València retira 608 tones de residus en abocadors i solars

L’Ajuntament de València ha retirat 608 tones de residus d’abocadors irregulars i solars en el primer trimestre de 2022 i ha netejat 41 zones de deixalles no autoritzades, amb un augment del 61% més de quilograms que en el mateix període de l’any passat. “El servei de Residus Urbans continua amb un elevat nivell d’exigència sobre aquelles zones on no es respecta la normativa municipal i també sobre aquells propietaris que no compleixen amb les seues obligacions”, ha explicat el vicealcalde de València i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo.

Quant als abocadors irregulars, en el primer trimestre de l’any s’han identificat 41 punts de la ciutat no autoritzats on havien aparegut restes d’obres, electrodomèstics i altres objectes electrònics, gràcies a les denúncies del veïnat, les contractes de neteja i la inspecció del Servei de Gestió de Residus Urbans i Neteja. Dels 41 punts, 31 zones estaven ja senyalitzades amb el cartell d’abocador clausurat; cal recordar que enguany es destinaran 105.326 euros per a la seua neteja. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha tornat a fer “una crida al civisme i la col·laboració”, ha remarcat “la prohibició absoluta de llançar residus a la via pública” i ha recordat que el servei gratuït de recollida porta a porta, així com els ecoparcs mòbils municipals i de l’Entitat Metropolitana de Tractament de Residus estan “a la disposició de tota la ciutadania”.

Aproximadament un 90% de les 608 tones recollides pel servei de Neteja corresponen a deixalles en abocadors irregulars. Aquests espais es localitzen sobretot als dos costats del riu Túria, al costat de l’autovia V-30, en el barri de Malilla i als pobles de la Punta, Benimàmet, La Torre o El Perellonet. Es tracta, segons ha detallat Sergi Campillo, de “zones perifèriques de la ciutat, com els marges del nou llit del Túria, i també zones que antigament havien sigut de cultiu i d’horta i que després van ser abandonades, o zones que estan esperant la seua urbanització”. Així, “alguns incívics aprofiten que hi ha poca vigilància, perquè es troben en els marges de la ciutat, per a llançar ací una sèrie de residus, generalment residus d’obres i també electrodomèstics i altres residus electrònics”.

El vicealcalde ha indicat que des de fa un parell d’anys “col·loquem cartells indicant la prohibició de llançar residus en aquestes zones”, i en total ja s’han senyalitzat 31 punts en tot el terme municipal. És “una mesura establida per primera vegada pel nostre govern i que abans no es feia”. A més, el servei municipal de Gestió de residus urbans i neteja de l’espai públic notifica la seua existència a la Policia Local perquè augmente la inspecció, control i sanció, si escau.

Neteja de solars

Durant el primer trimestre d’enguany, l’Ajuntament ha iniciat expedients sobre 72 solars privats pel seu incorrecte manteniment. D’aquests, 36 propietaris han acceptat netejar pels seus propis mitjans les parcel·les detectades en mal estat. En els casos en els quals la propietat dels solars no es fa càrrec del seu manteniment, l’Ajuntament procedeix subsidiàriament a la neteja, i passa la factura a la propietat, que està obligada a pagar-la. Des de 2019, a més, s’imposa una multa per no assumir la responsabilitat del manteniment dels solars. En aquest primer trimestre 12 solars han hagut de ser netejats pel servei de Neteja, amb un cost de 882,7 euros de mitjana. A més s’han tramitat 16 actes d’infracció.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.