Investiguen 20 desballestaments a Alacant per emetre prop de 3 tones de gasos fluorats

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d'Instrucció de Guàrdia d'Alacant

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant | Generalitat Valenciana

La Policia de la Generalitat ha detectat irregularitats en 20 empreses d’Alacant per un presumpte delicte contra el medi ambient en emetre de manera incontrolada prop de tres tones de gasos fluorats, la qual cosa equival a l’emissió de 4.000 tones de diòxid de carboni.

El grup de medi ambient de la unitat adscrita a la Generalitat ha estat inspeccionant, des de setembre de 2021, a diverses empreses de desballestament de la província d’Alacant en sospitar que estaven realitzant emissions de gasos refrigerants procedents de vehicles que anaven a ser donats de baixa.

En total, han inspeccionat 30 empreses i han detectat irregularitats en 20 d’elles. Entre les deficiències observades: la falta de la pertinent autorització de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per a descontaminar vehicles, mancar dels documents que acrediten la retirada de residus pels gestors autoritzats, la falta de titulació necessària per a manipular gasos refrigerants, la no presentació de memòries anuals a l’Administració o l’existència de procediments irregulars en la descontaminació.

Els agents de la unitat adscrita a la Generalitat han obert diligències policials contra nou persones per falta de documentació, declaracions d’empleats i evidències obtingudes durant les inspeccions. Les diligències es troben des de principis de febrer de 2022 en el Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Els desballestaments estan obligats a extraure els residus de manera correcta, emmagatzemar-los i entregar-los a un gestor autoritzat. Entre els més contaminants estan els gasos procedents del sistema de refrigeració, concretament, el ‘R134a’, un gas que produeix un gran impacte negatiu sobre l’efecte d’hivernacle i el calfament global.

La policia de la Generalitat ha comptat amb la col·laboració de la Fiscalia de Medi Ambient, el Servei d’Inspecció Mediambiental i el Servei de Prevenció, Reutilització i Foment del Reciclatge, tots dos de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.