20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Registrat un ‘incendi de grans proporcions’ en una zona industrial de Rostov per un atac d’Ucraïna

Ucraïna assegura haver atacat un magatzem de petroli del “complex militar-industrial rus”

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

Un atac amb drones executat per l’Exèrcit d’Ucraïna ha causat este divendres un “incendi de grans proporcions” en una zona industrial situada a una localitat de la regió russa de Rostov, segons han confirmat les autoritats russes, que no s’han pronunciat ara com ara sobre possibles víctimes.

El governador de Rostov, Yuri Sliusar, ha assenyalat en un missatge en el seu compte en Telegram que més d’un centenar de treballadors dels servicis d’emergència i 38 unitats estan involucrades en els treballs per a intentar extingir les flames en el lloc, situat a la localitat de Kamenski.

Així mateix, ha recalcat que els sistemes de defensa aèria han repel·lit “un atac aeri massiu” per part de les Forces Armades ucraïneses, amb danys materials també en les localitats de Masalovka i Diachkino per l’impacte sobre diversos edificis de les restes dels aparells interceptats.

El Ministeri de Defensa rus ha especificat en el seu compte en Telegram que els sistemes de defensa aèria han derrocat en les últimes hores 46 drons llançats contra territori rus –29 a Rostov, huit a Krasnodar i tres a Bélgorod, Briansk i Voronezh–, a més d’un sobre la península de Crimea, annexionada el 2014.

Per la seua banda, l’Estat Major de l’Exèrcit d’Ucraïna ha assegurat que la instal·lació aconseguida és el magatzem de petroli Atles, abans d’agregar que les instal·lacions són part del “complex militar-industrial rus” i que “proporciona productes del petroli a l’Exèrcit de Rússia.

A més, ha apuntat en un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social Facebook que també ha atacat una estació de radars d’un sistema de defensa aèria Buk-M3 en una zona de la província de Zaporiyia (est) ocupada per les tropes russes en el marc de la invasió deslligada al febrer del 2022.

L’Exèrcit ucraïnés ha recalcat que l’atac va ser dut a terme amb drones i ha agregat que Kíiv estan aconseguint progressos en el marc dels seus “treballs conjunts de combat” sobre “importants objectius militars dels ocupants russos”.

Zaporiyia, junt amb Donetsk, Lugansk i Khesón –totes elles parcialment ocupades en el marc de la invasió–, van ser annexionades a l’octubre del 2022 per Rússia, una mesura no reconeguda per part de la comunitat internacional que es va sumar a l’annexió el 2014 de la península de Crimea per part de Moscou.

Últimes notícies

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.

València i la Generalitat acceleren 188 vivendes públiques amb 75 pisos assequibles en Tarongers

Ajuntament i Generalitat impulsen 188 vivendes públiques a la ciutat i ultimen 75 pisos de lloguer assequible en l'avinguda dels Tarongers, amb lliurament previst este estiu.

Unai Núñez confia a canviar la dinàmica del València: queda molt per jugar

El central es va presentar com a nou jugador del València convençut que encara hi ha marge per a revertir la dinàmica. Arriba cedit pel Celta, es veu llest i espera la inscripció.

Sanitat ha posat en marxa un seguiment de tres anys per a mesurar l’impacte mental de la dana

El Ministeri de Sanitat, la Conselleria i el ISCIII han iniciat un estudi pilot de cohort per a avaluar durant tres anys l'impacte de la dana en la salut mental. La investigació mesurarà depressió, ansietat i estrés posttraumàtic segons el nivell d'exposició i servirà per a planificar recursos.