Països Baixos limitarà les sol·licituds d’asil i augmentarà les deportacions

MADRID/BRUSSEL·LES, 13 (EUROPA PRESS)

El Govern de Països Baixos ha anunciat hui divendres un enduriment de la política migratòria que contempla, entre altres qüestions, la declaració d’emergència en matèria d’asil i la suspensió temporal de la Llei d’Estrangeria, amb vista a congelar les sol·licituds que es tramiten i deportar a qualsevol persona que no tinga permís de residència.

La immigració ja va ser un dels principals temes de debat en la campanya prèvia a les eleccions de novembre del 2023, en els quals l’ultradretà Partit de la Llibertat, liderat per Geert Wilders, va ser el més votat. La formació és ara una peça clau de la coalició que encapçala el primer ministre Dick Schoof.

La ministra d’Asil i Migració, Marjolein Faber, companya de partit de Wilders, ha al·legat que «Països Baixos no pot fer front a un nombre tan alt de migrants», informa l’agència Bloomberg. Les autoritats estimen que cada any arriben al país uns 40.000 sol·licitants d’asil.

Dins del pla presentat pel Govern, es contempla també un enduriment dels requisits per a la reunificació familiar dels refugiats, de tal forma que estiga condicionada a un estatus amb almenys dos anys d’antiguitat i a l’acreditació d’ingressos «estables i suficients», informa la cadena ENS.

Faber ha advertit que es perseguirà a tot el que «abuse de l’hospitalitat» neerlandesa i no ha ocultat que l’objectiu és que Països Baixos deixe de ser un país «atractiu» per a emigrar.

El Govern ha anunciat a més que «com més prompte millor» traslladarà formalment a la Comissió Europea una petició perquè el país quede exempt de complir amb la política migratòria comuna, si ben fonts europees consultades per Europa Press han recordat que el marc actual és de plena aplicació de Països Baixos.

Últimes notícies

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.