Raga (PSPV) demana que la gigafactoria de Volkswagen impacte en tot el Camp de Morvedre

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El candidat a la secretaria provincial del PSPV de València i alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha afirmat que «la gigafactoria de Volkswagen –obrirà el 2026 a Sagunt– ha d’impactar en tota la comarca i beneficiar a tots els municipis de la zona».

En el seu primer acte públic amb la militància a Gilet, Raga ha arreplegat una reivindicació de molts alcaldes del Camp de Morvedre, com Salva Costa (Gilet) o Pere Joan Antoni (Canet d’en Berenguer) presents en este inici de campanya a través tota la província per a «acostar un projecte renovat, il·lusionant i que impulse de debò les nostres comarques i agrupacions socialistes», informa la candidatura.

L’aspirant a dirigir el PSPV provincial s’ha compromès a exigir al PP posar data i escometre «urgentment» la remodelació del centre integrat de Formació Professional Eduardo Merello, «tan necessari per a formar professionals en tota la comarca de cara als llocs que crearà directa o indirectament la futura planta de bateries».

En general, ha defensat que l’objectiu ha de ser governar les alcaldies, diputacions i la Generalitat amb Diana Morant (líder del PSPV) per a transformar la vida de les persones i «desallotjar a aquells que han fet una mala praxi de la política com durant la dana».

A esta primera trobada també han acudit els alcaldes Jordi Mayor (Cullera), Fran López (Rafelbunyol), Lara Romero (Tavernes de la Valldigna), Miguel Vida (Petrés) i José Carlos Herrera (Alfara de la Baronia), així com el regidor de Sagunt Javier Timón i representants orgànics de la comarca.

MANCOMUNITAT UNIFICADA

Durant la trobada, Raga ha promès «empoderar, protegir i dinamitzar la singularitat de cada comarca». En la mateixa línia, l’alcalde de Gilet ha lamentat que fa temps que ja no senten «les comarques com a tal» i que estan «perdent moltes oportunitats de subvencions i projectes conjunts».

A la seua reivindicació s’ha referit Raga amb el compromís d’impulsar una mancomunitat unificada i que abaste tota la comarca sense deixar a ningú fora: «La província ha de ser una ferramenta per a ajudar, per a treballar i recolzar els companys i companyes a guanyar alcaldies per a transformar els seus municipis. La província no està per a exercir cap contrapoder o tenir el maneig de gens, salve per a ajudar els nostres municipis».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.