Recuperen una cadira de rodes sostreta a una persona amb discapacitat

La Guàrdia Civil, en el marc del Pla Major de Seguretat, ha investigat a un home de 64 anys com a presumpte autor d’un delicte de furt en sostreure una cadira de rodes a una persona amb discapacitat.

El passat 30 de gener, la Guàrdia Civil va rebre una denúncia per part d’un veí del Campello, qui va informar sobre el robatori de la seua cadira de rodes, valorat en 1.950 euros. El denunciant, una persona amb discapacitat, havia deixat la seua cadira estacionada en la via pública mentre acudia a la seu d’una entitat d’acció caritativa i social en el mateix municipi.

Esta denúncia va conduir a una recerca per part de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil del Campello, comptant amb el suport de la Policia Local del Campello.

Els agents, gràcies a les gestions realitzades, van poder identificar a la persona que havia sostret la cadira, tractant-se d’un veí del Campello de 64 anys, al qual no li consta antecedents. El qual, posteriorment, va intentar vendre la cadira per sota del seu valor en el mercat lícit.

El 12 de febrer, el sospitós va ser citat en dependències del Lloc Principal de la Guàrdia Civil del Campello, on va ser investigat per un presumpte delicte de furt. Els fets van ser comunicats al Jutjat de Guàrdia d’Alacant.

La cadira sostreta va ser recuperada pels agents i retornada al seu legítim propietari, qui va expressar la seua gratitud als agents per la seua labor.

Estes accions s’emmarquen en el ‘Pla Major Seguretat’ de la Guàrdia Civil, que busca donar resposta a les principals amenaces que afecten la seguretat de les persones majors, com el maltractament, els robatoris i les estafes.

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.