16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Registrat un ‘incendi de grans proporcions’ en una zona industrial de Rostov per un atac d’Ucraïna

Ucraïna assegura haver atacat un magatzem de petroli del “complex militar-industrial rus”

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

Un atac amb drones executat per l’Exèrcit d’Ucraïna ha causat este divendres un “incendi de grans proporcions” en una zona industrial situada a una localitat de la regió russa de Rostov, segons han confirmat les autoritats russes, que no s’han pronunciat ara com ara sobre possibles víctimes.

El governador de Rostov, Yuri Sliusar, ha assenyalat en un missatge en el seu compte en Telegram que més d’un centenar de treballadors dels servicis d’emergència i 38 unitats estan involucrades en els treballs per a intentar extingir les flames en el lloc, situat a la localitat de Kamenski.

Així mateix, ha recalcat que els sistemes de defensa aèria han repel·lit “un atac aeri massiu” per part de les Forces Armades ucraïneses, amb danys materials també en les localitats de Masalovka i Diachkino per l’impacte sobre diversos edificis de les restes dels aparells interceptats.

El Ministeri de Defensa rus ha especificat en el seu compte en Telegram que els sistemes de defensa aèria han derrocat en les últimes hores 46 drons llançats contra territori rus –29 a Rostov, huit a Krasnodar i tres a Bélgorod, Briansk i Voronezh–, a més d’un sobre la península de Crimea, annexionada el 2014.

Per la seua banda, l’Estat Major de l’Exèrcit d’Ucraïna ha assegurat que la instal·lació aconseguida és el magatzem de petroli Atles, abans d’agregar que les instal·lacions són part del “complex militar-industrial rus” i que “proporciona productes del petroli a l’Exèrcit de Rússia.

A més, ha apuntat en un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social Facebook que també ha atacat una estació de radars d’un sistema de defensa aèria Buk-M3 en una zona de la província de Zaporiyia (est) ocupada per les tropes russes en el marc de la invasió deslligada al febrer del 2022.

L’Exèrcit ucraïnés ha recalcat que l’atac va ser dut a terme amb drones i ha agregat que Kíiv estan aconseguint progressos en el marc dels seus “treballs conjunts de combat” sobre “importants objectius militars dels ocupants russos”.

Zaporiyia, junt amb Donetsk, Lugansk i Khesón –totes elles parcialment ocupades en el marc de la invasió–, van ser annexionades a l’octubre del 2022 per Rússia, una mesura no reconeguda per part de la comunitat internacional que es va sumar a l’annexió el 2014 de la península de Crimea per part de Moscou.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.