Sánchez veu irreversible l’entrada d’Ucraïna a l’OTAN i celebra que hi haja un ‘full de ruta’ per al flanc sud

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat este dimecres que és «irreversible» l’entrada d’Ucraïna en l’OTAN, si bé ha reconegut que «tal vegada» encara no es donen les condicions, i ha celebrat el «full de ruta detallat i ampliada» per al flanc sud perquè la inestabilitat en estes zones és «una amenaça» per a l’Aliança.

En una intervenció al Fòrum Públic de l’OTAN, celebrat a Washington, Sánchez ha posat en valor el suport a Ucraïna ja que, segons ha dit, «està en joc no només la defensa de la integritat territorial i de la llibertat», sinó «també el respecte per un món governat per uns principis i uns valors clars» que són també la democràcia «i el dret a existir».

En este sentit, el president ha apel·lat al dret internacional i humanitari i a una postura política coherent amb Ucraïna i Gaza, en la qual «no hi haja una doble rasadora».

Respecte a l’entrada d’Ucraïna en l’OTAN, Sánchez ha afegit que «tal vegada encara no es donen les condicions» però ha reafirmat el seu suport a la integració, subratllant que este procés «és irreversible i és alguna cosa que va a succeir». «Mentrestant hem de recolzar i reforçar a Ucraïna. Tots els estats membres de l’aliança de l’OTAN l’estem fent», ha defensat.

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.