11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Puig apel·la a la ‘cogovernança’ en el Comité Federal del PSOE per a aconseguir els objectius del 2022

Lleialtat institucional” i “cogovernança” han sigut dos dels aspectes que han vertebrat part de la intervenció del president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, durant el Comité Federal del PSOE.

Puig ha afirmat hui que “la dècada d’oportunitats que ara comença ha d’afrontar-se des de la cogovernança, la lleialtat institucional i la fortalesa de la socialdemocràcia” i ha marcat els tres objectius fonamentals per a aquest 2022, els quals passen per “la superació de la pandèmia, enfortir el sistema públic de salut amb un accent especial en la salut mental i afrontar les reformes territorials, com és el canvi de model de finançament autonòmic, des del respecte a la singularitat però avançant en la igualtat”.

Així s’ha manifestat el president durant el Comité Federal del PSOE, en el qual s’ha fet balanç dels dos anys de legislatura, un temps en el qual, ha assenyalat Ximo Puig “s’ha demostrat la maduresa del projecte socialista i la seua resiliència”.

Adaptabilitat a les circumstàncies

Així mateix, el secretari general del PSPV-PSOE ha subratllat que “malgrat estar vivint un moment polític complex, hem sigut capaços de fer aquest recorregut adaptant nostre projecte polític i full de ruta a les circumstàncies”: “S’ha demostrat la fortalesa del Partit Socialista que, enfront del feroç partidisme de la dreta, ha sigut capaç de mantenir la lleialtat institucional i estabilitat de govern”, ha destacat.

En aquest sentit, Ximo Puig ha recordat que “aquesta pandèmia ha desmuntat el gran ‘fake’ de la dreta, aquell que deia que la dreta és la que governa bé l’economia i l’esquerra la que gestiona bé els serveis públics” i ha subratllat que “en la pitjor de les situacions hem sigut capaces de mantenir el pols econòmic i arribar a final d’any amb les millors dades d’ocupació”. “Mai tants valencians han tingut un treball com ara”, ha insistit.

A més, el president ha traslladat la seua felicitació al president Pedro Sánchez per “l’èxit de la reforma laboral”: “La reforma laboral està donant protagonisme a qui ho té, que són els treballadors, els sindicats i els empresaris”.

Finalment, durant la seua intervenció en el Comité Federal el secretari general del PSPV-PSOE ha transmés al secretari general del PSOE de Castella i Lleó, Luis Tudanca, “el suport de tot el partit per a les pròximes eleccions”, al mateix temps que ha lamentat “la falta de respecte de l’actual president de la Junta de Castella i Lleó, qui ha convertit la institució en un aparell al servei de Gènova”. “Res està escrit, i l’aval més important que tens en aquest moment és el de saber fer una oposició que defensa l’interés general de la ciutadania”, ha conclòs.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.