Puig anuncia que hi haurà Parc Sagunt III

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que hi haurà una tercera ampliació de sòl industrial en Parc Sagunt i ha defensat que el govern valencià “ha estat on havia d’estar” perquè el Grup Volkswagen trie la capital del Camp de Morvedre per a instal·lar la seua planta de bateries.

Així ho ha argumentat Puig en la roda de premsa posterior a la Comissió Interdepartamental, on ha reivindicat que en el moment que van arribar a la Generalitat, en 2015, Parc Sagunt estava “inactiu i amb molt poques empreses” i que, en col·laboració amb el Govern d’Espanya, es va decidir “començar a treballar” per a anar “més enllà” i reinvertir els ingressos del polígon en l’ampliació de Parc Sagunt II.

Ha avançat que després de la reactivació de Parc Sagunt, en els últims anys, continuaran treballant al costat del govern d’Espanya per a afavorir la seua ampliació i la posada en marxa de Parc Sagunt III. Insisteix que l’activació de sòl ha sigut una peça clau perquè la companyia alemanya haja optat per Sagunt per a instal·lar-se.

Reitera Puig que sempre serà respectuós amb les decisions empresarials i insisteix posaran el millor escenari possible perquè aqueixes decisions beneficien a la Comunitat Valenciana. Reconeix que la decisió de Volskwagen, planteja un entorn de sinergies favorables que pot ser beneficiós per a Ford en la qual diu té absoluta confiança.

De fet, a final de febrer la Generalitat va aprovar el ‘Projecte d’Expropiació per Taxació Conjunta dels terrenys de Parc Sagunt II’ pel qual l’administració va adquirir 5,6 milions de metres quadrats de sòl industrial. Aquesta disponibilitat es considera una “peça clau” en la decisió de l’empresa alemanya, a causa de la possibilitat d’utilitzar el terreny “amb rapidesa”.

Puig a més ha remarcat que “en tot moment” ha tingut la “convicció clara” que el Govern “no anava a dificultar” la instal·lació a Sagunt de VW sinó “tot el contrari”. De fet, ha remarcat la “col·laboració directa” de l’executiu central, el ministeri d’Indústria i la ministra, Reyes Maroto, i ha agraït la “confiança” per a “determinar aquest escenari en què finalment era l’empresa qui havia de decidir”.

El president ha negat cap “favor polític” del Govern a la Generalitat i ha indicat que l’executiu central ha generat “un entorn favorable a través del PERTE per a aquesta inversió”. La Generalitat, per part seua, ha generat “estabilitat, seguretat jurídica i diàleg social”, així com “optimitzar la capacitat de gestió”.

Últimes notícies

Pineda expressa la seua condemna més absoluta per l’assassinat masclista de Dolores

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, mostra la seua condemna més absoluta i el suport institucional al municipi de Dolores després de l'assassinat masclista del dissabte.

El Sindicat Mèdic i Sanitat xoquen pel seguiment de la vaga de metges en la Comunitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana manté que la vaga de metges aconseguix un 80% de seguiment, mentres Sanitat la rebaixa al 7,37% i defén que la incidència és dispar per províncies.

El Reial Madrid afronta la Final Four de l’Eurolliga sense els seus pivots titulars

El Reial Madrid arriba a la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb l'ambició de recuperar el tron europeu malgrat les lesions dels seus dos pivots, Tavares i Len.

València i Reial Madrid se citen a Atenes per al seu sèptim dol de la temporada

València Basket i Reial Madrid es creuen en la semifinal de la Final a Quatre de l'Eurolliga a Atenes, en el qual serà el seu sèptim xoc d'un curs marcat per un títol taronja i una remuntada blanca inoblidable.

El València Basket viatja a la Final Four de l’Eurolliga sense pressió i amb una identitat molt definida

El València Basket disputarà des d'este divendres la Final Four de l'Eurolliga a Atenes, una fita per al club que arriba amb un pressupost modest, una identitat de joc molt marcada i sense tot just pressió competitiva.

Atenes decidix el campió de l’Eurolliga més llarga de la història

El renovat OAKA d'Atenes coronarà al campió d'una Eurolliga ampliada a 20 equips, amb Olympiacos, Fenerbahce, València Basket i Reial Madrid com a aspirants al títol.

La delegada del Govern condemna el doble crim masclista de Dolores i crida a mantindre’s alerta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana condemna l'assassinat d'una dona i el seu fill a Dolores i reclama a la societat màxima alerta davant el repunt de feminicidis.

Bernabé subratlla la ràpida resposta de Zapatero després de la seua imputació en l’Audiència Nacional

Pilar Bernabé subratlla que José Luis Rodríguez Zapatero va reaccionar de manera immediata a la seua imputació en l'Audiència Nacional i remarca el respecte del PSOE a la justícia.