Mazón, ‘optimista’ amb aconseguir un pacte de finançament universitari estable abans del 2030

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat “optimista” amb poder “il·luminar en esta dècada un pacte de finançament universitari estable, que és el que necessita la universitat, la seua investigació, les seues pràctiques i tot el seu sistema”.

Així ho ha traslladat abans de l’acte d’obertura del curs universitari, celebrat a la Politècnica de València (UPV), sobre les reunions que manté la Generalitat a cinc bandes amb les universitats públiques valencianes per a donar llum al pla plurianual de finançament.

Mazón ha destacat que “sortosament” està en marxa este “grup de treball de diàleg sincer, però rigorós i obert, perquè, per fi, les universitats públiques valencianes tinguen un finançament plurianual que els garantisca el marc d’estabilitat futur”.

Segons ha explicat, avancen “amb bon peu” els treballs conjunts entre la Generalitat, la secretaria autonòmica d’Universitats i el propi conseller d’Universitats”, José Antonio Rovira. “He de dir que soc optimista amb que, per fi, en esta dècada, puguem il·luminar un pacte de finançament universitari estable”, ha asseverat.

Al marge d’este pla, el cap del Consell ha destacat la creació de les beques Manuela Solís i les d’excel·lència als millors expedients acadèmics, al mateix temps que ha celebrat l’inici d’un curs acadèmic “amb molta il·lusió, molta reforma, moltes novetats i molt esforç”: “Seguim treballant en la millora del nostre sistema públic universitari de qualitat i d’educació pública en general”.

INICI DE CURS “SENSE APENES INCIDÈNCIES”

Sobre este tema, ha reiterat el seu agraïment als professionals de la Conselleria d’Educació que “han fet una labor extraordinària per a preparar l’inici d’un curs escolar sense apenes incidències, amb normalitat i amb extraordinària eficiència per a mobilitzar a una xifra rècord de més de 82.000 professors, sense explicar els universitaris, i més de 800.000 alumnes.

Mazón ha tornat a mostrar així la seua “satisfacció” pels primers dies del curs. “Per fi s’engega la universalitat integral de l’educació pública a la Comunitat Valenciana”, ha manifestat, i ha ressaltat la gratuïtat en l’etapa de 0 a 3 anys, la llibertat d’elecció i la “recuperació” de l’assignatura de Música.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.