Paula Badosa supera en quarts a Coco Gauff i seguix somiant en gran en l’Obert d’Austràlia

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La tennista espanyola Paula Badosa va aconseguir hui dimarts classificar-se per primera vegada en la seua carrera per a les semifinals d’un ‘Gran slam’ després de guanyar en els quarts de final de l’Obert d’Austràlia a la nord-americà Coco Gauff en dos sets per 7-5, 6-4.

La jugadora catalana va aconseguir trencar per fi el seu sostre en un ‘gran’. Només havia assaborit dos quarts de final, en Roland Garros el 2022, any posterior a l’eclosió que la va portar a ser número dos del món, i en l’Obert dels Estats Units del 2024, any de ressorgir després d’un calvari de problemes físics amb la seua esquena, i malgrat tenir davant al tercer cap de sèrie, va demostrar que està capacitada per a tornar a estar amb les millors.

L’onzè cap de sèrie havia perdut en les seues dos últims duels amb Gauff, una tennista que arribava a Melbourne després d’haver guanyat els seus últims dotze trobades, però a la qual va saber controlar per a unir-se a Arancha Sánchez-Vicario, Conchita Martínez i Garbiñe Muguruza com a semifinalistes espanyoles tant en el primer ‘Gran slam’ de la temporada com en un ‘gran’. Ara, tractarà d’emular-les i aconseguir també la final per al que haurà de derrotar a la bielorussa Aryna Sabalenka, número u del món, actual campiona i amiga, o a la russa Anastasia Pavlyuchenkova.

La tennista espanyola va saber controlar bé les emocions que li havien passat un poc factura el passat estiu davant d’Emma Navarro en Flushing Meadows i va aprofitar també un erràtic dia de Gauff, que es va anar per damunt dels 40 errors no forçats i que no va estar fina amb el seu servici, amb sis dobles mancades i només un 35 per cent de punts guanyats amb segon servici, la qual cosa li va donar a Badosa moltes opcions a la resta en un partit que tenia dominat, però en el qual va haver d’estrènyer davant de l’indici de reacció de l’americana.

La trobada va estar molt igualat principalment en la primera màniga. La catalana es va mostrar molt sòlida al servici i això li va evitar problemes, encara que no va aprofitar un valuós 15-40 a l’inici de la trobada que li podria haver posat per davant. Gauff es va ser assentant en la pista, però va continuar sense inquietar a la resta i Badosa es va mantenir ferma per a trobar de nou una nova opció quan ja s’havia assegurat el ‘tie-break’.

La nord-americana va signar un joc per a l’oblit amb quatre errors i va lliurar el servici i el primer set, un colp que va acusar perquè va entrar en una mala dinàmica que va beneficiar al seu rival, molt més calmada, però que no va poder traure bon partit a un matiner trencament perquè a continuació va lliurar el seu primer servici del partit.

No obstant això, això no va acabar d»endollar’ a la campiona de l’US Open del 2023, que va continuar sense ser regular en el seu tennis. Badosa no va deixar passar l’oportunitat i va encadenar dos trencaments per a fregar el bitllet a les semifinals. Però amb 5-2, va poder acusar alguna cosa la pressió i va donar un poc de vida al seu rival abans de sentenciar amb un últim joc de nivell amb dos ‘aces’ i una dreta guanyadora.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.