Abusa d’una menor discapacitada després de fer-se passar per una dona valenciana

Imatge d’arxiu d’un telèfon mòbil  | València Diari

 

Este dijous, en la secció cinquena de l’Audiència Provincial de Pontevedra, amb seu en Vigo, ha tingut lloc un juí d’un acusat d’abusar sexualment a una menor de 15 anys discapacitada en esta mateixa ciutat. L’home concertava cites amb la víctima a través del telèfon mòbil.

 

Segons l’escrit d’acusació pública, la víctima, de 15 anys d’edat i amb una discapacitat del 33 per cent (discapacitat intel·lectual lleu), va dormir a casa de l’acusat, en el mateix llit, en juny del 2017. L’acusat va aprofitar eixa circumstància per a fer-li tocaments i intentar penetrar-la vaginalment.

 

Es feia passar per una dona valenciana

Mesos després, víctima i acusat van iniciar el contacte a través de whatsapp. El processat es va fer passar per una dona anomenada Lara, de València, per a guanyar-se la confiança de la menor i fer-li creure que era tarotista. Fent-se passar per eixa persona, intentava convéncer a la xiqueta perquè mantinguera relacions sexuals amb l’acusat.

 

Finalment, la menor va accedir i va quedar, a través de whatsapp, almenys en dos ocasions amb este home, amb qui va quedar en zones de muntanya apartades en desembre de 2017. En les dos ocasions, l’acusat va abusar sexualment d’ella, que sabia que era menor de 16 anys.

 

Per estos fets, la Fiscalia sol·licitava per a l’acusat abans del juí 11 anys i 3 mesos de presó per cadascun dels dos delictes continuats d’abús sexual, també 36 anys d’allunyament de la xica i 16 anys de llibertat vigilada. Pel delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), demanava la pena de 3 anys de presó, 5 anys d’allunyament i 3 anys de llibertat vigilada.

 

En el juí, el Ministeri Fiscal ha reduït la seua petició de pena, pel fet de què en el seu escrit sol·licitava que l’acusat fóra condemnat, entre altres càrrecs, per dos delictes continuats d’abús sexual. La Fiscalia només demana que l’home siga sentenciat per un delicte continuat d’abús sexual i per un altre delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), passant de 25 anys i mig a 13 anys de presó.

 

També pots llegir

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ábalos es prepara per a declarar en el Suprem acusat de corrupció pels contractes de màscares

José Luis Ábalos afronta esta setmana la seua primera declaració davant el Tribunal Suprem després de cinc mesos a la presó preventiva per presumpta corrupció en contractes de màscares durant la pandèmia.

Els agents de l’UCO defenen davant el Suprem la seua investigació a Ábalos

Una desena d'agents de l'UCO exposa en el Tribunal Suprem els informes que apunten al paper de José Luis Ábalos en la presumpta trama de comissions per contractes de màscares.

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.