8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Puig anuncia que hi haurà Parc Sagunt III

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que hi haurà una tercera ampliació de sòl industrial en Parc Sagunt i ha defensat que el govern valencià “ha estat on havia d’estar” perquè el Grup Volkswagen trie la capital del Camp de Morvedre per a instal·lar la seua planta de bateries.

Així ho ha argumentat Puig en la roda de premsa posterior a la Comissió Interdepartamental, on ha reivindicat que en el moment que van arribar a la Generalitat, en 2015, Parc Sagunt estava “inactiu i amb molt poques empreses” i que, en col·laboració amb el Govern d’Espanya, es va decidir “començar a treballar” per a anar “més enllà” i reinvertir els ingressos del polígon en l’ampliació de Parc Sagunt II.

Ha avançat que després de la reactivació de Parc Sagunt, en els últims anys, continuaran treballant al costat del govern d’Espanya per a afavorir la seua ampliació i la posada en marxa de Parc Sagunt III. Insisteix que l’activació de sòl ha sigut una peça clau perquè la companyia alemanya haja optat per Sagunt per a instal·lar-se.

Reitera Puig que sempre serà respectuós amb les decisions empresarials i insisteix posaran el millor escenari possible perquè aqueixes decisions beneficien a la Comunitat Valenciana. Reconeix que la decisió de Volskwagen, planteja un entorn de sinergies favorables que pot ser beneficiós per a Ford en la qual diu té absoluta confiança.

De fet, a final de febrer la Generalitat va aprovar el ‘Projecte d’Expropiació per Taxació Conjunta dels terrenys de Parc Sagunt II’ pel qual l’administració va adquirir 5,6 milions de metres quadrats de sòl industrial. Aquesta disponibilitat es considera una “peça clau” en la decisió de l’empresa alemanya, a causa de la possibilitat d’utilitzar el terreny “amb rapidesa”.

Puig a més ha remarcat que “en tot moment” ha tingut la “convicció clara” que el Govern “no anava a dificultar” la instal·lació a Sagunt de VW sinó “tot el contrari”. De fet, ha remarcat la “col·laboració directa” de l’executiu central, el ministeri d’Indústria i la ministra, Reyes Maroto, i ha agraït la “confiança” per a “determinar aquest escenari en què finalment era l’empresa qui havia de decidir”.

El president ha negat cap “favor polític” del Govern a la Generalitat i ha indicat que l’executiu central ha generat “un entorn favorable a través del PERTE per a aquesta inversió”. La Generalitat, per part seua, ha generat “estabilitat, seguretat jurídica i diàleg social”, així com “optimitzar la capacitat de gestió”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.