Investiguen 20 desballestaments a Alacant per emetre prop de 3 tones de gasos fluorats

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d'Instrucció de Guàrdia d'Alacant

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant | Generalitat Valenciana

La Policia de la Generalitat ha detectat irregularitats en 20 empreses d’Alacant per un presumpte delicte contra el medi ambient en emetre de manera incontrolada prop de tres tones de gasos fluorats, la qual cosa equival a l’emissió de 4.000 tones de diòxid de carboni.

El grup de medi ambient de la unitat adscrita a la Generalitat ha estat inspeccionant, des de setembre de 2021, a diverses empreses de desballestament de la província d’Alacant en sospitar que estaven realitzant emissions de gasos refrigerants procedents de vehicles que anaven a ser donats de baixa.

En total, han inspeccionat 30 empreses i han detectat irregularitats en 20 d’elles. Entre les deficiències observades: la falta de la pertinent autorització de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per a descontaminar vehicles, mancar dels documents que acrediten la retirada de residus pels gestors autoritzats, la falta de titulació necessària per a manipular gasos refrigerants, la no presentació de memòries anuals a l’Administració o l’existència de procediments irregulars en la descontaminació.

Els agents de la unitat adscrita a la Generalitat han obert diligències policials contra nou persones per falta de documentació, declaracions d’empleats i evidències obtingudes durant les inspeccions. Les diligències es troben des de principis de febrer de 2022 en el Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Els desballestaments estan obligats a extraure els residus de manera correcta, emmagatzemar-los i entregar-los a un gestor autoritzat. Entre els més contaminants estan els gasos procedents del sistema de refrigeració, concretament, el ‘R134a’, un gas que produeix un gran impacte negatiu sobre l’efecte d’hivernacle i el calfament global.

La policia de la Generalitat ha comptat amb la col·laboració de la Fiscalia de Medi Ambient, el Servei d’Inspecció Mediambiental i el Servei de Prevenció, Reutilització i Foment del Reciclatge, tots dos de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.