Prop de 2.000 esportistes participen a partir del dissabte a Costa Blanca Beach Games a la platja de Sant Joan

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

La platja de Sant Joan d’Alacant acollirà durant els tres pròxims caps de setmana la novena edició del ‘Costa Blanca Beach Games’, que organitza l’Associació de Turisme Deportiu Costa Blanca i en la qual participaran prop de 2.000 esportistes. La competició, per vegada primera, es desenvoluparà també en la platja de Muchavista, al Campello.

L'”èxit” de les edicions anteriors ha fet que s’amplien fins a sis les modalitats esportives, tant masculines com a femenines, que seran: voley platja, handbol platja, rem platja, rugbi platja, futboley platja i tennis platja. A elles se sumen les inclusives d’handbol platja i futvoley platja, ha indicat l’Ajuntament d’Alacant.

El regidor d’Esports, Toni Gallego, ha destacat que “els Beach Games són un clar exemple de les sinergies que es poden establir entre esport i turisme”. “Fomenten la pràctica dels hàbits saludables consubstancials a l’activitat esportiva i són un perfecte aparador que posa en relleu que la platja de Sant Joan compta amb l’espai suficient com per a acollir esdeveniments esportius de nivell nacional i internacional”, ha recalcat.

Per la seua banda, la regidora de Turisme, Ana Poquet, ha assegurat que “els Beach Games són un magnífic exemple del turisme esportiu que volem en les platges que, a més, se supera any a any”. “Combinen la majoria de disciplines esportives que es poden realitzar en l’arena, inclòs l’esport inclusiu. Ofereix un exemple de vida sana a l’aire lliure que mobilitza a milers de persones que d’aquesta forma coneixen les nostres platges i la nostra ciutat”, ha finalitzat.

Tant Gallego com Poquet han coincidit que, “de la fusió entre turisme i esport que suposen els Beach Games, ix beneficiada la promoció d’Alacant”.

L’assistència a totes les competicions és gratuïta i s’espera comptar amb més de 40.000 espectadors per a presenciar els diferents partits que disputen els 1.800 participants inscrits. La superfície total de les instal·lacions esportives, condicionades en els arenals, supera els 11.000 metres quadrats. En aquesta superfície s’inclou l’estadi principal. Es preveu que l’impacte econòmic s’aproxime als cinc milions d’euros.

El torneig de voley del Circuit Nacional 3 Estels, el campionat d’Espanya universitari de voley platja, el torneig internacional Western European, el torneig classificatori Arena Handball de handbol platja englobat en el circuit de la Real Federació Espanyola de Handbol, una de les proves del Circuit Nacional de Tennis Platja, el Beach Rowing Sprint de rem platja, trobades de la lliga autonòmica de rugbi platja, i de la Lliga Nacional de futbvoley platja, són algunes de les competicions que podran ser presenciades pels espectadors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.