13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Més de 440.000 persones viatgen gratis en Metrovalencia, TRAM d’Alacant, MetroBus iTRAM de Castelló en el ‘Dia sense cotxe’

Més de 440.00 persones van viatjar gratis aquest divendres en els serveis públics de transport de la Comunitat Valenciana, amb motiu del Dia Europeu sense Cotxe. Aquesta jornada, promoguda per la Generalitat, ha sigut el tancament a les diferents activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible, promogudes des de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.

Durant aquesta jornada els serveis de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, MetroBus i TRAM de Castelló van funcionar de manera gratuïta. Segons les dades acumulades, la xarxa de metro i tramvia de València va registrar un total de 327.000 desplaçaments. En l’àrea metropolitana de València de MetroBus el nombre de moviments es va situar en prop dels 50.000. A Alacant, els serveis del TRAM van superar les 61.000 persones usuàries i a Castelló es van comptabilitzar prop de 6.000.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha valorat els “excel·lents resultats” d’esta jornada de portes obertes que “ha permés que milers persones de la tota la Comunitat Valenciana puguen conéixer de primera mà i sense cap cost els avantatges que té utilitzar el transport públic”.

Salomé Pradas ha assenyalat que “ha sigut una gran oportunitat per a visibilitzar la importància que té disposar d’una xarxa de transport públic de qualitat per a afavorir una mobilitat equilibrada, funcional, segura, universal i saludable”.

En esta línia, ha mostrat el compromís de la Generalitat “per a continuar treballant en la implantació d’un bon sistema de transport públic que aportació les majors opcions de mobilitat a la nostra ciutadania”.

Últimes notícies

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.

Pérez Llorca trasllada el suport del Consell a la candidatura del belenismo com a Patrimoni de la UNESCO

El Consell ha recolzat la candidatura del belenismo a la Llista Representativa de la UNESCO i ha animat a visitar els pesebres de la Comunitat. La Generalitat està elaborant l'expedient al costat del Govern, Itàlia i 14 comunitats, amb presentació prevista al març.

El València Basket reunix més de 500 aficionats en el seu entrenament nadalenc obert

L'equip masculí va obrir les portes de l'Alqueria del Basket i va reunir 500 seguidors, amb un altre centenar a l'espera. López-Arostegui va completar quasi tota la sessió i podria tornar davant Morabanc Andorra.