2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Morant creu que el PP ‘s’ha superat’ després d’equiparar una senadora els morts per la dana amb conselleres cessades

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha assegurat que el PP “s’ha superat” després que una de les seues senadores equiparara les conselleres cessades pel president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb els morts per la dana.

En una pregunta a la ministra de Defensa, Margarita Robles, en la sessió de control al Govern en la Cambra alta, la senadora del PP Teresa Belmonte li va demanar que fera com Salomé Pradas i Nuria Montes, que van ser cessades per Mazón, qualificant-les com “dos magnífiques conselleres que ha perdut la Comunitat Valenciana, una pèrdua més que se suma a la vida dels 222 valencians que han mort”.

La líder dels socialistes valencians ha censurat estes paraules i ha acusat el PP d’estar “tan acostumat a disparar contra el Govern amb qualsevol excusa”, que els fa igual les víctimes de la dana o les víctimes d’ETA, perquè “disparen sense pietat i a vegades equivoquen el tir”.

“Ahir per descomptat es van superar a ells mateixos”, ha lamentat Morant en una entrevista en ‘La Mirada Crítica’ de Telecinco, recollida per Europa Press, en la qual ha retret als d’Alberto Núñez Feijóo que “hagen convertit els parlaments en un autèntic fangar”.

La senadora del PP va demanar disculpes hores més tard de la seua intervenció en el Senat, esgrimint que “és evident” que “res és equiparable” als danys i a les víctimes de la riuada i que va ser un comentari desafortunat. Preguntada sobre este fet, Morant ha respost que en la imatge es veu clar que “ho tenia ben escrit, ben pensat”, i que per tant “va dir el que pensava”.

“Portava la seua intervenció molt preparada, la portava escrita i per tant va dir el que pensava, encara que després demane disculpes”, ha sentenciat la ministra de Ciència.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.