Elsa ens portarà un episodi de pluges i un temporal de vent huracanat

Imatge d'una dona amb el paraigües trencat a causa de les fortes ventades

El vent s’anirà incrementant este divendres i serà huracanat el cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana serà el que caldrà prendre més precaucions del que portem d’hivern. Segons els mapes de l’oratge, podríem tenir la ventada més forta dels últims anys en tot el territori valencià, però sobretot serà en l’interior a on patiran les ratxes de vent més fortes. D’altra banda, també tindrem un episodi de pluges que s’iniciarà esta pròxima nit de dijous i s’acabarà durant les primeres hores de dissabte. Les pluges en general seran dèbils, si bé en l’interior podran ser més abundants.

 

Previsió del temps de l'Aemet

Anuncios
Mapa de símbols previst per a este dissabte | Aemet

Divendres passat per aigua a l’interior

Este matí de divendres el cel estarà molt ennuvolat en general, però les pluges quedaran restringides en l’interior fins a migdia. A partir de la vesprada l’arribada de la borrasca Elsa, que tants problemes ha ocasionat en la vessant atlàntica peninsular, arribarà també a totes les comarques valencianes, inclosa la costa. Les temperatures diürnes baixaran clarament, mentres que les nocturnes seguiran sense canvis.

 

Durant la vesprada i la nit d’este divendres a dissabte, les precipitacions més abundants seran en l’interior, a on es podran acumular localment més de 20 l/m². En la costa també arribarà a ploure, però les precipitacions seran més dèbils. El vent de ponent encara no s’enfortirà massa i serà més prompte dèbil, però això durarà ben poc.

 

Mapa d'avisos de l'Aemet

Mapa d’avisos per a este divendres | Aemet

Episodi de vent extrem

El cap de setmana vindrà protagonitzat pel vent. Dissabte és el dia més perillós i que caldrà extremar més les precaucions en zones elevades i en l’interior de les comarques de València, Castelló i Alacant, a on es podran superar els 120 km/h amb facilitat. No es descarta que alguna ratxa arribe als 150 km/h. En la costa també farà vent però serà més dèbils i amb ratxes més ‘normals’, per baix dels 90 km/h.

 

Quant al cel, al matí encara podria quedar algun arruixó residual en algun punt costaner, però amb la ventada que entrarà a partir de migdia el cel quedarà ben solejat a la vesprada. Tot i el vent, este mateix ponent, juntament amb més sol, farà que les temperatures diürnes pugen clarament i es superen els 20ºC en molts indrets de la costa.

 

Diumenge seguirà dominant el sol i el vent seguirà bufant molt fort, especialment en l’interior, mentres que en la costa començarà a encalmar. Les temperatures, amb menys vent de ponent, baixaran un poc. Les temperatures màximes seguiran sobre els 20ºC en zones costaneres, mentres que en l’interior quedaran sobre els 15ºC.

 

Els pròxims dies, de cara a la setmana que ve, l’anticicló s’imposarà clarament i això farà que els vents vagen a la baixa i les nits tornen a ser més fredes. Tot i això, seguirem amb un ambient poc hivernal en general. Pareix que el fred cru d’hivern no voldrà arribar este 2019.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.