Prohibides les preguntes sobre salut en entrevistes de treball

El Congrés ha aprovat una norma que abasta diferents àmbits i incorpora nombroses novetats després de ser remodelada com les que afecten el dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre.

Buscant evitar la discriminació en l’ocupació

La norma exclou “limitacions, segregacions o exclusions per raó de les causes previstes” en la pròpia llei, en la Constitució i en el patrimoni comunitari, i que són: sexe, origen racial o ètnic, discapacitat, edat, religió o creences i orientació sexual. Els grups parlamentaris han afegit també l’estat de salut en el qual s’inclouen malalties, serologia o predisposició genètica a patir patologies i trastorns, la llengua i la situació socioeconòmica.

Encara que aquestes preguntes ixen en les entrevistes, per molt il·legals que siguen, l’empresa estarà cometent una infracció molt greu si ho fa.

Mesura històrica

No podrà haver-hi discriminació per aquests motius en el procés de selecció, durant la formació, en l’etapa de promoció, en la retribució i en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

És la primera vegada que es tipifica la prohibició de les preguntes sobre la salut dels aspirants a un lloc de treball durant l’entrevista. No preguntar per la salut era recomanable, però fins ara no hi havia cap regulació legislativa.

L’informe incorpora nombroses novetats, com les que afecten l’article 7 sobre el “dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre“.

A més, no podrà haver-hi discriminació per aquests motius ni en el procés de selecció, ni durant la formació, ni en l’etapa de promoció, ni en la retribució ni en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

La Comissió d’Igualtat abordarà aquesta vesprada la proposta que serà enviada després al Senat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.