València retira 608 tones de residus en abocadors i solars

L’Ajuntament de València ha retirat 608 tones de residus d’abocadors irregulars i solars en el primer trimestre de 2022 i ha netejat 41 zones de deixalles no autoritzades, amb un augment del 61% més de quilograms que en el mateix període de l’any passat. “El servei de Residus Urbans continua amb un elevat nivell d’exigència sobre aquelles zones on no es respecta la normativa municipal i també sobre aquells propietaris que no compleixen amb les seues obligacions”, ha explicat el vicealcalde de València i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo.

Quant als abocadors irregulars, en el primer trimestre de l’any s’han identificat 41 punts de la ciutat no autoritzats on havien aparegut restes d’obres, electrodomèstics i altres objectes electrònics, gràcies a les denúncies del veïnat, les contractes de neteja i la inspecció del Servei de Gestió de Residus Urbans i Neteja. Dels 41 punts, 31 zones estaven ja senyalitzades amb el cartell d’abocador clausurat; cal recordar que enguany es destinaran 105.326 euros per a la seua neteja. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha tornat a fer “una crida al civisme i la col·laboració”, ha remarcat “la prohibició absoluta de llançar residus a la via pública” i ha recordat que el servei gratuït de recollida porta a porta, així com els ecoparcs mòbils municipals i de l’Entitat Metropolitana de Tractament de Residus estan “a la disposició de tota la ciutadania”.

Aproximadament un 90% de les 608 tones recollides pel servei de Neteja corresponen a deixalles en abocadors irregulars. Aquests espais es localitzen sobretot als dos costats del riu Túria, al costat de l’autovia V-30, en el barri de Malilla i als pobles de la Punta, Benimàmet, La Torre o El Perellonet. Es tracta, segons ha detallat Sergi Campillo, de “zones perifèriques de la ciutat, com els marges del nou llit del Túria, i també zones que antigament havien sigut de cultiu i d’horta i que després van ser abandonades, o zones que estan esperant la seua urbanització”. Així, “alguns incívics aprofiten que hi ha poca vigilància, perquè es troben en els marges de la ciutat, per a llançar ací una sèrie de residus, generalment residus d’obres i també electrodomèstics i altres residus electrònics”.

El vicealcalde ha indicat que des de fa un parell d’anys “col·loquem cartells indicant la prohibició de llançar residus en aquestes zones”, i en total ja s’han senyalitzat 31 punts en tot el terme municipal. És “una mesura establida per primera vegada pel nostre govern i que abans no es feia”. A més, el servei municipal de Gestió de residus urbans i neteja de l’espai públic notifica la seua existència a la Policia Local perquè augmente la inspecció, control i sanció, si escau.

Neteja de solars

Durant el primer trimestre d’enguany, l’Ajuntament ha iniciat expedients sobre 72 solars privats pel seu incorrecte manteniment. D’aquests, 36 propietaris han acceptat netejar pels seus propis mitjans les parcel·les detectades en mal estat. En els casos en els quals la propietat dels solars no es fa càrrec del seu manteniment, l’Ajuntament procedeix subsidiàriament a la neteja, i passa la factura a la propietat, que està obligada a pagar-la. Des de 2019, a més, s’imposa una multa per no assumir la responsabilitat del manteniment dels solars. En aquest primer trimestre 12 solars han hagut de ser netejats pel servei de Neteja, amb un cost de 882,7 euros de mitjana. A més s’han tramitat 16 actes d’infracció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.