16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Morant creu que el PP ‘s’ha superat’ després d’equiparar una senadora els morts per la dana amb conselleres cessades

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha assegurat que el PP “s’ha superat” després que una de les seues senadores equiparara les conselleres cessades pel president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb els morts per la dana.

En una pregunta a la ministra de Defensa, Margarita Robles, en la sessió de control al Govern en la Cambra alta, la senadora del PP Teresa Belmonte li va demanar que fera com Salomé Pradas i Nuria Montes, que van ser cessades per Mazón, qualificant-les com “dos magnífiques conselleres que ha perdut la Comunitat Valenciana, una pèrdua més que se suma a la vida dels 222 valencians que han mort”.

La líder dels socialistes valencians ha censurat estes paraules i ha acusat el PP d’estar “tan acostumat a disparar contra el Govern amb qualsevol excusa”, que els fa igual les víctimes de la dana o les víctimes d’ETA, perquè “disparen sense pietat i a vegades equivoquen el tir”.

“Ahir per descomptat es van superar a ells mateixos”, ha lamentat Morant en una entrevista en ‘La Mirada Crítica’ de Telecinco, recollida per Europa Press, en la qual ha retret als d’Alberto Núñez Feijóo que “hagen convertit els parlaments en un autèntic fangar”.

La senadora del PP va demanar disculpes hores més tard de la seua intervenció en el Senat, esgrimint que “és evident” que “res és equiparable” als danys i a les víctimes de la riuada i que va ser un comentari desafortunat. Preguntada sobre este fet, Morant ha respost que en la imatge es veu clar que “ho tenia ben escrit, ben pensat”, i que per tant “va dir el que pensava”.

“Portava la seua intervenció molt preparada, la portava escrita i per tant va dir el que pensava, encara que després demane disculpes”, ha sentenciat la ministra de Ciència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.

L’Elx encadena la seua pitjor ratxa del curs: huit jornades sense guanyar

La derrota a Bilbao (2-1) ha estés a huit les jornades sense victòria de l'Elx, la pitjor ratxa del curs. Només ha guanyat dos dels seus últims 18 partits.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després d’un infart i estable en UCI

Javier Mansilla, de 45 anys, roman conscient i estable en l'UCI després de patir un infart. El primer tinent d'alcalde assumix funcions per a assegurar la continuïtat.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’inventar ‘relats’ i de voler frenar el Pla Viu

Pérez Llorca ha acusat el PSPV-PSOE d'inventar 'relats' sobre vivenda i d'intentar parar el Pla Viu, que, segons defén, ja té 4.800 vivendes en marxa.

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.