Adif concursa la millora de la seguretat en el tren Alcoi-Xàtiva per 8,5 milions

Adif ha aprovat un projecte mitjançant el qual instal·larà noves infraestructures de seguretat de la línia d'ample convencional Xàtiva-Alcoi. Així ho ha informat hui el Ministeri de Foment, que sosté que aquesta actuació del gestor ferroviari estarà inclosa en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, el qual té un pressupost de licitació de 8.588.619,47 i un termini d'execució d'uns deu mesos aproximadament. El projecte permetrà a través d'instal·lacions i equips automàtics, augmentar de fora important les condicions de seguretat de les instal·lacions, així com incrementar la capacitat i regularitat de les circulacions, racionalitzant i optimitzant l'explotació ferroviària. Aquest nou sistema està denominat Bloqueig per Alliberament Automàtic en Via única (BLAU).

Amb aquest nou projecte s'instal·laran nous enclavaments electrònics que gestionaran el trànsit en les estacions d'Ontinyent i Alcoi, les quals disposaran de sistemes videogràfics, que s'integraran en el Control de Trànsit Centralitzat (CTC) de València i s'adaptaran als equips que ja existixen a Xàtiva. En estes tres estacions s'implantaran nous elements de camp com ara senyals lluminosos laterals, senyals indicadors de direcció, accionaments i comptadors entre altres. De la mateixa manera, s'afegiran pantalles fixes d'informació. Comportarà també una nova xarxa de cablejat per a totes aquestes instal·lacions de seguretat en les tres estacions, desmuntant els equipaments que quedaran fora de servei. Altres actuacions destacades seran la implantació dels equipaments del sistema ASFA (Anunci de Senyals i Frenat Automàtic), i nous cables també per a la fibra  òptica de comunicacions i l'adequació del sistema tren-terra. Per altra banda la mesura comporta la instal·lació de centres de transformació per a l'alimentació dels sistemes de senyalització i d'equips d'alimentació ininterrompuda. S'espera que aquesta actuació siga cofinançada pel Mecanisme 'Connectar Europa' (CEF) segons han indicat les fonts. Es preveu que la realització de les proves de fiabilitat i funcionament de les noves instal·lacions de forma prèvia a la seua posada en marxa.

Últimes notícies

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.