Pelosi suggerix que Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La congressista i ex-presidenta de la Càmera de Representants d’Estats Units Nancy Pelosi ha suggerit que el president Joe Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca enmig de les pressions dins del Partit Demòcrata després del fracàs del mandatari en l’últim debat amb el seu rival, l’expresident Donald Trump.

«Simplement anem a esperar. El que siga que estiguen pensant, diguen-li-ho a algú en privat, però no cal posar-ho sobre la taula fins que vegem com ens va esta setmana», ha dit en una entrevista amb la cadena MSNBC, eludint respondre si recolza a Biden i instant a no remoure les aigües en ple cim de l’OTAN.

Pelosi ha explicat que «només li correspon al president decidir si va a concórrer als comicis, fixats per al pròxim mes de novembre». «El que ell decidisca ho acceptarem», ha ressaltat, agregant, no obstant això, que «ha de prendre una decisió» com més prompte millor perquè «el temps s’acaba».

Les seues paraules es produïxen després que Biden hi haja reiterat que seguix «fermament compromès» a romandre en la carrera cap a la Casa Blanca. «Em postule i vaig a guanyar de nou», va dir durant un acte de campanya en Madison, capital de l’estat de Wisconsin.

L’expresidenta de la Càmera ha afirmat amb anterioritat que és «legítim» qüestionar-se l’estat de salut de Biden després que se li poguera veure desorientat o amb problemes motrius en diversos actes oficials, la qual cosa ha alimentat les especulacions sobre la seua edat i el seu estat físic de cara als comicis.

La Casa Blanca ha hagut d’eixir al pas esta setmana per a negar que Biden estiga rebent tractament per al Parkinson davant de les reiterades preguntes dels periodistes després que diversos mitjans nord-americans difongueren que Kevin Cannard, expert en esta malaltia, havia visitat la residència presidencial en fins a huit ocasions entre l’estiu del 2023 i esta primavera.

La mala nit de Biden en el debat electoral ha despertat preocupacions entre votants i donants del Partit Demòcrata. Les tensions internes es produïxen a més enmig del cim de l’OTAN que se celebra a Washington esta setmana.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.