La caldera continua en marxa

El cap de setmana ha sigut molt calorós tot i que ahir diumenge el descens de les temperatures va fer que la calor fora més suportable.

Podem dir que ahir les temperatures quedaren més ajustades per l’època però encara no podem donar l’ona de calor per conclosa perquè hui tornen a pujar les temperatures i no notarem un descens tèrmic més efectiu ben bé fins dijous (si van complint-se les previsions).

La massa d’aire càlida que ha començat a perdre efectivitat al centre i a l’oest de la Península encara la tenim hui afectant des de Castella-La Manxa fins a les Balears on la calor encara serà intensa i les temperatures fins i tot pujaran respecte als valors d’ahir.

A més, també haurem d’estar atents a l’aire fred que hi ha a les capes altes de l’atmosfera per què farà que tant hui com demà l’atmosfera es mostre més inestable i que les tronades cobren protagonisme per acomiadar la primavera i donar la benvinguda a l’estiu.

Demà farem el trànsit entre la primavera i l’estiu quan passen 13 minuts de les 11 del matí amb un dia molt pesat i calorós. La massa d’aire càlid afectarà encara l’est de la Península fent pujar les temperatures tant durant la nit com durant el dia. L’ambient serà calorós però sobretot haurem d’estar atents a partir de migdia a les tronades que puguen formar-se per l’interior perquè avançaran després cap a la costa on podran arribar amb certa activitat de vesprada o a poqueta nit.

Haurem d’esperar a dijous perquè el descens de les temperatures siga més efectiu i els termòmetres marquen els valors que pertoquen després de dos setmanes de massa calor.

Dimecres encara es deixarà sentir el ponent deixant les temperatures tan altes com les de dimarts però pense que dijous l’ambient quedarà un poc més fresc encara que l’oratge serà estable i assolellat a la major part de la Comunitat.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.