Elsa ens portarà un episodi de pluges i un temporal de vent huracanat

Imatge d'una dona amb el paraigües trencat a causa de les fortes ventades

El vent s’anirà incrementant este divendres i serà huracanat el cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana serà el que caldrà prendre més precaucions del que portem d’hivern. Segons els mapes de l’oratge, podríem tenir la ventada més forta dels últims anys en tot el territori valencià, però sobretot serà en l’interior a on patiran les ratxes de vent més fortes. D’altra banda, també tindrem un episodi de pluges que s’iniciarà esta pròxima nit de dijous i s’acabarà durant les primeres hores de dissabte. Les pluges en general seran dèbils, si bé en l’interior podran ser més abundants.

 

Previsió del temps de l'Aemet

Mapa de símbols previst per a este dissabte | Aemet

Divendres passat per aigua a l’interior

Este matí de divendres el cel estarà molt ennuvolat en general, però les pluges quedaran restringides en l’interior fins a migdia. A partir de la vesprada l’arribada de la borrasca Elsa, que tants problemes ha ocasionat en la vessant atlàntica peninsular, arribarà també a totes les comarques valencianes, inclosa la costa. Les temperatures diürnes baixaran clarament, mentres que les nocturnes seguiran sense canvis.

 

Durant la vesprada i la nit d’este divendres a dissabte, les precipitacions més abundants seran en l’interior, a on es podran acumular localment més de 20 l/m². En la costa també arribarà a ploure, però les precipitacions seran més dèbils. El vent de ponent encara no s’enfortirà massa i serà més prompte dèbil, però això durarà ben poc.

 

Mapa d'avisos de l'Aemet

Mapa d’avisos per a este divendres | Aemet

Episodi de vent extrem

El cap de setmana vindrà protagonitzat pel vent. Dissabte és el dia més perillós i que caldrà extremar més les precaucions en zones elevades i en l’interior de les comarques de València, Castelló i Alacant, a on es podran superar els 120 km/h amb facilitat. No es descarta que alguna ratxa arribe als 150 km/h. En la costa també farà vent però serà més dèbils i amb ratxes més ‘normals’, per baix dels 90 km/h.

 

Quant al cel, al matí encara podria quedar algun arruixó residual en algun punt costaner, però amb la ventada que entrarà a partir de migdia el cel quedarà ben solejat a la vesprada. Tot i el vent, este mateix ponent, juntament amb més sol, farà que les temperatures diürnes pugen clarament i es superen els 20ºC en molts indrets de la costa.

 

Diumenge seguirà dominant el sol i el vent seguirà bufant molt fort, especialment en l’interior, mentres que en la costa començarà a encalmar. Les temperatures, amb menys vent de ponent, baixaran un poc. Les temperatures màximes seguiran sobre els 20ºC en zones costaneres, mentres que en l’interior quedaran sobre els 15ºC.

 

Els pròxims dies, de cara a la setmana que ve, l’anticicló s’imposarà clarament i això farà que els vents vagen a la baixa i les nits tornen a ser més fredes. Tot i això, seguirem amb un ambient poc hivernal en general. Pareix que el fred cru d’hivern no voldrà arribar este 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU