Anuncios

El Congrés estudia si Espanya hauria de legalitzar l’ús mèdic del cànnabis

 

El ple del Congrés ha acordat, amb l’única oposició de PP i Vox, crear una subcomissió parlamentària que estudiarà i debatrà si és convenient que Espanya legalitze l’ús mèdic dels derivats del cànnabis, en quines circumstàncies i per a quina mena de patologies.

La iniciativa, impulsada per la diputada del PNB Josune Gorospe, té com a objectiu final elaborar en el termini de sis mesos un informe de conclusions que li servisca al Govern per a dissenyar una regulació del consum terapèutic de la marihuana que compte amb el suport majoritari assegurat en el Parlament.

La subcomissió, de la qual formaran part, representants dels grups polítics presents en la Comissió de Sanitat i Consum, citarà durant eixe temps a representants de governs que ja tenen en marxa programes d’ús mèdic d’esta substància, a portaveus d’associacions de pacients i a experts de tota mena, com a juristes, metges o científics, que puguen aportar coneixement sobre este particular.

Es tracta, en definitiva, d’analitzar les experiències d’èxit, el dret comparat i l’evidència científica existent. Les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats, els pros i els contres, d’afrontar esta regulació.

L’ús terapèutic del cànnabis, amb major o menor extensió o limitacions, està en marxa en molts països, entre altres, Portugal, el Regne Unit, Alemanya, França, Països Baixos, Itàlia, el Canadà o els EUA.

El Parlament Europeu ja ha instat els països membres a avançar en la investigació d’estes teràpies pal·liatives i l’ONU, fa ja més d’un any, que va traure al cànnabis de la llista IV de la Convenció de Drogues de 1961, la que fins ara limitava ús medicinal perquè considerava a la marihuana com una substància «particularment nociva per les seues propietats addictives» i amb escàs o nul valor terapèutic.
Múltiples utilitats

En definitiva, el Congrés tracta de traure de la clandestinitat una substància que ja consumeixen a Espanya milers de malalts per a pal·liar els símptomes o els efectes secundaris de múltiples patologies, com poden ser els casos de càncer tractats amb quimioteràpia, pacients amb dolors crònics, uns altres amb malalties degeneratives com l’esclerosi múltiple, la fibromiàlgia, l’artrosi o l’artritis, i fins i tot xiquets amb epilèpsies refractàries.

Els propis pacients i els metges que els assessoren asseguren que estos preparats derivats del cànnabis els redueixen, segons els casos i els patiments, el dolor, disminueixen l’ansietat i faciliten el somni, els retornen l’apetit, els alcen l’ànim, i minimitzen els espasmes i convulsions.

Això sí, davant la falta de regulació a Espanya, tots ells es mediquen des de la clandestinitat, sense control sanitari del qual adquireixen en el mercat negre, sense un control mèdic oficial de les seues teràpies, i amb el risc permanent de ser multats amb entre 600 i 10.000 euros si els descobreixen amb les substàncies que porten damunt, la venda de les quals està penada a Espanya i el seu consum sancionat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.