12.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Puig apel·la a la ‘cogovernança’ en el Comité Federal del PSOE per a aconseguir els objectius del 2022

Lleialtat institucional” i “cogovernança” han sigut dos dels aspectes que han vertebrat part de la intervenció del president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, durant el Comité Federal del PSOE.

Puig ha afirmat hui que “la dècada d’oportunitats que ara comença ha d’afrontar-se des de la cogovernança, la lleialtat institucional i la fortalesa de la socialdemocràcia” i ha marcat els tres objectius fonamentals per a aquest 2022, els quals passen per “la superació de la pandèmia, enfortir el sistema públic de salut amb un accent especial en la salut mental i afrontar les reformes territorials, com és el canvi de model de finançament autonòmic, des del respecte a la singularitat però avançant en la igualtat”.

Així s’ha manifestat el president durant el Comité Federal del PSOE, en el qual s’ha fet balanç dels dos anys de legislatura, un temps en el qual, ha assenyalat Ximo Puig “s’ha demostrat la maduresa del projecte socialista i la seua resiliència”.

Adaptabilitat a les circumstàncies

Així mateix, el secretari general del PSPV-PSOE ha subratllat que “malgrat estar vivint un moment polític complex, hem sigut capaços de fer aquest recorregut adaptant nostre projecte polític i full de ruta a les circumstàncies”: “S’ha demostrat la fortalesa del Partit Socialista que, enfront del feroç partidisme de la dreta, ha sigut capaç de mantenir la lleialtat institucional i estabilitat de govern”, ha destacat.

En aquest sentit, Ximo Puig ha recordat que “aquesta pandèmia ha desmuntat el gran ‘fake’ de la dreta, aquell que deia que la dreta és la que governa bé l’economia i l’esquerra la que gestiona bé els serveis públics” i ha subratllat que “en la pitjor de les situacions hem sigut capaces de mantenir el pols econòmic i arribar a final d’any amb les millors dades d’ocupació”. “Mai tants valencians han tingut un treball com ara”, ha insistit.

A més, el president ha traslladat la seua felicitació al president Pedro Sánchez per “l’èxit de la reforma laboral”: “La reforma laboral està donant protagonisme a qui ho té, que són els treballadors, els sindicats i els empresaris”.

Finalment, durant la seua intervenció en el Comité Federal el secretari general del PSPV-PSOE ha transmés al secretari general del PSOE de Castella i Lleó, Luis Tudanca, “el suport de tot el partit per a les pròximes eleccions”, al mateix temps que ha lamentat “la falta de respecte de l’actual president de la Junta de Castella i Lleó, qui ha convertit la institució en un aparell al servei de Gènova”. “Res està escrit, i l’aval més important que tens en aquest moment és el de saber fer una oposició que defensa l’interés general de la ciutadania”, ha conclòs.

Últimes notícies

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.