14.1 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Paula Badosa supera en quarts a Coco Gauff i seguix somiant en gran en l’Obert d’Austràlia

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La tennista espanyola Paula Badosa va aconseguir hui dimarts classificar-se per primera vegada en la seua carrera per a les semifinals d’un ‘Gran slam’ després de guanyar en els quarts de final de l’Obert d’Austràlia a la nord-americà Coco Gauff en dos sets per 7-5, 6-4.

La jugadora catalana va aconseguir trencar per fi el seu sostre en un ‘gran’. Només havia assaborit dos quarts de final, en Roland Garros el 2022, any posterior a l’eclosió que la va portar a ser número dos del món, i en l’Obert dels Estats Units del 2024, any de ressorgir després d’un calvari de problemes físics amb la seua esquena, i malgrat tenir davant al tercer cap de sèrie, va demostrar que està capacitada per a tornar a estar amb les millors.

L’onzè cap de sèrie havia perdut en les seues dos últims duels amb Gauff, una tennista que arribava a Melbourne després d’haver guanyat els seus últims dotze trobades, però a la qual va saber controlar per a unir-se a Arancha Sánchez-Vicario, Conchita Martínez i Garbiñe Muguruza com a semifinalistes espanyoles tant en el primer ‘Gran slam’ de la temporada com en un ‘gran’. Ara, tractarà d’emular-les i aconseguir també la final per al que haurà de derrotar a la bielorussa Aryna Sabalenka, número u del món, actual campiona i amiga, o a la russa Anastasia Pavlyuchenkova.

La tennista espanyola va saber controlar bé les emocions que li havien passat un poc factura el passat estiu davant d’Emma Navarro en Flushing Meadows i va aprofitar també un erràtic dia de Gauff, que es va anar per damunt dels 40 errors no forçats i que no va estar fina amb el seu servici, amb sis dobles mancades i només un 35 per cent de punts guanyats amb segon servici, la qual cosa li va donar a Badosa moltes opcions a la resta en un partit que tenia dominat, però en el qual va haver d’estrènyer davant de l’indici de reacció de l’americana.

La trobada va estar molt igualat principalment en la primera màniga. La catalana es va mostrar molt sòlida al servici i això li va evitar problemes, encara que no va aprofitar un valuós 15-40 a l’inici de la trobada que li podria haver posat per davant. Gauff es va ser assentant en la pista, però va continuar sense inquietar a la resta i Badosa es va mantenir ferma per a trobar de nou una nova opció quan ja s’havia assegurat el ‘tie-break’.

La nord-americana va signar un joc per a l’oblit amb quatre errors i va lliurar el servici i el primer set, un colp que va acusar perquè va entrar en una mala dinàmica que va beneficiar al seu rival, molt més calmada, però que no va poder traure bon partit a un matiner trencament perquè a continuació va lliurar el seu primer servici del partit.

No obstant això, això no va acabar d”endollar’ a la campiona de l’US Open del 2023, que va continuar sense ser regular en el seu tennis. Badosa no va deixar passar l’oportunitat i va encadenar dos trencaments per a fregar el bitllet a les semifinals. Però amb 5-2, va poder acusar alguna cosa la pressió i va donar un poc de vida al seu rival abans de sentenciar amb un últim joc de nivell amb dos ‘aces’ i una dreta guanyadora.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.