Ventades fortes i un ambient hivernal que tampoc vol tornar esta setmana a València

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

El vent serà el clar protagonista d’este inici de setmana amb un ambient poc hivernal | Arxiu

 

Esta setmana els fronts atlàntics seran la dinàmica protagonista els dies vinents amb uns cels molt més canviants entre sol i bandes de núvols, arruixons en diferents comarques, però sobretot tindrem ventades fortes que poden ser notícia a mitjans de setmana.

 

Tot això amb un ambient molt poc hivernal amb temperatures més típiques de març o abril, que no de febrer. Alguns dies, també arribaran arruixons, però preferentment afectaran en zones interiors i difícilment arribarien a les costes de València, a on el vent de ponent ressecarà molt l’ambient durant el dia.

 

Dilluns 8 de febrer

El temps del dilluns, 8 de febrer, vindrà marcat per una vesprada amb molts núvols que aniran creuant el cel d’oest a est de València. De fet, a la vesprada la nuvolositat es farà més abundant a l’interior i no es descarten nous arruixons, però dèbils en principi. Tot això, amb vent de ponent i mestral que anirà a més i serà molt més destacable a partir d’esta vesprada a tota la costa i zones interiors.

 

Mapa del temps a València el dilluns 8 de febrer de 2021

El sol dominarà en general amb una vesprada que hi haurà més intervals de núvols alts i fortes ventades | AEMET

 

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense canvis a l’interior, si bé a la costa pujaran de nou amb molts valors que al llarg de la vesprada s’aproximaran als 20ºC a gran part de la costa valenciana.

 

Tot això serà a causa del vent de ponent que s’enfortirà notablement al llarg de la vesprada. Per este motiu, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia) ha activat avisos grocs per ventades fortes que poden superar els 70 km/h a molts punts de la comunitat.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET pel dilluns 8 de febrer de 2021

Alertes per fortes ventades de ponent que poden superar els 80 km/h a molts punts de València | AEMET

 

Dimarts 9 de febrer

De cara al dimarts, 9 de febrer, la situació serà molt pareguda, amb un matí amb intervals de núvols a ponent i primers arruixons a partir de mig matí viatjant d’oest a est. També hi haurà alguns núvols baixos a la costa de Castelló.

 

A la vesprada, arribaran arruixons i de nou seran més consistents a l’interior de Castelló i València, però també arribaran més dèbils a la costa de cara a la vesprada. Les temperatures es mantindran molt similars, si bé les màximes podrien pujar lleugerament a l’interior, mentres que seguiran sense canvis a la costa, ambient més prompte primaveral.

 

Dimecres 10 de febrer

Pel que fa al dimecres, 10 de febrer, el pas d’un front atlàntic desgastat farà arribar més bandes de núvols d’oest a est de tot el territori amb un cel variable amb algun arruixó a primera hora a l’interior amb neu per damunt dels 1.200 metres a l’interior de Castelló.

 

A partir del migdia, tornarà a fer sol arreu i el més destacable de la jornada serà el vent de ponent que es reforçarà en València, però sobretot el nord-oest a Castelló, a on hi haurà vents forts superiors als 90 km/h a molts punts.

 

Dijous 11 de febrer

El temps és tranquil·litzarà dijous, 11 de febrer, amb la tendència de fronts atlàntics que portaran només nuvolositat de tipus alt que anirà de menys a més al llarg del dia, segurament amb més clarianes com més a la costa de València i Alacant al matí. El vent de ponent tornarà a bufar a l’interior a les hores centrals del dia. Tot això amb unes temperatures que pujaran amb un ambient molt suau al centre del dia.

 

Divendres 12 de febrer

De cara al divendres, 12 de febrer, el temps tornarà a estar més mogut al matí amb nous arruixons, sobretot cap a Castelló, menys probables a la resta. A la vesprada, l‘anticicló guanyarà protagonisme deixant una jornada assolellada en general. Tot i això, les temperatures durant el dia ja no pujaran més. Màximes al voltant dels 18ºC als 22ºC en la majoria de casos.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de febrer

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de febrer, hi ha moltes incògnites encara del que passarà, però si els mapes tenen raó, tot pareix indicar que vindria marcat per una situació de vents de llevant que ens deixarien un cel molt canviant i precipitacions a molts punts de la costa.

 

Pel que fa a l’interior, en funció de l’aire fred que entre, la cota de neu podria baixar notablement en alguns punts de Castelló, igual per baix dels 900 metres, però encara queda lluny per matisar-ho. S’haurà d’anar seguint amb molta atenció els pròxims dies.

Últimes notícies

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.