Pelosi suggerix que Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La congressista i ex-presidenta de la Càmera de Representants d’Estats Units Nancy Pelosi ha suggerit que el president Joe Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca enmig de les pressions dins del Partit Demòcrata després del fracàs del mandatari en l’últim debat amb el seu rival, l’expresident Donald Trump.

“Simplement anem a esperar. El que siga que estiguen pensant, diguen-li-ho a algú en privat, però no cal posar-ho sobre la taula fins que vegem com ens va esta setmana”, ha dit en una entrevista amb la cadena MSNBC, eludint respondre si recolza a Biden i instant a no remoure les aigües en ple cim de l’OTAN.

Pelosi ha explicat que “només li correspon al president decidir si va a concórrer als comicis, fixats per al pròxim mes de novembre”. “El que ell decidisca ho acceptarem”, ha ressaltat, agregant, no obstant això, que “ha de prendre una decisió” com més prompte millor perquè “el temps s’acaba”.

Les seues paraules es produïxen després que Biden hi haja reiterat que seguix “fermament compromès” a romandre en la carrera cap a la Casa Blanca. “Em postule i vaig a guanyar de nou”, va dir durant un acte de campanya en Madison, capital de l’estat de Wisconsin.

L’expresidenta de la Càmera ha afirmat amb anterioritat que és “legítim” qüestionar-se l’estat de salut de Biden després que se li poguera veure desorientat o amb problemes motrius en diversos actes oficials, la qual cosa ha alimentat les especulacions sobre la seua edat i el seu estat físic de cara als comicis.

La Casa Blanca ha hagut d’eixir al pas esta setmana per a negar que Biden estiga rebent tractament per al Parkinson davant de les reiterades preguntes dels periodistes després que diversos mitjans nord-americans difongueren que Kevin Cannard, expert en esta malaltia, havia visitat la residència presidencial en fins a huit ocasions entre l’estiu del 2023 i esta primavera.

La mala nit de Biden en el debat electoral ha despertat preocupacions entre votants i donants del Partit Demòcrata. Les tensions internes es produïxen a més enmig del cim de l’OTAN que se celebra a Washington esta setmana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.