Abusa d’una menor discapacitada després de fer-se passar per una dona valenciana

Imatge d’arxiu d’un telèfon mòbil  | València Diari

 

Este dijous, en la secció cinquena de l’Audiència Provincial de Pontevedra, amb seu en Vigo, ha tingut lloc un juí d’un acusat d’abusar sexualment a una menor de 15 anys discapacitada en esta mateixa ciutat. L’home concertava cites amb la víctima a través del telèfon mòbil.

 

Segons l’escrit d’acusació pública, la víctima, de 15 anys d’edat i amb una discapacitat del 33 per cent (discapacitat intel·lectual lleu), va dormir a casa de l’acusat, en el mateix llit, en juny del 2017. L’acusat va aprofitar eixa circumstància per a fer-li tocaments i intentar penetrar-la vaginalment.

 

Es feia passar per una dona valenciana

Mesos després, víctima i acusat van iniciar el contacte a través de whatsapp. El processat es va fer passar per una dona anomenada Lara, de València, per a guanyar-se la confiança de la menor i fer-li creure que era tarotista. Fent-se passar per eixa persona, intentava convéncer a la xiqueta perquè mantinguera relacions sexuals amb l’acusat.

 

Finalment, la menor va accedir i va quedar, a través de whatsapp, almenys en dos ocasions amb este home, amb qui va quedar en zones de muntanya apartades en desembre de 2017. En les dos ocasions, l’acusat va abusar sexualment d’ella, que sabia que era menor de 16 anys.

 

Per estos fets, la Fiscalia sol·licitava per a l’acusat abans del juí 11 anys i 3 mesos de presó per cadascun dels dos delictes continuats d’abús sexual, també 36 anys d’allunyament de la xica i 16 anys de llibertat vigilada. Pel delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), demanava la pena de 3 anys de presó, 5 anys d’allunyament i 3 anys de llibertat vigilada.

 

En el juí, el Ministeri Fiscal ha reduït la seua petició de pena, pel fet de què en el seu escrit sol·licitava que l’acusat fóra condemnat, entre altres càrrecs, per dos delictes continuats d’abús sexual. La Fiscalia només demana que l’home siga sentenciat per un delicte continuat d’abús sexual i per un altre delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), passant de 25 anys i mig a 13 anys de presó.

 

També pots llegir

 

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.