Registrat un ‘incendi de grans proporcions’ en una zona industrial de Rostov per un atac d’Ucraïna

Ucraïna assegura haver atacat un magatzem de petroli del «complex militar-industrial rus»

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

Un atac amb drones executat per l’Exèrcit d’Ucraïna ha causat este divendres un «incendi de grans proporcions» en una zona industrial situada a una localitat de la regió russa de Rostov, segons han confirmat les autoritats russes, que no s’han pronunciat ara com ara sobre possibles víctimes.

El governador de Rostov, Yuri Sliusar, ha assenyalat en un missatge en el seu compte en Telegram que més d’un centenar de treballadors dels servicis d’emergència i 38 unitats estan involucrades en els treballs per a intentar extingir les flames en el lloc, situat a la localitat de Kamenski.

Així mateix, ha recalcat que els sistemes de defensa aèria han repel·lit «un atac aeri massiu» per part de les Forces Armades ucraïneses, amb danys materials també en les localitats de Masalovka i Diachkino per l’impacte sobre diversos edificis de les restes dels aparells interceptats.

El Ministeri de Defensa rus ha especificat en el seu compte en Telegram que els sistemes de defensa aèria han derrocat en les últimes hores 46 drons llançats contra territori rus –29 a Rostov, huit a Krasnodar i tres a Bélgorod, Briansk i Voronezh–, a més d’un sobre la península de Crimea, annexionada el 2014.

Per la seua banda, l’Estat Major de l’Exèrcit d’Ucraïna ha assegurat que la instal·lació aconseguida és el magatzem de petroli Atles, abans d’agregar que les instal·lacions són part del «complex militar-industrial rus» i que «proporciona productes del petroli a l’Exèrcit de Rússia.

A més, ha apuntat en un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social Facebook que també ha atacat una estació de radars d’un sistema de defensa aèria Buk-M3 en una zona de la província de Zaporiyia (est) ocupada per les tropes russes en el marc de la invasió deslligada al febrer del 2022.

L’Exèrcit ucraïnés ha recalcat que l’atac va ser dut a terme amb drones i ha agregat que Kíiv estan aconseguint progressos en el marc dels seus «treballs conjunts de combat» sobre «importants objectius militars dels ocupants russos».

Zaporiyia, junt amb Donetsk, Lugansk i Khesón –totes elles parcialment ocupades en el marc de la invasió–, van ser annexionades a l’octubre del 2022 per Rússia, una mesura no reconeguda per part de la comunitat internacional que es va sumar a l’annexió el 2014 de la península de Crimea per part de Moscou.

Últimes notícies

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.