Raga (PSPV) demana que la gigafactoria de Volkswagen impacte en tot el Camp de Morvedre

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El candidat a la secretaria provincial del PSPV de València i alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha afirmat que “la gigafactoria de Volkswagen –obrirà el 2026 a Sagunt– ha d’impactar en tota la comarca i beneficiar a tots els municipis de la zona”.

En el seu primer acte públic amb la militància a Gilet, Raga ha arreplegat una reivindicació de molts alcaldes del Camp de Morvedre, com Salva Costa (Gilet) o Pere Joan Antoni (Canet d’en Berenguer) presents en este inici de campanya a través tota la província per a “acostar un projecte renovat, il·lusionant i que impulse de debò les nostres comarques i agrupacions socialistes”, informa la candidatura.

L’aspirant a dirigir el PSPV provincial s’ha compromès a exigir al PP posar data i escometre “urgentment” la remodelació del centre integrat de Formació Professional Eduardo Merello, “tan necessari per a formar professionals en tota la comarca de cara als llocs que crearà directa o indirectament la futura planta de bateries”.

En general, ha defensat que l’objectiu ha de ser governar les alcaldies, diputacions i la Generalitat amb Diana Morant (líder del PSPV) per a transformar la vida de les persones i “desallotjar a aquells que han fet una mala praxi de la política com durant la dana”.

A esta primera trobada també han acudit els alcaldes Jordi Mayor (Cullera), Fran López (Rafelbunyol), Lara Romero (Tavernes de la Valldigna), Miguel Vida (Petrés) i José Carlos Herrera (Alfara de la Baronia), així com el regidor de Sagunt Javier Timón i representants orgànics de la comarca.

MANCOMUNITAT UNIFICADA

Durant la trobada, Raga ha promès “empoderar, protegir i dinamitzar la singularitat de cada comarca”. En la mateixa línia, l’alcalde de Gilet ha lamentat que fa temps que ja no senten “les comarques com a tal” i que estan “perdent moltes oportunitats de subvencions i projectes conjunts”.

A la seua reivindicació s’ha referit Raga amb el compromís d’impulsar una mancomunitat unificada i que abaste tota la comarca sense deixar a ningú fora: “La província ha de ser una ferramenta per a ajudar, per a treballar i recolzar els companys i companyes a guanyar alcaldies per a transformar els seus municipis. La província no està per a exercir cap contrapoder o tenir el maneig de gens, salve per a ajudar els nostres municipis”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.