Adif concursa la millora de la seguretat en el tren Alcoi-Xàtiva per 8,5 milions

Adif ha aprovat un projecte mitjançant el qual instal·larà noves infraestructures de seguretat de la línia d'ample convencional Xàtiva-Alcoi. Així ho ha informat hui el Ministeri de Foment, que sosté que aquesta actuació del gestor ferroviari estarà inclosa en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, el qual té un pressupost de licitació de 8.588.619,47 i un termini d'execució d'uns deu mesos aproximadament. El projecte permetrà a través d'instal·lacions i equips automàtics, augmentar de fora important les condicions de seguretat de les instal·lacions, així com incrementar la capacitat i regularitat de les circulacions, racionalitzant i optimitzant l'explotació ferroviària. Aquest nou sistema està denominat Bloqueig per Alliberament Automàtic en Via única (BLAU).

Amb aquest nou projecte s'instal·laran nous enclavaments electrònics que gestionaran el trànsit en les estacions d'Ontinyent i Alcoi, les quals disposaran de sistemes videogràfics, que s'integraran en el Control de Trànsit Centralitzat (CTC) de València i s'adaptaran als equips que ja existixen a Xàtiva. En estes tres estacions s'implantaran nous elements de camp com ara senyals lluminosos laterals, senyals indicadors de direcció, accionaments i comptadors entre altres. De la mateixa manera, s'afegiran pantalles fixes d'informació. Comportarà també una nova xarxa de cablejat per a totes aquestes instal·lacions de seguretat en les tres estacions, desmuntant els equipaments que quedaran fora de servei. Altres actuacions destacades seran la implantació dels equipaments del sistema ASFA (Anunci de Senyals i Frenat Automàtic), i nous cables també per a la fibra  òptica de comunicacions i l'adequació del sistema tren-terra. Per altra banda la mesura comporta la instal·lació de centres de transformació per a l'alimentació dels sistemes de senyalització i d'equips d'alimentació ininterrompuda. S'espera que aquesta actuació siga cofinançada pel Mecanisme 'Connectar Europa' (CEF) segons han indicat les fonts. Es preveu que la realització de les proves de fiabilitat i funcionament de les noves instal·lacions de forma prèvia a la seua posada en marxa.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.