Abusa d’una menor discapacitada després de fer-se passar per una dona valenciana

Imatge d’arxiu d’un telèfon mòbil  | València Diari

 

Este dijous, en la secció cinquena de l’Audiència Provincial de Pontevedra, amb seu en Vigo, ha tingut lloc un juí d’un acusat d’abusar sexualment a una menor de 15 anys discapacitada en esta mateixa ciutat. L’home concertava cites amb la víctima a través del telèfon mòbil.

 

Segons l’escrit d’acusació pública, la víctima, de 15 anys d’edat i amb una discapacitat del 33 per cent (discapacitat intel·lectual lleu), va dormir a casa de l’acusat, en el mateix llit, en juny del 2017. L’acusat va aprofitar eixa circumstància per a fer-li tocaments i intentar penetrar-la vaginalment.

 

Es feia passar per una dona valenciana

Mesos després, víctima i acusat van iniciar el contacte a través de whatsapp. El processat es va fer passar per una dona anomenada Lara, de València, per a guanyar-se la confiança de la menor i fer-li creure que era tarotista. Fent-se passar per eixa persona, intentava convéncer a la xiqueta perquè mantinguera relacions sexuals amb l’acusat.

 

Finalment, la menor va accedir i va quedar, a través de whatsapp, almenys en dos ocasions amb este home, amb qui va quedar en zones de muntanya apartades en desembre de 2017. En les dos ocasions, l’acusat va abusar sexualment d’ella, que sabia que era menor de 16 anys.

 

Per estos fets, la Fiscalia sol·licitava per a l’acusat abans del juí 11 anys i 3 mesos de presó per cadascun dels dos delictes continuats d’abús sexual, també 36 anys d’allunyament de la xica i 16 anys de llibertat vigilada. Pel delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), demanava la pena de 3 anys de presó, 5 anys d’allunyament i 3 anys de llibertat vigilada.

 

En el juí, el Ministeri Fiscal ha reduït la seua petició de pena, pel fet de què en el seu escrit sol·licitava que l’acusat fóra condemnat, entre altres càrrecs, per dos delictes continuats d’abús sexual. La Fiscalia només demana que l’home siga sentenciat per un delicte continuat d’abús sexual i per un altre delicte de l’articule 183 ter.1 del Codi Penal (relatiu als contactes per telèfon per a concertar cites i abusar de la jove), passant de 25 anys i mig a 13 anys de presó.

 

També pots llegir

 

Últimes notícies

La dona del president renuncia a seguir en la Diputació i Barrachina defensa que és una decisió personal

La parella de Juanfran Pérez Llorca ha decidit no renovar la plaça en comissió de servicis en la Diputació de València, que deixarà en setembre, mentre Miguel Barrachina acusa l’oposició de perseguir persones innocents. El portaveu del Consell també ha defensat que Vox interpretarà favorablement la proposta de pressupostos de la Generalitat.

Tres joves detinguts per una agressió sexual a una dona de 25 anys a Elda

La Policia Nacional ha detingut tres joves a Elda, dos de 25 anys i un de 20, per la presumpta agressió sexual a una dona de 25 anys durant les festes de Moros i Cristians.

Avís groc este dissabte al litoral dAlacant per forts fenòmens costaners

Aemet ha activat per a este dissabte de matinada un avís groc al litoral dAlacant per vents forts i mala mar, amb onades que podran arribar als tres metres dalçada.

Els hotels de València s’omplin amb els Gay Games i superen el 76% d’ocupació

Els hotels de València esperen una ocupació mitjana superior al 76% durant els Gay Games, amb pics del 83,2% el primer cap de setmana i una tarifa mitjana de 168 euros per nit.

Compromís denuncia quasi 800.000 euros d’À Punt en bous mentres retalla continguts socials

Compromís acusa À Punt d’haver destinat 743.545 euros públics a 19 retransmissions taurines des de 2025 i critica que s’hagen deixat de cobrir mobilitzacions socials i educatives mentre s’emetien bous.

Així afecten als usuaris els nous paros en el TRAM d’Alacant i Metrovalència amb el 75 % de servici

SEMAF ha iniciat una nova tanda de paros parcials en el TRAM d’Alacant i en Metrovalència amb un 75 % de servici mínim i diversos trams horaris fins al 30 de juny. Les aturades coincidixen en part amb les Hogueras de San Juan i amb una altra vaga convocada pel SIF.

Mor un home per ganivetades en una discussió a Almenara

Un home de 38 anys ha mort este divendres a Almenara per ferides d'arma blanca després d'una discussió amb un altre home, que ha sigut detingut per la Guàrdia Civil.

Cauen huit butroners acusats d’una onada de robatoris en empreses de la província de València

La Guàrdia Civil ha detingut huit hòmens en diversos municipis de l’àrea metropolitana de València, acusats de quatre robatoris amb força mitjançant butró en una mateixa empresa i en una nau de Moixent.