Països Baixos limitarà les sol·licituds d’asil i augmentarà les deportacions

MADRID/BRUSSEL·LES, 13 (EUROPA PRESS)

El Govern de Països Baixos ha anunciat hui divendres un enduriment de la política migratòria que contempla, entre altres qüestions, la declaració d’emergència en matèria d’asil i la suspensió temporal de la Llei d’Estrangeria, amb vista a congelar les sol·licituds que es tramiten i deportar a qualsevol persona que no tinga permís de residència.

La immigració ja va ser un dels principals temes de debat en la campanya prèvia a les eleccions de novembre del 2023, en els quals l’ultradretà Partit de la Llibertat, liderat per Geert Wilders, va ser el més votat. La formació és ara una peça clau de la coalició que encapçala el primer ministre Dick Schoof.

La ministra d’Asil i Migració, Marjolein Faber, companya de partit de Wilders, ha al·legat que «Països Baixos no pot fer front a un nombre tan alt de migrants», informa l’agència Bloomberg. Les autoritats estimen que cada any arriben al país uns 40.000 sol·licitants d’asil.

Dins del pla presentat pel Govern, es contempla també un enduriment dels requisits per a la reunificació familiar dels refugiats, de tal forma que estiga condicionada a un estatus amb almenys dos anys d’antiguitat i a l’acreditació d’ingressos «estables i suficients», informa la cadena ENS.

Faber ha advertit que es perseguirà a tot el que «abuse de l’hospitalitat» neerlandesa i no ha ocultat que l’objectiu és que Països Baixos deixe de ser un país «atractiu» per a emigrar.

El Govern ha anunciat a més que «com més prompte millor» traslladarà formalment a la Comissió Europea una petició perquè el país quede exempt de complir amb la política migratòria comuna, si ben fonts europees consultades per Europa Press han recordat que el marc actual és de plena aplicació de Països Baixos.

Últimes notícies

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.