16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Puig anuncia que hi haurà Parc Sagunt III

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que hi haurà una tercera ampliació de sòl industrial en Parc Sagunt i ha defensat que el govern valencià “ha estat on havia d’estar” perquè el Grup Volkswagen trie la capital del Camp de Morvedre per a instal·lar la seua planta de bateries.

Així ho ha argumentat Puig en la roda de premsa posterior a la Comissió Interdepartamental, on ha reivindicat que en el moment que van arribar a la Generalitat, en 2015, Parc Sagunt estava “inactiu i amb molt poques empreses” i que, en col·laboració amb el Govern d’Espanya, es va decidir “començar a treballar” per a anar “més enllà” i reinvertir els ingressos del polígon en l’ampliació de Parc Sagunt II.

Ha avançat que després de la reactivació de Parc Sagunt, en els últims anys, continuaran treballant al costat del govern d’Espanya per a afavorir la seua ampliació i la posada en marxa de Parc Sagunt III. Insisteix que l’activació de sòl ha sigut una peça clau perquè la companyia alemanya haja optat per Sagunt per a instal·lar-se.

Reitera Puig que sempre serà respectuós amb les decisions empresarials i insisteix posaran el millor escenari possible perquè aqueixes decisions beneficien a la Comunitat Valenciana. Reconeix que la decisió de Volskwagen, planteja un entorn de sinergies favorables que pot ser beneficiós per a Ford en la qual diu té absoluta confiança.

De fet, a final de febrer la Generalitat va aprovar el ‘Projecte d’Expropiació per Taxació Conjunta dels terrenys de Parc Sagunt II’ pel qual l’administració va adquirir 5,6 milions de metres quadrats de sòl industrial. Aquesta disponibilitat es considera una “peça clau” en la decisió de l’empresa alemanya, a causa de la possibilitat d’utilitzar el terreny “amb rapidesa”.

Puig a més ha remarcat que “en tot moment” ha tingut la “convicció clara” que el Govern “no anava a dificultar” la instal·lació a Sagunt de VW sinó “tot el contrari”. De fet, ha remarcat la “col·laboració directa” de l’executiu central, el ministeri d’Indústria i la ministra, Reyes Maroto, i ha agraït la “confiança” per a “determinar aquest escenari en què finalment era l’empresa qui havia de decidir”.

El president ha negat cap “favor polític” del Govern a la Generalitat i ha indicat que l’executiu central ha generat “un entorn favorable a través del PERTE per a aquesta inversió”. La Generalitat, per part seua, ha generat “estabilitat, seguretat jurídica i diàleg social”, així com “optimitzar la capacitat de gestió”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Enith Saló i Fiamma Benítez, convocades per Espanya per a l’arrancada de la classificació al Mundial 2027

Sonia Bermúdez ha citat a Enith Saló i Fiamma Benítez per a l'inici de la classificació al Mundial 2027. Espanya es mesura a Islàndia i Ucraïna al març.

Pedro Martínez trasllada la pressió al Reial Madrid i apel·la a la il·lusió del València Basket

Pedro Martínez va situar al Reial Madrid com a favorit i va afirmar que el València Basket arriba amb il·lusió per competir. Va destacar l''exhibició' blanca en quarts.

Costello subratlla el paper de Montero com a clau del València Basket davant el Reial Madrid

Costello va assenyalar a Montero com a termòmetre del València Basket després de la passada a semifinals. Va confirmar que jugarà malgrat molèsties i va assumir la dificultat del Reial Madrid.

Detingut a València per emprar de manera irregular a estrangers i usurpar identitat

La Policia Nacional ha detingut a València a un empresari de 49 anys per emprar estrangers de manera irregular usant la identitat d'una altra persona. La investigació va acreditar amenaces, pagaments en mà de 50 euros i suplantació per a eludir controls.

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a famílies de víctimes i persones amb incapacitat absoluta per la DANA

El Consell ha aprovat este divendres un decret que concedix una ajuda directa de 80.000 euros a famílies de víctimes de la DANA d'octubre de 2024 i a persones amb incapacitat absoluta i permanent. El termini per a demanar-la serà de tres mesos des de la seua publicació en el DOGV, amb tramitació telemàtica o presencial i possibilitat de fer-ho mitjançant representant.

A disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El detingut pel presumpte doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes va passar a disposició judicial a Vila-real. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets.

Mor l’actor Eric Dane als 53 anys després de lluitar contra l’ELA

L’intèrpret, conegut per interpretar Mark Sloan a Anatomia de Grey, havia fet públic el diagnòstic fa menys d’un any

El xofer de Mazón declara que l’És-Alert va sonar quan anaven cap al Cecopi

El conductor del llavors president va afirmar davant la jutgessa que l'alerta va sonar a les 20.11 quan es dirigien a L'Eliana per al Cecopi i encara no havien eixit de València. Va reconstruir la seua ruta i va assegurar que no va percebre senyals previs de gravetat.