Ventades fortes i un ambient hivernal que tampoc vol tornar esta setmana a València

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

El vent serà el clar protagonista d’este inici de setmana amb un ambient poc hivernal | Arxiu

 

Esta setmana els fronts atlàntics seran la dinàmica protagonista els dies vinents amb uns cels molt més canviants entre sol i bandes de núvols, arruixons en diferents comarques, però sobretot tindrem ventades fortes que poden ser notícia a mitjans de setmana.

 

Tot això amb un ambient molt poc hivernal amb temperatures més típiques de març o abril, que no de febrer. Alguns dies, també arribaran arruixons, però preferentment afectaran en zones interiors i difícilment arribarien a les costes de València, a on el vent de ponent ressecarà molt l’ambient durant el dia.

 

Dilluns 8 de febrer

El temps del dilluns, 8 de febrer, vindrà marcat per una vesprada amb molts núvols que aniran creuant el cel d’oest a est de València. De fet, a la vesprada la nuvolositat es farà més abundant a l’interior i no es descarten nous arruixons, però dèbils en principi. Tot això, amb vent de ponent i mestral que anirà a més i serà molt més destacable a partir d’esta vesprada a tota la costa i zones interiors.

 

Mapa del temps a València el dilluns 8 de febrer de 2021

El sol dominarà en general amb una vesprada que hi haurà més intervals de núvols alts i fortes ventades | AEMET

 

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense canvis a l’interior, si bé a la costa pujaran de nou amb molts valors que al llarg de la vesprada s’aproximaran als 20ºC a gran part de la costa valenciana.

 

Tot això serà a causa del vent de ponent que s’enfortirà notablement al llarg de la vesprada. Per este motiu, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia) ha activat avisos grocs per ventades fortes que poden superar els 70 km/h a molts punts de la comunitat.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET pel dilluns 8 de febrer de 2021

Alertes per fortes ventades de ponent que poden superar els 80 km/h a molts punts de València | AEMET

 

Dimarts 9 de febrer

De cara al dimarts, 9 de febrer, la situació serà molt pareguda, amb un matí amb intervals de núvols a ponent i primers arruixons a partir de mig matí viatjant d’oest a est. També hi haurà alguns núvols baixos a la costa de Castelló.

 

A la vesprada, arribaran arruixons i de nou seran més consistents a l’interior de Castelló i València, però també arribaran més dèbils a la costa de cara a la vesprada. Les temperatures es mantindran molt similars, si bé les màximes podrien pujar lleugerament a l’interior, mentres que seguiran sense canvis a la costa, ambient més prompte primaveral.

 

Dimecres 10 de febrer

Pel que fa al dimecres, 10 de febrer, el pas d’un front atlàntic desgastat farà arribar més bandes de núvols d’oest a est de tot el territori amb un cel variable amb algun arruixó a primera hora a l’interior amb neu per damunt dels 1.200 metres a l’interior de Castelló.

 

A partir del migdia, tornarà a fer sol arreu i el més destacable de la jornada serà el vent de ponent que es reforçarà en València, però sobretot el nord-oest a Castelló, a on hi haurà vents forts superiors als 90 km/h a molts punts.

 

Dijous 11 de febrer

El temps és tranquil·litzarà dijous, 11 de febrer, amb la tendència de fronts atlàntics que portaran només nuvolositat de tipus alt que anirà de menys a més al llarg del dia, segurament amb més clarianes com més a la costa de València i Alacant al matí. El vent de ponent tornarà a bufar a l’interior a les hores centrals del dia. Tot això amb unes temperatures que pujaran amb un ambient molt suau al centre del dia.

 

Divendres 12 de febrer

De cara al divendres, 12 de febrer, el temps tornarà a estar més mogut al matí amb nous arruixons, sobretot cap a Castelló, menys probables a la resta. A la vesprada, l‘anticicló guanyarà protagonisme deixant una jornada assolellada en general. Tot i això, les temperatures durant el dia ja no pujaran més. Màximes al voltant dels 18ºC als 22ºC en la majoria de casos.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de febrer

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de febrer, hi ha moltes incògnites encara del que passarà, però si els mapes tenen raó, tot pareix indicar que vindria marcat per una situació de vents de llevant que ens deixarien un cel molt canviant i precipitacions a molts punts de la costa.

 

Pel que fa a l’interior, en funció de l’aire fred que entre, la cota de neu podria baixar notablement en alguns punts de Castelló, igual per baix dels 900 metres, però encara queda lluny per matisar-ho. S’haurà d’anar seguint amb molta atenció els pròxims dies.

Últimes notícies

Detingut a la Pobla Llarga amb una pistola amagada en una falsa targeta de crèdit

La Guàrdia Civil ha detingut a la Pobla Llarga un home de 53 anys que duia una arma de foc camuflada com una targeta de crèdit. En el seu domicili s’ha localitzat més munició, inclosa una bala de punta buida prohibida per a particulars.

Ruixats forts al nord i temperatures estables a la Comunitat Valenciana

L’Aemet preveu per a esta vesprada ruixats localment forts amb tronada al terç nord de la Comunitat Valenciana, mentre que la resta del territori mantindrà el cel poc nuvolós i temperatures sense canvis destacats.

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.