L’exèrcit del Líban nega haver retirat tropes de la frontera amb Israel i parla de ‘reposicionament’

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit del Líban ha eixit hui al pas de les informacions que apuntaven a un replegament de les seues forces prop de la frontera amb Israel hores abans que les tropes israelianes hagen envaït el país i ha parlat d’un «reposicionament» de «punts d’observació», abans de recalcar que coopera amb la Força Interina de les Nacions Unides per al Líban (FINUL).

«Mentre l’enemic israelià continua amb els seus atacs cada vegada més bàrbars contra diverses regions libaneses, alguns mitjans han publicat informació inexacta sobre la retirada de l’exèrcit dels seus posts fronterers al sud», ha manifestat a través d’X.

Així, ha subratllat que «les unitats militars desplegades al sud estan duent a terme un reposicionament en alguns punts d’observació avançats dins els sectors de responsabilitat designats» i ha afegit que «coopera i es coordina» amb la FINUL, sense aportar més detalls.

El posicionament de l’exèrcit libanés arriba després de la invasió d’Israel, que ha afirmat que és una operació «selectiva i limitada» contra «objectius terroristes i infraestructures» perquè suposen «una amenaça immediata i real per als assentaments israelians a la frontera nord».

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.