16.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Mazón, ‘optimista’ amb aconseguir un pacte de finançament universitari estable abans del 2030

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat “optimista” amb poder “il·luminar en esta dècada un pacte de finançament universitari estable, que és el que necessita la universitat, la seua investigació, les seues pràctiques i tot el seu sistema”.

Així ho ha traslladat abans de l’acte d’obertura del curs universitari, celebrat a la Politècnica de València (UPV), sobre les reunions que manté la Generalitat a cinc bandes amb les universitats públiques valencianes per a donar llum al pla plurianual de finançament.

Mazón ha destacat que “sortosament” està en marxa este “grup de treball de diàleg sincer, però rigorós i obert, perquè, per fi, les universitats públiques valencianes tinguen un finançament plurianual que els garantisca el marc d’estabilitat futur”.

Segons ha explicat, avancen “amb bon peu” els treballs conjunts entre la Generalitat, la secretaria autonòmica d’Universitats i el propi conseller d’Universitats”, José Antonio Rovira. “He de dir que soc optimista amb que, per fi, en esta dècada, puguem il·luminar un pacte de finançament universitari estable”, ha asseverat.

Al marge d’este pla, el cap del Consell ha destacat la creació de les beques Manuela Solís i les d’excel·lència als millors expedients acadèmics, al mateix temps que ha celebrat l’inici d’un curs acadèmic “amb molta il·lusió, molta reforma, moltes novetats i molt esforç”: “Seguim treballant en la millora del nostre sistema públic universitari de qualitat i d’educació pública en general”.

INICI DE CURS “SENSE APENES INCIDÈNCIES”

Sobre este tema, ha reiterat el seu agraïment als professionals de la Conselleria d’Educació que “han fet una labor extraordinària per a preparar l’inici d’un curs escolar sense apenes incidències, amb normalitat i amb extraordinària eficiència per a mobilitzar a una xifra rècord de més de 82.000 professors, sense explicar els universitaris, i més de 800.000 alumnes.

Mazón ha tornat a mostrar així la seua “satisfacció” pels primers dies del curs. “Per fi s’engega la universalitat integral de l’educació pública a la Comunitat Valenciana”, ha manifestat, i ha ressaltat la gratuïtat en l’etapa de 0 a 3 anys, la llibertat d’elecció i la “recuperació” de l’assignatura de Música.

Últimes notícies

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.