El Consell acusa els metges de sostraure mascaretes i material de protecció

El recurs presentat pel Consell davant el Tribunal Superior de Justícia després de ser condemnat per un jutjat d’Alacant a indemnitzar als metges per no facilitar-los material de protecció enfront del Covid-19 durant els mesos inicials de la pandèmia, ha irritat als sanitaris perquè els ha acusat directament de sostraure aqueix material i justificar en això que es guardara amb clau.

El Sindicat Mèdic afirma que la Generalitat ha presentat «al·legacions impròpies de qui ha manifestat i sol·licitat perdó», precisament per la falta de mascaretes, equips de protecció integral, guants, ulleres i pantalles.

En el recurs presentat pel Govern valencià s’assenyala que «la circumstància de posar amb clau el material obeïa al fet que s’estava sostraient el mateix davant el pànic que condia entre el personal sanitari per la pandèmia que s’aveïnava».

Des del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV, demana al President de la Generalitat Valenciana una rectificació immediata, «sota pena d’interposar accions judicials per calúmnies contra el col·lectiu mèdic al qual representem i per extensió a la resta de treballadors de la sanitat pública valenciana».

Des del Sindicat Mèdic, l’entitat que va denunciar davant els tribunals aqueixa manca de material davant l’obligació de l’ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat, de facilitar els mitjans, han assegurat que els sembla «un sarcasme, una afirmació injusta i impròpia, a més de constituir una falsa acusació, que la Generalitat Valenciana excuse i justifique la falta de material en una suposada sostracció o robatori, perquè en sigueu custodis amb clau, quan ha quedat demostrat, i és de domini públic, que durant la primera ona, els professionals mèdics van haver d’afrontar condicions de treball penoses en exercir les seues funcions absolutament desprotegits per no haver sigut dotats d’equips de protecció individual, EPI’s, per qui estava obligat, el seu ocupador, en aquest cas la Conselleria de Sanitat».

Per això des del Sindicat Mèdic es qüestionen si la petició de Puig «era merament retòrica o realment sentida, sincera i fundada» i addueixen que «no podem tolerar semblant afront als metges especialment, i en definitiva a tot el personal sanitari, per l’injust d’acusar sense proves, i pretendre justificar la seua negligència, imputant i acusant de delictes a qui tenien l’obligació de protegir, amb menyspreu a la seua salut, a la seua integritat i a la seua pròpia vida i la de les seues famílies».

El Sindicat Mèdic adverteix que o es rectifica de manera pública o «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Per part seua, des de la Conselleria de Sanitat van apuntar que el que es va fer en un primer moment de la pandèmia va ser salvaguardar el material de protecció i d’aquí ve que es posara amb clau, per a protegir-ho i dosar-ho. Es tracta d’una mesura que consideren «normal» que s’adoptara perquè es tractava llavors d’un bé escàs.
Des del Sindicat deixen constància, per al cas que no es procedisca a rectificar públicament, que «ens veurem obligats a interposar accions legals en defensa de l’honorabilitat dels metges i per extensió, de la resta de professionals sanitaris de la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.