10 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Les persones amb un grau de discapacitat reconegut augmenten en un 10% en la Comunitat Valenciana des de 2015

El nombre de persones que tenen en la Comunitat Valenciana un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per cent “s’ha incrementat un 10 per cent des que el Consell del Botànic va entrar en la Generalitat”, segons ha manifestat la directora general de Diversitat Funcional i Salut Mental, Elena Albert.

Albert ha destacat que la memòria de l’últim any realitzada pel seu departament evidencia que 2021 es va tancar amb 318.381 persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% reconegut pels equips dels Centres de valoració i orientació de la discapacitat de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la qual cosa suposa un 6,29% de la població de la Comunitat Valenciana. Per províncies, 74.654 persones pertanyen a la província d’Alacant, 41.447 a la de Castelló de la Plana i 202.280 a la província de València.

Aquestes xifres demostren, al seu judici, l’important treball que s’està fent des de la Vicepresidència en aquest àmbit, on també s’ha aconseguit reduir en un 44 per cent el nombre de sol·licituds pendents de resoldre, així com el temps de resolució des que s’inicia la tramitació amb la sol·licitud de la persona interessada, que en aquests moments se situen en la Comunitat Valenciana en quatre mesos de mitjana.

Això ha sigut possible, ha explicat, gràcies al reforç en els Centres de valoració i orientació de discapacitats amb nous professionals per a afermar i millorar la gestió de les tramitacions, que s’ha anat realitzant al llarg dels diferents exercicis per a adaptar els recursos humans existents a les necessitats reals exigides pel creixent augment del treball.

Més recursos

Elena Albert ha destacat la creació des de 2017 de noves places per a reforçar els equips de professionals d’aquests centres, i la reclassificació dels llocs per a equiparar-los als nivells retributius de llocs amb igual càrrega de treball o perfil.

Continuant en aquesta línia, per a enguany s’han creat 15 noves places per als centres de les tres províncies. Així mateix, està prevista la posada en marxa d’un nou centre d’avaluació i orientació a la província de València.

Dades globals

De les 318.381 persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%, 160.037 són homes i 158.344 dones, i per edats, 171.992 són menors de 65 anys, dels quals 13.577 tenen edats compreses entre els 0 i els 17 anys.

Les dades dels centres de valoració reflecteixen respecte a la mena de discapacitat que la de tipus físic ocupa el primer lloc amb un 61,2%, seguida de la psíquica-intel·lectual, amb un 9,22%. La psíquica-mental es dona en el 16,37% dels casos i el 12,86% correspon a una discapacitat sensorial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana

Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.