Preocupant advertència de l’OMS: Passarà en octubre i novembre

 

Hans Kluge, director per Europa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha declarat este dilluns a l’agència ‘AFP’ que la pandèmia del Covid-19 serà «més dura en octubre i novembre». Segons Kluge, en els dos mesos serà quan «la mortalitat serà més elevada».

 

Unes paraules que arriben tot just en un moment a on Europa està vivint un gran augment dels contagis per coronavirus. No obstant això, la mortalitat es manté, de moment, estable.

 

«Els països no volen escoltar estes males notícies»

Segons ha assenyalat l’OMS, este increment en el número de morts diàries serà conseqüència de l’augment dels casos positius a causa de la represa de l’epidèmia en Europa. Kluge ha manifestat que «estem en un moment en el que els països no volen escoltar esta classe de males notícies» i ha afegit que «el missatge positiu és que la pandèmia arribarà a la seua fi en un moment o altre».

 

És per això que OMS Europa ha decidit reunir entre hui i demà a tots els 50 estats membres per a discutir quina serà la resposta a la pandèmia i establir una estratègia pels pròxims cinc anys.

 

La pandèmia arribarà a la seua fi quan «aprenguem a viure amb ella»

El cap de la filial europea de l’OMS ha volgut aclarir que l’epidèmia no arribarà a la seua fi amb l’arribada de la vacuna, que encara s’està creant: «Escolte cada dia: ‘la vacuna serà la final de l’epidèmia’. Clar que no ho serà!».

 

El metge belga ha afegit que «encara no sabem si la vacuna serà eficaç en tots els sectors de la població. Estem rebent alguns senyals que pareixen indicar que serà eficaç per uns però no pels altres». En este sentit ha advertit que suposarà una «malson logístic» haver de demanar vacunes diferents.

 

D’eixa manera, Kluge ha matisat que el final de la pandèmia arribarà quan «com a comunitat aprenga a viure amb esta pandèmia. I això depèn de nosaltres. És un missatge molt positiu». En estes últimes setmanes els contagis en Europa han augmentat de forma considerable i sobretot ho ha fet en Espanya i França.

Últimes notícies

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.