Prohibides les preguntes sobre salut en entrevistes de treball

El Congrés ha aprovat una norma que abasta diferents àmbits i incorpora nombroses novetats després de ser remodelada com les que afecten el dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre.

Buscant evitar la discriminació en l’ocupació

La norma exclou “limitacions, segregacions o exclusions per raó de les causes previstes” en la pròpia llei, en la Constitució i en el patrimoni comunitari, i que són: sexe, origen racial o ètnic, discapacitat, edat, religió o creences i orientació sexual. Els grups parlamentaris han afegit també l’estat de salut en el qual s’inclouen malalties, serologia o predisposició genètica a patir patologies i trastorns, la llengua i la situació socioeconòmica.

Encara que aquestes preguntes ixen en les entrevistes, per molt il·legals que siguen, l’empresa estarà cometent una infracció molt greu si ho fa.

Mesura històrica

No podrà haver-hi discriminació per aquests motius en el procés de selecció, durant la formació, en l’etapa de promoció, en la retribució i en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

És la primera vegada que es tipifica la prohibició de les preguntes sobre la salut dels aspirants a un lloc de treball durant l’entrevista. No preguntar per la salut era recomanable, però fins ara no hi havia cap regulació legislativa.

L’informe incorpora nombroses novetats, com les que afecten l’article 7 sobre el “dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre“.

A més, no podrà haver-hi discriminació per aquests motius ni en el procés de selecció, ni durant la formació, ni en l’etapa de promoció, ni en la retribució ni en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

La Comissió d’Igualtat abordarà aquesta vesprada la proposta que serà enviada després al Senat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El sector aeroespacial valencià es reforça amb un pla estratègic fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, amb un creixement pròxim al 50% en el numere d'empreses i una facturacion anual de 735 milions, es recolza en un pla estrategico fins a 2030 per a guanyar posicion internacional. El full de ruta es basara en innovacion, sostenibilitat i colaboracion publique-privada, encara que fins i tot no té pressupost ni terminis tancats.

Detingut en l’aeroport de Múrcia un anglés per l’homicidi d’un txec en una platja de Torrevieja

La Guàrdia Civil ha detingut en l'aeroport de Múrcia a un ciutadà britanico de 40 anys amb antecedents, acusat de matar d'un tret al cap a un home txec en una platja de Torrevieja el passat 1 de març.

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.