Paula Badosa supera en quarts a Coco Gauff i seguix somiant en gran en l’Obert d’Austràlia

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La tennista espanyola Paula Badosa va aconseguir hui dimarts classificar-se per primera vegada en la seua carrera per a les semifinals d’un ‘Gran slam’ després de guanyar en els quarts de final de l’Obert d’Austràlia a la nord-americà Coco Gauff en dos sets per 7-5, 6-4.

La jugadora catalana va aconseguir trencar per fi el seu sostre en un ‘gran’. Només havia assaborit dos quarts de final, en Roland Garros el 2022, any posterior a l’eclosió que la va portar a ser número dos del món, i en l’Obert dels Estats Units del 2024, any de ressorgir després d’un calvari de problemes físics amb la seua esquena, i malgrat tenir davant al tercer cap de sèrie, va demostrar que està capacitada per a tornar a estar amb les millors.

L’onzè cap de sèrie havia perdut en les seues dos últims duels amb Gauff, una tennista que arribava a Melbourne després d’haver guanyat els seus últims dotze trobades, però a la qual va saber controlar per a unir-se a Arancha Sánchez-Vicario, Conchita Martínez i Garbiñe Muguruza com a semifinalistes espanyoles tant en el primer ‘Gran slam’ de la temporada com en un ‘gran’. Ara, tractarà d’emular-les i aconseguir també la final per al que haurà de derrotar a la bielorussa Aryna Sabalenka, número u del món, actual campiona i amiga, o a la russa Anastasia Pavlyuchenkova.

La tennista espanyola va saber controlar bé les emocions que li havien passat un poc factura el passat estiu davant d’Emma Navarro en Flushing Meadows i va aprofitar també un erràtic dia de Gauff, que es va anar per damunt dels 40 errors no forçats i que no va estar fina amb el seu servici, amb sis dobles mancades i només un 35 per cent de punts guanyats amb segon servici, la qual cosa li va donar a Badosa moltes opcions a la resta en un partit que tenia dominat, però en el qual va haver d’estrènyer davant de l’indici de reacció de l’americana.

La trobada va estar molt igualat principalment en la primera màniga. La catalana es va mostrar molt sòlida al servici i això li va evitar problemes, encara que no va aprofitar un valuós 15-40 a l’inici de la trobada que li podria haver posat per davant. Gauff es va ser assentant en la pista, però va continuar sense inquietar a la resta i Badosa es va mantenir ferma per a trobar de nou una nova opció quan ja s’havia assegurat el ‘tie-break’.

La nord-americana va signar un joc per a l’oblit amb quatre errors i va lliurar el servici i el primer set, un colp que va acusar perquè va entrar en una mala dinàmica que va beneficiar al seu rival, molt més calmada, però que no va poder traure bon partit a un matiner trencament perquè a continuació va lliurar el seu primer servici del partit.

No obstant això, això no va acabar d”endollar’ a la campiona de l’US Open del 2023, que va continuar sense ser regular en el seu tennis. Badosa no va deixar passar l’oportunitat i va encadenar dos trencaments per a fregar el bitllet a les semifinals. Però amb 5-2, va poder acusar alguna cosa la pressió i va donar un poc de vida al seu rival abans de sentenciar amb un últim joc de nivell amb dos ‘aces’ i una dreta guanyadora.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.