Més de 440.000 persones viatgen gratis en Metrovalencia, TRAM d’Alacant, MetroBus iTRAM de Castelló en el ‘Dia sense cotxe’

Més de 440.00 persones van viatjar gratis aquest divendres en els serveis públics de transport de la Comunitat Valenciana, amb motiu del Dia Europeu sense Cotxe. Aquesta jornada, promoguda per la Generalitat, ha sigut el tancament a les diferents activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible, promogudes des de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.

Durant aquesta jornada els serveis de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, MetroBus i TRAM de Castelló van funcionar de manera gratuïta. Segons les dades acumulades, la xarxa de metro i tramvia de València va registrar un total de 327.000 desplaçaments. En l’àrea metropolitana de València de MetroBus el nombre de moviments es va situar en prop dels 50.000. A Alacant, els serveis del TRAM van superar les 61.000 persones usuàries i a Castelló es van comptabilitzar prop de 6.000.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha valorat els “excel·lents resultats” d’esta jornada de portes obertes que “ha permés que milers persones de la tota la Comunitat Valenciana puguen conéixer de primera mà i sense cap cost els avantatges que té utilitzar el transport públic”.

Salomé Pradas ha assenyalat que “ha sigut una gran oportunitat per a visibilitzar la importància que té disposar d’una xarxa de transport públic de qualitat per a afavorir una mobilitat equilibrada, funcional, segura, universal i saludable”.

En esta línia, ha mostrat el compromís de la Generalitat “per a continuar treballant en la implantació d’un bon sistema de transport públic que aportació les majors opcions de mobilitat a la nostra ciutadania”.

Últimes notícies

Les Corts reclamen prorrogar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030

El ple de Les Corts Valencianes aprova, amb el suport de PP i Vox, instar el Govern a ampliar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030 i tomba totes les iniciatives de l'oposició.

L’oposició acusa a Pérez Llorca d’endollar a la seua parella i el PSPV exigix la seua dimissió

PSPV i Compromís acusen a Juanfran Pérez Llorca d'afavorir a la seua parella en la Diputació de València i els socialistes li reclamen que dimitisca i convoque eleccions, mentres el president defén la legalitat de la seua trajectòria funcionarial.

El PPCV denuncia un nou atac amb pintades a la seua seu regional a València

El PPCV denuncia un nou atac vandàlic amb pintades en la seua seu regional de València i l'atribuïx a sectors de l'independentisme català, al qual acusa de fomentar la confrontació.

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.