Clara millora de l’oratge este dimarts però s’instaura el fred de tardor

L'ambient de tardor es pot instal·lar definitivament la setmana vinent

Les temperatures de tardor arriben aquest dimarts | Arxiu

 

El canvi d’òratge anunciat finalment ha arribat, amb un dia marcat pels núvols i també per alguns arruixons. En general, les precipitacions avançaven ràpidament, fent que no poguessen acumular-se grans quantitats de pluja. La temperatura també ha canviat este dilluns, on ha baixat un parell de graus. Però el fred es notarà a partir d’esta pròxima matinada.

 

La massa d’aire fred acabarà de creuar al llarg d’esta vesprada i matinada, i ja a primeres hores d’este dimarts es notarà la fresca matinal. Està previst que la temperatura nocturna baixe entre 3º i 5º, amb uns termòmetres que es mouran entre els 10º i 15º en tot el territori valencià, i fins i tot, en zones elevades i interiors els termòmetres se situaran a prop dels 6º o 7º.

 

Al migdia la cosa no canviarà massa, la temperatura també serà més baixa que estos dies anteriors, amb un descens d’entre 2º i 4º. Els termòmetres enregistraran unes màximes que oscil·laran entre els 18º i 23º en general, encara que en alguns punts d’Alacant, com en la mateixa capital o en Oriola podran ser un poc més altes.

 

Mapa de la previsió per a este dimarts

Mapa de la previsió per a este dimarts | AEMET

 

Més sol però també més vent

Els núvols desapareixeran completament este dimarts, amb una jornada que es presentarà solejada. Pocs núvols es voran este dimarts, amb un cel ben blau. El que sí que arribarà serà el vent de l’oest, que bufarà amb certa intensitat.

 

Durant el matí serà quan les ratxes de vent seran més fortes i més freqüents. Bufarà al voltant dels 40 i 50 km/h, i fins i tot, en punts elevats podrà superar els 70 km/h. Amb el pas de les hores, a partir de migdia, perda força el vent de l’oest deixant un temps més tranquil durant la vesprada.

 

On bufarà més fort serà en el nord de Castelló, on aquí el vent de mestral, canalitzat al llarg de la vall de l’Ebre, arribarà amb més intensitat i les ratxes de vent arribaran fins als 80 km/h. En este sentit, AEMET manté en alerta este sector des de la matinada fins al migdia del dimarts.

 

Alerta per vents forts a les comarques del nord de Castelló

Alerta per vents forts en les comarques del nord de Castelló | aemet

 

Desapareix la tardor?

Després de la refrescada d’estos dos dies (dilluns i dimarts), de cara el dimecres la temperatura voldrà pujar una miqueta, amb un dia de temps radiant. Els termòmetres ascendiran dos o tres graus respecte al dimarts. Durant el dimecres, la temperatura serà de tardor però, a partir d’eixe moment, seguirà pujant i tornarem a estar per damunt dels valors d’octubre.

 

L’ambient més càlid tornarà durant uns dies però de cara el cap de setmana podria tornar a baixar. Els models encara no s’acaben de posar d’acord al voltant d’este canvi d’oratge, per això caldrà anar seguint futures actualitzacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca carrega contra Mascarell i critica les noves imputacions de càrrecs socialistes

Un jutjat de València ha obert procediment abreujat contra el secretari d Organització del PSPV, Vicent Mascarell, i Pérez Llorca aprofita per a criticar la successió d imputacions de càrrecs socialistes i les decisions de Diana Morant.

Mestalla s’acomiadarà del Valencia CF en la jornada 37 davant l’Elx

El Valencia CF ha confirmat que no ha demanat a LaLiga acabar la campanya 2026-27 a Mestalla i que l’últim partit oficial a l’estadi serà en la jornada 37 davant l’Elche, fet que li dona una setmana més per al trasllat al Nou Mestalla.

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.