Mor un palestí en un bombardeig d’un dron d’Israel contra el sud de la Franja de Gaza

L’Exèrcit israelià assegura que va atacar a dos sospitosos que van anar a arreplegar un dron prop de Rafah

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Almenys un palestí ha mort este dimecres en un bombardeig executat per un dron de l’Exèrcit d’Israel contra els voltants de la ciutat de Rafah, situada al sud de la Franja de Gaza, enmig de l’alto el foc en vigor entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) des del 19 de gener.

Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa de l’atac, executat en l’àrea d’Abú Halaua, a l’est de Rafah, una localitat situada en la frontera amb Egipte.

Després d’això, l’Exèrcit d’Israel ha indicat que l’objectiu han sigut «un dron i dos sospitosos que ho havien arreplegat al sud de Gaza». «L’atac va ser dut a terme després que es detectara l’encreuament del dron en territori al sud de la Franja (des d’Israel) després de ser supervisat durant el seu vol», ha agregat.

«Recentment, s’han detectat múltiples intents de realitzar contraban d’armes a Gaza amb l’ús de drons», ha manifestat, abans de ressenyar que «les Forces de Defensa d’Israel (FDI) no permetran cap tipus d’activitat terrorista i seguiran actuant quan siga necessari per a mantenir la seguretat dels ciutadans de l’Estat d’Israel».

Les autoritats de Gaza, controlades per Hamàs, van denunciar el dimarts que més de 90 persones han mort i més de 820 han resultat ferides a causa d’atacs perpetrats per Israel a Gaza des de l’entrada en vigor de l’alto el foc, enmig de denúncies del grup sobre incompliments per part del Govern israelià.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.