Mor Carmen Sevilla als 92 anys

Carmen Sevilla ha mort este dimarts a un hospital de Madrid després d’ingressar pels efectes d’una malaltia llarga.

L’actriu, cantant i presentadora de televisió va nàixer el 16 d’octubre del 1930 a Sevilla, patia Alzheimer des del 2009 i, a causa d’una salut molt deteriorada, la van ingressar a una residència el març del 2015.

Carmen Sevilla es va casar amb el compositor i director d’orquestra espanyol Augusto Algueró, amb qui va tindre el seu únic fill, i posteriorment amb l’empresari Vicente Patuel, que va morir l’any 2000 després de 15 anys de matrimoni.

En el seu últim aniversari, Augusto Algueró, únic fill de l’artista sevillana, confessava que la seua mare ja no li reconeixia. Una delicada i trista situació de la qual poques vegades s’ha parlat públicament, ja que els seus éssers estimats més pròxims han volgut protegir la seua intimitat.

L’actriu va participar en 80 pel·lícules tant a Espanya com a Argentina, Mèxic, França o Itàlia, però també a Hollywood, va ser ballarina, cantant i presentadora de televisió.

Les últimes imatges de Carmen Sevilla, una artista llegendària

Les últimes imatges emeses de la Carmen Sevilla abans d’agreujar-se la seua malaltia corresponen a les del seu 81 aniversari, per la qual cosa des de fa més de 10 anys poc se sabia de l’artista, llevat que vivia retirada de la vida pública.

El seu captivador somriure, això sí, no s’esborrava del seu rostre. En la residència on es trobava, a Madrid, només dues persones podien visitar-la; el seu únic fill, Augusto, i el seu fidel Moncho Ferrer, persona de confiança.

Carmen Sevilla va participar en 80 pel·lícules tant a Espanya com a l’Argentina, Mèxic, França o Itàlia, però també a Hollywood, als Estats Units; va ser ballarina, cantant i presentadora de televisió. Amiga d’altres grans artistes i estreles com Lola Flores, Sara Montiel o Paquita Rico, es va guanyar el sobrenom de ‘nóvia d’Espanya’.

La trajectòria de Carmen Sevilla com a balladora i actriu

Va començar com a balladora flamant en 1942 de la mà de la cantant i actriu Estrellita Castro, va debutar al cinema en ‘Serenata española’ (1947) i el juliol de 1949 va tindre el seu primer paper protagonista en la pel·lícula ‘Jalisco canta a Sevilla’, al costat de Jorge Negrete, a la qual seguiria poc després ‘La revoltosa’, de José Díez Morales.

Amb la dècada dels 50 arribaria la seua primera gran època d’èxit, convertint-se en una de les actrius més sol·licitades pel públic, amb pel·lícules tan emblemàtiques com la dirigida per Richard Pottier, ‘Violetas Imperiales’ (1952), al costat de Luis Mariano, amb qui també va treballar en ‘El sueño de Andalucía’ i ‘La Bella de Cadis’.

Altres títols d’aquesta etapa també són ‘El sueño de Andalucía’ (1951), ‘El deseo y el amor’ (1952), ‘La hermana San Sulpicio’ (1952), ‘La pícara molineta’ (1955), ‘El amor de Don Juan’ (1956) o ‘La fierecilla domada’ (1956). Destacable va ser ‘La venganza’ (1957), dirigida per Juan A. Bardem, i convertida en la primera pel·lícula espanyola nominada a l’Oscar a Millor Pel·lícula de parla no anglesa.

La seua capacitat interpretativa també la va portar a treballar en produccions internacionals com a ‘Rey de reyes’ (1961), dirigida per Nicholas Ray i en la qual Carmen Sevilla va donar vida a María Magdalena, o ‘Marco Antonio i Cleopatra’ (1962), en la qual va interpretar a Octavia en aquesta versió de Charlton Heston del clásido de William Shakespeare. Un pas per la ‘meca del cinema’ que li va servir per a tractar-se amb Frank Sinatra, Cary Grant o Ricardo Montalbán.

L’etapa de Carmen Sevilla com a cantant i els seus treballs en televisió

La dècada dels 60 també va ser l’etapa en la qual es va consolidar com a cantant, aprofitant l’estirada de la dècada prèvia gràcies a les cançons que interpretava en les seues pel·lícules, arribant a publicar més de 15 discos de cobles, boleros, tangos o xotis.

En els anys 70 va tornar a aconseguir el suport del públic i de la crítica quan es va convertir en una de les protagonistes del nou cinema espanyol, marcat per l’arribada de directors com Eloy de la Iglesia, amb el qual va treballar en ‘El techo de cristal’ (1971), Julio Diamante, que la va dirigir en ‘Sex o no sex’ (1974), o Gonzalo Suárez, amb qui va fer ‘La loba y la paloma’ (1974), entre altres.

Una popularitat que es va mantindre en les últimes dècades sobretot pels seus treballs i intervencions en televisió, sent la responsable d’acomiadar l’any des de la Porta del Sol en diverses ocasions, entre elles en 1994 quan va desitjar a tots els espanyols un feliç 1964 davant l’atònita mirada de José María Íñigo.

Inoblidable va ser també la seua aparició diària al capdavant del ‘Telecupón‘ de Telecinco des de finals de 1991 fins a 1997, on va conquistar al públic amb la seua naturalitat i deixant expressions per a la memòria col·lectiva com les “ovelletes” i la seua “cuponsito“, o en l’espai d’Antena 3 ‘Queridos presentadores’, al costat de Bertín Osborne. Després de passar per diversos treballs en Canal Sur i Canal 9, va recalar en TVE, on va conduir programes com a ‘Cine de Barrio’, que va presentar des de 2004 a 2010.

Molts han sigut els missatges de condol i acomiadament de la volguda actriu, cantant i presentadora

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.