El Congrés estudia si Espanya hauria de legalitzar l’ús mèdic del cànnabis

Ejemplo de shortcode con estilo
  El ple del Congrés ha acordat, amb l’única oposició de PP i Vox, crear una subcomissió parlamentària que estudiarà i debatrà si és convenient que Espanya legalitze l’ús mèdic dels derivats del cànnabis, en quines circumstàncies i per a quina mena de patologies. La iniciativa, impulsada per la diputada del PNB Josune Gorospe, té com a objectiu […]

 

El ple del Congrés ha acordat, amb l’única oposició de PP i Vox, crear una subcomissió parlamentària que estudiarà i debatrà si és convenient que Espanya legalitze l’ús mèdic dels derivats del cànnabis, en quines circumstàncies i per a quina mena de patologies.

La iniciativa, impulsada per la diputada del PNB Josune Gorospe, té com a objectiu final elaborar en el termini de sis mesos un informe de conclusions que li servisca al Govern per a dissenyar una regulació del consum terapèutic de la marihuana que compte amb el suport majoritari assegurat en el Parlament.

La subcomissió, de la qual formaran part, representants dels grups polítics presents en la Comissió de Sanitat i Consum, citarà durant eixe temps a representants de governs que ja tenen en marxa programes d’ús mèdic d’esta substància, a portaveus d’associacions de pacients i a experts de tota mena, com a juristes, metges o científics, que puguen aportar coneixement sobre este particular.

Es tracta, en definitiva, d’analitzar les experiències d’èxit, el dret comparat i l’evidència científica existent. Les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats, els pros i els contres, d’afrontar esta regulació.

L’ús terapèutic del cànnabis, amb major o menor extensió o limitacions, està en marxa en molts països, entre altres, Portugal, el Regne Unit, Alemanya, França, Països Baixos, Itàlia, el Canadà o els EUA.

El Parlament Europeu ja ha instat els països membres a avançar en la investigació d’estes teràpies pal·liatives i l’ONU, fa ja més d’un any, que va traure al cànnabis de la llista IV de la Convenció de Drogues de 1961, la que fins ara limitava ús medicinal perquè considerava a la marihuana com una substància «particularment nociva per les seues propietats addictives» i amb escàs o nul valor terapèutic.
Múltiples utilitats

En definitiva, el Congrés tracta de traure de la clandestinitat una substància que ja consumeixen a Espanya milers de malalts per a pal·liar els símptomes o els efectes secundaris de múltiples patologies, com poden ser els casos de càncer tractats amb quimioteràpia, pacients amb dolors crònics, uns altres amb malalties degeneratives com l’esclerosi múltiple, la fibromiàlgia, l’artrosi o l’artritis, i fins i tot xiquets amb epilèpsies refractàries.

Els propis pacients i els metges que els assessoren asseguren que estos preparats derivats del cànnabis els redueixen, segons els casos i els patiments, el dolor, disminueixen l’ansietat i faciliten el somni, els retornen l’apetit, els alcen l’ànim, i minimitzen els espasmes i convulsions.

Això sí, davant la falta de regulació a Espanya, tots ells es mediquen des de la clandestinitat, sense control sanitari del qual adquireixen en el mercat negre, sense un control mèdic oficial de les seues teràpies, i amb el risc permanent de ser multats amb entre 600 i 10.000 euros si els descobreixen amb les substàncies que porten damunt, la venda de les quals està penada a Espanya i el seu consum sancionat.

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.