Mor un palestí en un bombardeig d’un dron d’Israel contra el sud de la Franja de Gaza

L’Exèrcit israelià assegura que va atacar a dos sospitosos que van anar a arreplegar un dron prop de Rafah

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Almenys un palestí ha mort este dimecres en un bombardeig executat per un dron de l’Exèrcit d’Israel contra els voltants de la ciutat de Rafah, situada al sud de la Franja de Gaza, enmig de l’alto el foc en vigor entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) des del 19 de gener.

Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa de l’atac, executat en l’àrea d’Abú Halaua, a l’est de Rafah, una localitat situada en la frontera amb Egipte.

Després d’això, l’Exèrcit d’Israel ha indicat que l’objectiu han sigut “un dron i dos sospitosos que ho havien arreplegat al sud de Gaza”. “L’atac va ser dut a terme després que es detectara l’encreuament del dron en territori al sud de la Franja (des d’Israel) després de ser supervisat durant el seu vol”, ha agregat.

“Recentment, s’han detectat múltiples intents de realitzar contraban d’armes a Gaza amb l’ús de drons”, ha manifestat, abans de ressenyar que “les Forces de Defensa d’Israel (FDI) no permetran cap tipus d’activitat terrorista i seguiran actuant quan siga necessari per a mantenir la seguretat dels ciutadans de l’Estat d’Israel”.

Les autoritats de Gaza, controlades per Hamàs, van denunciar el dimarts que més de 90 persones han mort i més de 820 han resultat ferides a causa d’atacs perpetrats per Israel a Gaza des de l’entrada en vigor de l’alto el foc, enmig de denúncies del grup sobre incompliments per part del Govern israelià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluja generalitzada amb fang hui en la Comunitat Valenciana

Hui s'esperen pluges generalitzades en tota la Comunitat Valenciana, amb fang, episodis localment forts i tempestes puntuals, menys intenses en l'extrem sud. El vent del nord-est refermarà en la costa i les temperatures baixaran lleugerament.

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.