Registrat un ‘incendi de grans proporcions’ en una zona industrial de Rostov per un atac d’Ucraïna

Ucraïna assegura haver atacat un magatzem de petroli del «complex militar-industrial rus»

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

Un atac amb drones executat per l’Exèrcit d’Ucraïna ha causat este divendres un «incendi de grans proporcions» en una zona industrial situada a una localitat de la regió russa de Rostov, segons han confirmat les autoritats russes, que no s’han pronunciat ara com ara sobre possibles víctimes.

El governador de Rostov, Yuri Sliusar, ha assenyalat en un missatge en el seu compte en Telegram que més d’un centenar de treballadors dels servicis d’emergència i 38 unitats estan involucrades en els treballs per a intentar extingir les flames en el lloc, situat a la localitat de Kamenski.

Així mateix, ha recalcat que els sistemes de defensa aèria han repel·lit «un atac aeri massiu» per part de les Forces Armades ucraïneses, amb danys materials també en les localitats de Masalovka i Diachkino per l’impacte sobre diversos edificis de les restes dels aparells interceptats.

El Ministeri de Defensa rus ha especificat en el seu compte en Telegram que els sistemes de defensa aèria han derrocat en les últimes hores 46 drons llançats contra territori rus –29 a Rostov, huit a Krasnodar i tres a Bélgorod, Briansk i Voronezh–, a més d’un sobre la península de Crimea, annexionada el 2014.

Per la seua banda, l’Estat Major de l’Exèrcit d’Ucraïna ha assegurat que la instal·lació aconseguida és el magatzem de petroli Atles, abans d’agregar que les instal·lacions són part del «complex militar-industrial rus» i que «proporciona productes del petroli a l’Exèrcit de Rússia.

A més, ha apuntat en un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social Facebook que també ha atacat una estació de radars d’un sistema de defensa aèria Buk-M3 en una zona de la província de Zaporiyia (est) ocupada per les tropes russes en el marc de la invasió deslligada al febrer del 2022.

L’Exèrcit ucraïnés ha recalcat que l’atac va ser dut a terme amb drones i ha agregat que Kíiv estan aconseguint progressos en el marc dels seus «treballs conjunts de combat» sobre «importants objectius militars dels ocupants russos».

Zaporiyia, junt amb Donetsk, Lugansk i Khesón –totes elles parcialment ocupades en el marc de la invasió–, van ser annexionades a l’octubre del 2022 per Rússia, una mesura no reconeguda per part de la comunitat internacional que es va sumar a l’annexió el 2014 de la península de Crimea per part de Moscou.

Últimes notícies

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.