Espectacular i inèdita animació que mostra com giren els planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar | Arxiu

 

El científic planetari James O’Donoghue ha publicat un vídeo, inèdit fins ara en el camp de l’astronomia, en què es pot vore una espectacular animació que mostra amb detall com giren tots els planetes del Sistema Solar. En concret, en el vídeo es pot vore una comparació de les rotacions de totes les esferes celestes del nostre sistema, un total de 10, incloent planetes considerats nans, com ara Ceres o Plutó.

 

L’animació mostra com tots els planetes giren en sentit contrari a les agulles del rellotge, excepte Venus i Urà, que van al contrari de la resta de cossos celestes a causa de la seua rotació retrògrada.

 

A més, també es pot apreciar la inclinació de cada un d’ells, molt diferent segons el planeta, ja que, per exemple, Venus es troba cap per avall, mentres que l’eix d’Urà es manté perpendicular al seu pla orbital. Este és el vídeo que el mateix científic ha publicat en el seu canal de ‘Youtube’:

 

 

Més diferències entre planetes

Més allà de la inclinació, els diferents planetes del Sistema Solar tenen altres diferències molt remarcables, com ara el fet que Mercuri, Plutó i Júpiter tarden molts dies a fer per complet la seua rotació si ho comparem amb les 24 hores terrestres. Mentres que d’altres tarden menys d’una jornada.

 

A més, destaca el fet que Mercuri, Ceres i Júpiter es mantenen pràcticament rectes, cosa que no passa en la resta dels 7 planetes que analitza el vídeo de James O’Donoghue, amb una inclinació clara i definida.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.