Puig apel·la a la ‘cogovernança’ en el Comité Federal del PSOE per a aconseguir els objectius del 2022

Lleialtat institucional” i “cogovernança” han sigut dos dels aspectes que han vertebrat part de la intervenció del president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, durant el Comité Federal del PSOE.

Puig ha afirmat hui que “la dècada d’oportunitats que ara comença ha d’afrontar-se des de la cogovernança, la lleialtat institucional i la fortalesa de la socialdemocràcia” i ha marcat els tres objectius fonamentals per a aquest 2022, els quals passen per “la superació de la pandèmia, enfortir el sistema públic de salut amb un accent especial en la salut mental i afrontar les reformes territorials, com és el canvi de model de finançament autonòmic, des del respecte a la singularitat però avançant en la igualtat”.

Així s’ha manifestat el president durant el Comité Federal del PSOE, en el qual s’ha fet balanç dels dos anys de legislatura, un temps en el qual, ha assenyalat Ximo Puig “s’ha demostrat la maduresa del projecte socialista i la seua resiliència”.

Adaptabilitat a les circumstàncies

Així mateix, el secretari general del PSPV-PSOE ha subratllat que “malgrat estar vivint un moment polític complex, hem sigut capaços de fer aquest recorregut adaptant nostre projecte polític i full de ruta a les circumstàncies”: “S’ha demostrat la fortalesa del Partit Socialista que, enfront del feroç partidisme de la dreta, ha sigut capaç de mantenir la lleialtat institucional i estabilitat de govern”, ha destacat.

En aquest sentit, Ximo Puig ha recordat que “aquesta pandèmia ha desmuntat el gran ‘fake’ de la dreta, aquell que deia que la dreta és la que governa bé l’economia i l’esquerra la que gestiona bé els serveis públics” i ha subratllat que “en la pitjor de les situacions hem sigut capaces de mantenir el pols econòmic i arribar a final d’any amb les millors dades d’ocupació”. “Mai tants valencians han tingut un treball com ara”, ha insistit.

A més, el president ha traslladat la seua felicitació al president Pedro Sánchez per “l’èxit de la reforma laboral”: “La reforma laboral està donant protagonisme a qui ho té, que són els treballadors, els sindicats i els empresaris”.

Finalment, durant la seua intervenció en el Comité Federal el secretari general del PSPV-PSOE ha transmés al secretari general del PSOE de Castella i Lleó, Luis Tudanca, “el suport de tot el partit per a les pròximes eleccions”, al mateix temps que ha lamentat “la falta de respecte de l’actual president de la Junta de Castella i Lleó, qui ha convertit la institució en un aparell al servei de Gènova”. “Res està escrit, i l’aval més important que tens en aquest moment és el de saber fer una oposició que defensa l’interés general de la ciutadania”, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.