Prohibides les preguntes sobre salut en entrevistes de treball

El Congrés ha aprovat una norma que abasta diferents àmbits i incorpora nombroses novetats després de ser remodelada com les que afecten el dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre.

Buscant evitar la discriminació en l’ocupació

La norma exclou «limitacions, segregacions o exclusions per raó de les causes previstes» en la pròpia llei, en la Constitució i en el patrimoni comunitari, i que són: sexe, origen racial o ètnic, discapacitat, edat, religió o creences i orientació sexual. Els grups parlamentaris han afegit també l’estat de salut en el qual s’inclouen malalties, serologia o predisposició genètica a patir patologies i trastorns, la llengua i la situació socioeconòmica.

Encara que aquestes preguntes ixen en les entrevistes, per molt il·legals que siguen, l’empresa estarà cometent una infracció molt greu si ho fa.

Mesura històrica

No podrà haver-hi discriminació per aquests motius en el procés de selecció, durant la formació, en l’etapa de promoció, en la retribució i en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

És la primera vegada que es tipifica la prohibició de les preguntes sobre la salut dels aspirants a un lloc de treball durant l’entrevista. No preguntar per la salut era recomanable, però fins ara no hi havia cap regulació legislativa.

L’informe incorpora nombroses novetats, com les que afecten l’article 7 sobre el «dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre«.

A més, no podrà haver-hi discriminació per aquests motius ni en el procés de selecció, ni durant la formació, ni en l’etapa de promoció, ni en la retribució ni en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

La Comissió d’Igualtat abordarà aquesta vesprada la proposta que serà enviada després al Senat.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.