Paula Badosa supera en quarts a Coco Gauff i seguix somiant en gran en l’Obert d’Austràlia

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La tennista espanyola Paula Badosa va aconseguir hui dimarts classificar-se per primera vegada en la seua carrera per a les semifinals d’un ‘Gran slam’ després de guanyar en els quarts de final de l’Obert d’Austràlia a la nord-americà Coco Gauff en dos sets per 7-5, 6-4.

La jugadora catalana va aconseguir trencar per fi el seu sostre en un ‘gran’. Només havia assaborit dos quarts de final, en Roland Garros el 2022, any posterior a l’eclosió que la va portar a ser número dos del món, i en l’Obert dels Estats Units del 2024, any de ressorgir després d’un calvari de problemes físics amb la seua esquena, i malgrat tenir davant al tercer cap de sèrie, va demostrar que està capacitada per a tornar a estar amb les millors.

L’onzè cap de sèrie havia perdut en les seues dos últims duels amb Gauff, una tennista que arribava a Melbourne després d’haver guanyat els seus últims dotze trobades, però a la qual va saber controlar per a unir-se a Arancha Sánchez-Vicario, Conchita Martínez i Garbiñe Muguruza com a semifinalistes espanyoles tant en el primer ‘Gran slam’ de la temporada com en un ‘gran’. Ara, tractarà d’emular-les i aconseguir també la final per al que haurà de derrotar a la bielorussa Aryna Sabalenka, número u del món, actual campiona i amiga, o a la russa Anastasia Pavlyuchenkova.

La tennista espanyola va saber controlar bé les emocions que li havien passat un poc factura el passat estiu davant d’Emma Navarro en Flushing Meadows i va aprofitar també un erràtic dia de Gauff, que es va anar per damunt dels 40 errors no forçats i que no va estar fina amb el seu servici, amb sis dobles mancades i només un 35 per cent de punts guanyats amb segon servici, la qual cosa li va donar a Badosa moltes opcions a la resta en un partit que tenia dominat, però en el qual va haver d’estrènyer davant de l’indici de reacció de l’americana.

La trobada va estar molt igualat principalment en la primera màniga. La catalana es va mostrar molt sòlida al servici i això li va evitar problemes, encara que no va aprofitar un valuós 15-40 a l’inici de la trobada que li podria haver posat per davant. Gauff es va ser assentant en la pista, però va continuar sense inquietar a la resta i Badosa es va mantenir ferma per a trobar de nou una nova opció quan ja s’havia assegurat el ‘tie-break’.

La nord-americana va signar un joc per a l’oblit amb quatre errors i va lliurar el servici i el primer set, un colp que va acusar perquè va entrar en una mala dinàmica que va beneficiar al seu rival, molt més calmada, però que no va poder traure bon partit a un matiner trencament perquè a continuació va lliurar el seu primer servici del partit.

No obstant això, això no va acabar d”endollar’ a la campiona de l’US Open del 2023, que va continuar sense ser regular en el seu tennis. Badosa no va deixar passar l’oportunitat i va encadenar dos trencaments per a fregar el bitllet a les semifinals. Però amb 5-2, va poder acusar alguna cosa la pressió i va donar un poc de vida al seu rival abans de sentenciar amb un últim joc de nivell amb dos ‘aces’ i una dreta guanyadora.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.