Puig anuncia que hi haurà Parc Sagunt III

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que hi haurà una tercera ampliació de sòl industrial en Parc Sagunt i ha defensat que el govern valencià “ha estat on havia d’estar” perquè el Grup Volkswagen trie la capital del Camp de Morvedre per a instal·lar la seua planta de bateries.

Així ho ha argumentat Puig en la roda de premsa posterior a la Comissió Interdepartamental, on ha reivindicat que en el moment que van arribar a la Generalitat, en 2015, Parc Sagunt estava “inactiu i amb molt poques empreses” i que, en col·laboració amb el Govern d’Espanya, es va decidir “començar a treballar” per a anar “més enllà” i reinvertir els ingressos del polígon en l’ampliació de Parc Sagunt II.

Ha avançat que després de la reactivació de Parc Sagunt, en els últims anys, continuaran treballant al costat del govern d’Espanya per a afavorir la seua ampliació i la posada en marxa de Parc Sagunt III. Insisteix que l’activació de sòl ha sigut una peça clau perquè la companyia alemanya haja optat per Sagunt per a instal·lar-se.

Reitera Puig que sempre serà respectuós amb les decisions empresarials i insisteix posaran el millor escenari possible perquè aqueixes decisions beneficien a la Comunitat Valenciana. Reconeix que la decisió de Volskwagen, planteja un entorn de sinergies favorables que pot ser beneficiós per a Ford en la qual diu té absoluta confiança.

De fet, a final de febrer la Generalitat va aprovar el ‘Projecte d’Expropiació per Taxació Conjunta dels terrenys de Parc Sagunt II’ pel qual l’administració va adquirir 5,6 milions de metres quadrats de sòl industrial. Aquesta disponibilitat es considera una “peça clau” en la decisió de l’empresa alemanya, a causa de la possibilitat d’utilitzar el terreny “amb rapidesa”.

Puig a més ha remarcat que “en tot moment” ha tingut la “convicció clara” que el Govern “no anava a dificultar” la instal·lació a Sagunt de VW sinó “tot el contrari”. De fet, ha remarcat la “col·laboració directa” de l’executiu central, el ministeri d’Indústria i la ministra, Reyes Maroto, i ha agraït la “confiança” per a “determinar aquest escenari en què finalment era l’empresa qui havia de decidir”.

El president ha negat cap “favor polític” del Govern a la Generalitat i ha indicat que l’executiu central ha generat “un entorn favorable a través del PERTE per a aquesta inversió”. La Generalitat, per part seua, ha generat “estabilitat, seguretat jurídica i diàleg social”, així com “optimitzar la capacitat de gestió”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.