicionament en alguns punts d’observació avançats dins els sectors de responsabilitat designats” i ha afegit que “coopera i es coordina” amb la FINUL, sense aportar més detalls.

El posicionament de l’exèrcit libanés arriba després de la invasió d’Israel, que ha afirmat que és una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” perquè suposen “una amenaça immediata i real per als assentaments israelians a la frontera nord”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.