Recuperen una cadira de rodes sostreta a una persona amb discapacitat

La Guàrdia Civil, en el marc del Pla Major de Seguretat, ha investigat a un home de 64 anys com a presumpte autor d’un delicte de furt en sostreure una cadira de rodes a una persona amb discapacitat.

El passat 30 de gener, la Guàrdia Civil va rebre una denúncia per part d’un veí del Campello, qui va informar sobre el robatori de la seua cadira de rodes, valorat en 1.950 euros. El denunciant, una persona amb discapacitat, havia deixat la seua cadira estacionada en la via pública mentre acudia a la seu d’una entitat d’acció caritativa i social en el mateix municipi.

Esta denúncia va conduir a una recerca per part de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil del Campello, comptant amb el suport de la Policia Local del Campello.

Els agents, gràcies a les gestions realitzades, van poder identificar a la persona que havia sostret la cadira, tractant-se d’un veí del Campello de 64 anys, al qual no li consta antecedents. El qual, posteriorment, va intentar vendre la cadira per sota del seu valor en el mercat lícit.

El 12 de febrer, el sospitós va ser citat en dependències del Lloc Principal de la Guàrdia Civil del Campello, on va ser investigat per un presumpte delicte de furt. Els fets van ser comunicats al Jutjat de Guàrdia d’Alacant.

La cadira sostreta va ser recuperada pels agents i retornada al seu legítim propietari, qui va expressar la seua gratitud als agents per la seua labor.

Estes accions s’emmarquen en el ‘Pla Major Seguretat’ de la Guàrdia Civil, que busca donar resposta a les principals amenaces que afecten la seguretat de les persones majors, com el maltractament, els robatoris i les estafes.

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.