Elsa ens portarà un episodi de pluges i un temporal de vent huracanat

Imatge d'una dona amb el paraigües trencat a causa de les fortes ventades

El vent s’anirà incrementant este divendres i serà huracanat el cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana serà el que caldrà prendre més precaucions del que portem d’hivern. Segons els mapes de l’oratge, podríem tenir la ventada més forta dels últims anys en tot el territori valencià, però sobretot serà en l’interior a on patiran les ratxes de vent més fortes. D’altra banda, també tindrem un episodi de pluges que s’iniciarà esta pròxima nit de dijous i s’acabarà durant les primeres hores de dissabte. Les pluges en general seran dèbils, si bé en l’interior podran ser més abundants.

 

Previsió del temps de l'Aemet

Mapa de símbols previst per a este dissabte | Aemet

Divendres passat per aigua a l’interior

Este matí de divendres el cel estarà molt ennuvolat en general, però les pluges quedaran restringides en l’interior fins a migdia. A partir de la vesprada l’arribada de la borrasca Elsa, que tants problemes ha ocasionat en la vessant atlàntica peninsular, arribarà també a totes les comarques valencianes, inclosa la costa. Les temperatures diürnes baixaran clarament, mentres que les nocturnes seguiran sense canvis.

 

Durant la vesprada i la nit d’este divendres a dissabte, les precipitacions més abundants seran en l’interior, a on es podran acumular localment més de 20 l/m². En la costa també arribarà a ploure, però les precipitacions seran més dèbils. El vent de ponent encara no s’enfortirà massa i serà més prompte dèbil, però això durarà ben poc.

 

Mapa d'avisos de l'Aemet

Mapa d’avisos per a este divendres | Aemet

Episodi de vent extrem

El cap de setmana vindrà protagonitzat pel vent. Dissabte és el dia més perillós i que caldrà extremar més les precaucions en zones elevades i en l’interior de les comarques de València, Castelló i Alacant, a on es podran superar els 120 km/h amb facilitat. No es descarta que alguna ratxa arribe als 150 km/h. En la costa també farà vent però serà més dèbils i amb ratxes més ‘normals’, per baix dels 90 km/h.

 

Quant al cel, al matí encara podria quedar algun arruixó residual en algun punt costaner, però amb la ventada que entrarà a partir de migdia el cel quedarà ben solejat a la vesprada. Tot i el vent, este mateix ponent, juntament amb més sol, farà que les temperatures diürnes pugen clarament i es superen els 20ºC en molts indrets de la costa.

 

Diumenge seguirà dominant el sol i el vent seguirà bufant molt fort, especialment en l’interior, mentres que en la costa començarà a encalmar. Les temperatures, amb menys vent de ponent, baixaran un poc. Les temperatures màximes seguiran sobre els 20ºC en zones costaneres, mentres que en l’interior quedaran sobre els 15ºC.

 

Els pròxims dies, de cara a la setmana que ve, l’anticicló s’imposarà clarament i això farà que els vents vagen a la baixa i les nits tornen a ser més fredes. Tot i això, seguirem amb un ambient poc hivernal en general. Pareix que el fred cru d’hivern no voldrà arribar este 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.