11.3 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Paula Badosa supera en quarts a Coco Gauff i seguix somiant en gran en l’Obert d’Austràlia

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La tennista espanyola Paula Badosa va aconseguir hui dimarts classificar-se per primera vegada en la seua carrera per a les semifinals d’un ‘Gran slam’ després de guanyar en els quarts de final de l’Obert d’Austràlia a la nord-americà Coco Gauff en dos sets per 7-5, 6-4.

La jugadora catalana va aconseguir trencar per fi el seu sostre en un ‘gran’. Només havia assaborit dos quarts de final, en Roland Garros el 2022, any posterior a l’eclosió que la va portar a ser número dos del món, i en l’Obert dels Estats Units del 2024, any de ressorgir després d’un calvari de problemes físics amb la seua esquena, i malgrat tenir davant al tercer cap de sèrie, va demostrar que està capacitada per a tornar a estar amb les millors.

L’onzè cap de sèrie havia perdut en les seues dos últims duels amb Gauff, una tennista que arribava a Melbourne després d’haver guanyat els seus últims dotze trobades, però a la qual va saber controlar per a unir-se a Arancha Sánchez-Vicario, Conchita Martínez i Garbiñe Muguruza com a semifinalistes espanyoles tant en el primer ‘Gran slam’ de la temporada com en un ‘gran’. Ara, tractarà d’emular-les i aconseguir també la final per al que haurà de derrotar a la bielorussa Aryna Sabalenka, número u del món, actual campiona i amiga, o a la russa Anastasia Pavlyuchenkova.

La tennista espanyola va saber controlar bé les emocions que li havien passat un poc factura el passat estiu davant d’Emma Navarro en Flushing Meadows i va aprofitar també un erràtic dia de Gauff, que es va anar per damunt dels 40 errors no forçats i que no va estar fina amb el seu servici, amb sis dobles mancades i només un 35 per cent de punts guanyats amb segon servici, la qual cosa li va donar a Badosa moltes opcions a la resta en un partit que tenia dominat, però en el qual va haver d’estrènyer davant de l’indici de reacció de l’americana.

La trobada va estar molt igualat principalment en la primera màniga. La catalana es va mostrar molt sòlida al servici i això li va evitar problemes, encara que no va aprofitar un valuós 15-40 a l’inici de la trobada que li podria haver posat per davant. Gauff es va ser assentant en la pista, però va continuar sense inquietar a la resta i Badosa es va mantenir ferma per a trobar de nou una nova opció quan ja s’havia assegurat el ‘tie-break’.

La nord-americana va signar un joc per a l’oblit amb quatre errors i va lliurar el servici i el primer set, un colp que va acusar perquè va entrar en una mala dinàmica que va beneficiar al seu rival, molt més calmada, però que no va poder traure bon partit a un matiner trencament perquè a continuació va lliurar el seu primer servici del partit.

No obstant això, això no va acabar d”endollar’ a la campiona de l’US Open del 2023, que va continuar sense ser regular en el seu tennis. Badosa no va deixar passar l’oportunitat i va encadenar dos trencaments per a fregar el bitllet a les semifinals. Però amb 5-2, va poder acusar alguna cosa la pressió i va donar un poc de vida al seu rival abans de sentenciar amb un últim joc de nivell amb dos ‘aces’ i una dreta guanyadora.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.