Obert el termini per a sol·licitar les ajudes de l’Ajuntament de València al lloguer d’habitatges

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha obert aquest divendres el termini per a sol·licitar les subvencions municipals destinades a ajudar als qui abonen mensualment un lloguer d’habitatge o d’habitació, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, ha indicat que aquesta convocatòria, que compta amb un pressupost total de 3.200.000 euros, pondera a majors de 65 anys i menors de 35 que poden rebre ajudes de fins a 300 euros al mes per al lloguer d’un habitatge i de fins a 150 euros al mes en el cas de lloguer d’habitació.

Les bases d’aquesta convocatòria, publicades aquest dijous en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) de Valencia, indiquen que per a rebre aquestes subvencions el nivell d’ingressos de la unitat de convivència, referit a l’exercici 2023, haurà de ser com a regla general de 29.400 euros.

En el cas de famílies nombroses de categoria general o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent i inferior al 65 per cent, el llindar serà de 33.600 euros. Per a les famílies nombroses de categoria especial o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 65 per cent el llindar se situa en els 42.000 euros.

Pel que fa a l’import de les ajudes, l’administració local ha exposat que en el cas de lloguer d’habitatge, consistirà en el 40 per cent de les mensualitats fins a aconseguir un màxim de 3.600 euros anuals per persona beneficiada. Per a les ajudes pel lloguer d’habitació, l’import màxim se situa en els 1.800 euros anuals.

En el cas del contracte de lloguer d’un habitatge, que haurà de tenir una durada mínima d’un any, el preu haurà de ser igual o inferior a 750 euros. El consistori ha ampliat el llindar per a rebre l’ajuda un 7 per cent respecte a la convocatòria de l’any passat, que era de 700 euros.

En el cas del lloguer d’una habitació, el preu haurà de ser igual o inferior a 375 euros mensuals, quan l’any passat es va situar en 300 euros mensuals amb d’una durada mínima d’un any.

Aquestes ajudes les poden sol·licitar en la seu electrònica de l’Ajuntament de València els qui residisquen en aquest terme municipal, estiguen empadronades en la ciutat almenys amb sis mesos d’antelació a la data de finalització de termini de presentació de sol·licituds i que manquen d’un habitatge en propietat o en usdefruit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.

Elx registra quasi 70 litres en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les pluges d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a Elx i han obligat a suspendre classes en tres centres. També s'han registrat talls elèctrics i problemes de trànsit.

Evacuen en helicòpter a un conductor després de caure la seua furgoneta per un barranc de 15 metres a Sot de Chera

Un home de 29 anys ha sigut rescatat i traslladat en helicòpter a l'Hospital La Fe després de caure la seua furgoneta per un barranc d'uns 15 metres en el Camí del Pla. Bombers del Consorci i el GERA el van excarcerar i el CICU va informar de politraumatisme.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts a València

La pluja va danyar el sistema elèctric i va obligar a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. La plaça va reobrir sobre les 15.30 després de retirar el material.