Mazón, ‘optimista’ amb aconseguir un pacte de finançament universitari estable abans del 2030

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat “optimista” amb poder “il·luminar en esta dècada un pacte de finançament universitari estable, que és el que necessita la universitat, la seua investigació, les seues pràctiques i tot el seu sistema”.

Així ho ha traslladat abans de l’acte d’obertura del curs universitari, celebrat a la Politècnica de València (UPV), sobre les reunions que manté la Generalitat a cinc bandes amb les universitats públiques valencianes per a donar llum al pla plurianual de finançament.

Mazón ha destacat que “sortosament” està en marxa este “grup de treball de diàleg sincer, però rigorós i obert, perquè, per fi, les universitats públiques valencianes tinguen un finançament plurianual que els garantisca el marc d’estabilitat futur”.

Segons ha explicat, avancen “amb bon peu” els treballs conjunts entre la Generalitat, la secretaria autonòmica d’Universitats i el propi conseller d’Universitats”, José Antonio Rovira. “He de dir que soc optimista amb que, per fi, en esta dècada, puguem il·luminar un pacte de finançament universitari estable”, ha asseverat.

Al marge d’este pla, el cap del Consell ha destacat la creació de les beques Manuela Solís i les d’excel·lència als millors expedients acadèmics, al mateix temps que ha celebrat l’inici d’un curs acadèmic “amb molta il·lusió, molta reforma, moltes novetats i molt esforç”: “Seguim treballant en la millora del nostre sistema públic universitari de qualitat i d’educació pública en general”.

INICI DE CURS “SENSE APENES INCIDÈNCIES”

Sobre este tema, ha reiterat el seu agraïment als professionals de la Conselleria d’Educació que “han fet una labor extraordinària per a preparar l’inici d’un curs escolar sense apenes incidències, amb normalitat i amb extraordinària eficiència per a mobilitzar a una xifra rècord de més de 82.000 professors, sense explicar els universitaris, i més de 800.000 alumnes.

Mazón ha tornat a mostrar així la seua “satisfacció” pels primers dies del curs. “Per fi s’engega la universalitat integral de l’educació pública a la Comunitat Valenciana”, ha manifestat, i ha ressaltat la gratuïtat en l’etapa de 0 a 3 anys, la llibertat d’elecció i la “recuperació” de l’assignatura de Música.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.