El líder de «La Manada» cobrarà demà un subsidi de 430 euros al mes

La gran majoria de membres de «La Manada» continuen en llibertat en espera que es resolguen les al·legacions. Un d’ells és segurament el més conegut de tots, José Ángel Prenda, considerat per a molts el líder del grup i que va ser condemnat a 9 anys de presó pels fets de San Fermín de 2016.

Doncs bé, aquest dilluns tornarà a ser notícia, ja que serà el primer dia que cobre el seu subsidi de 430,27 euros. El Prenda el va demanar en quedar en llibertat el passat 22 de juny i el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social li va concedir el subsidi per alliberats de presó.

 

Una ajuda legal pels que han passat més de sis mesos a la presó

Miguel Ángel Prenda es va passar quasi dos anys a la presó de Pamplona i ara espera en llibertat la decisió final. L’acusació reclama que siguen condemnats per agressió sexual i no per abusos, fet que comportaria un augment considerable de la pena.

De moment, el que és segur és que cobrarà aquesta ajuda legal i que la pot rebre durant 540 dies, un any i mig. Ara mateix, segons expliquen diversos mitjans, no té feina (tampoc en tenia abans d’entrar a la presó) i viu amb els seus pares a Sevilla.  

Subsidi denegat per al perruquer del grup

En canvi, Jesús Escudero, un dels altres membres de «La Manada» i que també va ser condemnat a nou anys no ha tingut la mateixa sort. Havia demanat cobrar el subsidi, però li ha estat denegat. L’argument és que Escudero ha de cobrar l’atur, ja que havia treballat de perruquer fora de la presó i dins.

Ara mateix es troba sense feina, ja que ha estat acomiadat del negoci familiar al barri de Triana de Sevilla. Segons fonts pròximes a ell, ha recorregut la decisió del Govern espanyol, ja que ara mateix «perd diners. Ha estat teballant de perruquer la presó cobrant el seu mínim i l’atur que li queda és molt petit». La seua intenció, doncs, és cobrar primer el subsidi i després l’atur.

El tercer integrant que havia demanat el subsidi és Ánel Boza, que es troba ara mateix a la presó per haver robat unes ulleres de sol d’un centre comercial i lesionar un membre de la seguretat mentre fugia. Tot i això, si quedara en llibertat, podria cobrar el subsidi, ja que segons fonts de Treball «no tenia ni té treball conegut».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.