Països Baixos limitarà les sol·licituds d’asil i augmentarà les deportacions

MADRID/BRUSSEL·LES, 13 (EUROPA PRESS)

El Govern de Països Baixos ha anunciat hui divendres un enduriment de la política migratòria que contempla, entre altres qüestions, la declaració d’emergència en matèria d’asil i la suspensió temporal de la Llei d’Estrangeria, amb vista a congelar les sol·licituds que es tramiten i deportar a qualsevol persona que no tinga permís de residència.

La immigració ja va ser un dels principals temes de debat en la campanya prèvia a les eleccions de novembre del 2023, en els quals l’ultradretà Partit de la Llibertat, liderat per Geert Wilders, va ser el més votat. La formació és ara una peça clau de la coalició que encapçala el primer ministre Dick Schoof.

La ministra d’Asil i Migració, Marjolein Faber, companya de partit de Wilders, ha al·legat que «Països Baixos no pot fer front a un nombre tan alt de migrants», informa l’agència Bloomberg. Les autoritats estimen que cada any arriben al país uns 40.000 sol·licitants d’asil.

Dins del pla presentat pel Govern, es contempla també un enduriment dels requisits per a la reunificació familiar dels refugiats, de tal forma que estiga condicionada a un estatus amb almenys dos anys d’antiguitat i a l’acreditació d’ingressos «estables i suficients», informa la cadena ENS.

Faber ha advertit que es perseguirà a tot el que «abuse de l’hospitalitat» neerlandesa i no ha ocultat que l’objectiu és que Països Baixos deixe de ser un país «atractiu» per a emigrar.

El Govern ha anunciat a més que «com més prompte millor» traslladarà formalment a la Comissió Europea una petició perquè el país quede exempt de complir amb la política migratòria comuna, si ben fonts europees consultades per Europa Press han recordat que el marc actual és de plena aplicació de Països Baixos.

Últimes notícies

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.