Més de 440.000 persones viatgen gratis en Metrovalencia, TRAM d’Alacant, MetroBus iTRAM de Castelló en el ‘Dia sense cotxe’

Més de 440.00 persones van viatjar gratis aquest divendres en els serveis públics de transport de la Comunitat Valenciana, amb motiu del Dia Europeu sense Cotxe. Aquesta jornada, promoguda per la Generalitat, ha sigut el tancament a les diferents activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible, promogudes des de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.

Durant aquesta jornada els serveis de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, MetroBus i TRAM de Castelló van funcionar de manera gratuïta. Segons les dades acumulades, la xarxa de metro i tramvia de València va registrar un total de 327.000 desplaçaments. En l’àrea metropolitana de València de MetroBus el nombre de moviments es va situar en prop dels 50.000. A Alacant, els serveis del TRAM van superar les 61.000 persones usuàries i a Castelló es van comptabilitzar prop de 6.000.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha valorat els “excel·lents resultats” d’esta jornada de portes obertes que “ha permés que milers persones de la tota la Comunitat Valenciana puguen conéixer de primera mà i sense cap cost els avantatges que té utilitzar el transport públic”.

Salomé Pradas ha assenyalat que “ha sigut una gran oportunitat per a visibilitzar la importància que té disposar d’una xarxa de transport públic de qualitat per a afavorir una mobilitat equilibrada, funcional, segura, universal i saludable”.

En esta línia, ha mostrat el compromís de la Generalitat “per a continuar treballant en la implantació d’un bon sistema de transport públic que aportació les majors opcions de mobilitat a la nostra ciutadania”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.