València retira 608 tones de residus en abocadors i solars

L’Ajuntament de València ha retirat 608 tones de residus d’abocadors irregulars i solars en el primer trimestre de 2022 i ha netejat 41 zones de deixalles no autoritzades, amb un augment del 61% més de quilograms que en el mateix període de l’any passat. “El servei de Residus Urbans continua amb un elevat nivell d’exigència sobre aquelles zones on no es respecta la normativa municipal i també sobre aquells propietaris que no compleixen amb les seues obligacions”, ha explicat el vicealcalde de València i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo.

Quant als abocadors irregulars, en el primer trimestre de l’any s’han identificat 41 punts de la ciutat no autoritzats on havien aparegut restes d’obres, electrodomèstics i altres objectes electrònics, gràcies a les denúncies del veïnat, les contractes de neteja i la inspecció del Servei de Gestió de Residus Urbans i Neteja. Dels 41 punts, 31 zones estaven ja senyalitzades amb el cartell d’abocador clausurat; cal recordar que enguany es destinaran 105.326 euros per a la seua neteja. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha tornat a fer “una crida al civisme i la col·laboració”, ha remarcat “la prohibició absoluta de llançar residus a la via pública” i ha recordat que el servei gratuït de recollida porta a porta, així com els ecoparcs mòbils municipals i de l’Entitat Metropolitana de Tractament de Residus estan “a la disposició de tota la ciutadania”.

Aproximadament un 90% de les 608 tones recollides pel servei de Neteja corresponen a deixalles en abocadors irregulars. Aquests espais es localitzen sobretot als dos costats del riu Túria, al costat de l’autovia V-30, en el barri de Malilla i als pobles de la Punta, Benimàmet, La Torre o El Perellonet. Es tracta, segons ha detallat Sergi Campillo, de “zones perifèriques de la ciutat, com els marges del nou llit del Túria, i també zones que antigament havien sigut de cultiu i d’horta i que després van ser abandonades, o zones que estan esperant la seua urbanització”. Així, “alguns incívics aprofiten que hi ha poca vigilància, perquè es troben en els marges de la ciutat, per a llançar ací una sèrie de residus, generalment residus d’obres i també electrodomèstics i altres residus electrònics”.

El vicealcalde ha indicat que des de fa un parell d’anys “col·loquem cartells indicant la prohibició de llançar residus en aquestes zones”, i en total ja s’han senyalitzat 31 punts en tot el terme municipal. És “una mesura establida per primera vegada pel nostre govern i que abans no es feia”. A més, el servei municipal de Gestió de residus urbans i neteja de l’espai públic notifica la seua existència a la Policia Local perquè augmente la inspecció, control i sanció, si escau.

Neteja de solars

Durant el primer trimestre d’enguany, l’Ajuntament ha iniciat expedients sobre 72 solars privats pel seu incorrecte manteniment. D’aquests, 36 propietaris han acceptat netejar pels seus propis mitjans les parcel·les detectades en mal estat. En els casos en els quals la propietat dels solars no es fa càrrec del seu manteniment, l’Ajuntament procedeix subsidiàriament a la neteja, i passa la factura a la propietat, que està obligada a pagar-la. Des de 2019, a més, s’imposa una multa per no assumir la responsabilitat del manteniment dels solars. En aquest primer trimestre 12 solars han hagut de ser netejats pel servei de Neteja, amb un cost de 882,7 euros de mitjana. A més s’han tramitat 16 actes d’infracció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.