11.2 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Mor un palestí en un bombardeig d’un dron d’Israel contra el sud de la Franja de Gaza

L’Exèrcit israelià assegura que va atacar a dos sospitosos que van anar a arreplegar un dron prop de Rafah

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Almenys un palestí ha mort este dimecres en un bombardeig executat per un dron de l’Exèrcit d’Israel contra els voltants de la ciutat de Rafah, situada al sud de la Franja de Gaza, enmig de l’alto el foc en vigor entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) des del 19 de gener.

Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa de l’atac, executat en l’àrea d’Abú Halaua, a l’est de Rafah, una localitat situada en la frontera amb Egipte.

Després d’això, l’Exèrcit d’Israel ha indicat que l’objectiu han sigut “un dron i dos sospitosos que ho havien arreplegat al sud de Gaza”. “L’atac va ser dut a terme després que es detectara l’encreuament del dron en territori al sud de la Franja (des d’Israel) després de ser supervisat durant el seu vol”, ha agregat.

“Recentment, s’han detectat múltiples intents de realitzar contraban d’armes a Gaza amb l’ús de drons”, ha manifestat, abans de ressenyar que “les Forces de Defensa d’Israel (FDI) no permetran cap tipus d’activitat terrorista i seguiran actuant quan siga necessari per a mantenir la seguretat dels ciutadans de l’Estat d’Israel”.

Les autoritats de Gaza, controlades per Hamàs, van denunciar el dimarts que més de 90 persones han mort i més de 820 han resultat ferides a causa d’atacs perpetrats per Israel a Gaza des de l’entrada en vigor de l’alto el foc, enmig de denúncies del grup sobre incompliments per part del Govern israelià.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.