El Consell acusa els metges de sostraure mascaretes i material de protecció

El recurs presentat pel Consell davant el Tribunal Superior de Justícia després de ser condemnat per un jutjat d’Alacant a indemnitzar als metges per no facilitar-los material de protecció enfront del Covid-19 durant els mesos inicials de la pandèmia, ha irritat als sanitaris perquè els ha acusat directament de sostraure aqueix material i justificar en això que es guardara amb clau.

El Sindicat Mèdic afirma que la Generalitat ha presentat «al·legacions impròpies de qui ha manifestat i sol·licitat perdó», precisament per la falta de mascaretes, equips de protecció integral, guants, ulleres i pantalles.

En el recurs presentat pel Govern valencià s’assenyala que «la circumstància de posar amb clau el material obeïa al fet que s’estava sostraient el mateix davant el pànic que condia entre el personal sanitari per la pandèmia que s’aveïnava».

Des del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV, demana al President de la Generalitat Valenciana una rectificació immediata, «sota pena d’interposar accions judicials per calúmnies contra el col·lectiu mèdic al qual representem i per extensió a la resta de treballadors de la sanitat pública valenciana».

Des del Sindicat Mèdic, l’entitat que va denunciar davant els tribunals aqueixa manca de material davant l’obligació de l’ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat, de facilitar els mitjans, han assegurat que els sembla «un sarcasme, una afirmació injusta i impròpia, a més de constituir una falsa acusació, que la Generalitat Valenciana excuse i justifique la falta de material en una suposada sostracció o robatori, perquè en sigueu custodis amb clau, quan ha quedat demostrat, i és de domini públic, que durant la primera ona, els professionals mèdics van haver d’afrontar condicions de treball penoses en exercir les seues funcions absolutament desprotegits per no haver sigut dotats d’equips de protecció individual, EPI’s, per qui estava obligat, el seu ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat».

Per això des del Sindicat Mèdic es qüestionen si la petició de Puig «era merament retòrica o realment sentida, sincera i fundada» i addueixen que «no podem tolerar semblant afront als metges especialment, i en definitiva a tot el personal sanitari, per l’injust d’acusar sense proves, i pretendre justificar la seua negligència, imputant i acusant de delictes a qui tenien l’obligació de protegir, amb menyspreu a la seua salut, a la seua integritat i a la seua pròpia vida i la de les seues famílies».

El Sindicat Mèdic adverteix que o es rectifica de manera pública o «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Per part seua, des de la Conselleria de Sanitat van apuntar que el que es va fer en un primer moment de la pandèmia va ser salvaguardar el material de protecció i d’aquí ve que es posara amb clau, per a protegir-ho i dosar-ho. Es tracta d’una mesura que consideren «normal» que s’adoptara perquè es tractava llavors d’un bé escàs.
Des del Sindicat deixen constància, per al cas que no es procedisca a rectificar públicament, que «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.