El Congrés estudia si Espanya hauria de legalitzar l’ús mèdic del cànnabis

 

El ple del Congrés ha acordat, amb l’única oposició de PP i Vox, crear una subcomissió parlamentària que estudiarà i debatrà si és convenient que Espanya legalitze l’ús mèdic dels derivats del cànnabis, en quines circumstàncies i per a quina mena de patologies.

La iniciativa, impulsada per la diputada del PNB Josune Gorospe, té com a objectiu final elaborar en el termini de sis mesos un informe de conclusions que li servisca al Govern per a dissenyar una regulació del consum terapèutic de la marihuana que compte amb el suport majoritari assegurat en el Parlament.

La subcomissió, de la qual formaran part, representants dels grups polítics presents en la Comissió de Sanitat i Consum, citarà durant eixe temps a representants de governs que ja tenen en marxa programes d’ús mèdic d’esta substància, a portaveus d’associacions de pacients i a experts de tota mena, com a juristes, metges o científics, que puguen aportar coneixement sobre este particular.

Es tracta, en definitiva, d’analitzar les experiències d’èxit, el dret comparat i l’evidència científica existent. Les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats, els pros i els contres, d’afrontar esta regulació.

L’ús terapèutic del cànnabis, amb major o menor extensió o limitacions, està en marxa en molts països, entre altres, Portugal, el Regne Unit, Alemanya, França, Països Baixos, Itàlia, el Canadà o els EUA.

El Parlament Europeu ja ha instat els països membres a avançar en la investigació d’estes teràpies pal·liatives i l’ONU, fa ja més d’un any, que va traure al cànnabis de la llista IV de la Convenció de Drogues de 1961, la que fins ara limitava ús medicinal perquè considerava a la marihuana com una substància «particularment nociva per les seues propietats addictives» i amb escàs o nul valor terapèutic.
Múltiples utilitats

En definitiva, el Congrés tracta de traure de la clandestinitat una substància que ja consumeixen a Espanya milers de malalts per a pal·liar els símptomes o els efectes secundaris de múltiples patologies, com poden ser els casos de càncer tractats amb quimioteràpia, pacients amb dolors crònics, uns altres amb malalties degeneratives com l’esclerosi múltiple, la fibromiàlgia, l’artrosi o l’artritis, i fins i tot xiquets amb epilèpsies refractàries.

Els propis pacients i els metges que els assessoren asseguren que estos preparats derivats del cànnabis els redueixen, segons els casos i els patiments, el dolor, disminueixen l’ansietat i faciliten el somni, els retornen l’apetit, els alcen l’ànim, i minimitzen els espasmes i convulsions.

Això sí, davant la falta de regulació a Espanya, tots ells es mediquen des de la clandestinitat, sense control sanitari del qual adquireixen en el mercat negre, sense un control mèdic oficial de les seues teràpies, i amb el risc permanent de ser multats amb entre 600 i 10.000 euros si els descobreixen amb les substàncies que porten damunt, la venda de les quals està penada a Espanya i el seu consum sancionat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Lafuente alerta que la polarització política bloqueja l’avanç de la societat

El president de la CEV, Vicente Lafuente, advertix que la polarització política frena acords clau per a l'economia i reclama diàleg, cessions i grans pactes d'Estat.

Detinguts dos hòmens per robatoris amb força en comerços del centre històric de Gandia

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 45 i 33 anys per dos robatoris amb força en una perfumeria i una peluqueria del centre historico de Gandia, on van sostraure diners en efectiu i material professional.

El TSJCV manté la seua decisió de no investigar a Carlos Mazón per la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja per unanimitat els recursos de súplica i confirma que no investigarà al expresident Carlos Mazón per la seua actuació durant la dana de 2024.

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.