13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Adif concursa la millora de la seguretat en el tren Alcoi-Xàtiva per 8,5 milions

Adif ha aprovat un projecte mitjançant el qual instal·larà noves infraestructures de seguretat de la línia d'ample convencional Xàtiva-Alcoi. Així ho ha informat hui el Ministeri de Foment, que sosté que aquesta actuació del gestor ferroviari estarà inclosa en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, el qual té un pressupost de licitació de 8.588.619,47 i un termini d'execució d'uns deu mesos aproximadament. El projecte permetrà a través d'instal·lacions i equips automàtics, augmentar de fora important les condicions de seguretat de les instal·lacions, així com incrementar la capacitat i regularitat de les circulacions, racionalitzant i optimitzant l'explotació ferroviària. Aquest nou sistema està denominat Bloqueig per Alliberament Automàtic en Via única (BLAU).

Amb aquest nou projecte s'instal·laran nous enclavaments electrònics que gestionaran el trànsit en les estacions d'Ontinyent i Alcoi, les quals disposaran de sistemes videogràfics, que s'integraran en el Control de Trànsit Centralitzat (CTC) de València i s'adaptaran als equips que ja existixen a Xàtiva. En estes tres estacions s'implantaran nous elements de camp com ara senyals lluminosos laterals, senyals indicadors de direcció, accionaments i comptadors entre altres. De la mateixa manera, s'afegiran pantalles fixes d'informació. Comportarà també una nova xarxa de cablejat per a totes aquestes instal·lacions de seguretat en les tres estacions, desmuntant els equipaments que quedaran fora de servei. Altres actuacions destacades seran la implantació dels equipaments del sistema ASFA (Anunci de Senyals i Frenat Automàtic), i nous cables també per a la fibra  òptica de comunicacions i l'adequació del sistema tren-terra. Per altra banda la mesura comporta la instal·lació de centres de transformació per a l'alimentació dels sistemes de senyalització i d'equips d'alimentació ininterrompuda. S'espera que aquesta actuació siga cofinançada pel Mecanisme 'Connectar Europa' (CEF) segons han indicat les fonts. Es preveu que la realització de les proves de fiabilitat i funcionament de les noves instal·lacions de forma prèvia a la seua posada en marxa.

Últimes notícies

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.