Adif concursa la millora de la seguretat en el tren Alcoi-Xàtiva per 8,5 milions

Adif ha aprovat un projecte mitjançant el qual instal·larà noves infraestructures de seguretat de la línia d'ample convencional Xàtiva-Alcoi. Així ho ha informat hui el Ministeri de Foment, que sosté que aquesta actuació del gestor ferroviari estarà inclosa en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, el qual té un pressupost de licitació de 8.588.619,47 i un termini d'execució d'uns deu mesos aproximadament. El projecte permetrà a través d'instal·lacions i equips automàtics, augmentar de fora important les condicions de seguretat de les instal·lacions, així com incrementar la capacitat i regularitat de les circulacions, racionalitzant i optimitzant l'explotació ferroviària. Aquest nou sistema està denominat Bloqueig per Alliberament Automàtic en Via única (BLAU).

Amb aquest nou projecte s'instal·laran nous enclavaments electrònics que gestionaran el trànsit en les estacions d'Ontinyent i Alcoi, les quals disposaran de sistemes videogràfics, que s'integraran en el Control de Trànsit Centralitzat (CTC) de València i s'adaptaran als equips que ja existixen a Xàtiva. En estes tres estacions s'implantaran nous elements de camp com ara senyals lluminosos laterals, senyals indicadors de direcció, accionaments i comptadors entre altres. De la mateixa manera, s'afegiran pantalles fixes d'informació. Comportarà també una nova xarxa de cablejat per a totes aquestes instal·lacions de seguretat en les tres estacions, desmuntant els equipaments que quedaran fora de servei. Altres actuacions destacades seran la implantació dels equipaments del sistema ASFA (Anunci de Senyals i Frenat Automàtic), i nous cables també per a la fibra  òptica de comunicacions i l'adequació del sistema tren-terra. Per altra banda la mesura comporta la instal·lació de centres de transformació per a l'alimentació dels sistemes de senyalització i d'equips d'alimentació ininterrompuda. S'espera que aquesta actuació siga cofinançada pel Mecanisme 'Connectar Europa' (CEF) segons han indicat les fonts. Es preveu que la realització de les proves de fiabilitat i funcionament de les noves instal·lacions de forma prèvia a la seua posada en marxa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.