21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Descobreixen una proteïna implicada en la metàstasi del càncer de mama

Investigadors de la Universitat de Ginebra (UNIGE), en col·laboració amb la Universitat Pública de Zuric (ETH), han identificat que la proteïna ZEB 1 està implicada en la metàstasi del càncer de mama. En aquesta mena de càncer, la metàstasi, és a dir, la migració de les cèl·lules canceroses a altres òrgans, sol produir-se en els ossos.

En un intent per identificar què determina els òrgans afectats per la metàstasi, l’equip d’investigadors ha identificat a la proteïna ZEB 1 com implicada en el fenomen. Aquesta troballa, publicat en la revista ‘Nature Communications’, podria conduir al desenvolupament d’enfocaments terapèutics per a suprimir la metàstasi.

L’informe confirma la importància de la plasticitat de les cèl·lules tumorals durant el procés metastàtic i podria a llarg termini, buscar vies per a previndre l’aparició de metàstasi.

Últimes notícies

El Ciutat apunta a la millor entrada de la temporada en el derbi

El derbi entre Llevant i València podria deixar la millor entrada del curs en el Ciutat, fregant els 24.000 espectadors. Queden unes 800 entrades a la venda.

Pepelu torna al Ciutat amb una recepció adversa en un derbi clau

El primer retorn de Pepelu al Ciutat de València com a rival arriba en un ambient hostil. El Llevant és penúltim i el València marca la permanència amb cinc punts més.

Detinguts dos hòmens per atracar gasolineres a València amb cotxes robats, escopeta i ganivets

La Policia ha detingut a dos hòmens, de 46 i 47 anys, per diversos atracaments a gasolineres a la província de València. Operaven amb vehicles robats i amenaçaven amb una escopeta i armes blanques; un està a la presó provisional.

Espanya en alerta per vent, pluges i onatge: nou comunitats en taronja

La borrasca Nils manté actives alertes en tota Espanya excepte Canàries per vent, pluges i onatge. Nou comunitats estan en nivell taronja i la resta, en groc.

Detinguts dos hòmens per una cadena d’atracaments a gasolineres a València amb escopeta i ganivets

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens, un a la presó provisional, per diversos assalts a gasolineres a la província de València. Actuaven amb vehicles robats i amenaçaven a empleats i clients amb una escopeta i armes blanques.

L’esquerra porta al ple la reprovació de Barcala per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han registrat una declaració institucional per a reprovar a Luis Barcala per la polèmica adjudicació de VPP. El debat se celebrarà el 26 de febrer.

Gener deixa en la Comunitat Valenciana un mes càlid i humit, amb pluges un 22% per damunt de la mitjana

Gener de 2026 ha sigut càlid i humit en la Comunitat Valenciana: 8,6 °C de mitjana, 0,5 °C sobre la referència, i 53,3 l/m², un 22% més de pluja. Dos temporals van concentrar els majors acumulats i va haver-hi menys hores de sol.

El Jutjat d’Instància 5 assumix la denúncia de Mans Netes per les vivendes públiques d’Alacant

El Tribunal d'Instància número 5 d'Alacant ha rebut per repartiment la denúncia de Mans Netes per presumptes anomalies en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan. L'òrgan serà competent per a investigar i acumular altres quatre denúncies ja en Fiscalia, en un cas que ha provocat dimissions.