Més d’1.700 efectius vetlaran per la seguretat durant els festivals Zevra i Medusa a Cullera

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Més d’1.700 efectius vetlaran per la seguretat durant la celebració dels festivals de música Zevra i Medusa a la localitat valenciana de Cullera. El dispositiu especial contempla, entre altres, un reforç de la plantilla dels diferents cossos de seguretat, del servici d’ambulàncies i emergències i de l’equip de bombers, així com controls d’alcoholèmia i drogues, servicis permanents de trànsit o la presència d’un Punt Violeta per a prevenir agressions sexistes.

L’Ajuntament ha celebrat este dimarts una Junta de Seguretat per a coordinar el dispositiu especial que s’activarà per a les dos grans cites musicals que acull a l’estiu: el Zevra Festival, del 19 al 22 de juliol, i el Medusa Festival, del 7 al 12 d’agost.

L’operatiu extraordinari comptarà amb més d’1.700 efectius per a prevenir «qualsevol tipus d’incident» i reforçar «al màxim» la seguretat al municipi de cara a estos esdeveniments que compten amb una gran afluència de persones, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La Junta de Seguretat ha sigut presidida per l’alcalde de la ciutat, Jordi Mayor, qui ha estat acompanyat pel subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana, José Rodríguez, i on també han participat els cossos de seguretat de l’Estat com la Policia Local de Cullera, Policia Nacional, Guàrdia Civil, Consorci Provincial de Bombers, Protecció Civil, així com responsables del Centre de Salut i Emergències i promotors dels dos festivals de música.

Major ha recalcat el «compromís ferm» del consistori amb el reforç de la seguretat amb operatius «especials i específics perquè tant els nostres veïns i veïnes com els visitants gaudisquen dels dos festivals sense incidències, preocupacions o contratemps de tot tipus».

A més, ha posat l’accent que enguany, a causa del «continu creixement de popularitat i assistència» a tots dos festivals, l’Ajuntament té previst reforçar la seguretat fora dels recintes, així com «agilitar» l’entrada i eixida de vehicles al pàrquing i «evitar agressions sexuals» amb la instal·lació del Punt Violeta, ha conclòs.

El dispositiu especial contempla, entre altres, un reforç de la plantilla dels diferents cossos de seguretat de l’Estat i de les seues diferents unitats específiques, del servici d’ambulàncies i emergències i de l’equip de bombers, així com controls d’alcoholèmia i drogues, servicis permanents de trànsit o la presència d’un Punt Violeta en tots dos festivals per a prevenir qualsevol tipus d’agressió sexista.

D’esta manera, Cullera deixa «tot a punt per a assegurar el benestar» de les més de 150.000 persones que s’estima que gaudiran de la tercera edició del Zevra Festival, així com 170.000 persones que assistiran a la desena edició del major festival de música electrònica que se celebra en tota Espanya, el Medusa Festival.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU