Una monja de 80 anys condemnada a un any de presó per robar quasi un milió de dòlars per a anar a Las Vegas

L’estat de Califòrnia va sentenciar a un any de presó a una monja de 80 anys que va robar més de 800.000 dòlars destinats a obres escolars d’un col·legi catòlic per a gastar-los en apostes i turisme de luxe a Las Vegas, en els Estats Units. Fa sis dècades, Mary Margaret Kreuper es va comprometre a una vida de pobresa quan va prendre els seus vots religiosos. «Sé que he pecat, que he violat la llei, no hi ha disculpes», es va lamentar Kreuper davant el tribunal, d’acord amb el periòdic Los Angeles Times. Així mateix, va reconéixer que els seus delictes van atemptar contra els seus vots, «els manaments, la llei, i contra tota la confiança sagrada» depositada en ella pels responsables del col·legi.

Per part seua, Kreuper ho va desviar a comptes bancaris secrets que ella mateixa controlava. La seua primera reacció va ser defensar-se argumentant que els pares dels alumnes del col·legi rebien millors salaris que les monges i que va pensar que mereixia un augment.

Mark Byrne, advocat de Kreuper, va demanar que li fora permés servir la seua condemna en el convent on ella estava des que els crims van ser exposats a la llum pública, en 2018. El juez de districte, Ottis D. Wright II li va confessar a Kreuper que havia pensat molt la decisió a prendre i li va reconéixer que havia sigut una excel·lent mestra per molts anys. «Però en algun punt es va eixir completament del camí, i crec que ho comprén. Espere que ho comprenga», va expressar el magistrat.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.