Països Baixos limitarà les sol·licituds d’asil i augmentarà les deportacions

MADRID/BRUSSEL·LES, 13 (EUROPA PRESS)

El Govern de Països Baixos ha anunciat hui divendres un enduriment de la política migratòria que contempla, entre altres qüestions, la declaració d’emergència en matèria d’asil i la suspensió temporal de la Llei d’Estrangeria, amb vista a congelar les sol·licituds que es tramiten i deportar a qualsevol persona que no tinga permís de residència.

La immigració ja va ser un dels principals temes de debat en la campanya prèvia a les eleccions de novembre del 2023, en els quals l’ultradretà Partit de la Llibertat, liderat per Geert Wilders, va ser el més votat. La formació és ara una peça clau de la coalició que encapçala el primer ministre Dick Schoof.

La ministra d’Asil i Migració, Marjolein Faber, companya de partit de Wilders, ha al·legat que «Països Baixos no pot fer front a un nombre tan alt de migrants», informa l’agència Bloomberg. Les autoritats estimen que cada any arriben al país uns 40.000 sol·licitants d’asil.

Dins del pla presentat pel Govern, es contempla també un enduriment dels requisits per a la reunificació familiar dels refugiats, de tal forma que estiga condicionada a un estatus amb almenys dos anys d’antiguitat i a l’acreditació d’ingressos «estables i suficients», informa la cadena ENS.

Faber ha advertit que es perseguirà a tot el que «abuse de l’hospitalitat» neerlandesa i no ha ocultat que l’objectiu és que Països Baixos deixe de ser un país «atractiu» per a emigrar.

El Govern ha anunciat a més que «com més prompte millor» traslladarà formalment a la Comissió Europea una petició perquè el país quede exempt de complir amb la política migratòria comuna, si ben fonts europees consultades per Europa Press han recordat que el marc actual és de plena aplicació de Països Baixos.

Últimes notícies

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.