Prop de 2.000 esportistes participen a partir del dissabte a Costa Blanca Beach Games a la platja de Sant Joan

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

La platja de Sant Joan d’Alacant acollirà durant els tres pròxims caps de setmana la novena edició del ‘Costa Blanca Beach Games’, que organitza l’Associació de Turisme Deportiu Costa Blanca i en la qual participaran prop de 2.000 esportistes. La competició, per vegada primera, es desenvoluparà també en la platja de Muchavista, al Campello.

L'»èxit» de les edicions anteriors ha fet que s’amplien fins a sis les modalitats esportives, tant masculines com a femenines, que seran: voley platja, handbol platja, rem platja, rugbi platja, futboley platja i tennis platja. A elles se sumen les inclusives d’handbol platja i futvoley platja, ha indicat l’Ajuntament d’Alacant.

El regidor d’Esports, Toni Gallego, ha destacat que «els Beach Games són un clar exemple de les sinergies que es poden establir entre esport i turisme». «Fomenten la pràctica dels hàbits saludables consubstancials a l’activitat esportiva i són un perfecte aparador que posa en relleu que la platja de Sant Joan compta amb l’espai suficient com per a acollir esdeveniments esportius de nivell nacional i internacional», ha recalcat.

Per la seua banda, la regidora de Turisme, Ana Poquet, ha assegurat que «els Beach Games són un magnífic exemple del turisme esportiu que volem en les platges que, a més, se supera any a any». «Combinen la majoria de disciplines esportives que es poden realitzar en l’arena, inclòs l’esport inclusiu. Ofereix un exemple de vida sana a l’aire lliure que mobilitza a milers de persones que d’aquesta forma coneixen les nostres platges i la nostra ciutat», ha finalitzat.

Tant Gallego com Poquet han coincidit que, «de la fusió entre turisme i esport que suposen els Beach Games, ix beneficiada la promoció d’Alacant».

L’assistència a totes les competicions és gratuïta i s’espera comptar amb més de 40.000 espectadors per a presenciar els diferents partits que disputen els 1.800 participants inscrits. La superfície total de les instal·lacions esportives, condicionades en els arenals, supera els 11.000 metres quadrats. En aquesta superfície s’inclou l’estadi principal. Es preveu que l’impacte econòmic s’aproxime als cinc milions d’euros.

El torneig de voley del Circuit Nacional 3 Estels, el campionat d’Espanya universitari de voley platja, el torneig internacional Western European, el torneig classificatori Arena Handball de handbol platja englobat en el circuit de la Real Federació Espanyola de Handbol, una de les proves del Circuit Nacional de Tennis Platja, el Beach Rowing Sprint de rem platja, trobades de la lliga autonòmica de rugbi platja, i de la Lliga Nacional de futbvoley platja, són algunes de les competicions que podran ser presenciades pels espectadors.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.