8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Prop de 2.000 esportistes participen a partir del dissabte a Costa Blanca Beach Games a la platja de Sant Joan

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

La platja de Sant Joan d’Alacant acollirà durant els tres pròxims caps de setmana la novena edició del ‘Costa Blanca Beach Games’, que organitza l’Associació de Turisme Deportiu Costa Blanca i en la qual participaran prop de 2.000 esportistes. La competició, per vegada primera, es desenvoluparà també en la platja de Muchavista, al Campello.

L'”èxit” de les edicions anteriors ha fet que s’amplien fins a sis les modalitats esportives, tant masculines com a femenines, que seran: voley platja, handbol platja, rem platja, rugbi platja, futboley platja i tennis platja. A elles se sumen les inclusives d’handbol platja i futvoley platja, ha indicat l’Ajuntament d’Alacant.

El regidor d’Esports, Toni Gallego, ha destacat que “els Beach Games són un clar exemple de les sinergies que es poden establir entre esport i turisme”. “Fomenten la pràctica dels hàbits saludables consubstancials a l’activitat esportiva i són un perfecte aparador que posa en relleu que la platja de Sant Joan compta amb l’espai suficient com per a acollir esdeveniments esportius de nivell nacional i internacional”, ha recalcat.

Per la seua banda, la regidora de Turisme, Ana Poquet, ha assegurat que “els Beach Games són un magnífic exemple del turisme esportiu que volem en les platges que, a més, se supera any a any”. “Combinen la majoria de disciplines esportives que es poden realitzar en l’arena, inclòs l’esport inclusiu. Ofereix un exemple de vida sana a l’aire lliure que mobilitza a milers de persones que d’aquesta forma coneixen les nostres platges i la nostra ciutat”, ha finalitzat.

Tant Gallego com Poquet han coincidit que, “de la fusió entre turisme i esport que suposen els Beach Games, ix beneficiada la promoció d’Alacant”.

L’assistència a totes les competicions és gratuïta i s’espera comptar amb més de 40.000 espectadors per a presenciar els diferents partits que disputen els 1.800 participants inscrits. La superfície total de les instal·lacions esportives, condicionades en els arenals, supera els 11.000 metres quadrats. En aquesta superfície s’inclou l’estadi principal. Es preveu que l’impacte econòmic s’aproxime als cinc milions d’euros.

El torneig de voley del Circuit Nacional 3 Estels, el campionat d’Espanya universitari de voley platja, el torneig internacional Western European, el torneig classificatori Arena Handball de handbol platja englobat en el circuit de la Real Federació Espanyola de Handbol, una de les proves del Circuit Nacional de Tennis Platja, el Beach Rowing Sprint de rem platja, trobades de la lliga autonòmica de rugbi platja, i de la Lliga Nacional de futbvoley platja, són algunes de les competicions que podran ser presenciades pels espectadors.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.