Anuncios

Pelosi suggerix que Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La congressista i ex-presidenta de la Càmera de Representants d’Estats Units Nancy Pelosi ha suggerit que el president Joe Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca enmig de les pressions dins del Partit Demòcrata després del fracàs del mandatari en l’últim debat amb el seu rival, l’expresident Donald Trump.

“Simplement anem a esperar. El que siga que estiguen pensant, diguen-li-ho a algú en privat, però no cal posar-ho sobre la taula fins que vegem com ens va esta setmana”, ha dit en una entrevista amb la cadena MSNBC, eludint respondre si recolza a Biden i instant a no remoure les aigües en ple cim de l’OTAN.

Pelosi ha explicat que “només li correspon al president decidir si va a concórrer als comicis, fixats per al pròxim mes de novembre”. “El que ell decidisca ho acceptarem”, ha ressaltat, agregant, no obstant això, que “ha de prendre una decisió” com més prompte millor perquè “el temps s’acaba”.

Les seues paraules es produïxen després que Biden hi haja reiterat que seguix “fermament compromès” a romandre en la carrera cap a la Casa Blanca. “Em postule i vaig a guanyar de nou”, va dir durant un acte de campanya en Madison, capital de l’estat de Wisconsin.

L’expresidenta de la Càmera ha afirmat amb anterioritat que és “legítim” qüestionar-se l’estat de salut de Biden després que se li poguera veure desorientat o amb problemes motrius en diversos actes oficials, la qual cosa ha alimentat les especulacions sobre la seua edat i el seu estat físic de cara als comicis.

La Casa Blanca ha hagut d’eixir al pas esta setmana per a negar que Biden estiga rebent tractament per al Parkinson davant de les reiterades preguntes dels periodistes després que diversos mitjans nord-americans difongueren que Kevin Cannard, expert en esta malaltia, havia visitat la residència presidencial en fins a huit ocasions entre l’estiu del 2023 i esta primavera.

La mala nit de Biden en el debat electoral ha despertat preocupacions entre votants i donants del Partit Demòcrata. Les tensions internes es produïxen a més enmig del cim de l’OTAN que se celebra a Washington esta setmana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.