Una monja de 80 anys condemnada a un any de presó per robar quasi un milió de dòlars per a anar a Las Vegas

L’estat de Califòrnia va sentenciar a un any de presó a una monja de 80 anys que va robar més de 800.000 dòlars destinats a obres escolars d’un col·legi catòlic per a gastar-los en apostes i turisme de luxe a Las Vegas, en els Estats Units. Fa sis dècades, Mary Margaret Kreuper es va comprometre a una vida de pobresa quan va prendre els seus vots religiosos. «Sé que he pecat, que he violat la llei, no hi ha disculpes», es va lamentar Kreuper davant el tribunal, d’acord amb el periòdic Los Angeles Times. Així mateix, va reconéixer que els seus delictes van atemptar contra els seus vots, «els manaments, la llei, i contra tota la confiança sagrada» depositada en ella pels responsables del col·legi.

Per part seua, Kreuper ho va desviar a comptes bancaris secrets que ella mateixa controlava. La seua primera reacció va ser defensar-se argumentant que els pares dels alumnes del col·legi rebien millors salaris que les monges i que va pensar que mereixia un augment.

Mark Byrne, advocat de Kreuper, va demanar que li fora permés servir la seua condemna en el convent on ella estava des que els crims van ser exposats a la llum pública, en 2018. El juez de districte, Ottis D. Wright II li va confessar a Kreuper que havia pensat molt la decisió a prendre i li va reconéixer que havia sigut una excel·lent mestra per molts anys. “Però en algun punt es va eixir completament del camí, i crec que ho comprén. Espere que ho comprenga”, va expressar el magistrat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Diputació ajorna al 13 de maig la declaració de Carlos Baño sobre els bons consum

La Diputació d'Alacant retarda al 13 de maig la compareixença de Carlos Baño en la comissió que investiga els bons consum de 2022 i 2023, després d'atendre una petició interna de canvi de data.

Detinguda en l’aeroport d’Alacant una fugitiva buscada per tràfic de drogues i blanqueig a Suècia

Una dona de 28 anys amb una Orde Europea de Detenció per tràfic de drogues i blanqueig va ser arrestada en l'aeroport Alacant-Elx després d'un dispositiu policial activat per un avís.

El PPCV estudiarà la proposta de Vox sobre prioritat nacional abans de pactar

El síndic del PPCV, Nando Pastor, afirma que el grup es documentarà abans de fixar la seua posició sobre la PNL de Vox per a instaurar la prioritat nacional en els servicis públics.

Bernabé insta a Pérez Llorca a trencar amb Vox i a rebutjar la prioritat nacional en els servicis públics

Pilar Bernabé reclama al president de la Generalitat que es desmarque de la proposta de Vox sobre prioritat nacional en els servicis públics i l'acusa de posar en risc drets i oportunitats en la Comunitat Valenciana.

García Plaza alerta després de la derrota a València: ‘Així no podem competir en Primera’

Luis García Plaza es va mostrar molt crític amb la primera part del seu equip en la derrota davant el Llevant i va advertir que, amb esta imatge, el Sevilla patirà per a salvar la categoria.

Ple xoc polític a Alacant per l’absència de tècnics en la comissió de vivendes públiques

Els cinc funcionaris d'Urbanisme citats a la comissió que investiga les irregularitats en la promoció pública Els Naus no han comparegut, la qual cosa ha disparat la tensió política a l'Ajuntament d'Alacant.

Les hipoteques de vivenda pugen un 16,3% al febrer en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes augmenten un 16,3% al febrer en la Comunitat Valenciana, en línia amb el repunt nacional i en un context de tipus mitjans pròxims al 3%.

Dissabte amb núvols i possibles pluges en el sud de la Comunitat i diumenge amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta un divendres amb ruixats, un dissabte amb intervals nuvolosos i possibles pluges en el sud i un diumenge més estable, amb cels buidats i màximes en ascens.