Ventades fortes i un ambient hivernal que tampoc vol tornar esta setmana a València

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

El vent serà el clar protagonista d’este inici de setmana amb un ambient poc hivernal | Arxiu

 

Esta setmana els fronts atlàntics seran la dinàmica protagonista els dies vinents amb uns cels molt més canviants entre sol i bandes de núvols, arruixons en diferents comarques, però sobretot tindrem ventades fortes que poden ser notícia a mitjans de setmana.

 

Tot això amb un ambient molt poc hivernal amb temperatures més típiques de març o abril, que no de febrer. Alguns dies, també arribaran arruixons, però preferentment afectaran en zones interiors i difícilment arribarien a les costes de València, a on el vent de ponent ressecarà molt l’ambient durant el dia.

 

Dilluns 8 de febrer

El temps del dilluns, 8 de febrer, vindrà marcat per una vesprada amb molts núvols que aniran creuant el cel d’oest a est de València. De fet, a la vesprada la nuvolositat es farà més abundant a l’interior i no es descarten nous arruixons, però dèbils en principi. Tot això, amb vent de ponent i mestral que anirà a més i serà molt més destacable a partir d’esta vesprada a tota la costa i zones interiors.

 

Mapa del temps a València el dilluns 8 de febrer de 2021

El sol dominarà en general amb una vesprada que hi haurà més intervals de núvols alts i fortes ventades | AEMET

 

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense canvis a l’interior, si bé a la costa pujaran de nou amb molts valors que al llarg de la vesprada s’aproximaran als 20ºC a gran part de la costa valenciana.

 

Tot això serà a causa del vent de ponent que s’enfortirà notablement al llarg de la vesprada. Per este motiu, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia) ha activat avisos grocs per ventades fortes que poden superar els 70 km/h a molts punts de la comunitat.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET pel dilluns 8 de febrer de 2021

Alertes per fortes ventades de ponent que poden superar els 80 km/h a molts punts de València | AEMET

 

Dimarts 9 de febrer

De cara al dimarts, 9 de febrer, la situació serà molt pareguda, amb un matí amb intervals de núvols a ponent i primers arruixons a partir de mig matí viatjant d’oest a est. També hi haurà alguns núvols baixos a la costa de Castelló.

 

A la vesprada, arribaran arruixons i de nou seran més consistents a l’interior de Castelló i València, però també arribaran més dèbils a la costa de cara a la vesprada. Les temperatures es mantindran molt similars, si bé les màximes podrien pujar lleugerament a l’interior, mentres que seguiran sense canvis a la costa, ambient més prompte primaveral.

 

Dimecres 10 de febrer

Pel que fa al dimecres, 10 de febrer, el pas d’un front atlàntic desgastat farà arribar més bandes de núvols d’oest a est de tot el territori amb un cel variable amb algun arruixó a primera hora a l’interior amb neu per damunt dels 1.200 metres a l’interior de Castelló.

 

A partir del migdia, tornarà a fer sol arreu i el més destacable de la jornada serà el vent de ponent que es reforçarà en València, però sobretot el nord-oest a Castelló, a on hi haurà vents forts superiors als 90 km/h a molts punts.

 

Dijous 11 de febrer

El temps és tranquil·litzarà dijous, 11 de febrer, amb la tendència de fronts atlàntics que portaran només nuvolositat de tipus alt que anirà de menys a més al llarg del dia, segurament amb més clarianes com més a la costa de València i Alacant al matí. El vent de ponent tornarà a bufar a l’interior a les hores centrals del dia. Tot això amb unes temperatures que pujaran amb un ambient molt suau al centre del dia.

 

Divendres 12 de febrer

De cara al divendres, 12 de febrer, el temps tornarà a estar més mogut al matí amb nous arruixons, sobretot cap a Castelló, menys probables a la resta. A la vesprada, l‘anticicló guanyarà protagonisme deixant una jornada assolellada en general. Tot i això, les temperatures durant el dia ja no pujaran més. Màximes al voltant dels 18ºC als 22ºC en la majoria de casos.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de febrer

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de febrer, hi ha moltes incògnites encara del que passarà, però si els mapes tenen raó, tot pareix indicar que vindria marcat per una situació de vents de llevant que ens deixarien un cel molt canviant i precipitacions a molts punts de la costa.

 

Pel que fa a l’interior, en funció de l’aire fred que entre, la cota de neu podria baixar notablement en alguns punts de Castelló, igual per baix dels 900 metres, però encara queda lluny per matisar-ho. S’haurà d’anar seguint amb molta atenció els pròxims dies.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.