Més d’1.700 efectius vetlaran per la seguretat durant els festivals Zevra i Medusa a Cullera

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Més d’1.700 efectius vetlaran per la seguretat durant la celebració dels festivals de música Zevra i Medusa a la localitat valenciana de Cullera. El dispositiu especial contempla, entre altres, un reforç de la plantilla dels diferents cossos de seguretat, del servici d’ambulàncies i emergències i de l’equip de bombers, així com controls d’alcoholèmia i drogues, servicis permanents de trànsit o la presència d’un Punt Violeta per a prevenir agressions sexistes.

L’Ajuntament ha celebrat este dimarts una Junta de Seguretat per a coordinar el dispositiu especial que s’activarà per a les dos grans cites musicals que acull a l’estiu: el Zevra Festival, del 19 al 22 de juliol, i el Medusa Festival, del 7 al 12 d’agost.

L’operatiu extraordinari comptarà amb més d’1.700 efectius per a prevenir «qualsevol tipus d’incident» i reforçar «al màxim» la seguretat al municipi de cara a estos esdeveniments que compten amb una gran afluència de persones, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La Junta de Seguretat ha sigut presidida per l’alcalde de la ciutat, Jordi Mayor, qui ha estat acompanyat pel subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana, José Rodríguez, i on també han participat els cossos de seguretat de l’Estat com la Policia Local de Cullera, Policia Nacional, Guàrdia Civil, Consorci Provincial de Bombers, Protecció Civil, així com responsables del Centre de Salut i Emergències i promotors dels dos festivals de música.

Major ha recalcat el «compromís ferm» del consistori amb el reforç de la seguretat amb operatius «especials i específics perquè tant els nostres veïns i veïnes com els visitants gaudisquen dels dos festivals sense incidències, preocupacions o contratemps de tot tipus».

A més, ha posat l’accent que enguany, a causa del «continu creixement de popularitat i assistència» a tots dos festivals, l’Ajuntament té previst reforçar la seguretat fora dels recintes, així com «agilitar» l’entrada i eixida de vehicles al pàrquing i «evitar agressions sexuals» amb la instal·lació del Punt Violeta, ha conclòs.

El dispositiu especial contempla, entre altres, un reforç de la plantilla dels diferents cossos de seguretat de l’Estat i de les seues diferents unitats específiques, del servici d’ambulàncies i emergències i de l’equip de bombers, així com controls d’alcoholèmia i drogues, servicis permanents de trànsit o la presència d’un Punt Violeta en tots dos festivals per a prevenir qualsevol tipus d’agressió sexista.

D’esta manera, Cullera deixa «tot a punt per a assegurar el benestar» de les més de 150.000 persones que s’estima que gaudiran de la tercera edició del Zevra Festival, així com 170.000 persones que assistiran a la desena edició del major festival de música electrònica que se celebra en tota Espanya, el Medusa Festival.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.