13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Mor un palestí en un bombardeig d’un dron d’Israel contra el sud de la Franja de Gaza

L’Exèrcit israelià assegura que va atacar a dos sospitosos que van anar a arreplegar un dron prop de Rafah

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Almenys un palestí ha mort este dimecres en un bombardeig executat per un dron de l’Exèrcit d’Israel contra els voltants de la ciutat de Rafah, situada al sud de la Franja de Gaza, enmig de l’alto el foc en vigor entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) des del 19 de gener.

Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa de l’atac, executat en l’àrea d’Abú Halaua, a l’est de Rafah, una localitat situada en la frontera amb Egipte.

Després d’això, l’Exèrcit d’Israel ha indicat que l’objectiu han sigut “un dron i dos sospitosos que ho havien arreplegat al sud de Gaza”. “L’atac va ser dut a terme després que es detectara l’encreuament del dron en territori al sud de la Franja (des d’Israel) després de ser supervisat durant el seu vol”, ha agregat.

“Recentment, s’han detectat múltiples intents de realitzar contraban d’armes a Gaza amb l’ús de drons”, ha manifestat, abans de ressenyar que “les Forces de Defensa d’Israel (FDI) no permetran cap tipus d’activitat terrorista i seguiran actuant quan siga necessari per a mantenir la seguretat dels ciutadans de l’Estat d’Israel”.

Les autoritats de Gaza, controlades per Hamàs, van denunciar el dimarts que més de 90 persones han mort i més de 820 han resultat ferides a causa d’atacs perpetrats per Israel a Gaza des de l’entrada en vigor de l’alto el foc, enmig de denúncies del grup sobre incompliments per part del Govern israelià.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.