L’exèrcit del Líban nega haver retirat tropes de la frontera amb Israel i parla de ‘reposicionament’

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit del Líban ha eixit hui al pas de les informacions que apuntaven a un replegament de les seues forces prop de la frontera amb Israel hores abans que les tropes israelianes hagen envaït el país i ha parlat d’un “reposicionament” de “punts d’observació”, abans de recalcar que coopera amb la Força Interina de les Nacions Unides per al Líban (FINUL).

“Mentre l’enemic israelià continua amb els seus atacs cada vegada més bàrbars contra diverses regions libaneses, alguns mitjans han publicat informació inexacta sobre la retirada de l’exèrcit dels seus posts fronterers al sud”, ha manifestat a través d’X.

Així, ha subratllat que “les unitats militars desplegades al sud estan duent a terme un reposicionament en alguns punts d’observació avançats dins els sectors de responsabilitat designats” i ha afegit que “coopera i es coordina” amb la FINUL, sense aportar més detalls.

El posicionament de l’exèrcit libanés arriba després de la invasió d’Israel, que ha afirmat que és una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” perquè suposen “una amenaça immediata i real per als assentaments israelians a la frontera nord”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.