Espectacular i inèdita animació que mostra com giren els planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar | Arxiu

 

El científic planetari James O’Donoghue ha publicat un vídeo, inèdit fins ara en el camp de l’astronomia, en què es pot vore una espectacular animació que mostra amb detall com giren tots els planetes del Sistema Solar. En concret, en el vídeo es pot vore una comparació de les rotacions de totes les esferes celestes del nostre sistema, un total de 10, incloent planetes considerats nans, com ara Ceres o Plutó.

 

L’animació mostra com tots els planetes giren en sentit contrari a les agulles del rellotge, excepte Venus i Urà, que van al contrari de la resta de cossos celestes a causa de la seua rotació retrògrada.

 

A més, també es pot apreciar la inclinació de cada un d’ells, molt diferent segons el planeta, ja que, per exemple, Venus es troba cap per avall, mentres que l’eix d’Urà es manté perpendicular al seu pla orbital. Este és el vídeo que el mateix científic ha publicat en el seu canal de ‘Youtube’:

 

 

Més diferències entre planetes

Més allà de la inclinació, els diferents planetes del Sistema Solar tenen altres diferències molt remarcables, com ara el fet que Mercuri, Plutó i Júpiter tarden molts dies a fer per complet la seua rotació si ho comparem amb les 24 hores terrestres. Mentres que d’altres tarden menys d’una jornada.

 

A més, destaca el fet que Mercuri, Ceres i Júpiter es mantenen pràcticament rectes, cosa que no passa en la resta dels 7 planetes que analitza el vídeo de James O’Donoghue, amb una inclinació clara i definida.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els docents valencians sabran la plaça del curs 2026-2027 el 13 de juliol

Educació ha avançat més de dues setmanes, fins al 13 de juliol, l’adjudicació de places docents per al curs 2026-2027 per a facilitar l’organització dels centres i la planificació personal del professorat.

Els docents sabran la seua destinació del curs 2026-2027 més de dues setmanes abans

Educació ha avançat al 13 de juliol l’adjudicació de places docents del curs 2026-2027, més de dues setmanes abans que en anys anteriors, per donar més temps d’organització a centres i professorat.

Les places docents del curs 2026-2027 s’adjudicaran el 13 de juliol, més de dos setmanes abans

Educació ha avançat al 13 de juliol l’adjudicació de places docents del curs 2026-2027, més de dos setmanes abans que en anys anteriors, per facilitar la planificació dels centres i del professorat.

Els museus etnològics locals guanyen força amb el suport de la Diputació de València

L'ETNO consolida un model estable de col·laboració amb 38 museus etnològics locals, amb ajudes, exposicions itinerants, formació i programes socials que impulsen la vida cultural als pobles valencians.

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.