Ventades fortes i un ambient hivernal que tampoc vol tornar esta setmana a València

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

El vent serà el clar protagonista d’este inici de setmana amb un ambient poc hivernal | Arxiu

 

Esta setmana els fronts atlàntics seran la dinàmica protagonista els dies vinents amb uns cels molt més canviants entre sol i bandes de núvols, arruixons en diferents comarques, però sobretot tindrem ventades fortes que poden ser notícia a mitjans de setmana.

 

Tot això amb un ambient molt poc hivernal amb temperatures més típiques de març o abril, que no de febrer. Alguns dies, també arribaran arruixons, però preferentment afectaran en zones interiors i difícilment arribarien a les costes de València, a on el vent de ponent ressecarà molt l’ambient durant el dia.

 

Dilluns 8 de febrer

El temps del dilluns, 8 de febrer, vindrà marcat per una vesprada amb molts núvols que aniran creuant el cel d’oest a est de València. De fet, a la vesprada la nuvolositat es farà més abundant a l’interior i no es descarten nous arruixons, però dèbils en principi. Tot això, amb vent de ponent i mestral que anirà a més i serà molt més destacable a partir d’esta vesprada a tota la costa i zones interiors.

 

Mapa del temps a València el dilluns 8 de febrer de 2021

El sol dominarà en general amb una vesprada que hi haurà més intervals de núvols alts i fortes ventades | AEMET

 

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense canvis a l’interior, si bé a la costa pujaran de nou amb molts valors que al llarg de la vesprada s’aproximaran als 20ºC a gran part de la costa valenciana.

 

Tot això serà a causa del vent de ponent que s’enfortirà notablement al llarg de la vesprada. Per este motiu, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia) ha activat avisos grocs per ventades fortes que poden superar els 70 km/h a molts punts de la comunitat.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET pel dilluns 8 de febrer de 2021

Alertes per fortes ventades de ponent que poden superar els 80 km/h a molts punts de València | AEMET

 

Dimarts 9 de febrer

De cara al dimarts, 9 de febrer, la situació serà molt pareguda, amb un matí amb intervals de núvols a ponent i primers arruixons a partir de mig matí viatjant d’oest a est. També hi haurà alguns núvols baixos a la costa de Castelló.

 

A la vesprada, arribaran arruixons i de nou seran més consistents a l’interior de Castelló i València, però també arribaran més dèbils a la costa de cara a la vesprada. Les temperatures es mantindran molt similars, si bé les màximes podrien pujar lleugerament a l’interior, mentres que seguiran sense canvis a la costa, ambient més prompte primaveral.

 

Dimecres 10 de febrer

Pel que fa al dimecres, 10 de febrer, el pas d’un front atlàntic desgastat farà arribar més bandes de núvols d’oest a est de tot el territori amb un cel variable amb algun arruixó a primera hora a l’interior amb neu per damunt dels 1.200 metres a l’interior de Castelló.

 

A partir del migdia, tornarà a fer sol arreu i el més destacable de la jornada serà el vent de ponent que es reforçarà en València, però sobretot el nord-oest a Castelló, a on hi haurà vents forts superiors als 90 km/h a molts punts.

 

Dijous 11 de febrer

El temps és tranquil·litzarà dijous, 11 de febrer, amb la tendència de fronts atlàntics que portaran només nuvolositat de tipus alt que anirà de menys a més al llarg del dia, segurament amb més clarianes com més a la costa de València i Alacant al matí. El vent de ponent tornarà a bufar a l’interior a les hores centrals del dia. Tot això amb unes temperatures que pujaran amb un ambient molt suau al centre del dia.

 

Divendres 12 de febrer

De cara al divendres, 12 de febrer, el temps tornarà a estar més mogut al matí amb nous arruixons, sobretot cap a Castelló, menys probables a la resta. A la vesprada, l‘anticicló guanyarà protagonisme deixant una jornada assolellada en general. Tot i això, les temperatures durant el dia ja no pujaran més. Màximes al voltant dels 18ºC als 22ºC en la majoria de casos.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de febrer

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de febrer, hi ha moltes incògnites encara del que passarà, però si els mapes tenen raó, tot pareix indicar que vindria marcat per una situació de vents de llevant que ens deixarien un cel molt canviant i precipitacions a molts punts de la costa.

 

Pel que fa a l’interior, en funció de l’aire fred que entre, la cota de neu podria baixar notablement en alguns punts de Castelló, igual per baix dels 900 metres, però encara queda lluny per matisar-ho. S’haurà d’anar seguint amb molta atenció els pròxims dies.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.