Les persones amb un grau de discapacitat reconegut augmenten en un 10% en la Comunitat Valenciana des de 2015

El nombre de persones que tenen en la Comunitat Valenciana un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per cent “s’ha incrementat un 10 per cent des que el Consell del Botànic va entrar en la Generalitat”, segons ha manifestat la directora general de Diversitat Funcional i Salut Mental, Elena Albert.

Albert ha destacat que la memòria de l’últim any realitzada pel seu departament evidencia que 2021 es va tancar amb 318.381 persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% reconegut pels equips dels Centres de valoració i orientació de la discapacitat de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la qual cosa suposa un 6,29% de la població de la Comunitat Valenciana. Per províncies, 74.654 persones pertanyen a la província d’Alacant, 41.447 a la de Castelló de la Plana i 202.280 a la província de València.

Aquestes xifres demostren, al seu judici, l’important treball que s’està fent des de la Vicepresidència en aquest àmbit, on també s’ha aconseguit reduir en un 44 per cent el nombre de sol·licituds pendents de resoldre, així com el temps de resolució des que s’inicia la tramitació amb la sol·licitud de la persona interessada, que en aquests moments se situen en la Comunitat Valenciana en quatre mesos de mitjana.

Això ha sigut possible, ha explicat, gràcies al reforç en els Centres de valoració i orientació de discapacitats amb nous professionals per a afermar i millorar la gestió de les tramitacions, que s’ha anat realitzant al llarg dels diferents exercicis per a adaptar els recursos humans existents a les necessitats reals exigides pel creixent augment del treball.

Més recursos

Elena Albert ha destacat la creació des de 2017 de noves places per a reforçar els equips de professionals d’aquests centres, i la reclassificació dels llocs per a equiparar-los als nivells retributius de llocs amb igual càrrega de treball o perfil.

Continuant en aquesta línia, per a enguany s’han creat 15 noves places per als centres de les tres províncies. Així mateix, està prevista la posada en marxa d’un nou centre d’avaluació i orientació a la província de València.

Dades globals

De les 318.381 persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%, 160.037 són homes i 158.344 dones, i per edats, 171.992 són menors de 65 anys, dels quals 13.577 tenen edats compreses entre els 0 i els 17 anys.

Les dades dels centres de valoració reflecteixen respecte a la mena de discapacitat que la de tipus físic ocupa el primer lloc amb un 61,2%, seguida de la psíquica-intel·lectual, amb un 9,22%. La psíquica-mental es dona en el 16,37% dels casos i el 12,86% correspon a una discapacitat sensorial.

Últimes notícies

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.

El 78% del professorat rebutja la proposta d’Educació i la majoria vol seguir la vaga

Un 78% del professorat rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 60% vol mantindre la vaga indefinida i les mobilitzacions en l'ensenyança pública valenciana.