Espectacular i inèdita animació que mostra com giren els planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar | Arxiu

 

El científic planetari James O’Donoghue ha publicat un vídeo, inèdit fins ara en el camp de l’astronomia, en què es pot vore una espectacular animació que mostra amb detall com giren tots els planetes del Sistema Solar. En concret, en el vídeo es pot vore una comparació de les rotacions de totes les esferes celestes del nostre sistema, un total de 10, incloent planetes considerats nans, com ara Ceres o Plutó.

 

L’animació mostra com tots els planetes giren en sentit contrari a les agulles del rellotge, excepte Venus i Urà, que van al contrari de la resta de cossos celestes a causa de la seua rotació retrògrada.

 

A més, també es pot apreciar la inclinació de cada un d’ells, molt diferent segons el planeta, ja que, per exemple, Venus es troba cap per avall, mentres que l’eix d’Urà es manté perpendicular al seu pla orbital. Este és el vídeo que el mateix científic ha publicat en el seu canal de ‘Youtube’:

 

 

Més diferències entre planetes

Més allà de la inclinació, els diferents planetes del Sistema Solar tenen altres diferències molt remarcables, com ara el fet que Mercuri, Plutó i Júpiter tarden molts dies a fer per complet la seua rotació si ho comparem amb les 24 hores terrestres. Mentres que d’altres tarden menys d’una jornada.

 

A més, destaca el fet que Mercuri, Ceres i Júpiter es mantenen pràcticament rectes, cosa que no passa en la resta dels 7 planetes que analitza el vídeo de James O’Donoghue, amb una inclinació clara i definida.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.