18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Mor un palestí en un bombardeig d’un dron d’Israel contra el sud de la Franja de Gaza

L’Exèrcit israelià assegura que va atacar a dos sospitosos que van anar a arreplegar un dron prop de Rafah

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Almenys un palestí ha mort este dimecres en un bombardeig executat per un dron de l’Exèrcit d’Israel contra els voltants de la ciutat de Rafah, situada al sud de la Franja de Gaza, enmig de l’alto el foc en vigor entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) des del 19 de gener.

Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa de l’atac, executat en l’àrea d’Abú Halaua, a l’est de Rafah, una localitat situada en la frontera amb Egipte.

Després d’això, l’Exèrcit d’Israel ha indicat que l’objectiu han sigut “un dron i dos sospitosos que ho havien arreplegat al sud de Gaza”. “L’atac va ser dut a terme després que es detectara l’encreuament del dron en territori al sud de la Franja (des d’Israel) després de ser supervisat durant el seu vol”, ha agregat.

“Recentment, s’han detectat múltiples intents de realitzar contraban d’armes a Gaza amb l’ús de drons”, ha manifestat, abans de ressenyar que “les Forces de Defensa d’Israel (FDI) no permetran cap tipus d’activitat terrorista i seguiran actuant quan siga necessari per a mantenir la seguretat dels ciutadans de l’Estat d’Israel”.

Les autoritats de Gaza, controlades per Hamàs, van denunciar el dimarts que més de 90 persones han mort i més de 820 han resultat ferides a causa d’atacs perpetrats per Israel a Gaza des de l’entrada en vigor de l’alto el foc, enmig de denúncies del grup sobre incompliments per part del Govern israelià.

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.