13.5 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Mazón, ‘optimista’ amb aconseguir un pacte de finançament universitari estable abans del 2030

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, s’ha mostrat “optimista” amb poder “il·luminar en esta dècada un pacte de finançament universitari estable, que és el que necessita la universitat, la seua investigació, les seues pràctiques i tot el seu sistema”.

Així ho ha traslladat abans de l’acte d’obertura del curs universitari, celebrat a la Politècnica de València (UPV), sobre les reunions que manté la Generalitat a cinc bandes amb les universitats públiques valencianes per a donar llum al pla plurianual de finançament.

Mazón ha destacat que “sortosament” està en marxa este “grup de treball de diàleg sincer, però rigorós i obert, perquè, per fi, les universitats públiques valencianes tinguen un finançament plurianual que els garantisca el marc d’estabilitat futur”.

Segons ha explicat, avancen “amb bon peu” els treballs conjunts entre la Generalitat, la secretaria autonòmica d’Universitats i el propi conseller d’Universitats”, José Antonio Rovira. “He de dir que soc optimista amb que, per fi, en esta dècada, puguem il·luminar un pacte de finançament universitari estable”, ha asseverat.

Al marge d’este pla, el cap del Consell ha destacat la creació de les beques Manuela Solís i les d’excel·lència als millors expedients acadèmics, al mateix temps que ha celebrat l’inici d’un curs acadèmic “amb molta il·lusió, molta reforma, moltes novetats i molt esforç”: “Seguim treballant en la millora del nostre sistema públic universitari de qualitat i d’educació pública en general”.

INICI DE CURS “SENSE APENES INCIDÈNCIES”

Sobre este tema, ha reiterat el seu agraïment als professionals de la Conselleria d’Educació que “han fet una labor extraordinària per a preparar l’inici d’un curs escolar sense apenes incidències, amb normalitat i amb extraordinària eficiència per a mobilitzar a una xifra rècord de més de 82.000 professors, sense explicar els universitaris, i més de 800.000 alumnes.

Mazón ha tornat a mostrar així la seua “satisfacció” pels primers dies del curs. “Per fi s’engega la universalitat integral de l’educació pública a la Comunitat Valenciana”, ha manifestat, i ha ressaltat la gratuïtat en l’etapa de 0 a 3 anys, la llibertat d’elecció i la “recuperació” de l’assignatura de Música.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.