Obert el termini per a sol·licitar les ajudes de l’Ajuntament de València al lloguer d’habitatges

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha obert aquest divendres el termini per a sol·licitar les subvencions municipals destinades a ajudar als qui abonen mensualment un lloguer d’habitatge o d’habitació, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Així, ha indicat que aquesta convocatòria, que compta amb un pressupost total de 3.200.000 euros, pondera a majors de 65 anys i menors de 35 que poden rebre ajudes de fins a 300 euros al mes per al lloguer d’un habitatge i de fins a 150 euros al mes en el cas de lloguer d’habitació.

Les bases d’aquesta convocatòria, publicades aquest dijous en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) de Valencia, indiquen que per a rebre aquestes subvencions el nivell d’ingressos de la unitat de convivència, referit a l’exercici 2023, haurà de ser com a regla general de 29.400 euros.

En el cas de famílies nombroses de categoria general o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent i inferior al 65 per cent, el llindar serà de 33.600 euros. Per a les famílies nombroses de categoria especial o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 65 per cent el llindar se situa en els 42.000 euros.

Pel que fa a l’import de les ajudes, l’administració local ha exposat que en el cas de lloguer d’habitatge, consistirà en el 40 per cent de les mensualitats fins a aconseguir un màxim de 3.600 euros anuals per persona beneficiada. Per a les ajudes pel lloguer d’habitació, l’import màxim se situa en els 1.800 euros anuals.

En el cas del contracte de lloguer d’un habitatge, que haurà de tenir una durada mínima d’un any, el preu haurà de ser igual o inferior a 750 euros. El consistori ha ampliat el llindar per a rebre l’ajuda un 7 per cent respecte a la convocatòria de l’any passat, que era de 700 euros.

En el cas del lloguer d’una habitació, el preu haurà de ser igual o inferior a 375 euros mensuals, quan l’any passat es va situar en 300 euros mensuals amb d’una durada mínima d’un any.

Aquestes ajudes les poden sol·licitar en la seu electrònica de l’Ajuntament de València els qui residisquen en aquest terme municipal, estiguen empadronades en la ciutat almenys amb sis mesos d’antelació a la data de finalització de termini de presentació de sol·licituds i que manquen d’un habitatge en propietat o en usdefruit.

Últimes notícies

Dos talents valencians brillen a ‘Kurios’, l’espectacle del Cirque du Soleil a Alacant

‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Cirque du Soleil ha arribat a Alacant amb un repartiment de 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll, que viu l’estrena a la seua ciutat com un somni complit.

Dos artistes valencians triomfen en l’espectacle ‘Kurios’ del Circ del Sol a Alacant

L’espectacle ‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Circ del Sol ha arribat a Alacant amb 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll.

Quaranta anys de Valencia Basket en l’elit: èxits, fugues i un futur obert a l’Eurolliga

El Valencia Basket complix 40 anys en el punt més alt de la seua història, amb títols, nou pavelló i negociacions per ser franquícia d’Eurolliga, però també amb fugues de talents com a revers del seu èxit.

Quaranta anys del Valencia Basket al cim: èxits, eixides sonades i nou Roig Arena

El Valencia Basket complix 40 anys consolidat en l elit europea, amb el nou Roig Arena, títols històrics i una forta projecció internacional, però també amb eixides importants fruit del seu èxit.

Presó per a dos patrons d’una pastera que va quedar a la deriva amb 13 migrants a Arenales del Sol

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a dos anys i tres mesos de presó dos hòmens que patronejaven una pastera amb 13 migrants, rescatada a la deriva davant Arenales del Sol després d’eixir d’Argèlia.

La gigafactoria de Sagunt retardarà fins a finals de 2026 l’inici de producció de bateries

La planta de PowerCo a Sagunt ajusta el calendari i preveu començar a produir cel·les de bateries a finals de 2026, en lloc de setembre, dins de la reordenacio estrategica de Volkswagen.

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.