12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Pelosi suggerix que Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La congressista i ex-presidenta de la Càmera de Representants d’Estats Units Nancy Pelosi ha suggerit que el president Joe Biden hauria de replantejar-se la seua candidatura a la Casa Blanca enmig de les pressions dins del Partit Demòcrata després del fracàs del mandatari en l’últim debat amb el seu rival, l’expresident Donald Trump.

“Simplement anem a esperar. El que siga que estiguen pensant, diguen-li-ho a algú en privat, però no cal posar-ho sobre la taula fins que vegem com ens va esta setmana”, ha dit en una entrevista amb la cadena MSNBC, eludint respondre si recolza a Biden i instant a no remoure les aigües en ple cim de l’OTAN.

Pelosi ha explicat que “només li correspon al president decidir si va a concórrer als comicis, fixats per al pròxim mes de novembre”. “El que ell decidisca ho acceptarem”, ha ressaltat, agregant, no obstant això, que “ha de prendre una decisió” com més prompte millor perquè “el temps s’acaba”.

Les seues paraules es produïxen després que Biden hi haja reiterat que seguix “fermament compromès” a romandre en la carrera cap a la Casa Blanca. “Em postule i vaig a guanyar de nou”, va dir durant un acte de campanya en Madison, capital de l’estat de Wisconsin.

L’expresidenta de la Càmera ha afirmat amb anterioritat que és “legítim” qüestionar-se l’estat de salut de Biden després que se li poguera veure desorientat o amb problemes motrius en diversos actes oficials, la qual cosa ha alimentat les especulacions sobre la seua edat i el seu estat físic de cara als comicis.

La Casa Blanca ha hagut d’eixir al pas esta setmana per a negar que Biden estiga rebent tractament per al Parkinson davant de les reiterades preguntes dels periodistes després que diversos mitjans nord-americans difongueren que Kevin Cannard, expert en esta malaltia, havia visitat la residència presidencial en fins a huit ocasions entre l’estiu del 2023 i esta primavera.

La mala nit de Biden en el debat electoral ha despertat preocupacions entre votants i donants del Partit Demòcrata. Les tensions internes es produïxen a més enmig del cim de l’OTAN que se celebra a Washington esta setmana.

Últimes notícies

Alacant suspén els mercats ambulants del dissabte i el carnestoltes del divendres pel vent

L'Ajuntament ha cancel·lat els mercats ambulants del dissabte al matí i els actes de carnestoltes del divendres per ratxes previstes de fins a 85 km/h. Manté tancaments i mesures preventives a l'espera de l'evolució de l'episodi.

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.