Investiguen 20 desballestaments a Alacant per emetre prop de 3 tones de gasos fluorats

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d'Instrucció de Guàrdia d'Alacant

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant | Generalitat Valenciana

La Policia de la Generalitat ha detectat irregularitats en 20 empreses d’Alacant per un presumpte delicte contra el medi ambient en emetre de manera incontrolada prop de tres tones de gasos fluorats, la qual cosa equival a l’emissió de 4.000 tones de diòxid de carboni.

El grup de medi ambient de la unitat adscrita a la Generalitat ha estat inspeccionant, des de setembre de 2021, a diverses empreses de desballestament de la província d’Alacant en sospitar que estaven realitzant emissions de gasos refrigerants procedents de vehicles que anaven a ser donats de baixa.

En total, han inspeccionat 30 empreses i han detectat irregularitats en 20 d’elles. Entre les deficiències observades: la falta de la pertinent autorització de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per a descontaminar vehicles, mancar dels documents que acrediten la retirada de residus pels gestors autoritzats, la falta de titulació necessària per a manipular gasos refrigerants, la no presentació de memòries anuals a l’Administració o l’existència de procediments irregulars en la descontaminació.

Els agents de la unitat adscrita a la Generalitat han obert diligències policials contra nou persones per falta de documentació, declaracions d’empleats i evidències obtingudes durant les inspeccions. Les diligències es troben des de principis de febrer de 2022 en el Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Els desballestaments estan obligats a extraure els residus de manera correcta, emmagatzemar-los i entregar-los a un gestor autoritzat. Entre els més contaminants estan els gasos procedents del sistema de refrigeració, concretament, el ‘R134a’, un gas que produeix un gran impacte negatiu sobre l’efecte d’hivernacle i el calfament global.

La policia de la Generalitat ha comptat amb la col·laboració de la Fiscalia de Medi Ambient, el Servei d’Inspecció Mediambiental i el Servei de Prevenció, Reutilització i Foment del Reciclatge, tots dos de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Barça marxa 2-0 al descans davant el Vila-real amb un doblet de Lamine Yamal

Lamine Yamal marca en els minuts 28 i 37 i el Barcelona arriba a l'intermedi 2-0 enfront del Vila-real en el Spotify Camp Nou, jornada 26 de LaLiga.

Morant responsabilitza al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Morant ha responsabilitzat al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana i ha exigit la dimissió de l'alcalde d'Alacant. Ha denunciat canvis normatius que, al seu juí, afavorixen a càrrecs i bloquegen la baixada del lloguer al no aplicar la llei estatal.

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts

Morant ha exigit que Carlos Mazón no seguisca ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts després de la investigació per la DANA i les contradiccions sobre el seu parador. Ha demanat al PP que l'aparte i ha suggerit eleccions si encara creen tindre legitimitat.

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.