Obert el termini per a sol·licitar les ajudes de l’Ajuntament de València al lloguer d’habitatges

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha obert aquest divendres el termini per a sol·licitar les subvencions municipals destinades a ajudar als qui abonen mensualment un lloguer d’habitatge o d’habitació, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, ha indicat que aquesta convocatòria, que compta amb un pressupost total de 3.200.000 euros, pondera a majors de 65 anys i menors de 35 que poden rebre ajudes de fins a 300 euros al mes per al lloguer d’un habitatge i de fins a 150 euros al mes en el cas de lloguer d’habitació.

Les bases d’aquesta convocatòria, publicades aquest dijous en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) de Valencia, indiquen que per a rebre aquestes subvencions el nivell d’ingressos de la unitat de convivència, referit a l’exercici 2023, haurà de ser com a regla general de 29.400 euros.

En el cas de famílies nombroses de categoria general o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent i inferior al 65 per cent, el llindar serà de 33.600 euros. Per a les famílies nombroses de categoria especial o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 65 per cent el llindar se situa en els 42.000 euros.

Pel que fa a l’import de les ajudes, l’administració local ha exposat que en el cas de lloguer d’habitatge, consistirà en el 40 per cent de les mensualitats fins a aconseguir un màxim de 3.600 euros anuals per persona beneficiada. Per a les ajudes pel lloguer d’habitació, l’import màxim se situa en els 1.800 euros anuals.

En el cas del contracte de lloguer d’un habitatge, que haurà de tenir una durada mínima d’un any, el preu haurà de ser igual o inferior a 750 euros. El consistori ha ampliat el llindar per a rebre l’ajuda un 7 per cent respecte a la convocatòria de l’any passat, que era de 700 euros.

En el cas del lloguer d’una habitació, el preu haurà de ser igual o inferior a 375 euros mensuals, quan l’any passat es va situar en 300 euros mensuals amb d’una durada mínima d’un any.

Aquestes ajudes les poden sol·licitar en la seu electrònica de l’Ajuntament de València els qui residisquen en aquest terme municipal, estiguen empadronades en la ciutat almenys amb sis mesos d’antelació a la data de finalització de termini de presentació de sol·licituds i que manquen d’un habitatge en propietat o en usdefruit.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU