Anuncios

Clara millora de l’oratge este dimarts però s’instaura el fred de tardor

L'ambient de tardor es pot instal·lar definitivament la setmana vinent

Les temperatures de tardor arriben aquest dimarts | Arxiu

 

El canvi d’òratge anunciat finalment ha arribat, amb un dia marcat pels núvols i també per alguns arruixons. En general, les precipitacions avançaven ràpidament, fent que no poguessen acumular-se grans quantitats de pluja. La temperatura també ha canviat este dilluns, on ha baixat un parell de graus. Però el fred es notarà a partir d’esta pròxima matinada.

 

Anuncios

La massa d’aire fred acabarà de creuar al llarg d’esta vesprada i matinada, i ja a primeres hores d’este dimarts es notarà la fresca matinal. Està previst que la temperatura nocturna baixe entre 3º i 5º, amb uns termòmetres que es mouran entre els 10º i 15º en tot el territori valencià, i fins i tot, en zones elevades i interiors els termòmetres se situaran a prop dels 6º o 7º.

 

Al migdia la cosa no canviarà massa, la temperatura també serà més baixa que estos dies anteriors, amb un descens d’entre 2º i 4º. Els termòmetres enregistraran unes màximes que oscil·laran entre els 18º i 23º en general, encara que en alguns punts d’Alacant, com en la mateixa capital o en Oriola podran ser un poc més altes.

 

Mapa de la previsió per a este dimarts

Mapa de la previsió per a este dimarts | AEMET

 

Més sol però també més vent

Els núvols desapareixeran completament este dimarts, amb una jornada que es presentarà solejada. Pocs núvols es voran este dimarts, amb un cel ben blau. El que sí que arribarà serà el vent de l’oest, que bufarà amb certa intensitat.

 

Durant el matí serà quan les ratxes de vent seran més fortes i més freqüents. Bufarà al voltant dels 40 i 50 km/h, i fins i tot, en punts elevats podrà superar els 70 km/h. Amb el pas de les hores, a partir de migdia, perda força el vent de l’oest deixant un temps més tranquil durant la vesprada.

 

On bufarà més fort serà en el nord de Castelló, on aquí el vent de mestral, canalitzat al llarg de la vall de l’Ebre, arribarà amb més intensitat i les ratxes de vent arribaran fins als 80 km/h. En este sentit, AEMET manté en alerta este sector des de la matinada fins al migdia del dimarts.

 

Alerta per vents forts a les comarques del nord de Castelló

Alerta per vents forts en les comarques del nord de Castelló | aemet

 

Desapareix la tardor?

Després de la refrescada d’estos dos dies (dilluns i dimarts), de cara el dimecres la temperatura voldrà pujar una miqueta, amb un dia de temps radiant. Els termòmetres ascendiran dos o tres graus respecte al dimarts. Durant el dimecres, la temperatura serà de tardor però, a partir d’eixe moment, seguirà pujant i tornarem a estar per damunt dels valors d’octubre.

 

L’ambient més càlid tornarà durant uns dies però de cara el cap de setmana podria tornar a baixar. Els models encara no s’acaben de posar d’acord al voltant d’este canvi d’oratge, per això caldrà anar seguint futures actualitzacions.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La professora de la UPV Elena Pinilla, triada entre les 50 dones líders emergents del món

La investigadora de la UPV Elena Pinilla ha sigut seleccionada per al programa Santander SW50 Emerging Leaders 2026, que reconeix a 50 dones líders emergents de tot el món. La seua trajectòria combina excel·lència científica, docència i divulgació en nanofotònica i física.

Detingut un home per mesos d’assetjament homòfob a una companya en un centre comercial

La Policia Nacional deté a un home de 59 anys per un presumpte delicte d'odi després de mesos de comentaris homòfobs i conductes intimidatòries contra una companya de treball en un centre comercial de València.

Presó per a un home per matar a un amic després d’una discussió i fingir que va trobar el cadàver

Un home de 53 anys ha ingressat a la presó acusat d'homicidi dolós per matar al seu amic de 31 anys després d'una discussió i fingir que va trobar el seu cadàver al costat d'una carretera pròxima a la seua casa a Pilar de la Horadada.

La Policia desarticula xarxes de robatoris de rellotges de luxe amb 34 detinguts des de gener

La Policia Nacional ha esclarit 41 robatoris violents de rellotges de luxe a Espanya des de gener i ha detingut a 34 persones vinculades a xarxes criminals itinerants amb base en Barcelona.

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.
Anuncios