Prohibides les preguntes sobre salut en entrevistes de treball

El Congrés ha aprovat una norma que abasta diferents àmbits i incorpora nombroses novetats després de ser remodelada com les que afecten el dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre.

Buscant evitar la discriminació en l’ocupació

La norma exclou “limitacions, segregacions o exclusions per raó de les causes previstes” en la pròpia llei, en la Constitució i en el patrimoni comunitari, i que són: sexe, origen racial o ètnic, discapacitat, edat, religió o creences i orientació sexual. Els grups parlamentaris han afegit també l’estat de salut en el qual s’inclouen malalties, serologia o predisposició genètica a patir patologies i trastorns, la llengua i la situació socioeconòmica.

Anuncios

Encara que aquestes preguntes ixen en les entrevistes, per molt il·legals que siguen, l’empresa estarà cometent una infracció molt greu si ho fa.

Mesura històrica

No podrà haver-hi discriminació per aquests motius en el procés de selecció, durant la formació, en l’etapa de promoció, en la retribució i en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

És la primera vegada que es tipifica la prohibició de les preguntes sobre la salut dels aspirants a un lloc de treball durant l’entrevista. No preguntar per la salut era recomanable, però fins ara no hi havia cap regulació legislativa.

L’informe incorpora nombroses novetats, com les que afecten l’article 7 sobre el “dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre“.

A més, no podrà haver-hi discriminació per aquests motius ni en el procés de selecció, ni durant la formació, ni en l’etapa de promoció, ni en la retribució ni en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

La Comissió d’Igualtat abordarà aquesta vesprada la proposta que serà enviada després al Senat.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.