Una monja de 80 anys condemnada a un any de presó per robar quasi un milió de dòlars per a anar a Las Vegas

L’estat de Califòrnia va sentenciar a un any de presó a una monja de 80 anys que va robar més de 800.000 dòlars destinats a obres escolars d’un col·legi catòlic per a gastar-los en apostes i turisme de luxe a Las Vegas, en els Estats Units. Fa sis dècades, Mary Margaret Kreuper es va comprometre a una vida de pobresa quan va prendre els seus vots religiosos. «Sé que he pecat, que he violat la llei, no hi ha disculpes», es va lamentar Kreuper davant el tribunal, d’acord amb el periòdic Los Angeles Times. Així mateix, va reconéixer que els seus delictes van atemptar contra els seus vots, «els manaments, la llei, i contra tota la confiança sagrada» depositada en ella pels responsables del col·legi.

Per part seua, Kreuper ho va desviar a comptes bancaris secrets que ella mateixa controlava. La seua primera reacció va ser defensar-se argumentant que els pares dels alumnes del col·legi rebien millors salaris que les monges i que va pensar que mereixia un augment.

Mark Byrne, advocat de Kreuper, va demanar que li fora permés servir la seua condemna en el convent on ella estava des que els crims van ser exposats a la llum pública, en 2018. El juez de districte, Ottis D. Wright II li va confessar a Kreuper que havia pensat molt la decisió a prendre i li va reconéixer que havia sigut una excel·lent mestra per molts anys. «Però en algun punt es va eixir completament del camí, i crec que ho comprén. Espere que ho comprenga», va expressar el magistrat.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.