Puig anuncia que hi haurà Parc Sagunt III

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que hi haurà una tercera ampliació de sòl industrial en Parc Sagunt i ha defensat que el govern valencià «ha estat on havia d’estar» perquè el Grup Volkswagen trie la capital del Camp de Morvedre per a instal·lar la seua planta de bateries.

Així ho ha argumentat Puig en la roda de premsa posterior a la Comissió Interdepartamental, on ha reivindicat que en el moment que van arribar a la Generalitat, en 2015, Parc Sagunt estava «inactiu i amb molt poques empreses» i que, en col·laboració amb el Govern d’Espanya, es va decidir «començar a treballar» per a anar «més enllà» i reinvertir els ingressos del polígon en l’ampliació de Parc Sagunt II.

Ha avançat que després de la reactivació de Parc Sagunt, en els últims anys, continuaran treballant al costat del govern d’Espanya per a afavorir la seua ampliació i la posada en marxa de Parc Sagunt III. Insisteix que l’activació de sòl ha sigut una peça clau perquè la companyia alemanya haja optat per Sagunt per a instal·lar-se.

Reitera Puig que sempre serà respectuós amb les decisions empresarials i insisteix posaran el millor escenari possible perquè aqueixes decisions beneficien a la Comunitat Valenciana. Reconeix que la decisió de Volskwagen, planteja un entorn de sinergies favorables que pot ser beneficiós per a Ford en la qual diu té absoluta confiança.

De fet, a final de febrer la Generalitat va aprovar el ‘Projecte d’Expropiació per Taxació Conjunta dels terrenys de Parc Sagunt II’ pel qual l’administració va adquirir 5,6 milions de metres quadrats de sòl industrial. Aquesta disponibilitat es considera una «peça clau» en la decisió de l’empresa alemanya, a causa de la possibilitat d’utilitzar el terreny «amb rapidesa».

Puig a més ha remarcat que «en tot moment» ha tingut la «convicció clara» que el Govern «no anava a dificultar» la instal·lació a Sagunt de VW sinó «tot el contrari». De fet, ha remarcat la «col·laboració directa» de l’executiu central, el ministeri d’Indústria i la ministra, Reyes Maroto, i ha agraït la «confiança» per a «determinar aquest escenari en què finalment era l’empresa qui havia de decidir».

El president ha negat cap «favor polític» del Govern a la Generalitat i ha indicat que l’executiu central ha generat «un entorn favorable a través del PERTE per a aquesta inversió». La Generalitat, per part seua, ha generat «estabilitat, seguretat jurídica i diàleg social», així com «optimitzar la capacitat de gestió».

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.