Abusa d’una menor discapacitada després de fer-se passar per una dona valenciana

Imatge d’arxiu d’un telèfon mòbil  | València Diari

 

Este dijous, en la secció cinquena de l’Audiència Provincial de Pontevedra, amb seu en Vigo, ha tingut lloc un juí d’un acusat d’abusar sexualment a una menor de 15 anys discapacitada en esta mateixa ciutat. L’home concertava cites amb la víctima a través del telèfon mòbil.

 

Segons l’escrit d’acusació pública, la víctima, de 15 anys d’edat i amb una discapacitat del 33 per cent (discapacitat intel·lectual lleu), va dormir a casa de l’acusat, en el mateix llit, en juny del 2017. L’acusat va aprofitar eixa circumstància per a fer-li tocaments i intentar penetrar-la vaginalment.

 

Es feia passar per una dona valenciana

Mesos després, víctima i acusat van iniciar el contacte a través de whatsapp. El processat es va fer passar per una dona anomenada Lara, de València, per a guanyar-se la confiança de la menor i fer-li creure que era tarotista. Fent-se passar per eixa persona, intentava convéncer a la xiqueta perquè mantinguera relacions sexuals amb l’acusat.

 

Finalment, la menor va accedir i va quedar, a través de whatsapp, almenys en dos ocasions amb este home, amb qui va quedar en zones de muntanya apartades en desembre de 2017. En les dos ocasions, l’acusat va abusar sexualment d’ella, que sabia que era menor de 16 anys.

 

Per estos fets, la Fiscalia sol·licitava per a l’acusat abans del juí 11 anys i 3 mesos de presó per cadascun dels dos delictes continuats d’abús sexual, també 36 anys d’allunyament de la xica i 16 anys de llibertat vigilada. Pel delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), demanava la pena de 3 anys de presó, 5 anys d’allunyament i 3 anys de llibertat vigilada.

 

En el juí, el Ministeri Fiscal ha reduït la seua petició de pena, pel fet de què en el seu escrit sol·licitava que l’acusat fóra condemnat, entre altres càrrecs, per dos delictes continuats d’abús sexual. La Fiscalia només demana que l’home siga sentenciat per un delicte continuat d’abús sexual i per un altre delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), passant de 25 anys i mig a 13 anys de presó.

 

També pots llegir

 

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.