La caldera continua en marxa

El cap de setmana ha sigut molt calorós tot i que ahir diumenge el descens de les temperatures va fer que la calor fora més suportable.

Podem dir que ahir les temperatures quedaren més ajustades per l’època però encara no podem donar l’ona de calor per conclosa perquè hui tornen a pujar les temperatures i no notarem un descens tèrmic més efectiu ben bé fins dijous (si van complint-se les previsions).

La massa d’aire càlida que ha començat a perdre efectivitat al centre i a l’oest de la Península encara la tenim hui afectant des de Castella-La Manxa fins a les Balears on la calor encara serà intensa i les temperatures fins i tot pujaran respecte als valors d’ahir.

A més, també haurem d’estar atents a l’aire fred que hi ha a les capes altes de l’atmosfera per què farà que tant hui com demà l’atmosfera es mostre més inestable i que les tronades cobren protagonisme per acomiadar la primavera i donar la benvinguda a l’estiu.

Demà farem el trànsit entre la primavera i l’estiu quan passen 13 minuts de les 11 del matí amb un dia molt pesat i calorós. La massa d’aire càlid afectarà encara l’est de la Península fent pujar les temperatures tant durant la nit com durant el dia. L’ambient serà calorós però sobretot haurem d’estar atents a partir de migdia a les tronades que puguen formar-se per l’interior perquè avançaran després cap a la costa on podran arribar amb certa activitat de vesprada o a poqueta nit.

Haurem d’esperar a dijous perquè el descens de les temperatures siga més efectiu i els termòmetres marquen els valors que pertoquen després de dos setmanes de massa calor.

Dimecres encara es deixarà sentir el ponent deixant les temperatures tan altes com les de dimarts però pense que dijous l’ambient quedarà un poc més fresc encara que l’oratge serà estable i assolellat a la major part de la Comunitat.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.