17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Obert el termini per a sol·licitar les ajudes de l’Ajuntament de València al lloguer d’habitatges

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha obert aquest divendres el termini per a sol·licitar les subvencions municipals destinades a ajudar als qui abonen mensualment un lloguer d’habitatge o d’habitació, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, ha indicat que aquesta convocatòria, que compta amb un pressupost total de 3.200.000 euros, pondera a majors de 65 anys i menors de 35 que poden rebre ajudes de fins a 300 euros al mes per al lloguer d’un habitatge i de fins a 150 euros al mes en el cas de lloguer d’habitació.

Les bases d’aquesta convocatòria, publicades aquest dijous en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) de Valencia, indiquen que per a rebre aquestes subvencions el nivell d’ingressos de la unitat de convivència, referit a l’exercici 2023, haurà de ser com a regla general de 29.400 euros.

En el cas de famílies nombroses de categoria general o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent i inferior al 65 per cent, el llindar serà de 33.600 euros. Per a les famílies nombroses de categoria especial o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 65 per cent el llindar se situa en els 42.000 euros.

Pel que fa a l’import de les ajudes, l’administració local ha exposat que en el cas de lloguer d’habitatge, consistirà en el 40 per cent de les mensualitats fins a aconseguir un màxim de 3.600 euros anuals per persona beneficiada. Per a les ajudes pel lloguer d’habitació, l’import màxim se situa en els 1.800 euros anuals.

En el cas del contracte de lloguer d’un habitatge, que haurà de tenir una durada mínima d’un any, el preu haurà de ser igual o inferior a 750 euros. El consistori ha ampliat el llindar per a rebre l’ajuda un 7 per cent respecte a la convocatòria de l’any passat, que era de 700 euros.

En el cas del lloguer d’una habitació, el preu haurà de ser igual o inferior a 375 euros mensuals, quan l’any passat es va situar en 300 euros mensuals amb d’una durada mínima d’un any.

Aquestes ajudes les poden sol·licitar en la seu electrònica de l’Ajuntament de València els qui residisquen en aquest terme municipal, estiguen empadronades en la ciutat almenys amb sis mesos d’antelació a la data de finalització de termini de presentació de sol·licituds i que manquen d’un habitatge en propietat o en usdefruit.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.