La caldera continua en marxa

El cap de setmana ha sigut molt calorós tot i que ahir diumenge el descens de les temperatures va fer que la calor fora més suportable.

Podem dir que ahir les temperatures quedaren més ajustades per l’època però encara no podem donar l’ona de calor per conclosa perquè hui tornen a pujar les temperatures i no notarem un descens tèrmic més efectiu ben bé fins dijous (si van complint-se les previsions).

La massa d’aire càlida que ha començat a perdre efectivitat al centre i a l’oest de la Península encara la tenim hui afectant des de Castella-La Manxa fins a les Balears on la calor encara serà intensa i les temperatures fins i tot pujaran respecte als valors d’ahir.

A més, també haurem d’estar atents a l’aire fred que hi ha a les capes altes de l’atmosfera per què farà que tant hui com demà l’atmosfera es mostre més inestable i que les tronades cobren protagonisme per acomiadar la primavera i donar la benvinguda a l’estiu.

Demà farem el trànsit entre la primavera i l’estiu quan passen 13 minuts de les 11 del matí amb un dia molt pesat i calorós. La massa d’aire càlid afectarà encara l’est de la Península fent pujar les temperatures tant durant la nit com durant el dia. L’ambient serà calorós però sobretot haurem d’estar atents a partir de migdia a les tronades que puguen formar-se per l’interior perquè avançaran després cap a la costa on podran arribar amb certa activitat de vesprada o a poqueta nit.

Haurem d’esperar a dijous perquè el descens de les temperatures siga més efectiu i els termòmetres marquen els valors que pertoquen després de dos setmanes de massa calor.

Dimecres encara es deixarà sentir el ponent deixant les temperatures tan altes com les de dimarts però pense que dijous l’ambient quedarà un poc més fresc encara que l’oratge serà estable i assolellat a la major part de la Comunitat.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.