Mor el contacontes Llorenç Giménez després d’una llarga malaltia

Llorenç Giménez, contacontes

El contacontes Llorenç Giménez ha faltat este divendres | Escola Valenciana

 

El contacontes Llorenç Giménez ha mort este divendres als 65 anys, segons s’han fet ressò diferents personalitats i institucions del món de la cultura i la política, que han destacat a l’artista com un «gran valencià» que «va obrir molts camins» i un «mestre de la paraula».

 

Llorenç Giménez, nascut en Alfafar (l’Horta Sud, València) el 1954, era docent de professió. Va començar la seua carrera en l’escola la Gavina (Picanya) abans d’exercir de professor en diferents col·legis públics. Després, es va dedicar a escriure històries i a divulgar el valencià a través de l’ofici de contacontes. Per al record deixa llibres com ‘Els acudits de Llorenç’, ‘El secret de les cinc llegendes’ i ‘El fantasma dels Ulls Blaus’.

 

Segons informa ‘À Punt’, l’escriptor ha mort després d’una llarga malaltia i els familiars i amics que vullguen despedir a Giménez poden fer-ho en el Tanatori Municipal de València des de les 12 hores fins a les 22.00 hores d’este dissabte. Després de la seua defunció, personalitats i institucions de l’àmbit de la cultura i la política han mostrat les seues condolences i han lamentat la mort del rondaller.

 

El president de les Corts, Enric Morera, ha destacat que «Va obrir molts camins, per a grans i sobretots per a infants amb els seus contes. Sempre un somriure. Una paraula amable. El trobarem a faltar». El músic Xavi Sarrià ha agraït en xarxes socials la seua «sembra de vida, imaginació i consciència. Fidels al teu somriure, seguim», ha expressat.

 

 

 

El conseller d’Hisenda, en la mateixa línia s’ha pronunciat: «Et farem molt de menys. Els xiquets i xiquetes valencians per suposat, però, també aquells que vam tindre la sort de compartir amb tu moments deliciosos de la vida. Fins sempre, amic». Per la seua banda Escolta Valenciana ha assenyalat: «Has deixat orfes mil somriures d’ulls purnejants. Les històries s’han buidat de les teues paraules. Et guardarem en el record, com un tresor de rondalles. DEP company».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.