El líder de «La Manada» cobrarà demà un subsidi de 430 euros al mes

La gran majoria de membres de «La Manada» continuen en llibertat en espera que es resolguen les al·legacions. Un d’ells és segurament el més conegut de tots, José Ángel Prenda, considerat per a molts el líder del grup i que va ser condemnat a 9 anys de presó pels fets de San Fermín de 2016.

Doncs bé, aquest dilluns tornarà a ser notícia, ja que serà el primer dia que cobre el seu subsidi de 430,27 euros. El Prenda el va demanar en quedar en llibertat el passat 22 de juny i el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social li va concedir el subsidi per alliberats de presó.

 

Una ajuda legal pels que han passat més de sis mesos a la presó

Miguel Ángel Prenda es va passar quasi dos anys a la presó de Pamplona i ara espera en llibertat la decisió final. L’acusació reclama que siguen condemnats per agressió sexual i no per abusos, fet que comportaria un augment considerable de la pena.

De moment, el que és segur és que cobrarà aquesta ajuda legal i que la pot rebre durant 540 dies, un any i mig. Ara mateix, segons expliquen diversos mitjans, no té feina (tampoc en tenia abans d’entrar a la presó) i viu amb els seus pares a Sevilla.  

Subsidi denegat per al perruquer del grup

En canvi, Jesús Escudero, un dels altres membres de «La Manada» i que també va ser condemnat a nou anys no ha tingut la mateixa sort. Havia demanat cobrar el subsidi, però li ha estat denegat. L’argument és que Escudero ha de cobrar l’atur, ja que havia treballat de perruquer fora de la presó i dins.

Ara mateix es troba sense feina, ja que ha estat acomiadat del negoci familiar al barri de Triana de Sevilla. Segons fonts pròximes a ell, ha recorregut la decisió del Govern espanyol, ja que ara mateix «perd diners. Ha estat teballant de perruquer la presó cobrant el seu mínim i l’atur que li queda és molt petit». La seua intenció, doncs, és cobrar primer el subsidi i després l’atur.

El tercer integrant que havia demanat el subsidi és Ánel Boza, que es troba ara mateix a la presó per haver robat unes ulleres de sol d’un centre comercial i lesionar un membre de la seguretat mentre fugia. Tot i això, si quedara en llibertat, podria cobrar el subsidi, ja que segons fonts de Treball «no tenia ni té treball conegut».

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.