El Consell acusa els metges de sostraure mascaretes i material de protecció

El recurs presentat pel Consell davant el Tribunal Superior de Justícia després de ser condemnat per un jutjat d’Alacant a indemnitzar als metges per no facilitar-los material de protecció enfront del Covid-19 durant els mesos inicials de la pandèmia, ha irritat als sanitaris perquè els ha acusat directament de sostraure aqueix material i justificar en això que es guardara amb clau.

El Sindicat Mèdic afirma que la Generalitat ha presentat «al·legacions impròpies de qui ha manifestat i sol·licitat perdó», precisament per la falta de mascaretes, equips de protecció integral, guants, ulleres i pantalles.

En el recurs presentat pel Govern valencià s’assenyala que «la circumstància de posar amb clau el material obeïa al fet que s’estava sostraient el mateix davant el pànic que condia entre el personal sanitari per la pandèmia que s’aveïnava».

Des del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV, demana al President de la Generalitat Valenciana una rectificació immediata, «sota pena d’interposar accions judicials per calúmnies contra el col·lectiu mèdic al qual representem i per extensió a la resta de treballadors de la sanitat pública valenciana».

Des del Sindicat Mèdic, l’entitat que va denunciar davant els tribunals aqueixa manca de material davant l’obligació de l’ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat, de facilitar els mitjans, han assegurat que els sembla «un sarcasme, una afirmació injusta i impròpia, a més de constituir una falsa acusació, que la Generalitat Valenciana excuse i justifique la falta de material en una suposada sostracció o robatori, perquè en sigueu custodis amb clau, quan ha quedat demostrat, i és de domini públic, que durant la primera ona, els professionals mèdics van haver d’afrontar condicions de treball penoses en exercir les seues funcions absolutament desprotegits per no haver sigut dotats d’equips de protecció individual, EPI’s, per qui estava obligat, el seu ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat».

Per això des del Sindicat Mèdic es qüestionen si la petició de Puig «era merament retòrica o realment sentida, sincera i fundada» i addueixen que «no podem tolerar semblant afront als metges especialment, i en definitiva a tot el personal sanitari, per l’injust d’acusar sense proves, i pretendre justificar la seua negligència, imputant i acusant de delictes a qui tenien l’obligació de protegir, amb menyspreu a la seua salut, a la seua integritat i a la seua pròpia vida i la de les seues famílies».

El Sindicat Mèdic adverteix que o es rectifica de manera pública o «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Per part seua, des de la Conselleria de Sanitat van apuntar que el que es va fer en un primer moment de la pandèmia va ser salvaguardar el material de protecció i d’aquí ve que es posara amb clau, per a protegir-ho i dosar-ho. Es tracta d’una mesura que consideren «normal» que s’adoptara perquè es tractava llavors d’un bé escàs.
Des del Sindicat deixen constància, per al cas que no es procedisca a rectificar públicament, que «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

Elena Buenavida jugarà amb Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament en 2027

L’exterior del Valencia Basket Elena Buenavida ha signat un contracte de desenvolupament amb Minnesota Lynx, líder de la WNBA, per a l’estiu de 2027, segons ha precisat el club taronja.

Alerta per calor de nivell taronja en deu comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dimecres el nivell de risc taronja per altes temperatures en municipis de deu comarques de les províncies de València i Castelló, coincidint amb l’eclipsi total de sol.

Naixen dues noves oficines per a blindar la ciberseguretat i el Dato de Salut

Sanitat ha creat l’Oficina Autonòmica de Ciberseguretat Sanitària i l’Oficina Autonòmica del Dato de Salut, que reforçaran la protecció dels sistemes i de les dades del Sistema Valencià de Salut sense superar el gasto assignat.

Tallats els accessos a l’Albufera i El Saler pel màxim risc d’incendis en l’eclipse solar

L’Ajuntament de València ha activat un dispositiu especial per l’eclipse solar amb tancament d’accessos al parc natural de l’Albufera i al bosc de la Devesa, i restriccions a les platges del sud.

Quatre detinguts per una estafa de 380.000 euros amb factures falses de palets

La Policia Nacional ha detingut quatre hòmens a Benidorm i Sant Vicent del Raspeig acusats d’estafar més de 380.000 euros a una empresa mitjançant factures simulades de compra de palets.

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.