Espectacular i inèdita animació que mostra com giren els planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar | Arxiu

 

El científic planetari James O’Donoghue ha publicat un vídeo, inèdit fins ara en el camp de l’astronomia, en què es pot vore una espectacular animació que mostra amb detall com giren tots els planetes del Sistema Solar. En concret, en el vídeo es pot vore una comparació de les rotacions de totes les esferes celestes del nostre sistema, un total de 10, incloent planetes considerats nans, com ara Ceres o Plutó.

 

L’animació mostra com tots els planetes giren en sentit contrari a les agulles del rellotge, excepte Venus i Urà, que van al contrari de la resta de cossos celestes a causa de la seua rotació retrògrada.

 

A més, també es pot apreciar la inclinació de cada un d’ells, molt diferent segons el planeta, ja que, per exemple, Venus es troba cap per avall, mentres que l’eix d’Urà es manté perpendicular al seu pla orbital. Este és el vídeo que el mateix científic ha publicat en el seu canal de ‘Youtube’:

 

 

Més diferències entre planetes

Més allà de la inclinació, els diferents planetes del Sistema Solar tenen altres diferències molt remarcables, com ara el fet que Mercuri, Plutó i Júpiter tarden molts dies a fer per complet la seua rotació si ho comparem amb les 24 hores terrestres. Mentres que d’altres tarden menys d’una jornada.

 

A més, destaca el fet que Mercuri, Ceres i Júpiter es mantenen pràcticament rectes, cosa que no passa en la resta dels 7 planetes que analitza el vídeo de James O’Donoghue, amb una inclinació clara i definida.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.