El Consell acusa els metges de sostraure mascaretes i material de protecció

El recurs presentat pel Consell davant el Tribunal Superior de Justícia després de ser condemnat per un jutjat d’Alacant a indemnitzar als metges per no facilitar-los material de protecció enfront del Covid-19 durant els mesos inicials de la pandèmia, ha irritat als sanitaris perquè els ha acusat directament de sostraure aqueix material i justificar en això que es guardara amb clau.

El Sindicat Mèdic afirma que la Generalitat ha presentat «al·legacions impròpies de qui ha manifestat i sol·licitat perdó», precisament per la falta de mascaretes, equips de protecció integral, guants, ulleres i pantalles.

En el recurs presentat pel Govern valencià s’assenyala que «la circumstància de posar amb clau el material obeïa al fet que s’estava sostraient el mateix davant el pànic que condia entre el personal sanitari per la pandèmia que s’aveïnava».

Des del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV, demana al President de la Generalitat Valenciana una rectificació immediata, «sota pena d’interposar accions judicials per calúmnies contra el col·lectiu mèdic al qual representem i per extensió a la resta de treballadors de la sanitat pública valenciana».

Des del Sindicat Mèdic, l’entitat que va denunciar davant els tribunals aqueixa manca de material davant l’obligació de l’ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat, de facilitar els mitjans, han assegurat que els sembla «un sarcasme, una afirmació injusta i impròpia, a més de constituir una falsa acusació, que la Generalitat Valenciana excuse i justifique la falta de material en una suposada sostracció o robatori, perquè en sigueu custodis amb clau, quan ha quedat demostrat, i és de domini públic, que durant la primera ona, els professionals mèdics van haver d’afrontar condicions de treball penoses en exercir les seues funcions absolutament desprotegits per no haver sigut dotats d’equips de protecció individual, EPI’s, per qui estava obligat, el seu ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat».

Per això des del Sindicat Mèdic es qüestionen si la petició de Puig «era merament retòrica o realment sentida, sincera i fundada» i addueixen que «no podem tolerar semblant afront als metges especialment, i en definitiva a tot el personal sanitari, per l’injust d’acusar sense proves, i pretendre justificar la seua negligència, imputant i acusant de delictes a qui tenien l’obligació de protegir, amb menyspreu a la seua salut, a la seua integritat i a la seua pròpia vida i la de les seues famílies».

El Sindicat Mèdic adverteix que o es rectifica de manera pública o «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Per part seua, des de la Conselleria de Sanitat van apuntar que el que es va fer en un primer moment de la pandèmia va ser salvaguardar el material de protecció i d’aquí ve que es posara amb clau, per a protegir-ho i dosar-ho. Es tracta d’una mesura que consideren «normal» que s’adoptara perquè es tractava llavors d’un bé escàs.
Des del Sindicat deixen constància, per al cas que no es procedisca a rectificar públicament, que «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.