Les persones amb un grau de discapacitat reconegut augmenten en un 10% en la Comunitat Valenciana des de 2015

El nombre de persones que tenen en la Comunitat Valenciana un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per cent «s’ha incrementat un 10 per cent des que el Consell del Botànic va entrar en la Generalitat», segons ha manifestat la directora general de Diversitat Funcional i Salut Mental, Elena Albert.

Albert ha destacat que la memòria de l’últim any realitzada pel seu departament evidencia que 2021 es va tancar amb 318.381 persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% reconegut pels equips dels Centres de valoració i orientació de la discapacitat de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la qual cosa suposa un 6,29% de la població de la Comunitat Valenciana. Per províncies, 74.654 persones pertanyen a la província d’Alacant, 41.447 a la de Castelló de la Plana i 202.280 a la província de València.

Aquestes xifres demostren, al seu judici, l’important treball que s’està fent des de la Vicepresidència en aquest àmbit, on també s’ha aconseguit reduir en un 44 per cent el nombre de sol·licituds pendents de resoldre, així com el temps de resolució des que s’inicia la tramitació amb la sol·licitud de la persona interessada, que en aquests moments se situen en la Comunitat Valenciana en quatre mesos de mitjana.

Això ha sigut possible, ha explicat, gràcies al reforç en els Centres de valoració i orientació de discapacitats amb nous professionals per a afermar i millorar la gestió de les tramitacions, que s’ha anat realitzant al llarg dels diferents exercicis per a adaptar els recursos humans existents a les necessitats reals exigides pel creixent augment del treball.

Més recursos

Elena Albert ha destacat la creació des de 2017 de noves places per a reforçar els equips de professionals d’aquests centres, i la reclassificació dels llocs per a equiparar-los als nivells retributius de llocs amb igual càrrega de treball o perfil.

Continuant en aquesta línia, per a enguany s’han creat 15 noves places per als centres de les tres províncies. Així mateix, està prevista la posada en marxa d’un nou centre d’avaluació i orientació a la província de València.

Dades globals

De les 318.381 persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%, 160.037 són homes i 158.344 dones, i per edats, 171.992 són menors de 65 anys, dels quals 13.577 tenen edats compreses entre els 0 i els 17 anys.

Les dades dels centres de valoració reflecteixen respecte a la mena de discapacitat que la de tipus físic ocupa el primer lloc amb un 61,2%, seguida de la psíquica-intel·lectual, amb un 9,22%. La psíquica-mental es dona en el 16,37% dels casos i el 12,86% correspon a una discapacitat sensorial.

Últimes notícies

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.