Elsa ens portarà un episodi de pluges i un temporal de vent huracanat

Imatge d'una dona amb el paraigües trencat a causa de les fortes ventades

El vent s’anirà incrementant este divendres i serà huracanat el cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana serà el que caldrà prendre més precaucions del que portem d’hivern. Segons els mapes de l’oratge, podríem tenir la ventada més forta dels últims anys en tot el territori valencià, però sobretot serà en l’interior a on patiran les ratxes de vent més fortes. D’altra banda, també tindrem un episodi de pluges que s’iniciarà esta pròxima nit de dijous i s’acabarà durant les primeres hores de dissabte. Les pluges en general seran dèbils, si bé en l’interior podran ser més abundants.

 

Previsió del temps de l'Aemet

Mapa de símbols previst per a este dissabte | Aemet

Divendres passat per aigua a l’interior

Este matí de divendres el cel estarà molt ennuvolat en general, però les pluges quedaran restringides en l’interior fins a migdia. A partir de la vesprada l’arribada de la borrasca Elsa, que tants problemes ha ocasionat en la vessant atlàntica peninsular, arribarà també a totes les comarques valencianes, inclosa la costa. Les temperatures diürnes baixaran clarament, mentres que les nocturnes seguiran sense canvis.

 

Durant la vesprada i la nit d’este divendres a dissabte, les precipitacions més abundants seran en l’interior, a on es podran acumular localment més de 20 l/m². En la costa també arribarà a ploure, però les precipitacions seran més dèbils. El vent de ponent encara no s’enfortirà massa i serà més prompte dèbil, però això durarà ben poc.

 

Mapa d'avisos de l'Aemet

Mapa d’avisos per a este divendres | Aemet

Episodi de vent extrem

El cap de setmana vindrà protagonitzat pel vent. Dissabte és el dia més perillós i que caldrà extremar més les precaucions en zones elevades i en l’interior de les comarques de València, Castelló i Alacant, a on es podran superar els 120 km/h amb facilitat. No es descarta que alguna ratxa arribe als 150 km/h. En la costa també farà vent però serà més dèbils i amb ratxes més ‘normals’, per baix dels 90 km/h.

 

Quant al cel, al matí encara podria quedar algun arruixó residual en algun punt costaner, però amb la ventada que entrarà a partir de migdia el cel quedarà ben solejat a la vesprada. Tot i el vent, este mateix ponent, juntament amb més sol, farà que les temperatures diürnes pugen clarament i es superen els 20ºC en molts indrets de la costa.

 

Diumenge seguirà dominant el sol i el vent seguirà bufant molt fort, especialment en l’interior, mentres que en la costa començarà a encalmar. Les temperatures, amb menys vent de ponent, baixaran un poc. Les temperatures màximes seguiran sobre els 20ºC en zones costaneres, mentres que en l’interior quedaran sobre els 15ºC.

 

Els pròxims dies, de cara a la setmana que ve, l’anticicló s’imposarà clarament i això farà que els vents vagen a la baixa i les nits tornen a ser més fredes. Tot i això, seguirem amb un ambient poc hivernal en general. Pareix que el fred cru d’hivern no voldrà arribar este 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.