Metrovalencia registra 7,4 milions de desplaçaments a l’abril amb una xarxa reduïda

VALÈNCIA

Durant el mes d’abril, Metrovalencia ha proporcionat un total de 7.439.936 desplaçaments a la seua xarxa de metro i tramvia, malgrat les limitacions ocasionades per la riuada que va afectar les instal·lacions, tal com ha informat la Generalitat en un comunicat.

Les línies 1 i 2 han modificat el seu final de trajecte a València Sud, després de l’alteració de serveis que anteriorment finalitzaven a Plaça Espanya, i les operacions de la Línia 7 també han estat afectades, acabant les seues circulacions a València Sud per primera vegada. Actualment, resta operativa una xarxa amb 127 estacions, baixadors i parades, amb un total de 20 parades de servei pel tram Paiporta-Castelló.

Els 6.062.855 desplaçaments van correspondre a les línies de metro, mentre que les línies de tramvia van aconseguir 1.242.111 moviments i el servei alternatiu d’autobús va sumar 134.970 tràfics. El dia amb major afluència va ser el divendres 11, amb 329.341 usuaris.

En conjunt, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha registrat a l’abril un total de 9.050.924 moviments, incloent Metrovalencia (7.439.936 passatgers) i TRAM d’Alacant (1.610.988 usuaris).

Trànsit per línies:

La Línia 3 (Rafelbunyol/Aeroport) es posiciona com la més transitada amb 1.488.473 passatgers, seguida per la Línia 5 (Marítim/Aeroport) amb 1.223.147 i la Línia 1 (Bétera/València Sud) amb 896.229 usuaris. Les Línies 1, 2 i 7 han experimentat pèrdues en el seu trànsit per la interrupció de diverses estacions a causa de la riuada.

En el tramvia, la Línia 4 (Mas del Rosari/Doctor Lluch) va registrar el major nombre de viatges amb 670.685, seguida de la Línia 6 (Tossal del Rei/Marítim) amb 295.186 i la Línia 10 (Alacant-Natzaret) amb 237.869 usuaris.

Trànsit per estacions:

En l’àrea d’estacions, Xàtiva (L3, L5 i L9) es va situar en primer lloc amb 505.557 desplaçaments, seguida de Colón (L3, L5, L7 i L9) amb 392.442 i Àngel Guimerà (L1, L2, L3, L5 i L9) amb 282.158 moviments. Altres estacions destacades inclouen Plaça Espanya, Safranar i Benimaclet, amb trànsits significatius al voltant de les 200.000 visites.

A l’àrea metropolitana, Mislata (L3, L5 i L9) va ser la més concorreguda amb 184.300 desplaçaments, seguida d’Aeroport (L3 i L5) amb 143.405 i Roses (L3, L5 i L9) amb 100.622.

Entre les parades de tramvia, destaquen La Carrasca amb 79.616 viatges i Pont de Fusta amb 64.722.

TRAM de Castelló:

Al seu torn, el TRAM de Castelló ha registrat un descens del 9% en el nombre de viatgers en comparació amb el mateix mes de l’any anterior, en part per la variació de la Setmana Santa, que ha transcorregut a l’abril en comptes de març, resultant en una menor freqüència de desplaçaments laborals. En total, el TRAM de Castelló va ser utilitzat per 272.324 usuaris, realitzant un total de 7.553 viatges.

Últimes notícies

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.

L’aeroport de Castelló bat rècord al juliol amb quasi 50.000 passatgers

L’aeroport de Castelló ha tancat el juliol amb 49.250 passatgers, el millor registre mensual de la seua història, i encadena un creixement sostingut que fa preveure un nou rècord anual el 2026.

Més de 7.200 milions del Pla de Recuperació arriben ja a la Comunitat Valenciana

El Pla de Recuperació ha mobilitzat 7.208 milions d’euros a la Comunitat Valenciana fins al 30 de juny, amb 166.064 beneficiaris i inversions clau en ferrocarrils, ports, carreteres, indústria i transició verda.

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.

Castelló concentra 46 projectes renovables amb 19 milions en ajudes estatals

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha concedit 19,36 milions d’euros a 46 projectes d’energies renovables i emmagatzematge a la província de Castelló, majoritàriament d’autoconsum col·lectiu amb participació de consumidors vulnerables.

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.
FILMOTECA D'ESTIU