10.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Prop de 2.000 esportistes participen a partir del dissabte a Costa Blanca Beach Games a la platja de Sant Joan

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

La platja de Sant Joan d’Alacant acollirà durant els tres pròxims caps de setmana la novena edició del ‘Costa Blanca Beach Games’, que organitza l’Associació de Turisme Deportiu Costa Blanca i en la qual participaran prop de 2.000 esportistes. La competició, per vegada primera, es desenvoluparà també en la platja de Muchavista, al Campello.

L'”èxit” de les edicions anteriors ha fet que s’amplien fins a sis les modalitats esportives, tant masculines com a femenines, que seran: voley platja, handbol platja, rem platja, rugbi platja, futboley platja i tennis platja. A elles se sumen les inclusives d’handbol platja i futvoley platja, ha indicat l’Ajuntament d’Alacant.

El regidor d’Esports, Toni Gallego, ha destacat que “els Beach Games són un clar exemple de les sinergies que es poden establir entre esport i turisme”. “Fomenten la pràctica dels hàbits saludables consubstancials a l’activitat esportiva i són un perfecte aparador que posa en relleu que la platja de Sant Joan compta amb l’espai suficient com per a acollir esdeveniments esportius de nivell nacional i internacional”, ha recalcat.

Per la seua banda, la regidora de Turisme, Ana Poquet, ha assegurat que “els Beach Games són un magnífic exemple del turisme esportiu que volem en les platges que, a més, se supera any a any”. “Combinen la majoria de disciplines esportives que es poden realitzar en l’arena, inclòs l’esport inclusiu. Ofereix un exemple de vida sana a l’aire lliure que mobilitza a milers de persones que d’aquesta forma coneixen les nostres platges i la nostra ciutat”, ha finalitzat.

Tant Gallego com Poquet han coincidit que, “de la fusió entre turisme i esport que suposen els Beach Games, ix beneficiada la promoció d’Alacant”.

L’assistència a totes les competicions és gratuïta i s’espera comptar amb més de 40.000 espectadors per a presenciar els diferents partits que disputen els 1.800 participants inscrits. La superfície total de les instal·lacions esportives, condicionades en els arenals, supera els 11.000 metres quadrats. En aquesta superfície s’inclou l’estadi principal. Es preveu que l’impacte econòmic s’aproxime als cinc milions d’euros.

El torneig de voley del Circuit Nacional 3 Estels, el campionat d’Espanya universitari de voley platja, el torneig internacional Western European, el torneig classificatori Arena Handball de handbol platja englobat en el circuit de la Real Federació Espanyola de Handbol, una de les proves del Circuit Nacional de Tennis Platja, el Beach Rowing Sprint de rem platja, trobades de la lliga autonòmica de rugbi platja, i de la Lliga Nacional de futbvoley platja, són algunes de les competicions que podran ser presenciades pels espectadors.

Últimes notícies

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.