Raga (PSPV) demana que la gigafactoria de Volkswagen impacte en tot el Camp de Morvedre

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El candidat a la secretaria provincial del PSPV de València i alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha afirmat que «la gigafactoria de Volkswagen –obrirà el 2026 a Sagunt– ha d’impactar en tota la comarca i beneficiar a tots els municipis de la zona».

En el seu primer acte públic amb la militància a Gilet, Raga ha arreplegat una reivindicació de molts alcaldes del Camp de Morvedre, com Salva Costa (Gilet) o Pere Joan Antoni (Canet d’en Berenguer) presents en este inici de campanya a través tota la província per a «acostar un projecte renovat, il·lusionant i que impulse de debò les nostres comarques i agrupacions socialistes», informa la candidatura.

L’aspirant a dirigir el PSPV provincial s’ha compromès a exigir al PP posar data i escometre «urgentment» la remodelació del centre integrat de Formació Professional Eduardo Merello, «tan necessari per a formar professionals en tota la comarca de cara als llocs que crearà directa o indirectament la futura planta de bateries».

En general, ha defensat que l’objectiu ha de ser governar les alcaldies, diputacions i la Generalitat amb Diana Morant (líder del PSPV) per a transformar la vida de les persones i «desallotjar a aquells que han fet una mala praxi de la política com durant la dana».

A esta primera trobada també han acudit els alcaldes Jordi Mayor (Cullera), Fran López (Rafelbunyol), Lara Romero (Tavernes de la Valldigna), Miguel Vida (Petrés) i José Carlos Herrera (Alfara de la Baronia), així com el regidor de Sagunt Javier Timón i representants orgànics de la comarca.

MANCOMUNITAT UNIFICADA

Durant la trobada, Raga ha promès «empoderar, protegir i dinamitzar la singularitat de cada comarca». En la mateixa línia, l’alcalde de Gilet ha lamentat que fa temps que ja no senten «les comarques com a tal» i que estan «perdent moltes oportunitats de subvencions i projectes conjunts».

A la seua reivindicació s’ha referit Raga amb el compromís d’impulsar una mancomunitat unificada i que abaste tota la comarca sense deixar a ningú fora: «La província ha de ser una ferramenta per a ajudar, per a treballar i recolzar els companys i companyes a guanyar alcaldies per a transformar els seus municipis. La província no està per a exercir cap contrapoder o tenir el maneig de gens, salve per a ajudar els nostres municipis».

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.