11.2 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Una monja de 80 anys condemnada a un any de presó per robar quasi un milió de dòlars per a anar a Las Vegas

L’estat de Califòrnia va sentenciar a un any de presó a una monja de 80 anys que va robar més de 800.000 dòlars destinats a obres escolars d’un col·legi catòlic per a gastar-los en apostes i turisme de luxe a Las Vegas, en els Estats Units. Fa sis dècades, Mary Margaret Kreuper es va comprometre a una vida de pobresa quan va prendre els seus vots religiosos. «Sé que he pecat, que he violat la llei, no hi ha disculpes», es va lamentar Kreuper davant el tribunal, d’acord amb el periòdic Los Angeles Times. Així mateix, va reconéixer que els seus delictes van atemptar contra els seus vots, «els manaments, la llei, i contra tota la confiança sagrada» depositada en ella pels responsables del col·legi.

Per part seua, Kreuper ho va desviar a comptes bancaris secrets que ella mateixa controlava. La seua primera reacció va ser defensar-se argumentant que els pares dels alumnes del col·legi rebien millors salaris que les monges i que va pensar que mereixia un augment.

Mark Byrne, advocat de Kreuper, va demanar que li fora permés servir la seua condemna en el convent on ella estava des que els crims van ser exposats a la llum pública, en 2018. El juez de districte, Ottis D. Wright II li va confessar a Kreuper que havia pensat molt la decisió a prendre i li va reconéixer que havia sigut una excel·lent mestra per molts anys. “Però en algun punt es va eixir completament del camí, i crec que ho comprén. Espere que ho comprenga”, va expressar el magistrat.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.