Espectacular i inèdita animació que mostra com giren els planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar

El vídeo mostra 10 planetes del Sistema Solar | Arxiu

 

El científic planetari James O’Donoghue ha publicat un vídeo, inèdit fins ara en el camp de l’astronomia, en què es pot vore una espectacular animació que mostra amb detall com giren tots els planetes del Sistema Solar. En concret, en el vídeo es pot vore una comparació de les rotacions de totes les esferes celestes del nostre sistema, un total de 10, incloent planetes considerats nans, com ara Ceres o Plutó.

 

L’animació mostra com tots els planetes giren en sentit contrari a les agulles del rellotge, excepte Venus i Urà, que van al contrari de la resta de cossos celestes a causa de la seua rotació retrògrada.

 

A més, també es pot apreciar la inclinació de cada un d’ells, molt diferent segons el planeta, ja que, per exemple, Venus es troba cap per avall, mentres que l’eix d’Urà es manté perpendicular al seu pla orbital. Este és el vídeo que el mateix científic ha publicat en el seu canal de ‘Youtube’:

 

 

Més diferències entre planetes

Més allà de la inclinació, els diferents planetes del Sistema Solar tenen altres diferències molt remarcables, com ara el fet que Mercuri, Plutó i Júpiter tarden molts dies a fer per complet la seua rotació si ho comparem amb les 24 hores terrestres. Mentres que d’altres tarden menys d’una jornada.

 

A més, destaca el fet que Mercuri, Ceres i Júpiter es mantenen pràcticament rectes, cosa que no passa en la resta dels 7 planetes que analitza el vídeo de James O’Donoghue, amb una inclinació clara i definida.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.