El Consell acusa els metges de sostraure mascaretes i material de protecció

El recurs presentat pel Consell davant el Tribunal Superior de Justícia després de ser condemnat per un jutjat d’Alacant a indemnitzar als metges per no facilitar-los material de protecció enfront del Covid-19 durant els mesos inicials de la pandèmia, ha irritat als sanitaris perquè els ha acusat directament de sostraure aqueix material i justificar en això que es guardara amb clau.

El Sindicat Mèdic afirma que la Generalitat ha presentat «al·legacions impròpies de qui ha manifestat i sol·licitat perdó», precisament per la falta de mascaretes, equips de protecció integral, guants, ulleres i pantalles.

En el recurs presentat pel Govern valencià s’assenyala que «la circumstància de posar amb clau el material obeïa al fet que s’estava sostraient el mateix davant el pànic que condia entre el personal sanitari per la pandèmia que s’aveïnava».

Des del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV, demana al President de la Generalitat Valenciana una rectificació immediata, «sota pena d’interposar accions judicials per calúmnies contra el col·lectiu mèdic al qual representem i per extensió a la resta de treballadors de la sanitat pública valenciana».

Des del Sindicat Mèdic, l’entitat que va denunciar davant els tribunals aqueixa manca de material davant l’obligació de l’ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat, de facilitar els mitjans, han assegurat que els sembla «un sarcasme, una afirmació injusta i impròpia, a més de constituir una falsa acusació, que la Generalitat Valenciana excuse i justifique la falta de material en una suposada sostracció o robatori, perquè en sigueu custodis amb clau, quan ha quedat demostrat, i és de domini públic, que durant la primera ona, els professionals mèdics van haver d’afrontar condicions de treball penoses en exercir les seues funcions absolutament desprotegits per no haver sigut dotats d’equips de protecció individual, EPI’s, per qui estava obligat, el seu ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat».

Per això des del Sindicat Mèdic es qüestionen si la petició de Puig «era merament retòrica o realment sentida, sincera i fundada» i addueixen que «no podem tolerar semblant afront als metges especialment, i en definitiva a tot el personal sanitari, per l’injust d’acusar sense proves, i pretendre justificar la seua negligència, imputant i acusant de delictes a qui tenien l’obligació de protegir, amb menyspreu a la seua salut, a la seua integritat i a la seua pròpia vida i la de les seues famílies».

El Sindicat Mèdic adverteix que o es rectifica de manera pública o «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Per part seua, des de la Conselleria de Sanitat van apuntar que el que es va fer en un primer moment de la pandèmia va ser salvaguardar el material de protecció i d’aquí ve que es posara amb clau, per a protegir-ho i dosar-ho. Es tracta d’una mesura que consideren «normal» que s’adoptara perquè es tractava llavors d’un bé escàs.
Des del Sindicat deixen constància, per al cas que no es procedisca a rectificar públicament, que «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.