València retira 608 tones de residus en abocadors i solars

L’Ajuntament de València ha retirat 608 tones de residus d’abocadors irregulars i solars en el primer trimestre de 2022 i ha netejat 41 zones de deixalles no autoritzades, amb un augment del 61% més de quilograms que en el mateix període de l’any passat. “El servei de Residus Urbans continua amb un elevat nivell d’exigència sobre aquelles zones on no es respecta la normativa municipal i també sobre aquells propietaris que no compleixen amb les seues obligacions”, ha explicat el vicealcalde de València i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo.

Quant als abocadors irregulars, en el primer trimestre de l’any s’han identificat 41 punts de la ciutat no autoritzats on havien aparegut restes d’obres, electrodomèstics i altres objectes electrònics, gràcies a les denúncies del veïnat, les contractes de neteja i la inspecció del Servei de Gestió de Residus Urbans i Neteja. Dels 41 punts, 31 zones estaven ja senyalitzades amb el cartell d’abocador clausurat; cal recordar que enguany es destinaran 105.326 euros per a la seua neteja. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha tornat a fer “una crida al civisme i la col·laboració”, ha remarcat “la prohibició absoluta de llançar residus a la via pública” i ha recordat que el servei gratuït de recollida porta a porta, així com els ecoparcs mòbils municipals i de l’Entitat Metropolitana de Tractament de Residus estan “a la disposició de tota la ciutadania”.

Aproximadament un 90% de les 608 tones recollides pel servei de Neteja corresponen a deixalles en abocadors irregulars. Aquests espais es localitzen sobretot als dos costats del riu Túria, al costat de l’autovia V-30, en el barri de Malilla i als pobles de la Punta, Benimàmet, La Torre o El Perellonet. Es tracta, segons ha detallat Sergi Campillo, de “zones perifèriques de la ciutat, com els marges del nou llit del Túria, i també zones que antigament havien sigut de cultiu i d’horta i que després van ser abandonades, o zones que estan esperant la seua urbanització”. Així, “alguns incívics aprofiten que hi ha poca vigilància, perquè es troben en els marges de la ciutat, per a llançar ací una sèrie de residus, generalment residus d’obres i també electrodomèstics i altres residus electrònics”.

El vicealcalde ha indicat que des de fa un parell d’anys “col·loquem cartells indicant la prohibició de llançar residus en aquestes zones”, i en total ja s’han senyalitzat 31 punts en tot el terme municipal. És “una mesura establida per primera vegada pel nostre govern i que abans no es feia”. A més, el servei municipal de Gestió de residus urbans i neteja de l’espai públic notifica la seua existència a la Policia Local perquè augmente la inspecció, control i sanció, si escau.

Neteja de solars

Durant el primer trimestre d’enguany, l’Ajuntament ha iniciat expedients sobre 72 solars privats pel seu incorrecte manteniment. D’aquests, 36 propietaris han acceptat netejar pels seus propis mitjans les parcel·les detectades en mal estat. En els casos en els quals la propietat dels solars no es fa càrrec del seu manteniment, l’Ajuntament procedeix subsidiàriament a la neteja, i passa la factura a la propietat, que està obligada a pagar-la. Des de 2019, a més, s’imposa una multa per no assumir la responsabilitat del manteniment dels solars. En aquest primer trimestre 12 solars han hagut de ser netejats pel servei de Neteja, amb un cost de 882,7 euros de mitjana. A més s’han tramitat 16 actes d’infracció.

Últimes notícies

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.