20.9 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Morant creu que el PP ‘s’ha superat’ després d’equiparar una senadora els morts per la dana amb conselleres cessades

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha assegurat que el PP “s’ha superat” després que una de les seues senadores equiparara les conselleres cessades pel president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb els morts per la dana.

En una pregunta a la ministra de Defensa, Margarita Robles, en la sessió de control al Govern en la Cambra alta, la senadora del PP Teresa Belmonte li va demanar que fera com Salomé Pradas i Nuria Montes, que van ser cessades per Mazón, qualificant-les com “dos magnífiques conselleres que ha perdut la Comunitat Valenciana, una pèrdua més que se suma a la vida dels 222 valencians que han mort”.

La líder dels socialistes valencians ha censurat estes paraules i ha acusat el PP d’estar “tan acostumat a disparar contra el Govern amb qualsevol excusa”, que els fa igual les víctimes de la dana o les víctimes d’ETA, perquè “disparen sense pietat i a vegades equivoquen el tir”.

“Ahir per descomptat es van superar a ells mateixos”, ha lamentat Morant en una entrevista en ‘La Mirada Crítica’ de Telecinco, recollida per Europa Press, en la qual ha retret als d’Alberto Núñez Feijóo que “hagen convertit els parlaments en un autèntic fangar”.

La senadora del PP va demanar disculpes hores més tard de la seua intervenció en el Senat, esgrimint que “és evident” que “res és equiparable” als danys i a les víctimes de la riuada i que va ser un comentari desafortunat. Preguntada sobre este fet, Morant ha respost que en la imatge es veu clar que “ho tenia ben escrit, ben pensat”, i que per tant “va dir el que pensava”.

“Portava la seua intervenció molt preparada, la portava escrita i per tant va dir el que pensava, encara que després demane disculpes”, ha sentenciat la ministra de Ciència.

Últimes notícies

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.

Més de 30.000 atletes van completar la Marató València per primera vegada en la seua història

València va reunir 30.777 corredors que van acabar la Marató València Trinidad Alfonso, màxim històric, amb 36.000 dorsals i un 85,4% de finalització. John Korir i Joyciline Jepkosgei es van imposar amb les millors marques de l'any a nivell mundial

Hugo Duro empata en el 93 i salva el 1-1 del València davant el Sevilla

Hugo Duro va firmar l'empat en el 93 després d'una passada de Ugrinic, després que un autogol de Tárrega avançara al Sevilla. Repartiment de punts que va deixar insatisfets als dos.

El SUV urbà de gasolina lidera la demanda en la Fira de l’Automòbil de València

La 27a edició de la Fira de l'Automòbil de València ha constatat que el vehicle nou, especialment el SUV urbà de gasolina, concentra l'interés. Híbrids i electrificats guanyen terreny i l'afluència es dispara.

Més de 30.000 atletes van completar la Marató València per primera vegada

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers, un màxim històric, després de vendre 36.000 dorsals i aconseguir un 85,4% d'arribada. John Korir i Joyciline Jepkosgei es van imposar amb les millors marques de l'any en la prova femenina i la tercera de l'any en la masculina.

Un camió dispersa 210 botelles de butà després de rebentar una roda en l’A-7 a Godella

Un camió de mercaderies perilloses ha patit la rebentada d'una roda en l'A-7 a l'altura de Godella i han caigut 210 botelles de butà. No hi ha hagut ferits, però sí retencions i s'ha activat el pla per a mercaderies perilloses

Cristina Ouviña va reaparéixer després de ser mare: 573 dies després del seu últim partit oficial

La base del València Basket va reaparéixer 573 dies després de la seua última trobada després de la seua maternitat i va tancar amb un triple el 83-66 davant el Spar Gran Canària.

Sarabia reivindica a l’Elx després del 3-0 al Girona: superiors des del primer minut

El tècnic de l'Elx va assegurar que el seu equip va ser superior des de l'inici en el 3-0 al Girona i va subratllar la pressió alta, el 3-4-3 i l'aportació de Fort i Rafa Mir. Va considerar que era un dia clau per a tallar la ratxa i reforçar la confiança.