Morant creu que el PP ‘s’ha superat’ després d’equiparar una senadora els morts per la dana amb conselleres cessades

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha assegurat que el PP «s’ha superat» després que una de les seues senadores equiparara les conselleres cessades pel president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb els morts per la dana.

En una pregunta a la ministra de Defensa, Margarita Robles, en la sessió de control al Govern en la Cambra alta, la senadora del PP Teresa Belmonte li va demanar que fera com Salomé Pradas i Nuria Montes, que van ser cessades per Mazón, qualificant-les com «dos magnífiques conselleres que ha perdut la Comunitat Valenciana, una pèrdua més que se suma a la vida dels 222 valencians que han mort».

La líder dels socialistes valencians ha censurat estes paraules i ha acusat el PP d’estar «tan acostumat a disparar contra el Govern amb qualsevol excusa», que els fa igual les víctimes de la dana o les víctimes d’ETA, perquè «disparen sense pietat i a vegades equivoquen el tir».

«Ahir per descomptat es van superar a ells mateixos», ha lamentat Morant en una entrevista en ‘La Mirada Crítica’ de Telecinco, recollida per Europa Press, en la qual ha retret als d’Alberto Núñez Feijóo que «hagen convertit els parlaments en un autèntic fangar».

La senadora del PP va demanar disculpes hores més tard de la seua intervenció en el Senat, esgrimint que «és evident» que «res és equiparable» als danys i a les víctimes de la riuada i que va ser un comentari desafortunat. Preguntada sobre este fet, Morant ha respost que en la imatge es veu clar que «ho tenia ben escrit, ben pensat», i que per tant «va dir el que pensava».

«Portava la seua intervenció molt preparada, la portava escrita i per tant va dir el que pensava, encara que després demane disculpes», ha sentenciat la ministra de Ciència.

Últimes notícies

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.

Bustinduy agraïx al professorat valencià la seua valentia en la defensa de l’escola pública

El ministre Pablo Bustinduy ha expressat la seua gratitud al professorat valencià en vaga indefinida per defensar l’educació pública i ha demanat a la Generalitat que escolte les seues reivindicacions.

La Diputació d’Alacant ix lliure d’irregularitats en els bons comerç, però l’oposició manté els dubtes

La comissió d’investigació de la Diputació d’Alacant ha conclòs, amb els vots del PP, que no hi hagué irregularitats en els bons comerç de 2022 i 2023. El PSPV i Compromís qüestionen la falta de documentació i anuncien que continuaran exigint responsabilitats.

Rodas continuarà al capdavant de la direcció esportiva del Llevant fins a 2028

El Llevant ha renovat fins a 2028 els contractes del director esportiu, Héctor Rodas, i del secretari tecnic, Jose Gila, després de l ascens a Primera i de garantir la permanencia el darrer curs.

L’advocat de Mazón demana prudència abans de lliurar els missatges requerits pel jutjat de la DANA

L’advocat de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, Ignacio Gally, ha explicat als jutjats de Catarroja que necessita estudiar tota la causa de la DANA abans de decidir si lliura els missatges del seu client o recorre alguna de les diligències acordades.

Nou govern a la vista a Callosa de Segura: PP, Vox i un edil trencat impulsen una moció de censura

PP, Vox i l’edil no adscrit José Antonio Illán han registrat una moció de censura a Callosa de Segura per desallotjar l’actual govern en minoria del PSOE i EUPV-Unidas Podemos i situar com a alcalde el popular Juan Antonio Franco.