22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Obert el termini per a sol·licitar les ajudes de l’Ajuntament de València al lloguer d’habitatges

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha obert aquest divendres el termini per a sol·licitar les subvencions municipals destinades a ajudar als qui abonen mensualment un lloguer d’habitatge o d’habitació, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, ha indicat que aquesta convocatòria, que compta amb un pressupost total de 3.200.000 euros, pondera a majors de 65 anys i menors de 35 que poden rebre ajudes de fins a 300 euros al mes per al lloguer d’un habitatge i de fins a 150 euros al mes en el cas de lloguer d’habitació.

Les bases d’aquesta convocatòria, publicades aquest dijous en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) de Valencia, indiquen que per a rebre aquestes subvencions el nivell d’ingressos de la unitat de convivència, referit a l’exercici 2023, haurà de ser com a regla general de 29.400 euros.

En el cas de famílies nombroses de categoria general o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent i inferior al 65 per cent, el llindar serà de 33.600 euros. Per a les famílies nombroses de categoria especial o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 65 per cent el llindar se situa en els 42.000 euros.

Pel que fa a l’import de les ajudes, l’administració local ha exposat que en el cas de lloguer d’habitatge, consistirà en el 40 per cent de les mensualitats fins a aconseguir un màxim de 3.600 euros anuals per persona beneficiada. Per a les ajudes pel lloguer d’habitació, l’import màxim se situa en els 1.800 euros anuals.

En el cas del contracte de lloguer d’un habitatge, que haurà de tenir una durada mínima d’un any, el preu haurà de ser igual o inferior a 750 euros. El consistori ha ampliat el llindar per a rebre l’ajuda un 7 per cent respecte a la convocatòria de l’any passat, que era de 700 euros.

En el cas del lloguer d’una habitació, el preu haurà de ser igual o inferior a 375 euros mensuals, quan l’any passat es va situar en 300 euros mensuals amb d’una durada mínima d’un any.

Aquestes ajudes les poden sol·licitar en la seu electrònica de l’Ajuntament de València els qui residisquen en aquest terme municipal, estiguen empadronades en la ciutat almenys amb sis mesos d’antelació a la data de finalització de termini de presentació de sol·licituds i que manquen d’un habitatge en propietat o en usdefruit.

Últimes notícies

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.