14.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Pelosi suggerix que Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La congressista i ex-presidenta de la Càmera de Representants d’Estats Units Nancy Pelosi ha suggerit que el president Joe Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca enmig de les pressions dins del Partit Demòcrata després del fracàs del mandatari en l’últim debat amb el seu rival, l’expresident Donald Trump.

“Simplement anem a esperar. El que siga que estiguen pensant, diguen-li-ho a algú en privat, però no cal posar-ho sobre la taula fins que vegem com ens va esta setmana”, ha dit en una entrevista amb la cadena MSNBC, eludint respondre si recolza a Biden i instant a no remoure les aigües en ple cim de l’OTAN.

Pelosi ha explicat que “només li correspon al president decidir si va a concórrer als comicis, fixats per al pròxim mes de novembre”. “El que ell decidisca ho acceptarem”, ha ressaltat, agregant, no obstant això, que “ha de prendre una decisió” com més prompte millor perquè “el temps s’acaba”.

Les seues paraules es produïxen després que Biden hi haja reiterat que seguix “fermament compromès” a romandre en la carrera cap a la Casa Blanca. “Em postule i vaig a guanyar de nou”, va dir durant un acte de campanya en Madison, capital de l’estat de Wisconsin.

L’expresidenta de la Càmera ha afirmat amb anterioritat que és “legítim” qüestionar-se l’estat de salut de Biden després que se li poguera veure desorientat o amb problemes motrius en diversos actes oficials, la qual cosa ha alimentat les especulacions sobre la seua edat i el seu estat físic de cara als comicis.

La Casa Blanca ha hagut d’eixir al pas esta setmana per a negar que Biden estiga rebent tractament per al Parkinson davant de les reiterades preguntes dels periodistes després que diversos mitjans nord-americans difongueren que Kevin Cannard, expert en esta malaltia, havia visitat la residència presidencial en fins a huit ocasions entre l’estiu del 2023 i esta primavera.

La mala nit de Biden en el debat electoral ha despertat preocupacions entre votants i donants del Partit Demòcrata. Les tensions internes es produïxen a més enmig del cim de l’OTAN que se celebra a Washington esta setmana.

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.