Abusa d’una menor discapacitada després de fer-se passar per una dona valenciana

Imatge d’arxiu d’un telèfon mòbil  | València Diari

 

Este dijous, en la secció cinquena de l’Audiència Provincial de Pontevedra, amb seu en Vigo, ha tingut lloc un juí d’un acusat d’abusar sexualment a una menor de 15 anys discapacitada en esta mateixa ciutat. L’home concertava cites amb la víctima a través del telèfon mòbil.

 

Segons l’escrit d’acusació pública, la víctima, de 15 anys d’edat i amb una discapacitat del 33 per cent (discapacitat intel·lectual lleu), va dormir a casa de l’acusat, en el mateix llit, en juny del 2017. L’acusat va aprofitar eixa circumstància per a fer-li tocaments i intentar penetrar-la vaginalment.

 

Es feia passar per una dona valenciana

Mesos després, víctima i acusat van iniciar el contacte a través de whatsapp. El processat es va fer passar per una dona anomenada Lara, de València, per a guanyar-se la confiança de la menor i fer-li creure que era tarotista. Fent-se passar per eixa persona, intentava convéncer a la xiqueta perquè mantinguera relacions sexuals amb l’acusat.

 

Finalment, la menor va accedir i va quedar, a través de whatsapp, almenys en dos ocasions amb este home, amb qui va quedar en zones de muntanya apartades en desembre de 2017. En les dos ocasions, l’acusat va abusar sexualment d’ella, que sabia que era menor de 16 anys.

 

Per estos fets, la Fiscalia sol·licitava per a l’acusat abans del juí 11 anys i 3 mesos de presó per cadascun dels dos delictes continuats d’abús sexual, també 36 anys d’allunyament de la xica i 16 anys de llibertat vigilada. Pel delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), demanava la pena de 3 anys de presó, 5 anys d’allunyament i 3 anys de llibertat vigilada.

 

En el juí, el Ministeri Fiscal ha reduït la seua petició de pena, pel fet de què en el seu escrit sol·licitava que l’acusat fóra condemnat, entre altres càrrecs, per dos delictes continuats d’abús sexual. La Fiscalia només demana que l’home siga sentenciat per un delicte continuat d’abús sexual i per un altre delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), passant de 25 anys i mig a 13 anys de presó.

 

També pots llegir

 

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.