Prohibides les preguntes sobre salut en entrevistes de treball

El Congrés ha aprovat una norma que abasta diferents àmbits i incorpora nombroses novetats després de ser remodelada com les que afecten el dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre.

Buscant evitar la discriminació en l’ocupació

La norma exclou «limitacions, segregacions o exclusions per raó de les causes previstes» en la pròpia llei, en la Constitució i en el patrimoni comunitari, i que són: sexe, origen racial o ètnic, discapacitat, edat, religió o creences i orientació sexual. Els grups parlamentaris han afegit també l’estat de salut en el qual s’inclouen malalties, serologia o predisposició genètica a patir patologies i trastorns, la llengua i la situació socioeconòmica.

Encara que aquestes preguntes ixen en les entrevistes, per molt il·legals que siguen, l’empresa estarà cometent una infracció molt greu si ho fa.

Mesura històrica

No podrà haver-hi discriminació per aquests motius en el procés de selecció, durant la formació, en l’etapa de promoció, en la retribució i en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

És la primera vegada que es tipifica la prohibició de les preguntes sobre la salut dels aspirants a un lloc de treball durant l’entrevista. No preguntar per la salut era recomanable, però fins ara no hi havia cap regulació legislativa.

L’informe incorpora nombroses novetats, com les que afecten l’article 7 sobre el «dret a la igualtat de tracte i no discriminació en l’ocupació per compte d’altre«.

A més, no podrà haver-hi discriminació per aquests motius ni en el procés de selecció, ni durant la formació, ni en l’etapa de promoció, ni en la retribució ni en l’organització de la jornada laboral. Tampoc en la suspensió d’ocupació i sou, ni en l’acomiadament o el que provoque l’extinció del contracte.

La Comissió d’Igualtat abordarà aquesta vesprada la proposta que serà enviada després al Senat.

Últimes notícies

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.