Més de 440.000 persones viatgen gratis en Metrovalencia, TRAM d’Alacant, MetroBus iTRAM de Castelló en el ‘Dia sense cotxe’

Més de 440.00 persones van viatjar gratis aquest divendres en els serveis públics de transport de la Comunitat Valenciana, amb motiu del Dia Europeu sense Cotxe. Aquesta jornada, promoguda per la Generalitat, ha sigut el tancament a les diferents activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible, promogudes des de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.

Durant aquesta jornada els serveis de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, MetroBus i TRAM de Castelló van funcionar de manera gratuïta. Segons les dades acumulades, la xarxa de metro i tramvia de València va registrar un total de 327.000 desplaçaments. En l’àrea metropolitana de València de MetroBus el nombre de moviments es va situar en prop dels 50.000. A Alacant, els serveis del TRAM van superar les 61.000 persones usuàries i a Castelló es van comptabilitzar prop de 6.000.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha valorat els «excel·lents resultats» d’esta jornada de portes obertes que «ha permés que milers persones de la tota la Comunitat Valenciana puguen conéixer de primera mà i sense cap cost els avantatges que té utilitzar el transport públic».

Salomé Pradas ha assenyalat que «ha sigut una gran oportunitat per a visibilitzar la importància que té disposar d’una xarxa de transport públic de qualitat per a afavorir una mobilitat equilibrada, funcional, segura, universal i saludable».

En esta línia, ha mostrat el compromís de la Generalitat «per a continuar treballant en la implantació d’un bon sistema de transport públic que aportació les majors opcions de mobilitat a la nostra ciutadania».

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.