Adif concursa la millora de la seguretat en el tren Alcoi-Xàtiva per 8,5 milions

Adif ha aprovat un projecte mitjançant el qual instal·larà noves infraestructures de seguretat de la línia d'ample convencional Xàtiva-Alcoi. Així ho ha informat hui el Ministeri de Foment, que sosté que aquesta actuació del gestor ferroviari estarà inclosa en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, el qual té un pressupost de licitació de 8.588.619,47 i un termini d'execució d'uns deu mesos aproximadament. El projecte permetrà a través d'instal·lacions i equips automàtics, augmentar de fora important les condicions de seguretat de les instal·lacions, així com incrementar la capacitat i regularitat de les circulacions, racionalitzant i optimitzant l'explotació ferroviària. Aquest nou sistema està denominat Bloqueig per Alliberament Automàtic en Via única (BLAU).

Amb aquest nou projecte s'instal·laran nous enclavaments electrònics que gestionaran el trànsit en les estacions d'Ontinyent i Alcoi, les quals disposaran de sistemes videogràfics, que s'integraran en el Control de Trànsit Centralitzat (CTC) de València i s'adaptaran als equips que ja existixen a Xàtiva. En estes tres estacions s'implantaran nous elements de camp com ara senyals lluminosos laterals, senyals indicadors de direcció, accionaments i comptadors entre altres. De la mateixa manera, s'afegiran pantalles fixes d'informació. Comportarà també una nova xarxa de cablejat per a totes aquestes instal·lacions de seguretat en les tres estacions, desmuntant els equipaments que quedaran fora de servei. Altres actuacions destacades seran la implantació dels equipaments del sistema ASFA (Anunci de Senyals i Frenat Automàtic), i nous cables també per a la fibra  òptica de comunicacions i l'adequació del sistema tren-terra. Per altra banda la mesura comporta la instal·lació de centres de transformació per a l'alimentació dels sistemes de senyalització i d'equips d'alimentació ininterrompuda. S'espera que aquesta actuació siga cofinançada pel Mecanisme 'Connectar Europa' (CEF) segons han indicat les fonts. Es preveu que la realització de les proves de fiabilitat i funcionament de les noves instal·lacions de forma prèvia a la seua posada en marxa.

Últimes notícies

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.