Elsa ens portarà un episodi de pluges i un temporal de vent huracanat

Imatge d'una dona amb el paraigües trencat a causa de les fortes ventades

El vent s’anirà incrementant este divendres i serà huracanat el cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana serà el que caldrà prendre més precaucions del que portem d’hivern. Segons els mapes de l’oratge, podríem tenir la ventada més forta dels últims anys en tot el territori valencià, però sobretot serà en l’interior a on patiran les ratxes de vent més fortes. D’altra banda, també tindrem un episodi de pluges que s’iniciarà esta pròxima nit de dijous i s’acabarà durant les primeres hores de dissabte. Les pluges en general seran dèbils, si bé en l’interior podran ser més abundants.

 

Previsió del temps de l'Aemet

Mapa de símbols previst per a este dissabte | Aemet

Divendres passat per aigua a l’interior

Este matí de divendres el cel estarà molt ennuvolat en general, però les pluges quedaran restringides en l’interior fins a migdia. A partir de la vesprada l’arribada de la borrasca Elsa, que tants problemes ha ocasionat en la vessant atlàntica peninsular, arribarà també a totes les comarques valencianes, inclosa la costa. Les temperatures diürnes baixaran clarament, mentres que les nocturnes seguiran sense canvis.

 

Durant la vesprada i la nit d’este divendres a dissabte, les precipitacions més abundants seran en l’interior, a on es podran acumular localment més de 20 l/m². En la costa també arribarà a ploure, però les precipitacions seran més dèbils. El vent de ponent encara no s’enfortirà massa i serà més prompte dèbil, però això durarà ben poc.

 

Mapa d'avisos de l'Aemet

Mapa d’avisos per a este divendres | Aemet

Episodi de vent extrem

El cap de setmana vindrà protagonitzat pel vent. Dissabte és el dia més perillós i que caldrà extremar més les precaucions en zones elevades i en l’interior de les comarques de València, Castelló i Alacant, a on es podran superar els 120 km/h amb facilitat. No es descarta que alguna ratxa arribe als 150 km/h. En la costa també farà vent però serà més dèbils i amb ratxes més ‘normals’, per baix dels 90 km/h.

 

Quant al cel, al matí encara podria quedar algun arruixó residual en algun punt costaner, però amb la ventada que entrarà a partir de migdia el cel quedarà ben solejat a la vesprada. Tot i el vent, este mateix ponent, juntament amb més sol, farà que les temperatures diürnes pugen clarament i es superen els 20ºC en molts indrets de la costa.

 

Diumenge seguirà dominant el sol i el vent seguirà bufant molt fort, especialment en l’interior, mentres que en la costa començarà a encalmar. Les temperatures, amb menys vent de ponent, baixaran un poc. Les temperatures màximes seguiran sobre els 20ºC en zones costaneres, mentres que en l’interior quedaran sobre els 15ºC.

 

Els pròxims dies, de cara a la setmana que ve, l’anticicló s’imposarà clarament i això farà que els vents vagen a la baixa i les nits tornen a ser més fredes. Tot i això, seguirem amb un ambient poc hivernal en general. Pareix que el fred cru d’hivern no voldrà arribar este 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.