11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Mazón, ‘optimista’ amb aconseguir un pacte de finançament universitari estable abans del 2030

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat “optimista” amb poder “il·luminar en esta dècada un pacte de finançament universitari estable, que és el que necessita la universitat, la seua investigació, les seues pràctiques i tot el seu sistema”.

Així ho ha traslladat abans de l’acte d’obertura del curs universitari, celebrat a la Politècnica de València (UPV), sobre les reunions que manté la Generalitat a cinc bandes amb les universitats públiques valencianes per a donar llum al pla plurianual de finançament.

Mazón ha destacat que “sortosament” està en marxa este “grup de treball de diàleg sincer, però rigorós i obert, perquè, per fi, les universitats públiques valencianes tinguen un finançament plurianual que els garantisca el marc d’estabilitat futur”.

Segons ha explicat, avancen “amb bon peu” els treballs conjunts entre la Generalitat, la secretaria autonòmica d’Universitats i el propi conseller d’Universitats”, José Antonio Rovira. “He de dir que soc optimista amb que, per fi, en esta dècada, puguem il·luminar un pacte de finançament universitari estable”, ha asseverat.

Al marge d’este pla, el cap del Consell ha destacat la creació de les beques Manuela Solís i les d’excel·lència als millors expedients acadèmics, al mateix temps que ha celebrat l’inici d’un curs acadèmic “amb molta il·lusió, molta reforma, moltes novetats i molt esforç”: “Seguim treballant en la millora del nostre sistema públic universitari de qualitat i d’educació pública en general”.

INICI DE CURS “SENSE APENES INCIDÈNCIES”

Sobre este tema, ha reiterat el seu agraïment als professionals de la Conselleria d’Educació que “han fet una labor extraordinària per a preparar l’inici d’un curs escolar sense apenes incidències, amb normalitat i amb extraordinària eficiència per a mobilitzar a una xifra rècord de més de 82.000 professors, sense explicar els universitaris, i més de 800.000 alumnes.

Mazón ha tornat a mostrar així la seua “satisfacció” pels primers dies del curs. “Per fi s’engega la universalitat integral de l’educació pública a la Comunitat Valenciana”, ha manifestat, i ha ressaltat la gratuïtat en l’etapa de 0 a 3 anys, la llibertat d’elecció i la “recuperació” de l’assignatura de Música.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.